Χειμώνας -χειμερία νάρκη
Με την επιστροφή μας στο σχολείο ήρθαν και τα πρώτα κρύα .Αφορμή να ασχοληθούμε με το χειμώνα και τι αλλαγές που φέρνει στη ζωή των ανθρώπων ,των ζώων και των φυτών.
Παίξαμε με το γράμμα Χ,χ αντιστοιχίζοντας λέξεις με την αρχική τους συλλαβή.
Αφού μιλήσαμε για τη χειμερία νάρκη παίξαμε το σωστό -λάθος με διάφορες ερωτήσεις όπως
- Η χειμερία νάρκη είναι ο βαθύς ύπνος ορισμένων ζώων για να περάσουν το χειμώνα. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Μερικά ζώα πέφτουν σε χειμερία νάρκη επειδή τρώνε πολύ και βαρυστομαχιάζουν. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, πριν φτάσει ο χειμώνας, τρώνε περισσότερο για να επιζήσουν. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Η χειμερία νάρκη είναι ένας τρόπος προσαρμογής των ζώων στο κλίμα. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Ο καρδιακός παλμός και η αναπνοή των ζώων που βρίσκονται σε κατάσταση χειμερίας νάρκης διακόπτονται. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Μερικά ζώα ξυπνούν κατά τη διάρκεια της χειμερίας νάρκης. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Η χειμερία νάρκη συμβαίνει κάθε άνοιξη. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Από τις πολικές αρκούδες μόνο αυτές που θα γεννήσουν πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Οι υπόλοιπες αντέχουν το σκληρό χειμώνα. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Οι νυχτερίδες δεν πέφτουν σε χειμερία νάρκη αλλά μεταναστεύουν, όπως τα αποδημητικά πουλιά. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Οι νυχτερίδες ξεχειμωνιάζουν κυρίως σε σπηλιές. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Κάποιοι βάτραχοι περνούν το χειμώνα κρυμμένοι στο βυθό μιας λίμνης. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Με τη χειμερία νάρκη τα ζώα δεν σπαταλούν ενέργεια. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Το χειμώνα οι σκίουροι κλέβουν τροφή από άλλα ζώα και έτσι καταφέρνουν να επιζήσουν. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Τα έντομα για να διατηρηθούν ζεστά το χειμώνα πετούν κοντά σε φώτα. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Μερικά ζώα το χειμώνα δεν είναι εύκολο να βρουν τροφή, γι’ αυτό πέφτουν σε χειμερία νάρκη. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Όταν οι αρκούδες βρίσκονται στο χειμερινό τους ύπνο δεν ξυπνάνε με τίποτα. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Τα φίδια πέφτουν σε χειμερία νάρκη πολλά μαζί για να διατηρηθούν ζεστά. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Όταν ξυπνούν οι αρκούδες από τη χειμερία νάρκη είναι παχιές και καθόλου πεινασμένες. Σωστό ή Λάθος; (ΛΑΘΟΣ)
- Οι χελώνες για να ξεχειμωνιάσουν χώνονται κάτω από στρώμα λάσπης. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Το χειμώνα τα σαλιγκάρια κοιμούνται μέσα στο όστρακό τους. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
- Μια αρκούδα μπορεί εύκολα να ξυπνήσει ενώ βρίσκεται σε χειμερία νάρκη, αν κάποιος την ενοχλήσει μέσα στη σπηλιά της. Σωστό ή Λάθος; (ΣΩΣΤΟ)
Έπειτα φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Παίξαμε δυο παιχνίδια μαθηματικών με αφορμή την αρκούδα. Στο ένα φτιάξαμε μια σπηλιά ,βάλαμε μέσα την αρκούδα και την ταίζαμε τόσα ζελεδάκια αρκουδάκια όσα έλεγε το ζάρι. (Ιδέα από το Pinterest).
Στο δεύτερο φτιάξαμε μια αριθμογραμμή από το 1 μέχρι και το 8 και την συμπληρώσαμε ανάλογα με τον αριθμό που έφερναν στο ζάρι.
Τέλος κινηθήκαμε στο χώρο δραματοποιώντας το γνωστό τραγούδι “Θα πάω για αρκούδες”. Ανεβήκαμε λόφους, περάσαμε πάνω από ποτάμια, μέσα από χόρτα μέχρι να βρεθούμε στη σπηλιά της αρκούδας,
Μάθαμε για τα ζώα των πάγων
και δημιουργήσαμε πιγκουίνους, πολικές αρκούδες,ιγκλού
Παίξαμε με το λογισμικό Ramkid και ακολουθώντας τις οδηγίες ζωγραφίσαμε πιγκουίνους.
Από Ζουμπουλή-Ματέλη Μυρσίνη
Νέα χρονιά -νέοι στόχοι
Το 2024 είναι εδώ κι εμείς το υποδεχθήκαμε με διάφορες δραστηριότητες.
Ποδαρικό μας έκανε ο Παντελής ο οποίος ήταν ο πρώτος που ήρθε και βέβαια έσπασε και το ρόδι.
Φτιάξαμε διάφορες κατασκευές με τα παιδιά. Αποχαιρετήσαμε το 2023 και καλωσορίσαμε το 2024.
Μέσα σε ένα ρόδι ζωγραφίσαμε τις αναμνήσεις μας από τις μέρες των διακοπών.
Με αφορμή το παραμύθι “Ο στόχος του Σκίουρου για τη νέα χρονιά”, το οποίο μας βοήθησε να καταλάβουμε την έννοια του στόχου
Ζωγραφίσαμε κι εμείς τους δικούς μας στόχους
Από Ζουμπουλή-Ματέλη Μυρσίνη
“Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ σε πάει πιο ψηλά!” (Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο»
Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024, οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας συμμετέχουν στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό με θέμα «Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο», που διοργανώνει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας, με αφίσα κολλάζ, που πλαισιώνεται από ένα μικρό ποιηματάκι.
ΕΥΓΕΝΕΙΑ στο διαδίκτυο σημαίνει:
να μιλάς γλυκά, λόγια όμορφα να λες,
μόνο καρδούλες και αγκαλιές.
Τους φίλους σου ποτέ να μην πικραίνεις
και αν δεν συμφωνείς, όμορφα να το πεις!
Μήπως αναρωτιέστε γιατί όλα αυτά;
Μα η ΕΥΓΕΝΕΙΑ σε πάει πιο ψηλά!
Κανόνες καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο
από Δήμου Μαρία
Καλώς ήρθες 2024!
Καλωσορίζουμε το 2024 και μαθαίνουμε να το γράφουμε…
“Στου καινούριου χρόνου την αυλή” Διονύσης Σαββόπουλος
Εικονόλεξο του τραγουδιού
Με αφορμή το παραμύθι ” Ο στόχος του σκίουρου για τη νέα χρονιά”, ας σκεφτούμε και εμείς τους δικούς μας στόχους που θα θέσουμε για τη νέα χρονιά.
Καλή χρονιά σε όλους μας!
από Μαρία Δήμου
Πες το με μια κάρτα (σχέδιο δράσης}
Το νηπιαγωγείο μας τα τελευταία χρόνια παίρνει μέρος στο πρόγραμμα Πες το με μια κάρτα. Τα παιδιά φτιάχνουν κάρτες και γράφουν ευχές για τους ανθρώπους που νοσηλεύονται τις μέρες των γιορτών στο νοσοκομείο. Έτσι και φέτος οι καρτούλες που φτιάχτηκαν από τα παιδιά με τη βοήθεια των γονιών τους , καθώς και στο ολοήμερο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας, έφτασαν στα χέρια των νοσηλευόμενων και τους συγκίνησαν ιδιαίτερα.
Από Ζουμπουλή Ματέλλη Μυρσίνη
Ημερολόγιο καλοσύνης (σχέδιο δράσης)
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης μας και σύμφωνα με τον προγραμματισμό φτιάξαμε με τα παιδιά ένα ημερολόγιο καλοσύνης. Κάθε μέρα κάναμε μια πράξη αγάπης.
Αφού το ζωγραφίσαμε ,βάλαμε τους αριθμούς με τη σειρά και του δώσαμε το σχήμα ενός χριστουγεννιάτικου δέντρου.
Κάποιες από τις πράξεις καλοσύνης ήταν να αγκαλιάσουμε ένα φίλο, να τον βοηθήσουμε να σηκωθεί, να του χαρίσουμε μια ζωγραφιά ,και φυσικά να πάρουμε το αστέρι της ευχής .
Από Ζουμπουλή Ματέλλη Μυρσίνη
Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι
Εν όψη των Χριστουγέννων της πιο αγαπημένης γιορτής των παιδιών το νηπιαγωγείο μας έγινε ένα μικρό εργαστήρι και τα παιδιά φτιάξανε φτιάξανε πολλές χριστουγεννιάτικες κατασκευές.
Φτιάξαμε ένα ομαδικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και ένα ατομικό για το σπίτι με την υπόσχεση κάθε μέρα να βάζουμε ένα βαμβάκι στον αντίστοιχο αριθμό και μέχρι να έρθουν τα Χριστούγεννα θα έχουμε φτιάξει τη γενειάδα του ! Όπως κι έγινε!




Τα σουπλά είναι έτοιμα για το πιάτο του Αι Βασίλη
Το γράμμα μας στάλθηκε στον Άγιο Βασίλη !
Αγγελάκι , ρούντολφ, καλτσούλες για το τζάκι χιονισμένα σπιτάκι έτοιμα να στολίζουν το δωμάτιο μας.
Και φυσικά τα ημερολόγια μας για να μας συντροφεύουν όλη τη χρονιά!
Τέλος ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας !
Και του χρόνου!
Από Ζουμπουλή-Ματέλλη Μυρσίνη
Στα Αγγλικά διαβάσαμε την ιστορία του GingerBread Man :”Μπισκοτούλη” την αναπαραστήσαμε και στην συνέχεια φτιάξαμε τον δικό μας Gingerbread man για να τον στολίσουμε!!
Ευχές
Εγκαίνια στο νέο μας Νηπιαγωγείο!
Παραδόθηκε επίσημα σήμερα τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στη μαθητική κοινότητα ένα σύγχρονο σχολικό κτήριο, το οποίο ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Η εκπαίδευση, η παιδεία και η αγωγή των παιδιών είναι το πολυτιμότερο αγαθό για τα παιδιά μας. Οι εμπειρίες και γνώσεις που θα αποκτήσουν στην προσχολική ηλικία δεν επηρεάζουν μόνο τη μετέπειτα σχολική διαδρομή τους, αλλά ολόκληρη τη ζωή τους.
Οι κατάλληλα διαμορφωμένοι χώροι, μαζί με το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου μας, που εστιάζει στην ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών και στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους, θα αποτελέσουν για τα παιδιά μας πηγή έμπνευσης και δημιουργικότητας, ώστε μεγαλώνοντας σε περιβάλλον, γεμάτο αγάπη και ασφάλεια, που ταυτόχρονα προάγει τις δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τη κοινωνία του 21ου αιώνα, να έχουμε μελλοντικούς πολίτες που να ξεχωρίζουν σαν άτομα για την προσωπικότητα και το ήθος τους.
Εκεί παραβρέθηκαν, ο Δήμαρχος Μυτιλήνης κος Κύτελης, ο νέος Δήμαρχος που πρόκειται να αναλάβει τα καθήκοντά του από το νέος έτος, ο κος Χριστόφας, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, ο Προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, οι εργολάβοι του έργου, ο Δ/ντης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η Σύμβουλος Δασκάλων, η Σύμβουλος Νηπιαγωγών, ο πρόεδρος του τοπικού διαμερίσματος Ταξιαρχών, μέλη της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου Ταξιαρχών, γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του Νηπιαγωγείου, παλιοί μαθητές του Νηπιαγωγείου μας.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν στην ανέγερση και λειτουργία του νέου μας νηπιαγωγείου… που βοήθησαν ώστε το όνειρο να γίνει πραγματικότητα. Το Υπουργείο Παιδείας, που αποδέχτηκε το αίτημά για την κατασκευή του, τον Δήμο Μυτιλήνης, που το υλοποίησε, τον Αντιδήμαρχο έργων, τον Προισταμενο και το προσωπικό της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου Μυτιλήνης, τους επιβλέποντες μηχανικούς, τους εργολάβους του έργου και το προσωπικό τους, που συνεργάστηκαν, ώστε να έχουμε αυτό το ωραίο αποτέλεσμα, τον Πρόεδρο και τα μέλη της Σχολικής Επιτροπής , για την άμεση ανταπόκριση και ικανοποίηση των αιτημάτων μας, για την προμήθεια του εξοπλισμού και για την άοκνη καθημερινή προσπάθεια τους, να εξασφαλιστεί η καλύτερη ποιότητα του εκπαιδευτικού μας έργου στα σχολεία του τόπου μας, τον Πρόεδρο του τοπικού διαμερίσματος που ήταν παρόν σε κάθε μας κάλεσμά.
Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και ιδιαίτερα τους γονείς των μαθητών μας, για την εξαιρετική και κάποιες φορές συγκινητική συνεργασία και προσφορά τους.
Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές μας, γιατί το πιο μεγάλο δώρο για μας τους εκπαιδευτικούς, ήταν το χαμόγελο και η χαρά που είδαμε χαραγμένα στα πρόσωπά τους, όταν πρωτοανέβηκαν τα σκαλιά του καινούργιου τους σχολείου.
από Δήμου Μαρία



























































































