Ποίηση στο Ολοήμερο

Στα πλαίσια του e twinning έργου μας “touch my heart”, εξερευνήσαμε τον κόσμο της ποίησης και εμβαθύναμε στα ποιήματα του μεγάλου Έλληνα ποιητή Οδυσσέα Ελύτη.  Εστιάσαμε ιδιαίτερα στα μορφολογικά χαρακτηριστικά των ποιημάτων του, εξετάζοντας τους στίχους, τις στροφές και τις ομοιοκαταληξίες, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα την τέχνη της ποίησης και τις τεχνικές που χρησιμοποιεί ο ποιητής για να εκφράσει τα συναισθήματα και τις εικόνες του.

Προτείναμε στα παιδιά να ξεκινήσουμε ένα ποίημα για τη διαφορετικότητα, να γράψουμε εμείς την πρώτη στροφή και να το συνεχίσουν τα συνεργαζόμενα σχολεία. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την ιδέα και ακολούθησε καταιγισμός ιδεών, όσον αφορά τον τίτλο και το περιεχόμενο του ποιήματος μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ιδέα μας αγκαλιάστηκε από τους εταίρους μας, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα. Για την υλοποίηση της δραστηριότητας χρησιμοποιήσαμε  την εφαρμογή storyjumber.

Στη συνέχεια, εμπνευσμένοι από το έργο του Ελύτη και την ομορφιά της φύσης, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας ποίημα για την Άνοιξη, εστιάζοντας στις ιδιαίτερες εικόνες και τα συναισθήματα που η εποχή αυτή ξυπνά μέσα μας. Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα, ανταλλάσσοντας ιδέες και εικόνες για την Άνοιξη. Κάθε ομάδα ανέλαβε  να γράψει μια στροφή του ποιήματος, με στόχο να συνδυαστούν όλες οι στροφές και να δημιουργηθεί ένα ενιαίο, αρμονικό ποίημα που να αποτυπώνει τη μαγεία της εποχής.

Η διαδικασία αυτή όχι μόνο ενίσχυσε τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών, αλλά τους έδωσε την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία της ποίησης ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας, καθώς και να βιώσουν την ικανοποίηση της δημιουργίας ενός κοινού έργου.

Το ποίημά  μας

ProMia petaloyda anthropo pairnei sta ftera ths kai makria petaei Triantafylla Petaloyda petaei Echei pon pon sta ftera ths Kai einai chamogelasth Amygdalies Mia petaloyda apofasise Sto feggari na pa

 

Έπειτα, αποφασίσαμε να δώσουμε στο ποίημά μας μια νέα διάσταση, μετατρέποντάς το σε τραγούδι, όπως άλλωστε έχει γίνει και με πολλά από τα ποιήματά του Οδυσσέα Ελύτη. Έτσι, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αντιληφθούν την ένωση της ποίησης με τη μουσική και πώς αυτές οι δύο τέχνες μπορούν να αλληλοσυμπληρώνονται και να δημιουργούν κάτι μοναδικό και εκφραστικό. Μέσω αυτής της διαδικασίας, κατανοήσαμε ότι η μουσική μπορεί να ενισχύσει και να επεκτείνει τη δύναμη της ποίησης, κάνοντάς την πιο προσιτή και γνωστή σε ένα ευρύτερο κοινό.Η παραπάνω δραστηριότητα υλοποιήθηκε με την εφαρμογή suno.

Η εφαρμογή μας δημιούργησε 4 μελωδίες, τις οποίες κοινοποιήσαμε στους γονείς και τους εταίρους μας για να ψηφίσουν αυτή που προτιμούν .

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας

Screenshot 2025 04 30 at 9.36.32 AM

Στη  συνέχεια έγινε η οπτικοποίηση του  ποιήματος  με τις ζωγραφιές των παιδιών.

IMG 4593 IMG 4592

και σας το παρουσιάζουμε με το παρακάτω βίντεο.

 

Η Νηπιαγωγός Έλενα Καλαμίδα