Archive for Μάρτιος, 2011

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ:Τι σκέφτεται η πολιτική ηγεσία για τον αριθμό εισακτέων »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Στη φάση επεξεργασίας των στοιχείων του αριθμού εισακτέων στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ βρίσκεται η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας (για τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές αποφασίζουν τα υπουργεία Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη) . Ο υφ. Παιδείας Γιάννης Πανάρετος είναι υπέρ της δραστικής μείωσης των εισακτέων , μέχρι και 20%, ενώ στελέχη της πολιτικής ηγεσίας προσπαθούν να «φρενάρουν» μια τέτοια

απόφαση, διότι εκτιμούν ότι εκτός του ότι θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους γονείς , μπορεί να ξεσηκώσει τους μαθητές Λυκείου και να τους οδηγήσει σε κινητοποιήσεις , ακόμη και σε καταλήψεις . Η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου ήδη έχει ακούσει και τις δύο απόψεις και σύμφωνα με πληροφορίες κλείνει προς την κατεύθυνση η μείωση των εισακτέων για φέτος να είναι ανεπαίσθητη και οι όποιες αποφάσεις για μεγάλες μειώσεις να ανακοινωθούν στην αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς , ώστε οι μαθητές της Γ Λυκείου να το γνωρίζουν.

Οι πανελλαδικές , όπως ήδη έχει ανακοινώσει η υπ. Παιδείας θα διεξαχθούν το δεύτερο 15νθήμερο του Μάη.

Νωρίτερα από πέρσι η κατάθεση των μηχανογραφικών – Πιο γρήγορα οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ »

Ρεπορτάζ: alfavita.gr
Νωρίτερα αναμένεται να κατατεθούν φέτος τα μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων, ιδιαίτερα αυτών που είναι στην κατηγορία του 10%.

Σύμφωνα με πληροφορίες η κατάθεση του δελτίου θα γίνεται λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών οι οποίες θα καταβληθεί προσπάθεια να ανακοινωθούν νωρίτερα από άλλες φορές.

Παράλληλα στο Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζεται οι απόφοιτοι του 2009 και του 2010, που θέλουν φέτος να διεκδικήσουν χωρίς εξετάσεις το 10% των θέσεων στα ΑΕΙ, αναμένεται να καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία τον Μάιο ή τον Ιούνιο και αυτό να παγιωθεί.

Κι αυτό διότι κρίνεται ότι δεν υπάρχει λόγος οι απόφοιτοι των δύο προηγούμενων ετών να περιμένουν μέχρι τον Ιούλιο για την κατάθεση του μηχανογραφικού τους, επιβαρύνοντας τον φόρτο των ημερών που προκύπτει από τα μηχανογραφικά των υποψηφίων, που μετείχαν στις Πανελλήνιες Eξετάσεις.

Νωρίτερα αναμένεται να ανακοινωθούν φέτος και οι βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Μέχρι σήμερα οι βάσεις ανακοινώνονταν μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Φέτος ο σχεδιασμός είναι να γίνει η ανακοίνωση των βάσεων νωρίτερα.

Επανέρχονται από την επόμενη σχολική χρονιά τα Πειραματικά – Πρότυπα σχολεία »

Τριάντα χρόνια μετά
Κανονικά θα λειτουργήσουν από την επόμενη σχολική χρονιά τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, καθώς το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να επαναφέρει και να αναβαθμίσει το θεσμό που είχε καταργηθεί από το 1980.

Με σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή, προβλέπεται η πλήρης αναμόρφωση του θεσμού, καθώς κρίνεται πως κακώς καταργήθηκε η σύνδεση όλων των Πειραματικών Σχολείων με τα πανεπιστήμια, αλλά και η ίδρυση νέων Πειραματικών Σχολείων σε περιοχές της χώρας όπου υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα, όπως αναφέρει η «Ελευθεροτυπία».

Βάσει του σχεδίου νόμου, τα σχολεία αυτά θα λειτουργούν με ξεχωριστό ωρολόγιο πρόγραμμα, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε μονάδας. Στις ιδιαίτερες δράσεις τους προβλέπεται η δημιουργία ομίλων, προκειμένου να αναπτυχθούν οι ιδιαίτερες κλίσεις και ικανότητες των μαθητών που φοιτούν σε αυτά.

Οι όμιλοι θα λειτουργούν πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα (δηλαδή την 8η και 9η ώρα), μία ή δύο φορές την εβδομάδα και θα αφορούν γνωστικούς τομείς, όπως τα μαθηματικά, η γλώσσα, η λογοτεχνία, τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.ά.

Η καινοτομία στο νέο καθεστώς των Πειραματικών-Πρότυπων Σχολείων είναι ότι στους ομίλους αυτούς θα μπορούν να εγγραφούν και μαθητές που φοιτούν στα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής, με σκοπό να δημιουργηθούν πυρήνες αριστείας.

Η εισαγωγή των μαθητών στα Δημοτικά Πειραματικά-Πρότυπα θα γίνεται μετά από κλήρωση, ενώ στα Γυμνάσια και Λύκεια θα γίνεται μετά από εξετάσεις ή τεστ δεξιοτήτων.

ΤΑ ΝΕΑ,

Είμαστε έρμαια των φερομονών μας »


Γράφει ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΝΟΥΣΕΛΗΣ
Μολονότι οι άνθρωποι συλλέγουν και ανταλλάσσουν πληροφορίες για τον κόσμο που τους περιβάλλει μέσω των κυρίαρχων αισθήσεων, της όρασης και της ακοής, τα περισσότερα ζώα αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους και επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω χημικών σημάτων, επεξεργάζονται δηλαδή πρωτίστως οσφρητικές πληροφορίες.

Ωστόσο, απ’ ό,τι φαίνεται ακόμη και στους πιο εξελιγμένους οργανισμούς, η ανταλλαγή χημικών σημάτων παίζει αποφασιστικό ρόλο τόσο στη διαμόρφωση της ομαδικής συμπεριφοράς όσο και στην επιβίωσή τους. Ετσι, ο σύγχρονος άνθρωπος σπανίως καταφεύγει στην αισθητηριακή ικανότητά του να αναγνωρίζει οσφρητικά χημικές ουσίες του περιβάλλοντος, επειδή η λειτουργία της όσφρησης στο είδος μας επισκιάζεται καταφανώς από αυτήν της όρασης ή της ακοής· εντούτοις, οι οσφρητικές του ικανότητες δεν εξαλείφονται ποτέ ολοκληρωτικά.

Αρκετοί άνθρωποι αναπτύσσουν μια εκπληκτική ικανότητα διάκρισης οσμών: οι αρωματοποιοί και οι δοκιμαστές οίνου αποτελούν την καλύτερη απόδειξη των δυνατοτήτων εκλέπτυνσης της εγγενούς οσφρητικής μας ικανότητας. Αντίθετα, τα άτομα που υποφέρουν από ανοσμία, ένα σύμπτωμα κάποιων νευρολογικών παθήσεων, ζουν σ’ έναν εμφανώς φτωχότερο αισθητηριακά κόσμο.

Χημικές μαριονέτες;

Τα τελευταία χρόνια η επιστημονική μελέτη των χημικών ουσιών-σημάτων που εκκρίνουν οι έμβιοι οργανισμοί για τις λειτουργικές και τις επικοινωνιακές τους ανάγκες έχει σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο. Από πολύ καιρό ήταν γνωστό ότι μια σειρά από ειδικά χημικά μόρια (οι ορμόνες) παράγονται στο εσωτερικό κάθε οργανισμού με σκοπό να ρυθμίζουν, δηλαδή να πυροδοτούν ή να καταστέλλουν, κάποιες εσωτερικές ζωτικές λειτουργίες.

Πιο πρόσφατα, όμως, διαπίστωσαν και την παρουσία αρκετά διαφορετικών χημικών σημάτων με εμφανώς «εξωστρεφή» βιολογική λειτουργία. Πρόκειται για χημικά σήματα τα οποία ανταλλάσσουν μεταξύ τους οι ζωντανοί οργανισμοί αποκλειστικά για τις επικοινωνιακές τους ανάγκες. Κατ’ αναλογία με τις ορμόνες, οι Peter Karlson και Martin Luscher το 1959 ονόμασαν αυτά τα αινιγματικά χημικά σήματα φερομόνες (ή και φερορμόνες, σύνθετη λέξη από το φέρω+ορμή= προκαλώ διέγερση).

Και όπως πολύ ορθά υπέθεταν τότε, οι φερομόνες θα πρέπει να παίζουν αποφασιστικό ρόλο στη ρύθμιση της συμπεριφοράς των οργανισμών σε όλο το ζωικό βασίλειο. Γεγονός που, τα επόμενα χρόνια, επιβεβαιώθηκε από πλήθος ερευνών. Αποδείχτηκε μάλιστα και πειραματικά ότι οι φερομόνες μπορούν να έχουν είτε προσελκυστική και διεγερτική είτε απωθητική και κατασταλτική λειτουργία: η έκκριση συγκεκριμένων φερομονών λειτουργεί στο εσωτερικό της ομάδας άλλοτε ως σήμα κινδύνου ή συναγερμού, που θέτει σε επιφυλακή τα μέλη της, και άλλοτε ως ερωτικό σήμα, που δημιουργεί ακαταμάχητη έλξη του αρσενικού προς το θηλυκό (ή το αντίστροφο).

Τι γίνεται όμως με τους ανθρώπους; Μήπως, παρά την εντυπωσιακή ανάπτυξη της νοημοσύνης και της ανθρώπινης συνείδησης, παραμένουμε δέσμιοι των χημικών μας προδιαγραφών; Μαριονέτες που κινούμαστε μηχανικά από κάποια αόρατα νήματα, δηλαδή από κάποιες υποσυνείδητες βιοχημικές διεργασίες;

Διάφορες έρευνες υποδεικνύουν ότι, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα ζώα, πολλές ανθρώπινες σωματικές εκκρίσεις κρύβουν μέσα τους φερομόνες, δηλαδή τα ζωώδη και «αποκρουστικά» χημικά σήματα που με διάφορα τεχνητά αρώματα επιχειρούμε να τα συγκαλύψουμε και με την καθημερινή καθαριότητα να τα εξαλείψουμε.

Ομως, παρά τις φιλότιμες και κοπιώδεις προσπάθειές μας, η οσμή του ανδρικού ιδρώτα φαίνεται πως αυξάνει τα επίπεδα κορτιζόνης ακόμη και των πιο «καθώς πρέπει» γυναικών. Πράγματι, πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι η ανδροσταδιενόνη, ένα βασικό συστατικό του ανδρικού ιδρώτα (υπάρχει επίσης στο σάλιο και στο σπέρμα), αυξάνει εντυπωσιακά την ερωτική επιθυμία των γυναικών. Οπως διαπιστώθηκε πειραματικά, οι περισσότερες γυναίκες που εισέπνεαν ικανή ποσότητα αυτής της αρσενικής φερομόνης, ανέφεραν σαφή βελτίωση της ψυχολογικής τους διάθεσης και σημαντικά αυξημένη σεξουαλική διέγερση· ανάλογα θηλυκά αφροδισιακά εκκρίνονται από το γυναικείο σώμα και επηρεάζουν εξίσου αποτελεσματικά την ανδρική επιθυμία για σεξ.

Η «γλώσσα» των βιομορίων

Μια άλλη πειραματική απόδειξη της δράσης των ανθρώπινων φερομονών σχετίζεται με τον συγχρονισμό της έμμηνης ρύσης διαφορετικών γυναικών. Όπως έδειξε η Martha McClintock στο Χάρβαρντ, σε ομάδες γυναικών που ζουν μαζί και μοιράζονται καθημερινά πολλές δραστηριότητες -π.χ. φοιτήτριες που συγκατοικούν, αδελφές κ.ο.κ.- ο μηνιαίος εμμηνορρυσιακός τους κύκλος τείνει, ύστερα από κάποιο χρονικό διάστημα, να συγχρονίζεται. Και όπως απέδειξε πειραματικά ήδη από το 1986 ο G. Preti και η ομάδα του, αυτός ο συγχρονισμός οφείλεται αποκλειστικά σε έναν φερομονικό παράγοντα, ένα ιδιαίτερο χημικό σήμα που εκκρίνεται από τη γυναικεία μασχάλη!
Αυτές οι ανακαλύψεις ενισχύουν την υποψία ότι εμείς οι άνθρωποι δεν επικοινωνούμε μόνο μέσω του λόγου (προφορικού ή γραπτού). Αντίθετα, το σώμα μας διαθέτει την ικανότητα να επικοινωνεί με μια, πολύ πιο περιορισμένη αλλά και λιγότερο αμφίσημη από τον προφορικό λόγο, χημική «γλώσσα».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,

Αίτηση πτώχευσης κατέθεσαν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.Στον αέρα οι 940 εργαζόμενοι. »


Αίτηση για την υπαγωγή τους στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα κατέθεσαν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Μόλις χθες η ιδιοκτήτρια εταιρεία με επιστολή της στις χρηματιστηριακές αρχές διαβεβαίωνε πως υπήρχαν συζητήσεις μεταξύ των Ναυπηγείων και της British Aerospace για τη διένεξη σχετικά με τις 4 πυραυλακάτους.

Η μητρική εταιρεία, “Νεώριον Συμμετοχών” ανακοίνωσε ότι η θυγατρική προχώρησε σε αυτή την ενέργεια, λόγω του προβλήματος ρευστότητας που αντιμετωπίζει. Παράλληλα εκδόθηκε προσωρινή διαταγή, που μέχρι τη συζήτηση της αίτησης περί υπαγωγής στη διαδικασία αναστέλλει τις ατομικές διώξεις των πιστωτών εις βάρος των ναυπηγείων.

Η μητρική αναφέρει σε ανακοίνωσή της ότι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν “συγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο και πρόταση αναδιάρθρωσης των δανειακών της υποχρεώσεων η πλήρης εφαρμογή των οποίων αντιμετωπίζει το πρόβλημα ρευστότητας και επιτρέπει την ομαλή λειτουργία της, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης των εν εξελίξει συμβάσεων με το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και την κατάρτιση νέων”.

Η θυγατρική θα ξεκινήσει αμέσως διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο, τις πιστώτριες τράπεζες και τους υπόλοιπους πιστωτές της, “με βάση το ως άνω σχέδιο, μέχρι τη συζήτηση της ανωτέρω αίτησης, προκειμένου να εξομαλυνθεί η λειτουργία της”.

“Γίνεται μια προσπάθεια να ανασχεθεί η πορεία λουκέτου για υγιείς επιχειρήσεις με τις δράσεις που σχεδιάζει και υλοποιεί το υπουργείο”, σχολίασε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου. Χαρακτήρισε ήττα το λουκέτο σε υγιείς επιχειρήσεις και υποστήριξε ότι οι τράπεζες θα έχουν μεγαλύτερα περιθώρια να βοηθήσουν την επιχειρηματικότητα, μετά τις εξελίξεις του Μαρτίου.

Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

Σημειώνεται ότι χθες, η “Νεώριον” είχε ενημερώσει τις χρηματιστηριακές αρχές για τη διένεξη μεταξύ των Ναυπηγείων Ελευσίνας και της βρετανική BAE Systems Surface Ships, για λογαριασμό της οποίας είχαν αναλάβει τη ναυπήγηση τεσσάρων πυραυλακάτων [περισσότερα, εδώ].

Σημειώνεται ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας απασχολούνται 940 άτομα, από τα οποία τα 112 καλύπτουν διοικητικές θέσεις. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της επιχείρησης, κατά περιόδους και ανάλογα με τις ανάγκες ο αριθμός των εργαζομένων μπορεί να φτάσει και τις 2.000.
alfavita.gr

ΔΟΑΤΑΠ: Χωρίς χρέωση μαθημάτων η αναγνώριση πτυχίων Νομικών Σχολών της Ευρώπης »

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Οι τίτλοι σπουδών Νομικής που έχουν χορηγηθεί από ομοταγή Ιδρύματα της Γαλλίας, του Βελγίου, του Λουξεμβούργου, της Ιταλίας, της Ολλανδίας, της Σουηδίας, της Αυστρίας, της Δανίας, της Φιλανδίας, της Ισλανδίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της

Ελβετίας και της Νορβηγίας, δηλαδή χωρών με συναφές Δίκαιο ως προς το ελληνικό, αφού κριθούν – μετά από εμπεριστατωμένο έλεγχο – ως ισότιμοι προς τα πτυχία που απονέμουν τα ελληνικά Α.Ε.Ι. Πανεπιστημιακής κατεύθυνσης, δύνανται να κριθούν και ως αντίστοιχοι προς τα πτυχία που απονέμονται από τις Νομικές Σχολές / Τμήματα των ελληνικών Α.Ε.Ι. χωρίς τη χρέωση μαθημάτων.

Τα παραπάνω προβλέπει απόφαση της Ολομέλειας του ΔΣ του ΔΟΑΤΑΠ , που λήφθηκε προ ημερών και τη δημοσιεύει κατ αποκλειστικότητα το esos.gr.

Για παράδειγμα τα πτυχία Γαλλικών Πανεπιστημίων εκρίνοντο ως ισότιμα από το ΔΟΑΤΑΠ και στη συνέχει για να τους δοθεί η αντιστοιχία εξετάζονταν στη Νομική της Αθήνας σε τακτές περιόδους στα εξής μαθήματα: Συνταγματικό Δίκαιο, Σύνθεση Αστικού (Αστικό όλων των ετών) , Πολιτική Δικονομία, Σύνθεση Ποινικού (Ποινικό όλων των ετών) και Ποινική Δικονομία. Τώρα με τη νέα απόφαση του ΔΟΑΤΑΠ η ισοτιμία και η αντιστοιχία δίνεται αυτόματα.

Όπως αναφέρει το πρακτικό της ολομέλειας «η υποχρέωση των πτυχιούχων των ομοταγών Γαλλικών Πανεπιστημίων να υποβληθούν σε εξέταση σε ελληνικά ΑΕΙ για την απόκτηση αντιστοιχίας συνιστά υπερβολή .η οποία δεν είναι μόνο αντίθετη προς τις αρχές της Ε.Ε. αλλά στερείται και ουσιαστικού περιεχομένου».

Μεταπτυχιακά έναντι αμοιβής απέκτησαν δάσκαλοι για να γίνουν Διευθυντές Σχολείων-Επώνυμες καταγγελίες -ΕΠΙΣΤΟΛΗ Δ. ΜΠΡΑΤΗ »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Καταγγελίες (και επώνυμα), από εκπαιδευτικούς για την απόκτηση, από ορισμένους δασκάλους, μεταπτυχιακών τίτλων από το εξωτερικό, έναντι αμοιβής, έγιναν το τελευταίο διάστημα, ενόψει των κρίσεων για την επιλογή νέων Διευθυντών σχολικών μονάδων.Παρατηρείται, μάλιστα, το φαινόμενο, κάποιοι μέσα σε μια πενταετία να έχουν αποκτήσει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους, από διαφορετικές χώρες του εξωτερικού, ενώ υπηρετούσαν στην Ελλάδα και χωρίς να έχουν λάβει εκπαιδευτική άδεια.

Ο στόχος της απόκτησης όλων αυτών των τίτλων είναι, κυρίως, η κατάληψη μιας θέσης στελέχους στην εκπαίδευση (Δ/ντή Εκπαίδευσης, Σχολ. Συμβούλου, Δ/ντή Σχολείου κλπ.), αφού σύμφωνα με το Ν.3848/2010 το διδακτορικό μοριοδοτείται με 6 μονάδες, το μεταπτυχιακό με 4 και επειδή αποκτήθηκαν στο εξωτερικό μοριοδοτούνται επιπλέον με 2,5 μονάδες για την ξένη γλώσσα.

Το θέμα έφερε στην επιφάνεια ο πρώην πρόεδρος της ΔΟΕ και σημερινός Αιρετός του ΚΥΣΠΕ Δ. Μπράτης , με την ακόλουθη επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας :

ΘΕΜΑ: Μεταπτυχιακοί τίτλοι εξωτερικού

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

Το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει πολλές καταγγελίες (και επώνυμα), από συναδέλφους, για την απόκτηση, από ορισμένους εκπαιδευτικούς, μεταπτυχιακών τίτλων από το εξωτερικό, έναντι αμοιβής. Παρατηρείται, μάλιστα, το φαινόμενο, κάποιοι μέσα σε μια πενταετία να έχουν αποκτήσει δύο μεταπτυχιακούς τίτλους, από διαφορετικές χώρες του εξωτερικού, ενώ υπηρετούσαν στην Ελλάδα και χωρίς να έχουν λάβει εκπαιδευτική άδεια.

Ο στόχος της απόκτησης όλων αυτών των τίτλων είναι, κυρίως, η κατάληψη μιας θέσης στελέχους στην εκπαίδευση (Δ/ντή Εκπαίδευσης, Σχολ. Συμβούλου, Δ/ντή Σχολείου κλπ.), αφού σύμφωνα με το Ν.3848/2010 το διδακτορικό μοριοδοτείται με 6 μονάδες, το μεταπτυχιακό με 4 και επειδή αποκτήθηκαν στο εξωτερικό μοριοδοτούνται επιπλέον με 2,5 μονάδες για την ξένη γλώσσα.

Κυρία Υπουργέ,

Κυρία Υφυπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

Επειδή το φαινόμενο αυτό έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις και οι καταγγελίες πληθαίνουν και προκειμένου να μην αδικούνται συνάδελφοι, οι οποίοι νόμιμα και με κόπο απέκτησαν τους μεταπτυχιακούς τους τίτλους, θα πρέπει να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα επανελέγχου τόσο των τίτλων όσο και της ξένης γλώσσας, έτσι ώστε οι διαδικασίες επιλογής στελεχών που θα ακολουθήσουν να είναι έγκυρες και αξιόπιστες.

Ιδιαίτερα για την πιστοποίηση της γνώσης της ξένης γλώσσας επισημαίνω ότι θα πρέπει να προβλεφθεί και στο Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων αντίστοιχη διαδικασία μ’ αυτή που προβλέπεται στο Συμβούλιο Επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, όπου οι υποψήφιοι εξετάζονται προφορικά στην ξένη γλώσσα από ξενόγλωσσους καθηγητές.

Ο

Αιρετός του ΚΥΣΠΕ

Δημήτρης Μπράτης

Α.ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ :Εντολή να κληθούν οι καταγγέλλοντες να καταθέσουν τα στοιχεία για τα Μεταπτυχιακά επί πληρωμή –Θα εξαντληθεί κάθε αυστηρότητα »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
H υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, από τις Βρυξέλλες όπου βρίσκεται επικοινώνησε πριν λίγο με το Γενικό Γραμματέα Βασίλη Κουλαιδή, στον οποίο έδωσε εντολή να καλέσει τους καταγγέλλοντες (συνδικαλιστές-εκπαιδευτικούς) να προσκομίσουν τα στοιχεία

που κατέχουν σχετικά με εκπαιδευτικούς που «πληρώνοντας» απέκτησαν Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά .

Η υπουργός Παιδείας στην επικοινωνία που είχε με τον κ. Κουλαιδή είπε πως εφόσον διαπιστωθούν οι παρανομίες το υπουργείο θα εξαντλήσει κάθε αυστηρότητα έναντι αυτών που έχουν στους φακέλους τους Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά «έναντι αμοιβής».

Ο κ. Κουλαιδής ήδη ετοιμάζει επιστολή και στις επόμενες ώρες θα την αποστείλει στις δύο Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών από τις οποίες θα ζητά προσκομιστούν συγκεκριμένα στοιχεία.

«Ορόσημο» η καλλιέργεια ουροδόχων κύστεων στο εργαστήριο »


Τα κύτταρα αναπτύσσονται πάνω σε μια σφαιρική «σκαλωσιά» από πολυμερές και κολλαγόνο (Φωτογραφία: Associated Press )

Λονδίνο
Για πρώτη φορά Αμερικανοί γιατροί κατάφεραν να καλλιεργήσουν στο εργαστήριο ένα εσωτερικό όργανο, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη κύτταρα των ίδιων των ασθενών.

Μετά την επιτυχή μεταμόσχευση των ουροδόχων κύστεων, οι επιστήμονες ελπίζουν να καλλιεργήσουν στο μέλλον και άλλα όργανα, όπως η καρδιά, το νεφρό και το ήπαρ.

Η ομάδα του Πανεπιστημίου του Γουέικ Φόρεστ στη Βόρειο Καρολίνα απομόνωσε τμήματα ιστού σε μέγεθος γραμματοσήμου από τις μισοκατεστραμμένες κύστεις επτά παιδιών και καλλιέργησε τα κύτταρα αυτά στο εργαστήριο πάνω σε ένα «καλούπι» για διάστημα μερικών εβδομάδων.

Ο καλλιεργημένος ιστός μεταμοσχεύθηκε στη συνέχεια πίσω στους ασθενείς, όπου λειτούργησε κανονικά και απάλλαξε σχεδόν πλήρως τα παιδιά από την ακράτεια.

Τα πειράματα ξεκίνησαν το 1999, ωστόσο οι ερευνητές παρακολούθησαν την πορεία των ασθενών για αρκετά χρόνια πριν δημοσιεύσουν τελικά το επίτευγμα την Τρίτη στην έγκριτη επιθεώρηση Lancet.

Τα επτά παιδιά πάσχουν από δισχιδή ράχη, μια εκ γενετής ανωμαλία που αφήνει την σπονδυλική στήλη ανοιχτή και εκτεθειμένη. Η μόνη εναλλακτική λύση για τους μικρούς ασθενείς θα ήταν η κατασκευή μιας υποτυπώδους κύστης από ιστό του παχέος εντέρου.

Η ουροδόχος κύστη είναι σχετικά απλό όργανο, ωστόσο η καλλιέργειά της στο εργαστήριο παρουσίασε σημαντικές δυσκολίες. Ο Δρ Αντονι Ατάλα και οι συνεργάτες του χρησιμοποίησαν μια σκαλωσιά σε σχήμα κούφιας σφαίρας, κατασκευασμένη από συνθετικό πολυμερές και κολλαγόνο.

Στο εξωτερικό της σφαίρας πολλαπλασιάστηκαν μυικά κύτταρα, ενώ η εσωτερική επιφάνεια καλύφθηκε σταδιακά από ενδοθηλιακά κύτταρα ουροδόχου κύστης. Η σφαίρα αναπτύχθηκε για επτά εβδομάδες σε διάλυμα θρεπτικών συστατικών, και τα μερικές δεκάδες χιλιάδες κύτταρα του αρχικού ιστού αναπτύχθηκαν σε ένα πλήρες όργανο από 1,5 δισ. κύτταρα.

Τα μοσχεύματα συνδέθηκαν στη συνέχεια με τα υπολείμματα των ουροδόχων κύστεων των ασθενών. Αν δεν υπληρχαν τα υπολείμματα αυτά, η επέμβαση θα ήταν πολύ δυσκολότερη, καθώς οι γιατροί θα έπρεπε να συνδέσουν το μόσχευμα με ουροφόρους σωλήνες, αγγεία και νεύρα.

Στο μέλλον, ωστόσο, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα μπορέσουν να καλλιεργήσουν όργανα όπως η καρδιά, η οποία είναι ιστολογικά και δομικά πολύ πιο περίπλοκη από την ουροδόχο κύστη. Το επίτευγμα αυτό εκτιμάται όμως ότι απέχει αρκετά χρόνια, καθώς θα απαιτήσει σημαντική πρόοδο τόσο στην καλλιέργεια του ιστού όσο και με τη σύνδεσή του με την κυκλοφορία του αίματος και το νευρικό σύστημα.

Associated Press

Radio Arvyla – Υπερβολή BOLLYWOOD »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση