Archive for Φεβρουάριος, 2011

Μειώσεις διοδίων προσεχώς προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών »


«Μη ποινικός» ο χαρακτήρας της νομοθετικής ρύθμισης για όσους δεν πληρώνουν
Περισσότερο από το 50% θα είναι η μείωση των διοδίων στα υπό κατασκευή τμήματα αυτοκινητοδρόμων δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι την προσεχή Παρασκευή, θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση του διαλόγου μεταξύ των κατασκευαστριών κοινοπραξιών και των τραπεζών. Θέμα των συζητήσεων των δύο μερών, η εκπτωτική πολιτική τους για όσους κάνουν συχνές διελεύσεις από τα διόδια. Επίσης όπως δήλωσε ο ίδιος, θα προχωρήσει η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων και η πληρωμή ανάλογα με τη χρήση. Θα υπάρξει επίσης διευκόλυνση των κατοίκων των γειτονικών περιοχών, με κάρτες διέλευσης, το κόστος των οποίων θα αναλάβει το κράτος μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του παράπλευρου δικτύου.

Όπως υποστήριξε ο Γιάννης Μαγκριώτης, η νομοθετική ρύθμιση που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών για όσους περνάνε τα διόδια χωρίς να καταβάλουν το αντίτιμο, αλλά θα λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους δεν θέλουν να πληρώσουν.
enet.gr

Ν. Λυγερός: Ελληνικό δυναμικό »

Ν. Λυγερός
Μέσω της κοινωνίας της μιζέριας, οι νέοι άνθρωποι έχουν την εντύπωση ότι ο μοναδικός στόχος της ζωής τους είναι πώς να πιάσεις δουλειά, όχι για να ζήσεις, αλλά για να έχεις σύνταξη.

Ο άνθρωπος κατανοεί τη ζωή μόνο αν επινοήσει ότι είναι θνητός.

Η ζωή αρχίζει με το θάνατο.

Τα νέα κοινωνικά δεδομένα ενισχύουν την ψευδαίσθηση της αθανασίας κι όλοι κοιτάζουν την σύνταξη λες και δεν υπάρχει ζωή πριν.

Γι’ αυτό το λόγο οι περισσότεροι φοιτητές θεωρούν πλέον ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να τους παρέχει στο τέλος των σπουδών τους και μια θέση εργασίας.

Με αυτό το πλαίσιο όλο το ελληνικό δυναμικό μετατρέπεται σε μία ανώνυμη μάζα που αναζητά με κάθε κόστος την αδράνειά της. Δεν υπάρχει πια ενέργεια, όλα είναι θέμα ύλης. Μαθήματα εκτός ύλης δεν είναι μόνο αδιανόητα αλλά κι επικίνδυνα για το μέλλον των παιδιών, διότι δεν προετοιμάζονται καλά. Στην πραγματικότητα, όλοι πλέον πιστεύουν ότι υπάρχει κρίση, ενώ υπάρχουν μόνο κρίσιμες αποφάσεις. Και μια από αυτές είναι η επιλογή ζωής.

Το ελληνικό δυναμικό δεν μπορεί να είναι μόνο παραταξιακό ή κομματικό.

Υπάρχει ζωή και πέρα από αυτές τις κοινωνικές συμβάσεις που προσποιούνται ότι παράγουν ένα πολιτικό έργο.

Η Ελλάδα δεν είναι μόνο ένας χώρος, είναι κι ένας χρόνος.

Κατά συνέπεια, αν δεν επενδύσουμε στο χρόνο και δεν το εννοούμε με την οικονομική έννοια αλλά με την αξιολογική, δεν θα έχουμε μέλλον.

Η Ελλάδα έχει ανάγκη κι από μεγαλοσύνη κι από οράματα.

Είμαστε πλέον σ’ ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο που μας προσφέρει νέες δυνατότητες έκφρασης του ελληνισμού.

Έχουμε ανάγκη από νέους επιστήμονες σ’ όλους τους τομείς, όχι για να συμπληρώσουμε νέες θέσεις εργασίας, αλλά για να υλοποιήσουμε ένα έργο που να έχει νόημα για την ανθρωπότητα.

Η Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αρχαιότητα, είναι κι η μνήμη μέλλοντος.

Μόνο αν διαβάσουμε τους νεκρούς, θα μπορέσουμε να γράψουμε για τους αγέννητους και να αποδεσμευτούμε από τον κοινωνικό κλοιό που δεν επιλέξαμε.

Ο ελληνισμός δίχως ουμανισμό δεν έχει νόημα για την ανθρωπότητα.

Ανακαλύφθηκε το φάρμακο της μακροζωίας (;) »

Αυστραλοί ερευνητές ανακάλυψαν, κατά λάθος, το φάρμακο της μακροζωίας. Πρόκειται για φάρμακο κατά της οστεοπόρωσης που, κατά τους ερευνητές, επιμήκυνε τουλάχιστον κατά πέντε χρόνια τη ζωή των ληπτών.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν, με σκεπτικισμό, ότι οι ηλικιωμένοι λήπτες του φαρμάκου ζουν περισσότερα χρόνια από άλλους ηλικιωμένους που δεν το παίρνουν. «Το αξιοσημείωτο στοιχείο της έρευνάς μας είναι, ότι οι χρήστες των φαρμάκων ζουν περισσότερο από τα άτομα που δεν το χρησιμοποιούν», δηλώνει ο καθηγητής, Τζον Έιζμαν, από το Garvan Institute of Medical Research του Σίδνεϊ.

«Αρχικά υποθέσαμε ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιήσαμε στην έρευνα ήταν πιο υγιείς από τους άλλους και γι’ αυτό καταγράψαμε αυτά τα αποτελέσματα. Η υπόθεση αυτή, όμως, δεν επιβεβαιωνόταν από την πολύπλευρη εξέταση των αποτελεσμάτων. Υποτίθεται, ότι η κατάσταση των ληπτών του φαρμάκου θα χειροτέρευε, όμως η κατάστασή τους εξομοιώθηκε με την κατάσταση του ευρύτερου πληθυσμού ή βελτιώθηκε», προσθέτει ο καθηγητής Έιζμαν.

Η έρευνα, γνωστή ως Dubbo Osteoporosis Epidemiology Study, άρχισε σε δείγμα 2.000 ηλικιωμένων ατόμων, εκ των οποίων 121 έπαιρναν επί τριετία φάρμακο από την ομάδα bisphosphonates.

Το φάρμακο, που χρησιμοποιήθηκε από τους ασθενείς, αποτρέπει την απώλεια οστέινης μάζας. Η διαδικασία φυσικής ανανέωσης των οστών είναι πιο ταχύρυθμη στους ανθρώπους που πάσχουν από οστεοπόρωση.

Ο καθηγητής Έιζμαν εξηγεί ότι το αποτέλεσμα της έρευνας ενδέχεται αν σχετίζεται με τοξικά μέταλλα, όπως ο μόλυβδος, που συσσωρεύονται στον ανθρώπινο σκελετό με την πάροδο του χρόνου.

«Με την πάροδο της ηλικίας οι ηλικιωμένοι χάνουν οστέινη μάζα και όταν συμβαίνει αυτό, τα τοξικά μέταλλα αποδεσμεύονται στον οργανισμό και επιδρούν, ενδεχομένως, αρνητικά στην ανθρώπινη υγεία. Αποτρέποντας την απώλεια οστέινης μάζας, τα φάρμακα bisphosphonates, αποτρέπουν την αποδέσμευση τοξικών μετάλλων στον ανθρώπινο οργανισμό» εξηγεί ο καθηγητής Έιζμαν.

Ενας καθρέφτης μέσα στο κεφάλι μας »

Γράφει ο ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΝΟΥΣΕΛΗΣ
Γιατί η χαρά, η λύπη ή η πλήξη που «βλέπουμε» στα πρόσωπα των άλλων είναι μεταδοτικές και επηρεάζουν βαθύτατα τη διάθεσή μας; Γιατί το χασμουρητό, το γέλιο ή το κλάμα είναι τόσο κολλητικά;

Προφανώς, η ικανότητά μας να «συν-αισθανόμαστε» και να «βιώνουμε» (σχεδόν σωματικά) αλλότρια αισθήματα και συγκινήσεις αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση κάθε ανθρώπινης διαπροσωπικής σχέσης και συνεπώς ολόκληρης της κοινωνικής μας ζωής. Ομως από ποιους νευροβιολογικούς μηχανισμούς εξαρτάται αυτή η φαινομενικά παράδοξη ικανότητά μας για ενσυναίσθηση; Οπως και για κάθε άλλη νοητική μας ικανότητα, η εξήγησή της θα πρέπει, πρωτίστως, να αναζητηθεί στα περίπλοκα νευρωνικά κυκλώματα του εγκεφάλου μας. Ναι, αλλά πού ακριβώς;

Τα πιο ευγενή μας αισθήματα -η συμπόνια, ο αλτρουισμός, ακόμη και ο έρωτας- εξαρτώνται από την πιο θεμελιώδη νοητική μας ικανότητα της ενσυναίσθησης. Και όπως είδαμε στο τελευταίο μας άρθρο (Βλ. «Ε» 29-01-11), οι σύγχρονες επιστήμες του νου χρησιμοποιούν τον όρο «ενσυναίσθηση» για να περιγράψουν τη μη λεκτική ικανότητα των ανθρώπων (αλλά και των πιο εξελιγμένων ζώων) να αντιλαμβάνονται σε πρώτο πρόσωπο τα συναισθήματα άλλων προσώπων.

Αν μάλιστα, όπως επιβεβαιώνεται από τις πιο πρόσφατες έρευνες αυτού του φαινομένου, η ικανότητα για ενσυναίσθηση αποτελεί μια από τις βασικές προϋποθέσεις τόσο της προσωπικής όσο και της κοινωνικής μας ζωής, τότε προφανώς θα πρέπει να βρίσκεται βαθιά ριζωμένη στην αρχιτεκτονική του εγκεφάλου μας.

Από καιρό ήταν γνωστό στους νευρολόγους ότι ασθενείς οι οποίοι είχαν υποστεί -μετά από ασθένεια ή τραυματισμό- κάποια βλάβη στον μετωπιαίο λοβό του εγκεφάλου τους εκδήλωναν μια περίεργη δυσλειτουργία: ενώ ήταν απολύτως ικανοί να κατανοούν το σημασιολογικό περιεχόμενο των λέξεων που άκουγαν, δεν ήταν πλέον σε θέση να αναγνωρίσουν το συναισθηματικό περιεχόμενο ή τις ψυχικές «αποχρώσεις» τους. Αλλοι πάλι ασθενείς με βλάβη σε διαφορετικά εγκεφαλικά κέντρα έχαναν την ικανότητα όχι να κατανοούν αλλά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Βασιζόμενη στη μελέτη τέτοιων κλινικών περιπτώσεων, η επιφανής Αμερικανίδα νευρολόγος Leslie Brothers πρότεινε το 1979 μια πρώτη νευρολογική εξήγηση της ενσυναίσθησης. Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι στις εκδηλώσεις ενσυναίσθησης εμπλέκονται κυρίως το μεταιχμιακό σύστημα και η αμυγδαλή, δύο εγκεφαλικές δομές που ήταν ήδη γνωστό ότι παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γέννηση και την επεξεργασία των συναισθημάτων. Σύντομα όμως έμελλε να γίνει σαφές ότι τα πράγματα ήταν πολύ πιο σύνθετα: αυτή η παραδοσιακή εντοπιστική προσέγγιση της ενσυναίσθησης σε κάποια μακροσκοπικά «κέντρα» του εγκεφάλου αποδείχτηκε όχι μόνο ανεπαρκής αλλά και ιδιαίτερα παραπλανητική.

Ωστόσο, αποφασιστικής σημασίας για την αποκάλυψη των νευρωνικών υποδομών και των εγκεφαλικών κυκλωμάτων της ενσυναίσθησης ήταν μια τυχαία παρατήρηση που έκαναν στο εργαστήριό τους κάποιοι άγνωστοι, τότε, Ιταλοί ερευνητές που εργάζονταν στο Πανεπιστήμιο της Πάρμας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, οι Giacomo Rizzolati, Vittorio Gallese και Leonardo Fogassi διαπίστωσαν ότι οι πίθηκοι μακάκοι διέθεταν ένα άγνωστο μέχρι τότε είδος νευρικών κυττάρων, κάποιους ειδικούς νευρώνες που τους επέτρεπαν να καταγράφουν και να αναγνωρίζουν τις κινήσεις ή τους ήχους των ατόμων που βρίσκονταν γύρω τους.

Τοποθετώντας μικροηλεκτρόδια στον εγκεφαλικό φλοιό των πιθήκων, οι ερευνητές αυτοί μελετούσαν πώς αντιδρούσαν οι πίθηκοι σε διάφορα κινητικά ερεθίσματα, π.χ. όταν έπιαναν μια ρώγα σταφύλι ή μια μπανάνα για να τη φάνε. Ενα πρωί, μπαίνοντας στο εργαστήριο, ο Leonardo Fogassi πήρε ασυναίσθητα μια ρώγα σταφύλι και την έβαλε στο στόμα του. Τότε συνέβη κάτι πολύ περίεργο: την ίδια στιγμή ενεργοποιήθηκαν κάποιοι νευρώνες στον προκινητικό φλοιό του πιθήκου που τον κοιτούσε να τρώει το σταφύλι! Με άλλα λόγια, ο εγκέφαλος του πιθήκου αντέδρασε σαν να είχε πραγματοποιήσει ο ίδιος αυτήν την κίνηση. Από αυτήν την αρχικά τυχαία παρατήρηση τα επόμενα χρόνια ο Giacomo Rizzolati και η ομάδα του θα οικοδομήσουν την επαναστατική θεωρία τους για τους νευρώνες-κάτοπτρα (mirror-neurons).

Η νευροβιολογία της ενσυναίσθησης

Σήμερα θεωρείται επαρκώς επιβεβαιωμένο ότι στον εγκεφαλικό φλοιό των περισσότερων ανώτερων θηλαστικών (του ανθρώπου συμπεριλαμβανομένου!) υπάρχει μια ειδική ομάδα νευρώνων, η οποία ενεργοποιείται όποτε ανιχνεύεται από τους νευρώνες αυτούς κάποια κινητική ή άλλη σωματική μεταβολή είτε στο ίδιο το ζώο είτε σε κάποιον οργανισμό που βρίσκεται κοντά του.

Πράγματι, οι νευρώνες-κάτοπτρα ενεργοποιούνται όχι μόνο όταν ο οργανισμός εκτελεί ο ίδιος κάποια πράξη, αλλά και όταν απλώς βλέπει κάποιον άλλο οργανισμό να εκτελεί αυτή την πράξη. Για παράδειγμα, οι νευρώνες-κάτοπτρα ενεργοποιούνται πάντοτε όταν ο πίθηκος μακάκος τρώει μια μπανάνα, αλλά και όποτε βλέπει κάποιον άλλο πίθηκο ή έναν άνθρωπο να τρώει μια μπανάνα.

Συνεπώς, οι νευρώνες-κάτοπτρα θα πρέπει να παίζουν αποφασιστικό ρόλο όχι μόνο στην εκμάθηση νέων κινήσεων αλλά και στην αναπαραγωγή μέσω μίμησης πιο σύνθετων προτύπων συμπεριφοράς. Πολύ συνοπτικά, όπως επιβεβαιώθηκε από διάφορες έρευνες, αυτή η ομάδα «κοινωνικών» νευρώνων βρίσκεται πίσω από όλες σχεδόν τις εντυπωσιακές επικοινωνιακές, μαθησιακές και κοινωνικές ικανότητες των ανώτερων θηλαστικών και ενδεχομένως αποτελεί το βιολογικό υπόστρωμα για την ανάπτυξη των ανώτερων νοητικών-συναισθηματικών ικανοτήτων του είδους μας.

Οσο για την τολμηρή υπόθεση ότι εκτός από τους πιθήκους και εμείς οι άνθρωποι διαθέτουμε ένα ανάλογο, αν και πολύ πιο πολύπλοκο, σύστημα από νευρώνες-κάτοπτρα, θεωρήθηκε εξαρχής από τους ειδικούς μια εικασία όχι απλώς εύλογη αλλά και απολύτως δικαιολογημένη. Μια επιστημονική εικασία που όχι μόνο επιβεβαιώνεται από όλα τα διαθέσιμα πειραματικά δεδομένα, αλλά και, επιπλέον, διαθέτει απρόσμενη εξηγητική δύναμη!

Ισως γι’ αυτό ορισμένοι διαπρεπείς ερευνητές του εγκεφάλου θεωρούν ότι η ανακάλυψη των νευρώνων-κατόπτρων αποτέλεσε μια μεγάλη τομή στις αντιλήψεις μας σχετικά με τη λειτουργία του νου. Ετσι, για παράδειγμα, ένας μεγάλος νευροεπιστήμονας όπως ο V.R. Ramachandran θα δηλώσει απερίφραστα το 2000 ότι «οι νευρώνες-κάτοπτρα θα αποδειχτούν για την ψυχολογία ό,τι ήταν η ανακάλυψη του DNA για τη βιολογία: το πλαίσιο εντός του οποίου μπορούμε να εξηγήσουμε μια σειρά από νοητικές ικανότητες που μέχρι σήμερα παρέμεναν μυστηριώδεις και μη προσπελάσιμες πειραματικά».
enet.gr

Εκπαιδευτικός Αρμαγεδδώνας με κατάργηση εκατοντάδων σχολείων »

Στεφανάκου Π.

Με εκπαιδευτικό… Αρμαγεδδώνα ισοδυναμεί η επιχείρηση συγχώνευσης όλων των σχολείων με σχετικά μικρό αριθμό, ανεξάρτητα από το αν λειτουργούν σε αστικά κέντρα ή δύσβατες και ακριτικές περιοχές.

Το υπουργείο Παιδείας μέχρι τέλος Φεβρουαρίου θέλει να έχει στα χέρια του τις λίστες κατάργησης-συγχώνευσης σχολείων, “προκειμένου το προσεχές σχολικό έτος να ξεκινήσει με τους ευνοϊκότερους όρους”.

Δηλαδή, με λιγότερα σχολεία, άρα λιγότερα έξοδα, αλλά κυρίως με λιγότερους εκπαιδευτικούς

Κόβουν σχολεία με κάτω από 60 ή και 130 μαθητές.

Ξεχειλώνουν τα τμήματα και φορτώνουν τα παιδιά σε λεωφορεία για να κόψουν τα έξοδα.

Μέχρι τέλος Φεβρουαρίου οι λίστες προγραφών που καταρτίζουν εν κρυπτώ οι διορισμένοι περιφερειάρχες εκπαίδευσης
Ο στόχος του σχεδίου είναι καθαρά λογιστικός. Υπολογίζεται ότι σε κάθε συγχώνευση χάνεται το 20% των οργανικών θέσεων.

Οι “πλεονάζοντες” εκπαιδευτικοί θα τεθούν στη διάθεση της υπηρεσίας κι αν βρουν δουλειά εντός των ορίων των νομών που υπηρετούν, έχει καλώς.

Διαφορετικά, το δισάκι τους στον ώμο και όπου τους βγάλει το… φύλλο πορείας.

Νέοι διορισμοί ή προσλήψεις θα γίνουν ελάχιστοι.

Με τους “υπεράριθμους” εκπαιδευτικούς, εκτιμούν ότι θα καλύψουν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Διαβάστε το άρθρο στη σελίδα της εφημερίδας “Η ΑΥΓΗ”…

Λάμπρος Καρακώστας: Τι αλλάζει για τους εκπαιδευτικούς με τον νέο νόμο για το ασφαλιστικό »

Τι αλλάζει για τους εκπαιδευτικούς με τον νέο νόμο για το ασφαλιστικό

Επιγραμματικά με το νέο ασφαλιστικό νόμο έρχονται οι παρακάτω αλλαγές

1. Όσοι θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης μέχρι 31-12-2010 δηλαδή όσοι έχουν μέχρι τότε 25 χρόνια υπηρεσίας δεν υφίστανται καμία αλλαγή με τον νέο νόμο. Μπορούν να φύγουν για σύνταξη, όποτε θελήσουν χωρίς καμία αλλαγή σε ότι ισχύει σήμερα και ούτε στον τρόπο υπολογισμού της σύνταξής τους. Με απλά λόγια, όσοι έχουν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης μέχρι 31-12-2010 , μπορεί να αποχωρήσουν όποτε θέλουν και το 2011 και το 2012 και οποιαδήποτε άλλη χρονιά χωρίς καμία μεταβολή ούτε στα όρια ηλικίας ούτε στον υπολογισμό της σύνταξης ούτε κανένα πέναλτι θα έχουν στο ύψος της σύνταξής τους, εάν φύγουν μετά το 2010

Ποιοι είναι αυτοί:

Α) Όσοι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν μέχρι 31-12-1982, έχουν θεμελιώσει όλοι συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Αυτοί μπορούν να αποχωρήσουν, όταν συμπληρώσουν τα 30 χρόνια υπηρεσίας και όταν συμπληρώσουν το 55ο έτος της ηλικίας τους. Στην 25ετία για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος υπολογίζεται και ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας για τους άνδρες, ενώ ο χρόνος ασφάλισης σε άλλον φορέα κύριας ασφάλισης (ΙΚΑ ,ΟΑΕΕ κλπ) υπολογίζεται μετά την 25ετία για τη συμπλήρωση της 30ετίας. Η παραπάνω παραμονή τους στην υπηρεσία μετά το 2010, δεν επιφέρει καμία μεταβολή στη συνταξιοδοτική τους κατάσταση ούτε στον υπολογισμό της σύνταξης.

Β) Όσοι εκπαιδευτικοί διορίστηκαν από 1-1-83 και μετά, εάν μέχρι 31-12-2010 συμπληρώνουν 25ετία, θα μπορέσουν να αποχωρήσουν, όταν συμπληρώσουν 30 έτη υπηρεσίας και όταν θα έχουν και το 60 έτος της ηλικίας, όποτε αποκτήσουν αυτές τις προϋποθέσεις. Στην 25ετία για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος γι αυτή την κατηγορία υπολογίζεται και ο χρόνος της διαδοχικής ασφάλισης και ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας για τους άνδρες. Ο ελάχιστος χρόνος δημόσιας υπηρεσίας που απαιτείται είναι 5 έτη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

2. Με την παρ.5 του άρθρου 6 αυτού του νόμου καταργείται δυστυχώς μια σημαντική ρύθμιση για τους εκπαιδευτικούς που έδινε η παρ. 3 του άρθρου 5 του Ν.3075/2002. Ο νόμος αυτός, αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, έδινε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αποχωρούν με 30 έτη υπηρεσίας και ηλικία 55 ετών, όσοι απ’ αυτούς είχαν διοριστεί μέχρι 31-12-82, και 30 έτη υπηρεσίας και ηλικία 60 ετών όσοι διορίζονταν μετά την 1-1-83. Η διάταξη αυτή του Ν.3075/2002 ισχύει ΜΟΝΟ για όσους όπως αναφέρεται παραπάνω έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31-12-2010 και καταργείται για όλους τους άλλους από 1-1-2011

3. Όλοι οι άλλοι εκπαιδευτικοί εμπίπτουν στις διατάξεις του νέου νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα.

4. Από 1-1-2014 το άρθρο 7 του νόμου προβλέπει, ότι οι συντάξεις θα αναπροσαρμόζονται μόνο με διάταξη ειδικού νόμου με βάση συντελεστή που θα διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους και δεν θα υπερβαίνει σε καμία περίπτωση την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

Άρα καλό είναι να μην αποχωρεί κανείς με λίγα χρόνια υπηρεσίας, αν θέλει να έχει κάποια αξιοπρεπή σύνταξη, γιατί η σύνταξή του μετά θα αυξάνεται ελάχιστα.
http://users.sch.gr/lkarak

ΤΟ ΧΡΕΟΣ, ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΥ »

Τι πληρώνω – Τι πληρώνω »

Τι πληρώνω – Τι πληρώνω Δρόμοι στρωμένοι με ευρώ, έργα χτισμένα με χρυσάφι. Πάρτι υπερβάσεων και αποικιοκρατικών παραχωρήσεων. Ο Ελληνας πολίτης πληρώνει τους μεγάλους οδικούς άξονες μέχρι και 12 φορές ακριβότερα από την Ισπανία, χώρα που έχει το ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο με την Ελλάδα! Πληρώνει (168 εκατ. ευρώ) πανωπροίκια, όπως στα Τέμπη, γιατί είχε… ξεχαστεί η Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης στις σήραγγες. Πληρώνει (68 εκατ.) για έργα που δεν έγιναν, όπως η υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης. ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ: Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός, Ρίο – Αντίρριο, Αεροδρόμιο Σπάτων, Αττικό Μετρό, Εγνατία Οδός

Πλήρες θέμα…

Η Μαθηματικός και Φιλόσοφος Υπατία και οι Κωνικές Τομές έως σήμερα. »

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ: Υπατία
Η Μαθηματικός και Φιλόσοφος Υπατία
και οι Κωνικές Τομές έως σήμερα.

Συνεχίζεται και φέτος ο κύκλος εκδηλώσεων με τίτλο «Τα Πρόσωπα της Επιστήμης», που πραγματοποιείται από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών – Παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Η θεματολογία των εκδηλώσεων αυτών αφορά στους ανθρώπους που άνοιξαν νέους δρόμους στις επιστήμες, στη ζωή τους και στις άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς τους, σε ζητήματα φιλοσοφίας, δεοντολογίας, ηθικής, διδακτικής και γνωσιολογίας των επιστημών, καθώς και σε πρόσωπα της επιστήμης, που δραστηριοποιούνται στον παρόντα χρόνο, αναδεικνύοντας τη συμβολή τους στη διάδοσή της.

Η επόμενη εκδήλωση πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου την Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011, στις 11.00 το πρωί, με θέμα «Η Μαθηματικός και Φιλόσοφος Υπατία και οι Κωνικές Τομές έως σήμερα» και ομιλητή τον Αθανάσιο Φυλάκη, Μαθηματικό, Πρόεδρο του Παραρτήματος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Παραρτήματος Κεντρικής Μακεδονίας.

Η μαθηματικός και φιλόσοφος Υπατία είναι μία από τις ελάχιστες ιστορικές μορφές γυναικών με ενασχόληση στις επιστήμες και τη φιλοσοφία την περίοδο του 4ου μ.Χ. αιώνα. Ασχολήθηκε με τα μαθηματικά και αστρονομικά προβλήματα της εποχής της στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.
Οι κωνικές τομές και τα θέματα που ανέκυψαν από τη μελέτη τους έχουν εφαρμογές σε όλες τις επιστήμες που υπάρχουν και εξελίσσονται έως και σήμερα.

Είσοδος Ελεύθερη.
Ο καφές είναι προσφορά του «Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος».

Διοργάνωση
Ένωση Ελλήνων Φυσικών – Παράρτημα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας

Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ
6ο χμ Θεσσαλονίκης – Θέρμης
τηλέφωνο: 2310 483000
e-mail: info@noesis.gr
www.noesis.edu.gr

«Πράσινο φως» στο Τεστ Γνώσεων και Δεξιοτήτων του ΑΣΕΠ δίνει το υπουργείο Εσωτερικών »

Συμφωνία για νέο τεστ δεξιοτήτων
«Πράσινο φως» στο Τεστ Γνώσεων και Δεξιοτήτων του ΑΣΕΠ, δίνει το υπουργείο Εσωτερικών, καθώς σε συμφωνία με το προεδρείο της Ανεξάρτητης Αρχής προωθεί τροπολογία που προβλέπει τη διενέργειά του έως το τέλος του 2011.
Συμφωνία για νέο τεστ δεξιοτήτων

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εργασίας», με τροπολογία που θα μπει στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τις πυρόπληκτες περιοχές θα προβλέπεται η διενέργεια του Τεστ, με τη διαφορά πως στο εξής οι υποψήφιοι θα καταβάλλουν ένα παράβολο της τάξης των 30 ευρώ.

Το υπουργείο Οικονομικών έδωσε τη λύση στο πρόβλημα ανεύρεσης των αναγκαίων πόρων που απαιτούνται για την υλοποίησή του Τεστ, επιτρέποντας την «αυτοχρηματοδότησή» του, μέσω της επιβολής παραβόλου στους συμμετέχοντες.

Εφόσον λοιπόν το οικονομικό σκέλος του διαγωνισμού επιλύθηκε, το ΑΣΕΠ, που ήταν ένθερμος υποστηρικτής της διατήρησης του κριτηρίου αυτού στους διαγωνισμούς πρόσληψης στο Δημόσιο, θα αναλάβει την κατάρτιση της σχετικής προκήρυξης που θα ορίζει τον τόπο, τον χρόνο και τις υπόλοιπες παραμέτρους της ειδικής γραπτής δοκιμασίας.

Το νέο Τεστ
Η συμμετοχή των υποψηφίων στο νέο Τεστ αναμένεται να κυμανθεί σε μικρότερα επίπεδα από εκείνα του προηγούμενου, χωρίς ωστόσο να υποχωρήσει κάτω από 50.000 αιτήσεις. Και αυτό γιατί τα μόρια της ειδικής γραπτής δοκιμασίας θεωρούνται πολύτιμος «σύμμαχος» για τη διεκδίκηση μίας θέσης στο δημόσιο, δεδομένου ότι έστω και τα 150 μόρια που έχει εξασφαλίσει η πλειοψηφία των συμμετεχόντων ισοβαθμούν με έναν μεταπτυχιακό τίτλο και άρα αυξάνουν τις πιθανότητες διορισμού εκείνων που τα διαθέτουν.

Μάλιστα, υπολογίζεται πως αν το Τεστ διενεργηθεί μέχρι το καλοκαίρι, τότε τα μόριά του θα μετρήσουν στον μεγάλο διαγωνισμό της Υγείας του 2011.

Υπενθυμίζεται πως με βάση τα νέα δεδομένα -του Νόμου Ραγκούση- η ειδική γραπτή εξέταση αποκτά πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα ως προσόν διορισμού, καθώς η επίδοση του κάθε υποψήφιου (πολλαπλασιασμένη με τον συντελεστή 3) μετρά για δέκα χρόνια

Στην ειδική γραπτή δοκιμασία μπορούν να μετάσχουν όσοι κατά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων κατέχουν βασικό τίτλο σπουδών ΑΕΙ, ΤΕΙ ή Απολυτήριο Λυκείου.

Οι ενδιαφερόμενοι θα κληθούν να απαντήσουν σε 100 βαθμολογικά ισοδύναμες ερωτήσεις, με τέσσερις εναλλακτικές απαντήσεις η καθεμία (μέθοδος πολλαπλών επιλογών), ενώ στην εξέταση προβλέπεται και αρνητική βαθμολόγηση για κάθε εσφαλμένη απάντηση.

Η στατιστική του πρώτου τεστ
Στον προηγούμενο διαγωνισμό, που διεξήχθη στις 30 Νοεμβρίου του 2008, συμμετείχαν 103.598 υποψήφιοι, από τους 175.789 που είχαν υποβάλει αίτηση συμμετοχής από όλη τη χώρα. Από εκείνους που έλαβαν μέρος στην ειδική δοκιμασία μόλις ένας στους δύο πέτυχε βαθμολογία άνω του 54,2, ενώ μόλις 134 άτομα «άγγιξαν» το άριστα.

Επισημαίνεται ότι το τεστ γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων, με το οποίο συμπληρώνεται η αξιολόγηση των υποψηφίων που συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής προσωπικού με σειρά προτεραιότητας, δεν αποσκοπεί στον έλεγχο εξειδικευμένων και λεπτομερών γνώσεων αλλά, εξετάζοντας τον βαθμό επάρκειας των υποψηφίων σε γνώσεις γενικής παιδείας και τον βαθμό καλλιέργειας βασικών νοητικών τους δεξιοτήτων, στοχεύει στην αξιολόγηση της συνολικής τους κατάρτισης και των ικανοτήτων που διαθέτουν προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου εργασιακού περιβάλλοντος.

Υπό την έννοια αυτή, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα εκσυγχρονισμού της διαδικασίας αξιολόγησης βάσει της οποίας γίνεται η επιλογή προσωπικού για τη στελέχωση του δημόσιου τομέα, κάτι που αποτέλεσε επιδίωξη και του ίδιου του ΑΣΕΠ, ειδικά κατά την περίοδο που είχε οριστεί η συνέντευξη ως το βασικότερο κριτήριο διορισμού των υποψηφίων στη δημόσια διοίκηση.

ΕΘΝΟΣ – ΕΡΓΑΣΙΑ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση