Archive for Μάρτιος, 2011

Εως και 10 χρόνια περιμένουν οι γιατροί για την ειδικότητα »

Σε αδιέξοδο οι νέοι γιατροί που φεύγουν στο εξωτερικό

Της Αννας Κωνσταντουλάκη
Εως και 10-12 χρόνια περιμένουν οι νέοι γιατροί για να αρχίσουν ειδικότητα στα νοσοκομεία του Ηρακλείου. Σήμερα βρίσκονται σε αναμονή 486 γιατροί ενώ πολλοί φεύγουν στο εξωτερικό για να κερδίσουν το χαμένο χρόνο.

Αν κάποιος γιατρός σήμερα θέλει να γίνει ενδοκρινολόγος, θα πρέπει να περιμένει εως το 2023 (!) για να αρχίσει ειδικότητα στο Βενιζέλειο, αν θέλει να κάνει την ειδικότητα της γαστρεντερολογίας στο ίδιο νοσοκομείο, θα πρέπει να περιμένει εως το 2020, ενώ αν θέλει να ειδικευθεί στην οφθαλμολογία στο ΠΕΠΑΓΝΗ πρέπει να έχει υπομονή μέχρι το 2019!

Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε αναμονή για ειδικότητα μόνο στα νοσοκομεία του Ηρακλείου 486 νέοι γιατροί, ενώ πολλοί από αυτούς αναγκάζονται να φύγουν στο εξωτερικό για να κερδίσουν το χαμένο χρόνο, προκειμένου να κάνουν την ειδικότητα σε άλλες χώρες όπως είναι η Αγγλία, η Γαλλία, η Σουηδία, η Αμερική.

Πολλοί φεύγουν για ειδικότητα στο εξωτερικό

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικευόμενων Γιατρών του Βενιζελείου Μιχάλης Γουμενάκης, είπε στην “Π”: “Είναι γνωστό ότι το να αρχίσεις ειδικότητα στην Ελλάδα, είναι μια πολύχρονη διαδικασία, αφού μέχρι να βρεις κενή θέση σε νοσοκομείο, μπορεί να περιμένεις εως και 9 χρόνια. Αρκετοί γιατροί συνάδελφοι φεύγουν στο εξωτερικό, αφού δεν υπάρχει αναμονή, ενώ αν μείνουν στην Ελλάδα, συχνά αναγκάζονται να κάνουν άλλες δουλειές στο διάστημα που μεσολαβεί. Εργάζονται σε ιατρεία που προσφέρουν υπηρεσίες σε τουρίστες, προσφέρουν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε ινστιτούτα αδυνατίσματος, μπορεί να γίνουν σερβιτόροι ή μπάρμεν”.

“Ασφαλώς υπάρχει πολύχρονη αναμονή για να αρχίσεις ειδικότητα”, σημείωσε ο πρόεδρος της Ενωσης Γιατρών ΕΣΥ Ηρακλείου, Κώστας Χαχλιούτης, ο οποίος είπε στην “Π” ότι γνωρίζει και περίπτωση γιατρού που μέχρι να αρχίσει ειδικότητα εργάστηκε στο ΚΤΕΛ ως εισπράκτορας.

“Εφυγα στην Αγγλία μέχρι να αρχίσω ειδικότητα”

Για την δική του εμπειρία μέχρι να αρχίσει ειδικότητα, μίλησε στην “Π” ο Παναγιώτης Σελιγκάκης, ειδικευόμενος στην Ορθοπεδική Κλινική του Βενιζελείου. Ο ίδιος μας είπε: “Πήρα το πτυχίο μου τον Δεκέμβριο του 2005 και μετά από αναμονή 3 χρόνων, έκανα ειδικότητα στην Χειρουργική. Στη συνέχεια μετά το στρατό, εργάστηκα σε ιδιωτική κλινική στη Χερσόνησο, έκανα αγροτικό στην Ιεράπετρα και στη συνέχεια πήγα στην Αγγλία για να εργαστώ, μέχρι να ανοίξει θέση ειδικευόμενου στην Ορθοπεδική του Βενιζελείου, κάτι που έγινε πριν 4 μήνες. Τελειώνοντας την ειδικότητα, σκέφτομαι να επιστρέψω και πάλι στην Αγγλία, γιατί εδώ βλέπω ότι δεν υπάρχει μέλλον”.

“Στην Αγγλία είχα μισθό 2.800 ευρώ εδώ 1.200 ευρώ”

Οπως μας είπε ο γιατρός, στην Αγγλία εργάστηκε σε δυο νοσοκομεία, όπου ο μηνιαίος μισθός ήταν 2.600 και 2.800 ευρώ αντίστοιχα, με 8ωρη εργασία την ημέρα, ενώ εδώ ο μισθός του ειδικευόμενου είναι 1.200 ευρώ.

Στο Ηράκλειο 486 γιατροί περιμένουν για ειδικότητα

Ο ίδιος αναφέρει: “Η αναμονή για την «ειδικότητα» είναι απαγορευτική για τους περισσότερους νέους ιατρούς. Αυτή την στιγμή βρίσκονται σε αναμονή για ειδικότητα μόνο στα νοσοκομεία της πόλης μας 486 νέοι ιατροί. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Υγιεινής της Περιφέρειας, οτι αν κάποιος θέλει σήμερα να γίνει Ενδοκρινολόγος θα περιμένει έως τον Μάρτιο 2020 (Βενιζέλειο) & τον Ιούνιο 2021(ΠΑΓΝΗ), Οφθαλμίατρος έως τον Ιούλιο 2020 (Βενιζέλειο) & τον Μάιο 2019 (ΠΑΓΝΗ), ενώ στην Παιδιατρική θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο 2016 (Βενιζέλειο) & τον Ιανουάριο 2018 (ΠΑΓΝΗ).

Οι εγγενείς αδυναμίες του συστήματος υγείας –συγκέντρωση γιατρών στα μεγάλα αστικά κέντρα, μεγάλη αναμονή έως και δέκα χρόνια για την έναρξη ειδικότητας, υποαπασχόληση, ανεργία, χαμηλές αμοιβές– οδηγούν τους νέους γιατρούς στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου: “Για να δοθεί λύση είναι απαραίτητη η “πολιτική βούληση”. Θα πρέπει η ενασχόληση της πολιτικής ηγεσίας με το πρόβλημα να είναι ουσιαστική, με μεταρρυθμίσεις και θεσμικές αλλαγές.

Η καθιέρωση ενιαίου πανελληνίου προγράμματος εκπαίδευσης ανά ειδικότητα, η διαρκής αξιολόγηση εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών, η αποσύνδεση του χρόνου απόκτησης του πτυχίου ως μοναδική προϋπόθεση για την εισαγωγή στην ειδικότητα, αλλά και η θέσπιση κανόνων ανταγωνισμού κατά την συνταξιοδότηση, αποτελούν άμεσα μέτρα για να σταματήσουμε την ιατρική μετανάστευση, για να επαναφέρουμε τους μετανάστες με το στηθοσκόπιο στην χώρα μας”.

Περίπου 10.000 γιατροί στη χώρα μας είναι άνεργοι

“Ο Ελληνας γιατρός στη χώρα μας είναι απαξιωμένος”, λέει στην “Π” ο αντιπρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Ηρακλείου Χάρης Βαβουρανάκης, ο οποίος επισημαίνει: “ Η χώρα μας σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ είναι πρωταθλήτρια Ευρώπης στην αντιστοιχία ιατρών προς τον γενικό πληθυσμό από το 2006 (4,8/1000 κατ.) με δεύτερη την Ιταλία(4,2/1000κατ), αυξάνοντας μάλιστα την διαφορά της το 2009 (5,4/1000 κατ.) από το δεύτερο Βέλγιο (4/1000κατ). Στη χώρα μας αυτή την στιγμή υπάρχουν περίπου 67.000 ιατροί, το 40% των οποίων βρίσκεται σε αναμονή για ειδικότητα. Η Ελλάδα είναι πρώτη επίσης στην Ευρώπη στην ανεργία ειδικευμένων ιατρών. Εκτιμάται ότι περίπου 10000 ιατροί δεν εργάζονται, χωρίς να περιλαμβάνονται αυτοί που υποαπασχολούνται”.

ΠΑΤΡΙΣ

Μπαίνουν οι υπογραφές στους καταλόγους με τα σχολεία που θα συγχωνευθούν »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Στο τέλος της άλλης εβδομάδας ή στις αρχές της μεθεπόμενης η υφ. Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου θα έχει υπογράψει τις δύο αποφάσεις με τους καταλόγους των σχολείων που θα συγχωνευθούν.

Αυτό προέκυψε από τη σημερινή ευρεία σύσκεψη στο υπ. Παιδείας με τη συμμετοχή

στελεχών της πολιτικής ηγεσίας και υπηρεσιακών παραγόντων, υπό την υφ. Παιδείας. Υπήρξε η πρόταση πριν την υπογραφή των δύο αποφάσεων να υπάρξουν διαδοχικές συναντήσεις με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, αλλά είναι άγνωστο εάν τελικά θα υλοποιηθεί από την πλευρά της κ. Χριστοφιλοπούλου.

Στη σύσκεψη εξετάστηκαν όλες οι προτάσεις που διατυπώθηκαν τόσο από την πλευρά των Δημάρχων όσο και από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Αρχιτεκτονική Πάτρας: Απολύονται 19 συμβασιούχοι καθηγητές »

Σε απόλυση 19 καθηγητών που εργάζονταν με το καθεστώς του προεδρικού διατάγματος 407/80 προχώρησε το τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών. Ο πρόεδρος του τμήματος Γ. Πανέτσος εισηγήθηκε τις συγκεκριμένες περικοπές υποστηρίζοντας ότι διαφορετικά θα έπρεπε να επιβληθούν δίδακτρα ή να κλείσει το τμήμα. Οι συμβασιούχοι καθηγητές που εργάζονται με το καθεστώς 407 αποτελούν περίπου το 70% του διδακτικού προσωπικού του τμήματος Αρχιτεκτόνων, καθώς μέχρι πρότινος ήταν 45, ενώ το τμήμα απασχολεί 18 τακτικά μέλη ΔΕΠ. Άμεση επίπτωση είναι η κατάργηση πολλών μαθημάτων από το πρόγραμμα του τμήματος.

“Ουσιαστικά, πρόκειται για πραγματική απόλυση των συγκεκριμένων διδασκόντων με τον πρόεδρο σε ρόλο εργοδότη που συμμορφώνεται με τις προσταγές του υπουργείου Παιδείας, σαν να διαχειρίζεται μια επιχείρηση” επισημαίνει ο Χ. Παρασκευόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Αρχιτεκτονικής Πάτρας κι υπογραμμίζει ανάλογες απολύσεις καθηγητών 407 στο τμήμα Φιλοσοφίας, καθώς και μεγάλες περικοπές στις συμβάσεις στο τμήμα Επιστήμης των Υλικών. Παράλληλα, τονίζει ότι “για να ιδιωτικοποιήσουν την παιδεία πρέπει πρώτα να την χτυπήσουν βάναυσα, ξεκινώντας από τους αδύναμους κρίκους που είναι οι συμβασιούχοι διδάσκοντες, ακόμα και αν σε αρκετές περιπτώσεις τμημάτων αποτελούν το 80% του συνολικού εκπαιδευτικού προσωπικού” και προαναγγέλλει κινητοποιήσεις των φοιτητών κατά των απολύσεων των καθηγητών.

alfavita.gr

Απόλυτος άρχοντας ο νέος διευθυντής – Οι διευθυντές, μάνατζερ και αξιολογητές »

ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΑ, ΛΥΚΕΙΑ
Οι διευθυντές, μάνατζερ και αξιολογητές

Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Μάνατζερ αλλά και αξιολογητές, που θα διοικούν με κριτήρια ιδιωτικού δικαίου, με αυξημένες αρμοδιότητες και προσόντα, είναι ο καινούργιος ρόλος που εισάγει για τους διευθυντές των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων το υπουργείο Παιδείας στο νέο σχολείο που δημιουργεί.
Στο σχέδιο νόμου που έχει καταρτίσει το υπουργείο Παιδείας για την «αναδιοργάνωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης», αποδυναμώνεται ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι συλλογικό όργανο, και αρμοδιότητές του μεταφέρονται στο διευθυντή, που έχει πλέον αναβαθμισμένο και κυρίαρχο ρόλο.

Με το νέο νόμο, οι διευθυντές μεγάλων σχολικών μονάδων απαλλάσσονται πλήρως από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Εχουν την πλήρη ευθύνη της ομαλής λειτουργίας του σχολείου, που περιλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, ενώ επιπλέον αναλαμβάνουν τις εξής αρμοδιότητες:

**Μετέχουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών του σχολείου και είναι υπεύθυνοι, σε συνεργασία με τα στελέχη Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, για την κατάρτιση προγραμμάτων ενδοσχολικής επιμόρφωσης.

**Εχουν την ευθύνη για την οργάνωση των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και για την εκπόνηση και υλοποίηση ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης βελτίωσής της.

**Εχουν την αποκλειστική ευθύνη της ηλεκτρονικής ενημέρωσης των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων των εκπαιδευτικών και των οικονομικών δεδομένων και των στοιχείων της αυτοαξιολόγησης.

**Είναι οι πειθαρχικοί προϊστάμενοι για το προσωπικό της σχολικής μονάδας και μπορούν να τους επιβάλουν έγγραφη επίπληξη, καθώς και την πειθαρχική ποινή του προστίμου μέχρι το ένα έκτο των μηνιαίων αποδοχών.

Παρά το γεγονός ότι στο εισηγητικό κείμενο «για την αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης», το υπουργείο αναφέρει πως πρόθεσή του είναι «να καταστήσει τη σχολική μονάδα και τους εκπαιδευτικούς πρωταγωνιστές» και ότι στις κεντρικές του επιδιώξεις είναι «η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της δυνατότητάς της να προγραμματίζει, να οργανώνει, να υλοποιεί και να αξιολογεί το έργο της», στα άρθρα που ακολουθούν η εικόνα είναι διαφορετική.

Στο υφιστάμενο μοντέλο διοίκησης, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας εισηγείται για όλα τα θέματα στο Σύλλογο Διδασκόντων (στον οποίο είναι και ο ίδιος μέλος με δικαίωμα ψήφου) και ο Σύλλογος αποφασίζει με πλειοψηφία. Η απόφαση καταγράφεται και συντάσσεται πρακτικό.

Ενώ λοιπόν στο άρθρο 3α του νέου νόμου, όπου περιγράφονται οι «Αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων», αναφέρεται ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο χάραξης κατευθύνσεων για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη λειτουργία του σχολείου, στο άρθρο 3β αναφέρεται:

«Ο Σύλλογος αξιοποιεί αποτελεσματικά τις χρονικές δυνατότητες που διατίθενται στη διακριτική ευχέρεια της σχολικής μονάδας από το εθνικό πλαίσιο αναλυτικού προγράμματος, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα χαρακτηριστικά του σχολείου, προτείνοντας στο διευθυντή εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, δραστηριότητες κ.λπ.».

Δηλαδή ο ρόλος του υποβαθμίζεται αφού περιορίζεται στο να προτείνει. Ετσι, η ευθύνη μιας απόφασης ενός Συλλογικού Οργάνου, όπως είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων, μεταφέρεται σε ατομικό επίπεδο, δηλαδή στην κρίση του διευθυντή.

Κατά τ’ άλλα, ο Σύλλογος Διδασκόντων στο νέο νόμο:

**Διατηρεί την ευθύνη της επιλογής εκπαιδευτικού, διδακτικού και εποπτικού υλικού, στις περιπτώσεις και με τη διαδικασία που αυτό προβλέπεται.

**Προβαίνει σε προτάσεις για το είδος και τη μορφή της ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας.

**Εχει την ευθύνη, κατόπιν διαβούλευσης με όλη τη σχολική κοινότητα, για τη συμπλήρωση του «Κανονισμού λειτουργίας σχολικής μονάδας».

**Συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του (πρόεδρος του Συλλόγου είναι ο διευθυντής του σχολείου) τακτικά, τουλάχιστον μία φορά πριν αρχίσουν τα μαθήματα, μία στο τέλος κάθε τριμήνου και εκτάκτως όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το ζητήσει το ένα τρίτο των μελών του.

Αναβαθμισμένο ρόλο έχει όμως στο νέο νόμο και ο υποδιευθυντής, ο οποίος ορίζεται πρόεδρος στην «Επιτροπή Σχολικής Διαχείρισης», που δημιουργείται σε αντικατάσταση των σχολικών επιτροπών που έχουν καταργηθεί. Η επιτροπή αυτή, που θα έχει την ευθύνη των οικονομικών θεμάτων, είναι τριμελής. Τα άλλα δύο μέλη της είναι ένας από το Σύλλογο Διδασκόντων και ένας εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων.

Μετά την εφαρμογή των νέων δεδομένων, είναι σαφές πως οι εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν αιτήσεις για διευθυντές σχολείων, το καλοκαίρι του 2011 (καθώς η θητεία των υπαρχόντων λήγει στις 31 Ιουλίου), θα πρέπει να έχουν αυξημένα παιδαγωγικά και διοικητικά προσόντα.
Το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει πλήρη αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών της εκπαίδευσης καθώς, όπως αναφέρεται στο εισηγητικό κείμενο του υπουργείου, το υπάρχον σύστημα είναι συγκεντρωτικό και πολύπλοκο. *
alfavita.gr

Eπίδομα ανεργίας ΤΕΛΟΣ για την συντριπτική πλειοψηφία των ανέργων »

Απάντηση βόμβα του Όλι Ρεν σε ερώτηση Έλληνα ευρωβουλευτή. Στο Μνημόνιο περιλαμβάνεται δέσμευση εξοικονόμησης 500 εκ. Ευρώ από επιδόματα ανεργίας. Για σταδιακή κατάργηση των επιδομάτων ανεργίας κάνουν λόγο οι εργατολόγοι. Έρχεται η περικοπή και άλλων κοινωνικών παροχών

Η είδηση σοκ για εκατοντάδες χιλιάδες έλληνες ανέργους δεν επιδέχεται καμίας αμφισβήτησης αφού προέρχεται από τα πλέον αρμόδια χείλη, του κοινοτικού επιτρόπου δηλαδή για οικονομικά θέματα.

Ο Όλι Ρεν ρωτήθηκε από τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Χουντή να διευκρινίσει τι σημαίνει η δέσμευση στο πλαίσιο του Μνημονίου για εξοικονόμηση 500 εκ ευρώ από επιδόματα ανεργίας με κριτήριο τα ελάχιστα απαιτούμενα μέσα διαβίωσης.

Ο Φινλανδός επίτροπος απάντησε χωρίς περιστροφές πως από το 2012 θα εξοικονομηθούν τα χρήματα αυτά καθώς θα γίνει έλεγχος των περιουσιακών στοιχείων και των εισοδημάτων βάσει των οποίων χορηγούνται επιδόματα ανεργίας.

Δηλαδή για να το πούμε απλά το επίδομα ανεργίας θα το στερηθεί η συντριπτική πλειοψηφία των δικαιούχων και θα το δικαιούνται όσοι θα περιλαμβάνονται στα κριτήρια ελάχιστων απαιτούμενων μέσων διαβίωσης.

Συνεπώς θα ελεγχθούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία ΟΛΩΝ των ανέργων και από το ”κόσκινο” μετά θα περάσουν ελάχιστοι.

Η εξέλιξη αυτή μας οδηγεί σε σταδιακή κατάργηση των επιδομάτων ανεργίας δηλώνει στο newsit ο εργατολογος Δήμητρης Μπούρλος. Όπως χαρακτηριστικά είπε “αν πλέον τα εισοδηματικά δεδομένα αποτελουν το βασικό κριτήριο για τη χορήγηση επιδομάτων ανεργίας, είναι βέβαιο ότι ο αριθμος των δικαούχων θα περιοριστεί δραστικά και έτσι το επίδομα ανεργείας θα πάψει να επιτελεί τον ρόλο που έπαιζε σαν παροχή κοινωνικής ασφάλισης, την κάλυψη δηλαδή της απώλειας εισοδήματος λογω της ανεργίας. Ετσι λοιπόν, μια θεσμοθετημένη παροχή που στηρίζεται σε ασφαλιστικές εισφορές με τις οποίοες βαρύνεται και ο εργαζομενος θα καταλήξει ένα βοήθημα προνοιακού τύπου περιορισμένης χρήσης και αξίας. Εχω την αίσθηση ότι οδηγουμαστε σε σταδιακή κατάργηση των επιδομάτων ανεργείας με τη σημερινή τους μορφή και θα καταλήξουν να αποτελούν προνοιακά βοηθήματα που βέβαια θα τα παίρνουν ελάχιστοι καθώς είναι σίγουρο ότι ελάχιστοι θα πληρούν τις προϋποθέσεις των εισοδηματικών κριτηρίων που θα απαιτούνται.

Μάλιστα η Κομισιόν μας προετοιμάζει για ακόμα χειρότερα καθώς προαναγγέλει την δραστική μείωση και άλλων κοινωνικών παροχών μετά από αξιολόγηση τους.
newsit.gr

Πανελλήνιοι Μαθητικοί Αγώνες Επιχειρηματολογίας (Αντιλογίας) »

Για δέκατη συνεχή χρονιά οργανώνονται οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Αγώνες Επιχειρηματολογίας (Αντιλογίας) από το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών και το Υπουργείο Παιδείας, με τη χορηγία του Ο.Π.Α.Π. ΑΕ. Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας 2010-11 έλαβαν μέρος περίπου 450 μαθητές, 70 σχολείων από Αττική, Μακεδονία και Θράκη.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικά σεμινάρια στους μαθητές που επρόκειτο να συμμετάσχουν στους αγώνες καθώς και στους καθηγητές τους, από τους κριτές των αγώνων, ώστε να εξασκηθούν στις τεχνικές και στους κανόνες του Λόγου και του Αντιλόγου.

Οι Προκριματικοί Αγώνες πραγματοποιήθηκαν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Θράκη, όπου προκρίθηκαν συνολικά 18 σχολεία. Ο ημιτελικός και ο τελικός αγώνας θα διεξαχθεί την Κυριακή, 13 Μαρτίου 2011, και ώρα 12.00, στην Παλαιά Βουλή, στην Αθήνα.

Θα παρευρεθούν η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών Πρύτανης, Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, και ο διευθυντής του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών καθηγητής, Χριστόδουλος Γιαλουρίδης.

Η διοργάνωση αγώνων Αντιλογίας αποσκοπεί στην προώθηση και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των νέων, οι οποίοι διαγωνίζονται μέσα σε ένα αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο κανόνων.

Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στη λογική διάρθρωση των επιχειρημάτων τους, διδάσκονται να συνεργάζονται πειθαρχημένα με τους συμπαίκτες τους καθώς και να σέβονται, να κατανοούν και να ασκούν κριτική στις θέσεις που υποστηρίζει η αντίπαλη ομάδα.

Η συγκροτημένη και ευπρεπής ανταλλαγή απόψεων καθώς και η αντιπαράθεση επιχειρημάτων υπέρ και εναντίον μιας δεδομένης θέσης συνεισφέρουν στη σφαιρικότερη αντιμετώπιση και τελικά στην πληρέστερη κατανόηση ενός ζητήματος. Παράλληλα, παρέχει στους συνδιαλεγόμενους τη δυνατότητα επικοινωνίας στο επίπεδο του λόγου και της γόνιμης επιχειρηματολογίας, μακριά από στείρες προκαταλήψεις και φανατισμούς.
zougla.gr

Fast-Track αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών ΑΕΙ και “εκπαιδευτηρίων” θέλει η Κομισιόν »

Τη fast-track αναγνώριση των πτυχίων ιδιωτικών πανεπιστημίων του εξωτερικού και άλλων «εκπαιδευτικών ιδρυμάτων», πέρα από τα παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων που λειτουργούν στην Ελλάδα, προωθεί η Κομισιόν. Αυτό προκύπτει από απάντηση του επιτρόπου Εσωτερικής Αγοράς κ. Μπαρνιέ, σε ερώτηση του Ν. Χουντή.

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ζητούσε να πληροφορηθεί τους λόγους για τους οποίους το Μνημόνιο ζητά την «ουσιαστική μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των κανόνων της Ε.Ε. σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων» και πώς το θέμα αυτό συνδέεται με τη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας.

Στην απάντησή του, ο κ. Μπαρνιέ, αφού τονίζει ότι «η Ελλάδα εφαρμόζει μια ιδιαίτερα περιοριστική πολιτική όσον αφορά την αναγνώριση των πτυχίων από ιδιωτικά πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα», συμπληρώνει ότι «οι επαγγελματικές υπηρεσίες αποτελούν σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομίας το οποίο υπόκειται σε πληθώρα κανονιστικών ρυθμίσεων».

Με την απάντησή της, η Κομισιόν, είναι σαφές ότι πέρα από το αίτημα της άμεσης αναγνώρισης των πτυχίων των παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, ασκεί πιέσεις, αφενός για τη χαλάρωση του καθεστώτος αναγνώρισης των πτυχίων που προέρχονται από ιδιωτικά πανεπιστήμια ή άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, φωτογραφίζοντας τις προϋποθέσεις που θέτει ο ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ) για την αναγνώριση αυτών των πτυχίων, και αφετέρου ασκεί πιέσεις για περαιτέρω άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, αφού κάνει λόγο για «επαγγελματικές υπηρεσίες» που υπόκεινται σε «πληθώρα κανονιστικών ρυθμίσεων».

Παράλληλα η Κομισιόν προσθέτει ότι «η διευκόλυνση των επαγγελματιών όσον αφορά τους όρους αναγνώρισης των εκπαιδευτικών τους τίτλων από το εξωτερικό θα διευκολύνει και τις ξένες εταιρείες να εισέλθουν και να επενδύσουν στην ελληνική αγορά και θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα, αυξάνοντας την ευελιξία τους ως προς την πρόσληψη ειδικευμένου προσωπικού».

Αλλάζουν μισθό 15 επαγγέλματα »

Γιατροί, δικαστικοί, ένστολοι, καθηγητές ΑΕΙ-ΤΕΙ, διπλωμάτες, ερευνητές, μουσικοί κ.ά. μπαίνουν στο ενιαίο μισθολόγιο, μόνο με δύο επιδόματα .
ΤΕΛΟΣ τα 15 ειδικά μισθολόγια για περίπου 300.000 εργαζομένους στο Δημόσιο (γιατρούς, δικαστικούς, καθηγητές ΑΕΙ και ΤΕΙ, διπλωματικούς υπαλλήλους κ.ά.). Μαζί θα καταργηθούν και τα 17 επιδόματα που προβλέπονται στα ειδικά μισθολόγια και θα αντικατασταθούν από τα επιδόματα αντικειμένου εργασίας και θέσης ευθύνης. Το πρώτο θα αφορά τις ειδικές συνθήκες και ιδιαιτερότητες εργασίας στον κάθε κλάδο και το δεύτερο την επιτελική θέση που έχει κατακτηθεί ύστερα από χρόνια ευδόκιμης υπηρεσίας. Το νέο μισθολόγιο θα διέπεται από την αρχή «ίση αμοιβή για δουλειά ίσης αξίας» και θα φέρει αναπροσαρμογές στους μισθούς, που σημαίνει μείωση από 20% έως 40% για τους υψηλόμισθους του Δημοσίου και αύξηση από 5% έως 10% για τους χαμηλόμισθους. Ο υπουργός Εσωτερικών κάλεσε χθες την ΑΔΕΔΥ σε διάλογο για το ενιαίο μισθολόγιο κι εκείνη, ρίχνοντας το γάντι, έθεσε ως προϋπόθεση την επαναφορά των 13ου και 14ου μισθών στις αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων.

Πλήρες θέμα…

Προσωπικά Δεδομένα των μαθητών -Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αφαιρέσουν από μαθητές τετράδια με προσωπικές σημειώσεις? »

Ρεπορτάζ:esos.gr
Την ώρα του μαθήματος των θρησκευτικών, η καθηγήτρια αφαίρεσε ένα τετράδιο από την μαθήτρια **, ηλικίας 14 ετών, παρά τη ρητή άρνηση της μαθήτριας και τη δήλωσή της πως αφορούσε προσωπικές σημειώσεις της ίδιας και μιας συμμαθήτριάς της, άσχετες με το μάθημα. Οι γονείς της μαθήτριας, στους οποίους δόθηκε

φωτοαντίγραφο του τετραδίου, ζήτησαν από το γυμνασιάρχη και από το σύλλογο καθηγητών, όπου τους παρέπεμψε ο τελευταίος, να τους επιστραφεί το εν λόγω τετράδιο, αλλά το αίτημά τους απορρίφθηκε με απόφαση του συλλόγου να παραμείνει το τετράδιο στο αρχείο του σχολείου μέχρι το τέλος της σχολικού έτους ώστε να συνεκτιμηθεί ως προς τη διαγωγή των εν λόγω μαθητριών.

Το περιεχόμενο του τετραδίου έγινε γνωστό στην καθηγήτρια όσο και στο γυμνασιάρχη καθώς και στον προιστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης **, όπου κατέφυγαν οι γονείς της μαθήτριας, και πιθανώς στο σύλλογο των καθηγητών και σε αόριστο αριθμό μαθητών.
Οι γονείς της μαθήτριας προσφεύγουν στην Αρχή Προσωπικών Δεδομένων και καταγγέλλουν παραβίαση προσωπικών δεδομένων που αφορούν την κόρη τους, **.
Η Αρχή διέταξε να επιστραφεί το εν λόγω τετράδιο στη μαθήτρια στην οποία ανήκει και να καταστραφούν τυχόν φωτοαντίγραφα που τηρούνται στο αρχείο του σχολείου.
Το σκεπτικό της απόφασης της Αρχής , έχει ως εξής:

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.2472/97, η κατοχή, καταχώριση σε αρχείο προσωπικών δεδομένων (σημειώσεων) καθώς και η διάδοση αυτών εμπίπτουν στην έννοια της επεξεργασίας του ν.2472/97. Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ.1α , τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται κατά τρόπο θεμιτό και νόμιμο για καθορισμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς και να υφίστανται θεμιτή και νόμιμη επεξεργασία εν όψει των σκοπών αυτών.

Η συγκεκριμένη συμπεριφορά των μαθητριών, της ανταλλαγής δηλ. κατά την ώρα της διδασκαλίας πρόχειρου τετραδίου στο οποίο αναγράφονταν, επίσης κατά την ώρα του μαθήματος, διάφορες απόψεις τους, προδήλως είναι δυνατόν να θεωρηθεί επιλήψιμη και να επισύρει πειθαρχικές κυρώσεις.

Η βίαιη όμως και χωρίς τη θέληση της μαθήτριας αφαίρεση του τετραδίου, η παράδοσή του στο σύλλογο των καθηγητών και πολύ περισσότερο η ανάγνωση του περιεχομένου του αποτελούν πράξεις που εξέρχονται του καλώς εννοούμενου δικαιώματος του καθηγητή για επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων εις βάρος του μαθητή και επομένως η επεξεργασία και καταχώρισή του τετραδίου σε αρχείο είναι παράνομη. Η προσβολή της προσωπικότητας του μαθητή στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας είναι ασυγκρίτως βαρύτερη και του οφέλους που θα επιφέρει σε αυτόν η πειθαρχική ποινή που τυχόν θα επιβληθεί, αλλά και του γενικού οφέλους που θα επιφέρει στη μαθητική κοινότητα η τιμωρία αυτή.

Συγχωνεύονται στην Αττική 120 Γυμνάσια-Λύκεια και 160 Δημοτικά »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του esos.gr στην Αττική από τις 960 περίπου σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγχωνεύονται οι 120 (γίνονται δηλαδή 60 σχολεία) και από τις 1500 περίπου σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συγχωνεύονται οι 160 (γίνονται δηλαδή 80 σχολικές μονάδες).

Παράλληλα στο σχεδιασμό του υπ. Παιδείας είναι να ιδρυθούν νέα νηπιαγωγεία και να αυξηθούν τμήματα και οργανικές θέσεις στα Δημοτικά της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής , λόγω της αύξησης του πληθυσμού.

Επίσης εκεί που θα κενωθούν σχολικά κτίρια , λόγω των συγχωνεύσεων, θα λειτουργήσουν σχολεία Ειδικής Αγωγής.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση