Μία τάξη μία αγκαλιά

Σας παρουσιάζουμε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους στα πλαίσια των δράσεων που ακολουθούμε για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).  Οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε μια σειρά από δημιουργικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες συνέβαλαν στην κοινωνική τους ανάπτυξη, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και τη συναισθηματική τους εξέλιξη.

Υλοποίηση της Δράσης

Οκτώβριος – Δεκέμβριος: “Ο Εαυτός μου και οι Άλλοι”

Από τα μέσα Οκτωβρίου έως τον Δεκέμβριο, οι μαθητές του νηπιαγωγείου εστίασαν στο θέμα “Ο εαυτός μου και οι άλλοι” μέσω ποικιλίας δραστηριοτήτων που ενίσχυσαν την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη συνεργασία. Οι μαθητές συμμετείχαν σε παιχνίδια γνωριμίας και επικοινωνίας, τα οποία ενίσχυσαν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και τους βοήθησαν να γνωριστούν καλύτερα. Παράλληλα, διαβάστηκε το παραμύθι “Το Τζάτζαλο”, από το οποίο προήλθαν οι κανόνες της τάξης και δημιουργήθηκε το τραγούδι της παρεούλας με τη βοήθεια εικονόλεξου.

Οι μαθητές σχημάτισαν ομάδες συνεργασίας και εργάστηκαν μαζί για την κατασκευή του παζλ της τάξης και της αφίσας “Η καρδιά της φιλίας”. Στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων, συμμετείχαν επίσης στον διαγωνισμό αφίσας “Make a Wish”, δημιουργώντας μια ομαδική αφίσα για τα παιδιά που παλεύουν με ασθένειες. Ενδεικτική ήταν η δραστηριότητα με τα τουβλάκια, όπου οι μαθητές κατασκεύασαν διάφορες δημιουργίες, τις φωτογράφησαν και στη συνέχεια παρατήρησαν τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους, ενισχύοντας τη συναίσθηση της κοινής προσπάθειας και της δημιουργικότητας. Παράλληλα, οι μαθητές διάβασαν βιβλία με θέματα τον σεβασμό, την αλληλοβοήθεια και την αγάπη, συμμετείχαν σε διάφορα παιχνίδια συνεργασίας, όπως το “Βρες το άλλο μισό της καρδιάς σου”, και παιχνίδια με μπαλόνια, ενισχύοντας την αλληλοβοήθεια και τη συνεργασία.

Ιανουάριος – Μάιος: “Ο Κήπος των Συναισθημάτων”

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, υλοποιήθηκε το πρόγραμμα “Ο Κήπος των Συναισθημάτων”, το οποίο περιλάμβανε ανάγνωση παραμυθιών και ποιημάτων για τα συναισθήματα, ομαδικές συζητήσεις και αναφορές σε προσωπικά βιώματα που σχετίζονταν με αυτά. Δημιουργήθηκε ένας πίνακας αναφοράς των συναισθημάτων, όπου τα παιδιά καθημερινά τοποθετούσαν το μανταλάκι με το όνομά τους στο συναίσθημα που κυριάρχησε μέσα τους, αιτιολογώντας την επιλογή τους. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν ψυχοκινητικά και ομαδικά παιχνίδια, και οι μαθητές δημιούργησαν τα “Βάζα των Συναισθημάτων”, ταξινομώντας τα ανά χρώμα, με κάθε χρώμα να αντιπροσωπεύει ένα συγκεκριμένο συναίσθημα.

Μία από τις δραστηριότητες ήταν η “Πώς νιώθεις σήμερα;”, όπου οι μαθητές επέλεγαν το χρώμα που αντιπροσώπευε το συναίσθημά τους και το ζωγράφιζαν σε ένα τερατάκι, συζητώντας στη συνέχεια για τα συναισθήματά τους. Επιπλέον, οργανώθηκε μια συμβουλευτική συνάντηση για τους γονείς, με τη βοήθεια λογοθεραπευτή, όπου συζητήθηκε η σημασία της ανάπτυξης του λόγου στην ομαλή κοινωνικοποίηση των παιδιών και την επίλυση συγκρούσεων.

Απρίλιος – Μάιος: Δράσεις κατά της Ενδοσχολικής Βίας

Κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, το νηπιαγωγείο συμμετείχε στη δράση “Μίλα Τώρα” του “Χαμόγελου του Παιδιού” κατά της ενδοσχολικής βίας και υπέρ του σεβασμού στη διαφορετικότητα. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν την ανάγνωση παραμυθιών όπως “Τα παπούτσια των άλλων”, “Τα μπαλόνια της φιλίας” και “Μια μικρή καμήλα”, όπου οι μαθητές προσπάθησαν να κατανοήσουν τα συναισθήματα των άλλων. Επιπλέον, παρακολούθησαν τη βραβευμένη μαθητική ταινία “Το Αηδόνι”, που πραγματεύεται την ενδοσχολική βία και την προάσπιση του σεβασμού.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές επιβραβεύθηκαν για τη συνεργασία τους με τα “Βραβεία Συνεργασίας”. Η χρονιά ολοκληρώθηκε με την κατασκευή του “Φαναριού των Συναισθημάτων”, μια τεχνική για τη διαχείριση του θυμού.

Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας και συναισθηματικής νοημοσύνης, που θα τους συνοδεύουν στη μετέπειτα σχολική και κοινωνική τους ζωή.

Παρακάτω κάποιες ενδεικτικές εικόνες από τις δράσεις στην στις τάξεις μας

1
2
5
3
6
4
7
8 1

 

Κατηγορίες: Γενικά, Σχέδια Δράσης Σχολικής Μονάδας. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *