Archive for Μάρτιος, 2011

Παράθυρο εξόδου για 75.000 δημοσίους υπαλλήλους »

Μια σειρά διατάξεων θέτει σε ισχύ για περιορισμένο χρονικό διάστημα η κυβέρνηση. Αναμένονται μαζικές αποχωρήσεις. Σχεδόν 900 εκατ. ευρώ το κέρδος για το Δημόσιο

Δυνατότητα για την έξοδο 75.000 δημοσίων υπαλλήλων στη σύνταξη μέσα σε μία διετία δίνει η κυβέρνηση, που θέτει σε ισχύ μια σειρά θετικών διατάξεων για περιορισμένο όμως χρονικό διάστημα.
Από τη μαζική αυτή αποχώρηση κερδισμένο βγαίνει το Δημόσιο, που όχι μόνο θα κερδίσει σχεδόν 900 εκατομμύρια ευρώ (καθώς οι συντάξεις που θα καταβάλλει είναι χαμηλότερες από τους μισθούς), αλλά παράλληλα θα πετύχει τον στόχο για μείωση των δημοσίων υπαλλήλων.

CLOSE WINDOW

Ουσιαστικά μια σειρά ευνοϊκών ρυθμίσεων που πέρασαν με τον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο δίνει τη δυνατότητα σε μεγάλες ομάδες δημοσίων υπαλλήλων (κυρίως ανδρών) να επισπεύσουν τη συνταξιοδότηση, εφόσον θεμελιώσουν δικαίωμα φέτος ή την επόμενη χρονιά.

Την ίδια στιγμή, η εξαγορά πλασματικών ετών ασφάλισης για τα παιδιά φέρνει ακόμα πιο κοντά στη σύνταξη τις μητέρες και λειτουργεί αντισταθμιστικά ως προς την αύξηση των ετών ασφάλισης στο 65ο έτος το 2013.

Εκτιμάται πως κερδισμένοι θα βγουν 35.000 άνδρες δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι φέτος ή την επόμενη χρονιά θα προλάβουν να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα και θα δουν τα όρια ηλικίας να μειώνονται! Ωστόσο χρειάζεται προσοχή, καθώς:

* Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους άνδρες με ανήλικα παιδιά αλλά και οι γενικές διατάξεις (για άνδρες χωρίς παιδιά ή με ενήλικα παιδιά) δεν ισχύουν για όσους συμπλήρωσαν 25ετία μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010.
* Αντιθέτως, οι θετικές διατάξεις για τους τρίτεκνους ισχύουν ακόμα και για όσους θεμελίωσαν δικαίωμα τα προηγούμενα χρόνια.

Γυναίκες ασφαλισμένες
Τη διετία 2011-2012 ωφελημένες θα βγουν και 40.000 γυναίκες που θα σπεύσουν να αναγνωρίσουν πλασματικά έτη (π.χ. για τα παιδιά), ώστε να αποφύγουν τη συνταξιοδότηση στο 65ο έτος. Οι συγκεκριμένες ασφαλισμένες έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν 25ετία και να κλειδώσουν το όριο ηλικίας.

Τα περισσότερα πάντως οφέλη θα έχει το Δημόσιο, καθώς κατά μέσο όρο γλιτώνει 700 ευρώ τον μήνα για κάθε δημόσιο υπάλληλο που ανοίγει πρόωρα την πόρτα εξόδου.

Συγκεκριμένα εκτιμάται πως ο μέσος μισθός είναι 1.500 ευρώ, ενώ η μέση σύνταξη σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης είναι 800 ευρώ.

Ετσι, από την «αποχώρηση» 35.000 ανδρών το Δημόσιο αναμένεται να κερδίσει 180 εκατομμύρια φέτος και 320 εκατομμύρια ευρώ την επόμενη χρονιά. Από την «έξοδο» των γυναικών το όφελος υπολογίζεται σε 130 εκατομμύρια φέτος και 240 εκατομμύρια το 2012.

ΠΩΣ ΘΑ ΓΛΙΤΩΣΟΥΝ ΤΑ 65 ΧΡΟΝΙΑ
Αναγνώριση έως και εννέα πλασματικά έτη για τις γυναίκες

Σανίδα σωτηρίας αποτελεί για τις γυναίκες η αναγνώριση πλασματικών ετών ασφάλισης για τα παιδιά. Με τις συγκεκριμένες διατάξεις, οι ασφαλισμένες μπορούν να θεμελιώσουν νωρίτερα συνταξιοδοτικό δικαίωμα και να αποφύγουν την αύξηση των ορίων ηλικίας (στο 65ο έτος το 2013).

Συγκεκριμένα στο Δημόσιο δίνεται η δυνατότητα αναγνώρισης ενός πλασματικού έτους για το πρώτο παιδί, δύο ετών για το δεύτερο και άλλων δύο ετών για το τρίτο παιδί (σύνολο μέχρι πέντε έτη). Επιπλέον οι ασφαλισμένες έχουν το δικαίωμα να αναγνωρίσουν άλλα τέσσερα πλασματικά έτη (π.χ. από σπουδές) και έτσι συνολικά να «κερδίσουν» φέτος εννιά χρόνια.

Σημειώνεται πως όσες μητέρες ανηλίκων συμπληρώσουν φέτος 25ετία, «κλειδώνουν» το όριο ηλικίας στο 52ο έτος. Σε περίπτωση που θεμελιώσουν δικαίωμα από το δημόσιο το 2012, θα μπορέσουν να πάρουν σύνταξη σε ηλικία 55 ετών.

Μετά την 1η Ιανουαρίου 2013, καταργούνται όλες οι ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις μητέρες ανηλίκων και η «έξοδος» θα γίνεται με 25ετία στο 65ο έτος της ηλικίας.

ΠΟΙΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΕΥΝΟΟΥΝΤΑΙ
Νωρίτερα στη σύνταξη από 4 έως 15 χρόνια οι άνδρες με 25ετία

Από 4 έως και 15 χρόνια μειώνεται το όριο ηλικίας για συγκεκριμένες ομάδες ασφαλισμένων που κλείνουν φέτος 25 έτη ασφάλισης και θεμελιώνουν δικαίωμα από το Δημόσιο. Οι ασφαλισμένοι που ευνοούνται τη διετία 2011-2012 είναι οι εξής:

Αντρες με ανήλικα παιδιά: Δεκατρία χρόνια νωρίτερα μπορούν να πάρουν σύνταξη όσοι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν ανήλικα παιδιά και συμπληρώσουν φέτος 25ετία. Το όριο ηλικίας πέφτει στο 52ο έτος από το 65ο έτος που ίσχυε για όσους συμπλήρωσαν πέρυσι 25ετία. Το 2012 το όριο ηλικίας θα διαμορφωθεί στο 55ο έτος, δηλαδή θα είναι δέκα χρόνια χαμηλότερο από αυτό που ίσχυε πέρυσι. Οι ευνοϊκές αυτές ρυθμίσεις παύουν να ισχύουν το 2013, οπότε και η «έξοδος» θα γίνεται στο 65ο έτος. Ωστόσο χρειάζεται προσοχή, καθώς οι νέες διατάξεις δεν ισχύουν για όσους συμπλήρωσαν 25ετία μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010.

Αντρες γενικά (άγαμοι, χωρίς παιδιά, με ενήλικα παιδιά): Στο 61ο έτος πέφτει το όριο ηλικίας για πλήρη σύνταξη για όσους ασφαλισμένους συμπληρώσουν φέτος 25ετία. Μάλιστα, σε περίπτωση μειωμένης σύνταξης η «έξοδος» μπορεί να γίνει σε ηλικία 56 ετών. Την επόμενη χρονιά το όριο ηλικίας διαμορφώνεται στο 63ο έτος για πλήρη σύνταξη και στο 58ο έτος για μειωμένη. Σημειώνεται πως οι νέες διατάξεις δεν ισχύουν για όσους συμπλήρωσαν 25ετία μέχρι 31/12/10.

Αντρες με τρία παιδιά: Για το σύνολο των αντρών που είναι τρίτεκνοι ισχύουν από φέτος οι ευνοϊκές διατάξεις της ασφαλιστικής νομοθεσίας. Ετσι, όσοι ασφαλισμένοι συμπληρώνουν 20ετία φέτος βγαίνουν στη σύνταξη με 21 έτη ασφάλισης στο 52ο έτος. Από το 2013 το όριο ηλικίας «επανέρχεται» στο 65ο έτος της ηλικίας. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις ισχύουν ακόμα και για όσους δημοσίους υπαλλήλους έχουν θεμελιώσει δικαίωμα και πριν από τις 31 Δεκεμβρίου 2010. Επιπλέον το δικαίωμα συνταξιοδότησης μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο γονείς.

Αντρες με ανάπηρα παιδιά: Μειώνεται κατά 15 χρόνια το όριο ηλικίας και δίνεται η δυνατότητα συνταξιοδότησης με 25ετία στα 50. Και σε αυτή την περίπτωση το δικαίωμα συνταξιοδότησης μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο γονείς.

Αντρες με ανίκανη σύζυγο: Το όριο ηλικίας μειώνεται από το 65ο στο 50ό έτος της ηλικίας για όσους συμπληρώνουν 25ετία.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΗ – ΕΘΝΟΣ

Μείον 36.000 εκπαιδευτικοί ώς το 2013 »

Οι συγχωνεύσεις αλλάζουν τον χάρτη της απασχόλησης στα σχολεία
ΕΡΕΥΝΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ
Μάθηµα στο 165ο Δηµοτικό Σχολείο της Αθήνας (φωτογραφία αρχείου)
Αλλάζει ο χάρτης της απασχόλησης των εκπαιδευτικών, καθώς µετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για τις συγχωνεύσεις κλείνουν 1.056

σχολικές µονάδες. Σύµφωνα µε το υπουργείο, από τα 16.000 σχολεία σε όλη τη χώρα συνενώνονται 1.933

σε 877, εκ των οποίων τα 1.523 αφορούν την Πρωτοβάθµια και τα 410 τη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση.

Η κατάσταση αυτή δηµιουργεί νέα δεδοµένα για τους 180.000 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης.

1 Μειώνονται οι οργανικές θέσεις. Με τις φετινές συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων χάνονται πάνω από 2.000 θέσεις εκπαιδευτικών. 2 Επιδεινώνονται οι προοπτικές απορρόφησης εκπαιδευτικών. Οι προοπτικές των πτυχιούχων των τµηµάτων Δηµοτικής Εκπαίδευσης (δάσκαλοι) που µέχρι πρόσφατα διορίζονταν άµεσα στη σχολική εκπαίδευση αλλάζουν δραµατικά.

3 Λόγω των συγχωνεύσεων µειώνονται σηµαντικά τα τµήµατα µε αποτέλεσµα αρκετοί εκπαιδευτικοί να περισσεύουν και να µην υπάρχει σχολείο γι’ αυτούς παρά µόνο σε περιοχές του ίδιου νοµού ή και σε άλλους νοµούς (αυτά προβλέπει ο νέος νόµος για τις µετακινήσεις, διαθέσεις εκπαιδευτικών).

4 Οι βάσεις των µεταθέσεων πιθανόν να αυξηθούν σηµαντικά λόγω των µειωµένων θέσεων.

OI ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ. Είναι γνωστό ότι το 2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης. Την περίοδο 2011 – 2013 υπάρχει η εκτίµηση ότι το ρεύµα αποχωρήσεων θα συνεχιστεί µε αποτέλεσµα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά, δηλαδή, την τετραετία 2010 – 2013 από τη σχολική εκπαίδευση αναµένεται να αποχωρήσουν 45.000 εκπαιδευτικοί, ενώ για τις νέες προσλήψεις ισχύει ο κανόνας «µία προς πέντε». Σηµειώνεται ότι συνυπολογίζονται στις προσλήψεις οι τυχόν µεταφορές και εντάξεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου µε εξαίρεση τις µεταφορές προσωπικού που προβλέπονται στις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α’). Τι σηµαίνει αυτό; Σηµαίνει ότι το 2010 – 2013 οι προσλήψεις µόνιµου προσωπικού δεν θα ξεπεράσουν τις 9.000 στην καλύτερη περίπτωση µε αποτέλεσµα την ίδια περίοδο ο αριθµός των µόνιµων εκπαιδευτικών να µειωθεί περίπου κατά 35.000 ή σε ποσοστό 20% του συνόλου των σηµερινών µόνιµα υπηρετούντων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…

Το αρχαιότερο επάγγελµα του κόσµου δεν είναι αυτό που νοµίζουµε! »

Το αρχαιότερο επάγγελµα του κόσµου δεν είναι αυτό που νοµίζουµε!
Το αρχαιότερο…
… επάγγελµα του κόσµου δεν είναι αυτό που νοµίζουµε. Η µελέτη παλαιολιθικών εργαλείων έχει δείξει πως εδώ και τουλάχιστον δυόµισι εκατοµµύρια χρόνια ακόµη και οι πιο µακρινοί πρόγονοι του ανθρώπου µετέδιδαν τις γνώσεις τους από τη µια γενιά στην άλλη. Η εκπαίδευση είναι αρχαιότερη από τη γραφή, αρχαιότερη από την ιδιοκτησία, αρχαιότερη από την κατάκτηση της φωτιάς, αρχαιότερη ακόµη και από τον έναρθρο λόγο. Η αξία της…
… όµως αµφισβητείται δυόµισι εκατοµµύρια χρόνια αργότερα, στην εποχή της υποταγής κάθε κοινωνικής δραστηριότητας στην αγοραία λογική. Για πολλέςδεκαετίες, µέχρι πριν από τριάνταχρόνια, η ιδέα πως η περισσότερη εκπαίδευση θα οδηγούσε σε µεγαλύτερη ατοµική και γενική ευηµερία αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο των ανεπτυγµένων οικονοµιών. Ολοι πίστευαν πως «ένα χαρτί» έδινε στουςνέους ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα στον παγκόσµιο «πόλεµο της γνώσης». Οµως, τα τελευταία χρόνια, µε την εισβολή των φθηνών χωρών στην παγκόσµια αγορά εργασίας (Κίνας και Ινδίας), πληθαίνουν οι νέοι µε το «χαρτί» που είναι υποχρεωµένοι να ανταγωνίζονται µεταξύ τους για φθηνέςθέσεις εργασίας. Οανταγωνισµός για µείωση του εργατικού κόστους µειώνει και τις δαπάνες των χωρών για την παιδεία. Οπως έγραφε πρόσφατη έκθεση της Ντόιτσε Μπανκ, «η βελτίωση στην ποιότητα του εκπαιδευτικού αποτελέσµατος δεν συνδέεται απαραιτήτως µε αύξηση των δαπανών για την παιδεία». Και ο ΦίλιπΜπράουν, καθηγητής της Κοινωνιολογίας στοΠανεπιστήµιο του Κεντ, διαπίστωνε πως ακόµη και στις οικονοµίες των ΗΠΑ και της Βρετανίας βρίσκει κανείς σήµερα περιορισµένους θυλάκους εργασίας υψηλών γνώσεων ανάµεσα σε µια πληθώρα κακοπληρωµένων θέσεων εργασίας. Οι κυβερνήσεις…
… απλώς περιορίζονται να διαχειρίζονται αυτές τις κοινωνικές διαφορές, χωρίς να διαπνέονται από το πνεύµα πως αυτές οι ανισότητες µπορεί να είναι µαχητές ή απορριπτέες. Η έκθεση Θελό για τη γαλλική εκπαιδευτική µεταρρύθµιση έγραφε ξεκάθαρα: «Η ιδέα της επιτυχίας για όλους δεν πρέπει να παρεξηγείται. ∆εν σηµαίνει πως το σχολείο πρέπει να εξασφαλίζει σε όλους τους µαθητές του το ανώτατο δυνατό επίπεδο κατάρτισης. Θα ήταν ένας παραπλανητικός ατοµικός στόχος, αλλά και ένα κοινωνικό παράδοξο, αφού τα εκπαιδευτικά προσόντα δεν συνδέονται πια, ούτε καν αόριστα, µε τις δοµές της εργασίας».

Οι ανάγκες…
… του συστήµατος, λέει ο βέλγος αναλυτής εκπαιδευτικών θεµάτων Νίκο Χιρτ, είχαν οδηγήσει πριν από τριάντα χρόνια σε κάποιον εκδηµοκρατισµό της παιδείας, ο οποίος ανταποκρινόταν στο επίπεδο των προσόντων που απαιτούσε η ανθηρή καπιταλιστική οικονοµία. Σήµερα που ζει µιααπό τις σοβαρότερες κρίσεις της, η αγορά εργασίας απαιτεί µια πόλωση ανάµεσα σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο κατάρτισηςγια τους λίγους και σε λιγότερο ή καθόλου εξειδικευµένη εργασία για τους πολλούς. Από αυτήτην πόλωση προκύπτουν οι κοινωνικές διαιρέσεις στα σχολεία, που γίνονται κλειστές λέσχες για τους πλούσιους και γκέτο για τους φτωχούς – κάτι που πριν από δυόµισι εκατοµµύρια χρόνια σίγουρα δεν είχε περάσει απότον νου των πρωτόγονων ανθρωπίδων.

ΔΡΟΜΟΙ
ΡΟΥΣΣΟΣ ΒΡΑΝΑΣ , rvranas@dolnet.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: ΤΑ ΝΕΑ,

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ: Συστάσεις σε εκπαιδευτικούς-Μαθήματα Σάββατα και αργίες-To 2014 το νέο σύστημα των πανελλαδικών »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Συστάσεις προς τους εκπαιδευτικούς να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί για τις καταλήψεις, απηύθυνε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, σε τηλεφωνική παρέμβαση στον ΣΚΑΙ.

Σχετικά με τις διδακτικές ώρες που χάνονται λόγω καταλήψεων, η υπ. Παιδείας είπε

πως σε περίπτωση που χάνονται μαθήματα θα γίνονται αναπληρώσεις ακόμη και τα Σάββατα και τις αργίες.

Σχετικά με το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων η υπ. Παιδείας επανέλαβε φέτος θα γίνουν με το ισχύον και οι αλλαγές θα ισχύσουν από το 2014.

Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που πλεονάζουν λόγω συγχωνεύσεων η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε ότι όταν καταργείται το σχολείο ο εκπαιδευτικός είναι στη διάθεση του διευθυντή και θα τον μεταφέρει στον ίδιο νομό, σε αντίστοιχη θέση και μάλιστα κατά προτεραιότητα.

Αυξήσεις 8% στις συντάξεις με διαδοχική ασφάλιση – Ολόκληρη η εγκύκλιος για τους εργαζόμενους προς συνταξιοδότηση μετά την 1.1.2011 »

Αυξήσεις 8% στις συντάξεις με διαδοχική ασφάλιση

Μεσοσταθμική αύξηση 8% θα λάβουν οι εργαζόμενοι που θα συνταξιοδοτηθούν μετά την 1.1.2011 και έχουν ασφαλιστεί σε περισσότερα του ενός ταμεία κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου. Ο ασφαλιστικός νόμος προβλέπει νέο τρόπο υπολογισμού των συντάξεων αυτής της κατηγορίας βελτιώνοντας το παλαιότερο καθεστώς, το οποίο ουσιαστικά «τιμωρεί» όσους ασφαλίζονται σε δύο ή και περισσότερα ταμεία, παρέχοντας συντάξεις έως και 30% χαμηλότερες σε σχέση με όσους διανύουν όλο τον εργασιακό τους βίο σε ένα ταμείο.

Σε εγκύλιο που εξέδοσε το υπουργείο Εργασίας αποσαφηνίζεται ο τρόπος εφαρμογής του νέου καθεστώτος. Οι εργαζόμενοι οι οποίοι ασφαλίστηκαν διαδοχικά σε περισσότερους από έναν ασφαλιστικούς οργανισμούς δικαιούνται σύνταξη από τον τελευταίο οργανισμό στον οποίο ήταν ασφαλισμένοι κατά την τελευταία χρονική περίοδο της απασχόλησής τους, εφόσον πραγματοποίησαν στην ασφάλισή του:

_ Πέντε ολόκληρα έτη ή 1.500 ημέρες ασφάλισης, εκ των οποίων όμως 20 μήνες ή 500 ημέρες την τελευταία πενταετία πριν από τη διακοπή της απασχόλησης ή την υποβολή αίτησης για την κρίση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος σύνταξης λόγω γήρατος.

_ Σαράντα μήνες ή 1.000 ημέρες, εκ των οποίων όμως 12 μήνες ή 300 ημέρες αντίστοιχα κατά την τελευταία πενταετία πριν από τη διακοπή της απασχόλησης ή την υποβολή της αίτησης για την κρίση του δικαιώματος σύνταξης λόγω αναπηρίας ή θανάτου.

Η σύνταξη του δικαιούχου υπολογίζεται με βάση τις προϋποθέσεις που ισχύουν στο Ταμείο που αναλαμβάνει την απονομή της σύνταξης. Οι συντάξιμες αποδοχές του δικαιούχου υπολογίζονται με έναν συντελεστή που προσαυξάνεται από 1,020 ως 2,438 αναλογικά από το 1ο ως το 45ο έτος ασφάλισης. Οι συντελεστές αυτοί μεταβάλλονται με κοινή υπουργική απόφαση Εργασίας και Οικονομικών κατόπιν εκπόνησης αναλογιστικής μελέτης. Η ισχύς των διατάξεων αυτών αρχίζουν από 1.1.2011 και αφορούν τις αιτήσεις που υποβάλλονται από την ημερομηνία αυτή και μετά.

Αναλυτικά ολόκληρη η εγκύκλιος εδώ: http://www.tovima.gr/files/1/2011/Diaxasfal.pdf

Οι διευκρινίσεις για τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης σπό τους Τομείς κύριας ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων: http://www.tovima.gr/files/1/2011/giatroidikhgoroi14.pdf

tovima.gr,

ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ »

Μετά την ανακοίνωση της συγχώνευσης – κατάργησης εκατοντάδων σχολικών μονάδων από το Υπουργείο Παιδείας άμεση ήταν η αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σήμερα Δευτέρα το Δ.Σ της ΟΛΜΕ συνεδριάζει για να καταλήξει σε εισήγηση για κινητοποιήσεις και καλεί τις ΕΛΜΕ όλης της χώρας να πραγματοποιήσουν συνελεύσεις για να συζητηθεί ο τρόπος αντιμετώπισης της πρωτοφανούς ενέργειας του Υπουργείου Παιδείας.

Σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ επισημαίνει: «Σε κάθε περίπτωση καλούμε τις ΕΛΜΕ να βρίσκονται σε εγρήγορση. Να συνεχίσουν σε συνεργασία με τους γονείς ν’ αντιδρούν στις σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων. Τα σχέδια της κυβέρνησης δεν είναι ευοίωνα. Δε θα ανεχτούμε για λογιστικούς λόγους να θυσιαστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Με το στοίβαγμα των μαθητών σε 30άρια τμήματα, με την ταλαιπωρία των παιδιών των υποβαθμισμένων περιοχών και με την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών, δηλαδή με τη λογική των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων δεν υποστηρίζεται σε καμία περίπτωση η δημόσια δωρεάν Παιδεία».

Μετά τις συνελεύσεις των καθηγητών που θα πραγματοποιηθούν από την Τρίτη 15/3 μέχρι και την Παρασκευή 18/3 θα ακολουθήσει το Σάββατο 19/3 Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας.

Ήδη την Δευτέρα 14/3 και την Τρίτη 15/3 πολλές ΕΛΜΕ καλούν τα μέλη τους σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας και στα πλαίσια αυτά έχουν κηρύξει στάση εργασίας.

Σε αναβρασμό βρίσκονται και γονείς και μαθητές καθώς η κατάργηση 1000 σχολικών μονάδων αποτελεί καίριο χτύπημα στη δημόσια εκπαίδευση και δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα σε δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά που έχουν τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία.

Ενδεικτικά ορισμένες ανακοινώσεις φορέων για συγκεντρώσεις

Ø Σύλλογος ΠΕ και ΕΛΜΕ Ανω Λιοσίων, Ζεφυρίου, Φυλής και Ενώσεις Γονέων: Συγκέντρωση στις 14/3 στο Δημαρχείο στα Ανω Λιόσια

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=26073

Ø ΕΛΜΕ Πειραιά: Κάλεσμα σε κινητοποίηση και στάση εργασίας την Τρίτη 15/3

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=26072

Ø Δ ΕΛΜΕ αν. Αττικής: Στάση εργασίας την Τρίτη – Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας – Οχι στις συγχωνεύσεις

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=26068

Σχετικά με τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων »

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας
για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων

Παρά τις έντονες αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας και παρά την άρνηση της τοπικής αυτοδιοίκησης να συναινέσει στις κυβερνητικές επιλογές, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε εκτεταμένες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δίνοντας στη δημοσιότητα τους σχετικούς πίνακες.

Προβάλλοντας σαθρά και ανακριβή επιχειρήματα, όπως ότι δήθεν τα κριτήρια των συγχωνεύσεων είναι κυρίως παιδαγωγικά, ότι δεν θα αυξηθεί ο ήδη αυξημένος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ότι δεν θα δημιουργηθούν σχολεία μαμούθ και ότι στόχος είναι ο εξορθολογισμός της δημόσιας εκπαίδευσης, ανακοινώνει για τη μεν Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ότι 1.523 σχολικές μονάδες συγχωνεύονται σε 672, ενώ για τη Δευτεροβάθμια 410 σχολικές μονάδες συγχωνεύονται σε 205.

Τέτοιοι ισχυρισμοί δεν πείθουν κανέναν. Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα μέτρα αυτά θα επιφέρουν, μεταξύ άλλων, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, δημιουργία πολυδύναμων, μεγάλων και απρόσωπων σχολικών μονάδων (γιατί τι άλλο είναι τα σχολεία των 400 μαθητών, όπως δηλώνεται στο δελτίο τύπου του υπουργείου) και όξυνση των φαινομένων παραβατικότητας και βίας.

Το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, ιδίως στην περιφέρεια, θα δυσχεράνει την πρόσβαση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο, θα ενισχύσει το φαινόμενο της μαθητικής διαρροής, θα αυξήσει τις δυσκολίες στην επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων και θα συντείνει στην αύξηση της εσωτερικής μετανάστευσης.

Ο «εξορθολογισμός» που επικαλείται το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι παρά το φύλλο συκής που συγκαλύπτει μια στενά λογιστική αντίληψη: να εξοικονομηθούν πόροι, να περικοπούν οι δημόσιες δαπάνες, με τη μείωση των οργανικών και λειτουργικών θέσεων εργασίας εκπαιδευτικών. Εκτιμάμε ότι μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα έχουμε μείωση κατά 3.000 οργανικές θέσεις για το επόμενο σχολικό έτος, γεγονός που θα οξύνει την ήδη μεγάλη ανεργία των εκπαιδευτικών.

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι η ηγεσία του Υπουργείου προωθεί τις συγχωνεύσεις με μόνο κριτήριο την εξοικονόμηση δαπανών αδιαφορώντας για τα κοινωνικά και παιδαγωγικά προβλήματα που θα προκαλέσει. Η κυβέρνηση, πασχίζοντας να επιβάλει διά πυρός και σιδήρου τη γενικότερη, αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθεί με πρόσχημα την οικονομική κρίση, μειώνει τις δημόσιες δαπάνες για κοινωνικά αγαθά και εκποιεί το μείζον κοινωνικό αγαθό της δημόσιας εκπαίδευσης. Είναι πια φανερό ότι η πορεία για το «νέο σχολείο» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση περνά μέσα από μια διαδικασία προβληματικών συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων. Και η τακτική αυτή είναι ενδεικτική του τι πρόκειται να ακολουθήσει.

Ας γνωρίζει η κυβέρνηση ότι η εκπαιδευτική κοινότητα είναι σε θέση να αποτρέψει με τους αγώνες της αυτή την καταστροφική για τον τόπο μας και την εκπαίδευση πορεία. Ο αγώνες για ένα δημόσιο σχολείο που θα χωράει όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς, ολόκληρη την γνώση, θα έχει συνέχεια.

alfavita.gr

Παθαίνουν εγκεφαλικό επειδή… δεν πίνουν καφέ! »

Επιμέλεια: Ρούλα Τσουλέα
Οι γυναίκες που πίνουν τουλάχιστον ένα φλιτζάνι καφέ την ημέρα μειώνουν έως 25% τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου, αλλά όσες δεν πίνουν καθόλου μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο που διατρέχουν, προειδοποιούν Σουηδοί ερευνητές.

Η σχετική μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 34.670 εθελόντριες, ηλικίες άνω των 49 ετών. Μεταξύ 1998 και 2008, 1.680 από αυτές υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο, με εκείνες που έπιναν από 1 έως 5 φλιτζάνια καφέ την ημέρα να έχουν 22-25% λιγότερες πιθανότητες εγκεφαλικού – και όσες δεν έπιναν καθόλου, να κινδυνεύουν περισσότερο να το εκδηλώσουν.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Stroke», τα οφέλη ήταν παραπλήσια για τις γυναίκες που έπιναν 1-2, 3-4 ή περισσότερα από 5 φλιτζάνια καφέ την ημέρα. Επιπλέον, το προστατευτικό όφελος του καφέ παρέμεινε σταθερό όταν οι ερευνητές συνυπολόγισαν κάθε παράγοντα που θα μπορούσε να επηρεάσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού, όπως το κάπνισμα, το σωματικό βάρος, το ιστορικό διαβήτη, η υπέρταση ή το ποτό.

«Το συμπέρασμα της μελέτης μας είναι πως ακόμα και μικρές ποσότητες καφέ μπορούν να ελαττώσουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Σουζάνα Λάρσον, από το Εθνικό Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Καρολίνσκα.

Αν και οι εθελόντριες δεν ρωτήθηκαν για το είδος του καφέ που έπιναν, στην Σουηδία καταναλώνεται πρωτίστως κανονικός καφές και όχι ντεκαφεϊνέ.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι ο καφές δρα προστατευτικά στον οργανισμό μέσω διαφόρων μηχανισμών – όπως η μείωση της φλεγμονής και του οξειδωτικού στρες και η βελτίωση της αντοχής του οργανισμού στην ινσουλίνη. Και οι τρεις μηχανισμοί ελαττώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού.

Όφελος και στην καρδιά

Δεν είναι η πρώτη φορά που μελέτη συσχετίζει την συστηματική κατανάλωση καφέ με τον μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Πέρυσι, Βρετανοί επιστήμονες παρουσίασαν στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Εγκεφαλικών (ASA) μελέτη σε 23.000 άντρες και γυναίκες, η οποία διήρκησε 12 χρόνια και έδειξε πως όσοι πίνουν καθημερινά καφέ διατρέχουν κατά 27% μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού σε σύγκριση με όσους δεν πίνουν καθόλου.

Ο καφές φαίνεται επίσης ότι προστατεύει από την καρδιοπάθεια. Μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Ιούνιο στην επιθεώρηση «Αρτηριοσκλήρυνση, Θρόμβωση & Αγγειακή Βιολογία» (ATVB), έδειξε πως 2-4 φλιτζάνια καφέ την ημέρα μειώνουν κατά 20% τον κίνδυνο αναπτύξεως στεφανιαίας νόσου.

Την μελέτη αυτή πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο της Ουτρέχτης, οι οποίοι παρακολούθησαν επί 13 χρόνια την πορεία της υγείας 37.514 Ολλανδών.

Πάντως, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι το όλο θέμα είναι ακόμα προς διερεύνηση και δεν πρέπει ακόμα να αλλάξει κανείς τις συνήθειές του όσον αφορά τον καφέ.

tanea.gr

Έρχονται οι «αιώνιες» μπαταρίες Κινητά και λάπτοπ θα χρειάζονται φόρτιση μόνο μια φορά το μήνα! »

Ουάσινγκτον
Μια «αιώνια» μπαταρία με τη βοήθεια της νανοτεχνολογίας δημιούργησαν οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Ιλινόις, στις ΗΠΑ.

Συγκεκριμένα, οι επιστήμονες αντικατέστησαν τα μεταλλικά καλώδια μπαταρίας κινητού τηλεφώνου με νανοσωλήνες, παρατείνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής της κατά 100 φορές.

«Πιστεύω ότι όλοι όσοι ταλαιπωρούνται με τη συχνή φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών, θα ήθελαν μια μπαταρία για το κινητό τους τηλέφωνο ή το laptop τους που να διαρκεί εβδομάδες ή ακόμη και μήνες» αναφέρει ο ερευνητής Έρικ Ποπ από το Ινστιτούτο Προηγμένων Επιστημών και Τεχνολογίας Μπέκμαν.

Όπως υποστηρίζει ο Ποπ, η ανακάλυψη της ομάδας του θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια νέα γενιά έξυπνων κινητών εξοπλισμένων με «αιώνιες» μπαταρίες. Ή ακόμη, σε συσκευές οι οποίες θα λειτουργούν συσσωρεύοντας θερμική ή ηλιακή ενέργεια και δεν θα εξαρτώνται πλέον από μπαταρίες.

Σύμφωνα με την επιθεώρηση «Science», οι νανομπαταρίες θα μπορούσαν να φορτίσουν πολύ μεγαλύτερες συσκευές, ή ακόμη και ολόκληρα συστήματα.

«Η ανακάλυψη αυτή θα μπορούσε να είναι σημαντική για οποιαδήποτε συσκευή λειτουργεί με μπαταρία, όπως π. χ. δορυφόροι, εξοπλισμός τηλεπικοινωνιών σε απομακρυσμένες περιοχές ή άλλα συστήματα με επιστημονικές ή στρατιωτικές εφαρμογές» αναφέρει ο Ποπ.
insomnia.gr

Υπουργείο Παιδείας: Δείτε τα σχολεία που συγχωνεύονται σε όλη την Ελλάδα (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια) »

Υπουργείο Παιδείας: Δείτε τα σχολεία που συγχωνεύονται σε όλη την Ελλάδα (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια)

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση