Ημέρα Μνήμης και Δημοκρατίας – 17 Νοεμβρίου (Ολοήμερο Τμήμα 2)

Την εβδομάδα αυτή που μας πέρασε, συζητήσαμε για τη σημασία της ημέρας αυτής μέσα από απλά μηνύματα και δραστηριότητες που ενισχύουν τις αξίες της ελευθερίας, της ειρήνης και της συνεργασίας.

Μέσα από παραμύθια, τραγούδια, εικόνες και ζωγραφιές, μιλήσαμε για το πώς οι άνθρωποι ενώνονται για να υπερασπιστούν το δικαίωμα να ζουν ελεύθερα και να εκφράζονται. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα.

Στην ατμόσφαιρα του Πολυτεχνείου μας έβαλε το τραγούδι «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», ένα τραγούδι με πολύ χαρούμενα λόγια, γεμάτα τρυφερότητα, που αγαπούν ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά. Έτσι, φτιάξαμε τον δικό μας τοίχο…

Διαβάσαμε το παραμύθι «Η Ντενεκεδούπουλη» της Ευγενίας Φακίνου, ένα ιδανικό παραμύθι για να μιλήσεις στα παιδιά προσχολικής ηλικίας για τη σημασία της ελευθερίας και της δημοκρατίας με τρόπο κατανοητό και δημιουργικό και ζωγραφίσαμε εμπνευσμένοι από την ιστορία.

Τέλος, είδαμε εικόνες από το Πολυτεχνείο, μιλήσαμε για τον Ελεύθερο Ραδιοφωνικό Σταθμό, για τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν τότε και μάθαμε μερικά από τα συνθήματα που φώναζαν οι φοιτητές και ο λαός.

Έτσι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε το δικό μας πανό με το σύνθημα ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.

169a6117 ba4d 4a90 911c 4cabc3f8cd42

Στόχος μέσα από τις παραπάνω δράσεις είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της ενότητας και της ελευθερίας σε επίπεδο που ταιριάζει στην ηλικία τους.

Η νηπιαγωγός του Ολοήμερου τμήματος 2,

Συμεωνίδη Αγνή

Γιορτάζοντας το Πολυτεχνείο (Πρωινά Τμήματα 1 & 2)

Επέτειος του Πολυτεχνείου ή αλλιώς, γιορτή της δημοκρατίας. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και σήμερα, τιμήσαμε όλους εκείνους που αγωνίστηκαν με πυγμή και θάρρος, για να μπορούμε εμείς σήμερα, να μιλάμε για δημοκρατία, να βιώνουμε τη δημοκρατία στις ζωές μας, στην κοινωνία μας, στην καθημερινότητά μας, και να απολαμβάνουμε τα αγαθά της δημοκρατίας. Καθώς τίποτα δεν είναι δεδομένο αναφορικά με τη δομή και τη λειτουργία των κοινωνιών, και το αγαθό της δημοκρατίας απαιτεί θυσίες για την κατάκτησή  και την καθιέρωσή του, εμείς και οι μαθητές μας, τη σημερινή ημέρα, προβήκαμε σε όμορφες δράσεις, για να τιμήσουμε όλους εκείνους που μας δίδαξαν πώς να συμπεριφερόμαστε με τρόπο δημοκρατικό απέναντι στο συνάνθρωπο, και όλους εκείνους, στους οποίους οφείλουμε την εδραίωση του δημοκρατικού πολιτεύματος στη χώρα μας.

Γιορτάσαμε λοιπόν την 51η επέτειο του Πολυτεχνείου τραγουδώντας επετειακά τραγούδια που ανυψώνουν το θεσμό της δημοκρατίας και καταδικάζουν τα δικτατορικά καθεστώτα. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το Πολυτεχνείο, ώστε να κατανοήσουμε καλύτερα τα γεγονότα της εποχής εκείνης, και να αποτυπωθούν οι εικόνες και τα δρώμενα του χρονικού των αγωνιζόμενων φοιτητών, βαθιά στη μνήμη μας, αλλά και στην καρδιά μας. Εξασκήσαμε τις δεξιότητές μας σε κατάλληλα για τη νηπιακή ηλικία εκπαιδευτικά λογισμικά και ψηφιακά εργαλεία, αντικαθιστώντας τα συμβατικά γραφικά μας μέσα, με αυτά που περιέχονται στην ψηφιακή εργαλειοθήκη μας, για να γράψουμε τα αντιαυταρχικά μας συνθήματα και για να παίξουμε παιχνίδια μνήμης, με ζευγάρια εικόνων σχετικών με τον αγώνα των φοιτητών. Τέλος, διαβάσαμε σχετικά παραμύθια που εμπλέκουν ζωάκια, φρούτα και λαχανικά, ώστε οι μικροί μας μαθητές να εξοικειωθούν με πιο αγνό και τρυφερό  για την ηλικία τους τρόπο, αναφορικά με τις διεργασίες μετατροπής μιας καταπιεσμένης κοινωνίας, σε κοινωνία ευημερίας και ίσων ευκαιριών.

20241115 220924

20241115 220942

20241115 084839 1

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 15 220446

Οι νηπιαγωγοί των πρωινών προγραμμάτων,

Τσινταράκη Βικτώρια (Τμήμα 1)

Νταλαμπίρα Χριστίνα (Τμήμα 2)

17 Νοέμβρη (Ολοήμερο Τμήμα 1)

 Αυτή την εβδομάδα μιλήσαμε για την  εξέγερση του Πολυτεχνείου , η οποία αποτελεί σύμβολο αγώνα για τη δημοκρατία, την ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η επέτειος της 17ης Νοεμβρίου είναι σήμερα μια ημέρα τιμής για εκείνους που αγωνίστηκαν ενάντια στη  δικτατορία, αλλά και μια υπενθύμιση της αξίας της ελευθερίας και των δημοκρατικών δικαιωμάτων.

Γνωρίσαμε τα έργα του μεγάλου ζωγράφου  Γιάννη Γαΐτη , γνωστός κυρίως για τα χαρακτηριστικά «ανθρωπάκια» του , μια σειρά από αφηρημένες, επαναλαμβανόμενες  φιγούρες. Η επαναλαμβανόμενη αυτή εικόνα υποδηλώνει έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι δεν έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τη μοναδικότητά τους, αλλά υποκύπτουν στην μαζοποίηση και  την κοινωνική  αλλοτρίωση  που προστάζει ο σύγχρονος τρόπος ζωής.

Κατά την περίοδο της  δικτατορίας, η τέχνη του Γαΐτη θεωρήθηκε ένα είδος σιωπηλής διαμαρτυρίας απέναντι στην τυραννία και την καταστολή της ελεύθερης σκέψης.

Οι κριτικοί τέχνης συχνά αναφέρουν ότι η αίσθηση ασφυξίας, η απώλεια της ελευθερίας και η καταπίεση που απεικονίζονται στα έργα του Γαΐτη, αντανακλούν την τυραννική  εξουσία που ασκούνταν εκείνη την εποχή  στην ελληνική κοινωνία. Έτσι, τα έργα του αποτελούν ένα καλλιτεχνικό σχόλιο για τη δικτατορία, ακόμα κι αν δεν εκφράζουν ευθέως την πολιτική διαμαρτυρία.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε τις δράσεις μας!

 

H Νηπιαγωγός του Ολοήμερου τμήματος 1

Έλενα Καλαμίδα

Τα Βιβλία σε ρόδες στο Νηπιαγωγείο μας!!!

Εδώ και τέσσερις εβδομάδες – σε συνέχεια σχετικού αιτήματος της Σχολικής μας μονάδας – φιλοξενούμε στο Νηπιαγωγείο μας τα Βιβλία σε Ρόδες! Τι είναι όμως τα Βιβλία σε Ρόδες;

logo

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα Πρωτοποριακό Πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές βιβλιοθήκες (Εμείς επιλέξαμε τη Θεματική: Συναισθήματα!) στις τάξεις των δημόσιων Νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από τη μη κερδοσκοπική αστική εταιρείαΠΥΡΝΑ! 

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη.

Όλα τα Τμήματα της σχολικής μας μονάδας υλοποίησαν πολύ όμορφες Δραστηριότητες, με αφορμή κάποια βιβλία που περιλαμβάνονταν στη Βαλίτσα.

Πιο συγκεκριμένα, το Πρωινό Τμήμα 1 και το Ολοήμερο Τμήμα 1 ασχολήθηκαν με το συναίσθημα του Θυμού και τα Παραμύθια “Ο μεγάλος θυμός” (Εκδ. Ηλίβατον), “Το τζάτζαλο” (Εκδ. Παπαδόπουλος). Στο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μια γεύση:

Το link για το παραπάνω βίντεο, εστάλη στα Βιβλία σε Ρόδες και μέσω QRcode.

QRcode

Επιπλέον, ακολουθεί η Αφίσα με τα Τζάτζαλα που ζωγράφισαν κάποιοι/ες μαθητές/τριες μας και επιμελήθηκε η κα Έλενα Καλαμίδα (Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Ολοήμερου Τμήματος 1):

H Aφίσα μας

Το Πρωινό Τμήμα 2 και το Ολοήμερο Τμήμα 2 ασχολήθηκαν με το συναίσθημα του Φόβου και τα Παραμύθια “Τα τέρατα δεν αγαπούν το φεγγάρι” (Εκδ. Επόμενος Σταθμός), “Χρατς” (Εκδ. Καλειδοσκόπιο), “Το πουλόβερ” (Εκδ. Καλειδοσκόπιο), “Έρχεται ο γίγαντας” (Εκδ. Μεταίχμιο) και “Το τερατάκι των χρωμάτων” (Εκδ. Πατάκη).

Μέσα από την ανάγνωση των παραπάνω βιβλίων, οι μαθητές-τριες μας, ήρθαν σε επαφή με το συναίσθημα του φόβου, το αναγνώρισαν, το επεξεργάστηκαν και αναζήτησαν τρόπους αντιμετώπισης των φόβων τους.

Στη συνέχεια αποτύπωσαν τις ιδέες τους σε ομαδικές εργασίες, οι οποίες περιλαμβάνουν μία αφίσα με τρόπους αντιμετώπισης του φόβου, και μία ομαδική δημιουργία για την οποία επέλεξαν τον τίτλο “Ο δράκος του φόβου”. Οι παραπάνω δημιουργίες υλοποιήθηκαν τόσο κατά τη διάρκεια του πρωινού προγράμματος με την κ. Νταλαμπίρα Χριστίνα, όσο και κατά τη διάρκεια του Ολοήμερου προγράμματος με την κ. Συμεωνίδη Αγνή.

                 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ      20241108 121640

Tα τελικά παράγωγα των παραπάνω Δράσεων όλων των Τμημάτων του Νηπιαγωγείου Πικερμίου, συμπεριλήφθηκαν στη Βαλίτσα με τις ρόδες, μ’ ένα ευχαριστήριο γράμμα, για να επισκεφτούν το επόμενο σχολείο.

Ευχαριστούμε θερμά τα Βιβλία σε Ρόδες! Θα χαρούμε να σας συναντήσουμε ξανά!

Εις το επανιδείν!

Με εκτίμηση

Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Διδασκουσών μας.

Παρουσίαση προγράμματος Πρόληψης Ατυχημάτων

Την Πέμπτη 24-10-2024 οι μαθητές-τριες του νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν εντός της σχολικής μονάδας, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα πρόληψης ατυχημάτων, από το «Σωματείο αντιμετώπισης παιδικού τραύματος». Πρόκειται για ένα μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό, ο οποίος ασχολείται με την άμεση και σωστή αντιμετώπιση των παιδικών ατυχημάτων.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 26 115545

Καθώς η παιδική ηλικία είναι συνυφασμένη με τα ατυχήματα, η πρόληψη μπορεί να περιορίσει τόσο την εμφάνισή τους, όσο και τις συνέπειες τους. Ατυχήματα συμβαίνουν σε όλους, σε ανύποπτο χρόνο. Τα παιδιά σε μικρή ηλικία είναι από τη φύση τους γεμάτα περιέργεια και δεν έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου, γι  αυτό και είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στα ατυχήματα. Μεγαλώνοντας, αναπτύσσουν μεν την αίσθηση του κινδύνου, επηρεάζονται όμως από άλλους παράγοντες, όπως η ανάγκη επίδειξης, η αντίδραση στις συμβουλές των ενηλίκων και στους κανόνες ή τους νόμους, η έλξη προς την περιπέτεια και η επιθυμία να είναι αποδεκτοί από τους άλλους, με αποτέλεσμα να είναι εξίσου επιρρεπή στα ατυχήματα. Έχει διαπιστωθεί ότι η σωστή ενημέρωση των παιδιών για τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν, μπορεί να μειώσει ουσιαστικά τον αριθμό και την σοβαρότητα των παιδικών ατυχημάτων.
Για τους παραπάνω λόγους, η εισηγήτρια του προγράμματος παρουσίασε  στους μαθητές-τριες μας, πλούσιο εποπτικό υλικό αναφορικά με την αναγνώριση και αποφυγή των κινδύνων και την πρόληψη των παιδικών ατυχημάτων, σε μία προσπάθεια ανάπτυξης της υπευθυνότητας των παιδιών για τη φροντίδα του εαυτού τους. Τα παιδιά αναγνώρισαν και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για τους κινδύνους και τα ατυχήματα, χωρίς να διακατέχονται από άγχος ή φόβο.

Η εισηγήτρια επικέντρωσε την παρουσίασή της :

  • στην ασφάλεια στο σπίτι (κουζίνα, υπνοδωμάτια, μπάνιο, σαλόνι)
  • στην ασφάλεια στο δρόμο
  • και στην ασφάλεια στην παιδική χαρά.

Μίλησε για τους όρους έγκαυμα, πτώση, κάταγμα, πνιγμός, ασφυξία, ηλεκτροπληξία, ολίσθηση, δηλητηρίαση, τροχαίο ατύχημα κ.α. και ανέλυσε διεξοδικά τον καθέναν από αυτούς τόσο ερμηνευτικά, όσο και με παραδείγματα. Τόνισε την αναγκαιότητα της περιποίησης ενός τραύματος από έναν ενήλικα, και εξήγησε ότι τα μικρά παιδιά πρέπει να συνεργάζονται με τις οδηγίες του φροντιστή του τραύματός τους, και να επιδεικνύουν την απαραίτητη υπομονή μέχρι να ολοκληρωθεί η φροντίδα (καθαρισμός τραύματος, χρήση αντισηπτικών και άλλων απαραίτητων ιατρικών σκευασμάτων, τοποθέτηση επιδέσμων κ.α.)

20241024 100637

Όταν ένα παιδί τραυματίζεται σωματικά, τραυματίζεται και ψυχικά τόσο το ίδιο, όσο και όλη η οικογένεια του. Μία αποτελεσματική εκστρατεία πρόληψης, όπως η συγκεκριμένη που υλοποιείται από το «Σωματείο αντιμετώπισης παιδικού τραύματος» μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη νοοτροπία μικρών και μεγάλων, σχετικά με την Πρόληψη Παιδικών Ατυχημάτων.

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το εποπτικό υλικό που τους παρουσιάστηκε και μοιράστηκαν με την εισηγήτρια εμπειρίες ατυχημάτων από το οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον. Με το πέρας των μαθημάτων, ο κάθε μαθητής-τρια αποχώρησε από το νηπιαγωγείο με ένα πακέτο φύλλων εργασίας σχετικών με τους κινδύνους ατυχημάτων και την πρόληψή τους (διατέθηκε από το Σωματείο), το οποίο μπορεί να επεξεργαστεί  και να υλοποιήσει στο σπίτι του με την οικογένειά του, σε μία προσπάθεια σύνδεσης και εξέλιξης του πάντα επίκαιρου αυτού θέματος με το οικογενειακό του περιβάλλον.

Οι νηπιαγωγοί των πρωινών προγραμμάτων,

Τσινταράκη Βικτώρια (Τμήμα 1)

Νταλαμπίρα Χριστίνα (Τμήμα 2)

Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου

Σήμερα πραγματοποιήθηκε ο Εορτασμός για την Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου.

IMG 7398
Τα παιδιά μας φόρεσαν τα επίσημά τους και προσήλθαν χαρούμενα στο σχολείο μας. Στη συνέχεια το κάθε Τμήμα στην Αίθουσά του με την Υπεύθυνη Νηπιαγωγό της Εκδήλωσης, έκανε ανασκόπηση των όσων έλαβαν χώρα εκείνα τα χρόνια, τραγούδησαν, είπαν τον Εθνικό μας Ύμνο και έπειτα παρέλασαν στον αύλειο χώρο, κάνοντας περήφανη τόσο τη γονεϊκή κοινότητα, όσο και τις Νηπιαγωγούς μας.
Τα παιδιά μας τα πήγαν περίφημα!
Τέλος, αποχώρησαν κρατώντας το περιστέρι (Σύμβολο της Ειρήνης) φτιαγμένο με περισσή αγάπη.
Και του χρόνου με υγεία!!!

Χρόνια πολλά!!!

Με εκτίμηση

Η Προϊσταμένη

Βικτώρια Τσινταράκη

28η Οκτωβρίου

Αυτή την εβδομάδα  στο  Ολοήμερο τμήμα, μιλήσαμε για την 28η Οκτωβρίου του 1940.

Το όχι των Ελλήνων  στους Ιταλούς, σηματοδότησε την έναρξη του πολέμου μεταξύ των δύο χωρών. Τονίσαμε το γεγονός ότι ήταν σημαντικό που υπερασπιστήκαμε την πατρίδα μας με μεγάλη γενναιότητα, μιλήσαμε για τη διαφορά μεταξύ του επιθετικού και αμυντικού πολέμου και εστιάσαμε ιδιαίτερα στην αξία της Ειρήνης. Θέσαμε το ερώτημα «Τι συμβαίνει όταν έχουμε πόλεμο και τι όταν έχουμε Ειρήνη;»ακολούθησε καταιγισμός ιδεών και στη συνέχεια αποφασίσαμε να αποτυπώσουμε τις ιδέες των παιδιών σε ένα ομαδικό εικαστικό έργο. Χωριστήκαμε σε  2 ομάδες  ¨Ειρήνη & Πόλεμος¨ με βάση το ενδιαφέρον των παιδιών. Συζητήσαμε για τα χρώματα που θα ταίριαζαν στο φόντο της κάθε ομάδας, ¨χαρούμενα ¨ για την ειρήνη , ¨λυπημένα¨ για τον πόλεμο. Τα παιδιά πρότειναν τα χρώματα και είχαμε την ιδέα να ζωγραφίσουμε το φόντο με τετράγωνα όπως ο Πητ Μοντριάν.

IMG 4110 1

 

Η κάθε ομάδα ζωγράφισε ατομικά σχετικά με το θέμα που επέλεξε και στο τέλος έγινε η σύνθεση.

IMG 4115
IMG 4116

IMG 4118 1

 

Στη συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι «Τα ραφτικά της γιαγιάς», το οποίο άρεσε πολύ στα παιδιά. Προτείναμε  να το κάνουμε εικονοκείμενο, ώστε να το μάθουμε πιο εύκολα.

Διαλέξαμε μαζί  στην ολομέλεια τις εικόνες και γράψαμε τους στίχους. Στη συνέχεια το κάναμε βίντεο για να το μοιραστούμε μαζί σας,  αλλά  και με τα άλλα σχολεία.

 

Τα  πολυτροπικά κείμενα  αναπτύσουν τον αναδυόμενο πολυτροπικό γραμματισμό, συγκεκριμένα  αφορούν  την  αναδυόμενη ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάγνωσης, κατανόησης και παραγωγής  ποικίλων πολυτροπικών κειμένων.  Οι κινούμενες εικόνες σε συνδυασμό με τους στίχους του τραγουδιού, ωθούν τα παιδιά στην ανάγνωση, κατανόηση και δημιουργία νέων νοημάτων σχετικών με την αξία της Ειρήνης.

Σύμφωνα με τον Barthers (1997,2001), το κείμενο ενισχύεται από την εικόνα, αλλά και η εικόνα  από αυτό. Μολονότι γραπτός και  οπτικός λόγος  αποτελούν διαφορετικά συστήματα επικοινωνίας, εντούτοις λειτουργούν παράλληλα, συμπληρώνοντας το ένα το άλλο με στόχο τη μετάδοση του μηνύματος.

Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου τμήματος 1

Έλενα Καλαμίδα

Θεατροπαιδαγωγικό Πρόγραμμα για την 28η Οκτωβρίου

Την Τρίτη 22/10/2024, το Νηπιαγωγείο μας, με αφορμή την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, φιλοξένησε την ομάδα «Θεατρολιχουδιές»,  η οποία παρουσίασε στους μαθητές/τριες μας, μια Διαδραστική Θεατρική Παράσταση με τίτλο: «Όχι στον πόλεμο».

20241022 105542

Με συμβολικό και ψυχαγωγικό τρόπο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις αξίες της Ειρήνης, της Αγάπης και της αδελφοσύνης των λαών. Η Ελεφαντίνα, θέλοντας ως αρχηγός της χώρας της να κατακτήσει τη χώρα της Πασχαλίτσας, θέτει σε εφαρμογή το σχέδιό της. Όμως η Πασχαλίτσα δεν θα δεχτεί τις απαιτήσεις της Ελεφαντίνας, και σε συνεργασία με τα παιδιά θα αναζητήσει την καλύτερη λύση για την αποφυγή του πολέμου, σώζοντας εν τέλει όχι μόνο τη χώρα της, αλλά και τις χώρες όλου του κόσμου (Καλλιέργεια ενσυναίσθησης). Πρόκειται για ένα θεατρικό που εξυμνεί την ειρήνη και την τοποθετεί στη σκέψη και στις καρδιές των μικρών παιδιών, ως το υπέρτατο αγαθό όλων των λαών!
Το θεατρικό δρώμενο ολοκληρώθηκε με όλες τις εκπαιδευτικούς και τα παιδιά της σχολικής μονάδας και των δυο Συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων, να σχηματίζουν ένα μεγάλο κύκλο, τραγουδώντας «Αν όλα τα παιδιά της γης, πιάναν γερά τα χέρια…».

Υγ. Αξίζει να επισημανθεί ότι όλη η εβδομάδα αφιερώθηκε σε Δράσεις σχετικές με την Εθνική μας επέτειο και θα κορυφωθεί με την Γιορτούλα μας και την Παρέλαση στον αύλειο χώρο!

Οι Νηπιαγωγοί των Πρωινών προγραμμάτων,

Τσινταράκη Βικτώρια (Τμήμα 1)

Νταλαμπίρα Χριστινα (Τμήμα 2)

1η Προγραμματισμένη Άσκηση Σεισμού

Την Παρασκευή 11/10/2024 πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας η 1η προγραμματισμένη άσκηση σεισμού, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι μαθητές και των δυο συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων.

Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι η 1η σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η 6η σε παγκόσμιο επίπεδο. Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια. Καθώς ο σεισμός αποτελεί ένα απρόβλεπτο φυσικό φαινόμενο, οφείλουμε να είμαστε προετοιμασμένοι για να τον αντιμετωπίσουμε με όσο το δυνατόν πιο ασφαλείς και οργανωμένες διαδικασίες.

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο μας με θέμα το φαινόμενο του σεισμού, οι μαθητές μας έμαθαν νέες λέξεις, έννοιες και φράσεις  σχετικές με το σεισμό και αντιλήφθηκαν ότι η δομή της γης και η κίνηση των τεκτονικών πλακών προκαλούν  τους σεισμούς.

Τα παιδιά επιδόθηκαν στην κατασκευή ομαδικών  και ατομικών εργασιών σχετικών με το φαινόμενο του σεισμού και αναζήτησαν τρόπους αντιμετώπισης και προφύλαξης από το φυσικό αυτό φαινόμενο.

Παρακολούθησαν επίσης εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με το σεισμό, τα οποία  πρόσφεραν στους μαθητές μας ευκαιρίες για συζήτηση και προβληματισμό, αλλά και νέες γνώσεις και πληροφορίες.

Κατά τη διάρκεια της άσκησης σεισμού τηρήθηκαν τα παρακάτω βήματα:

  1. Οι μαθητές μπήκαν κάτω από τα τραπέζια μόλις ακούστηκε το «κουδούνισμα του σεισμού».
  2. Οι μαθητές μας συγκεντρώθηκαν σε σειρά (τρενάκι) στην κεντρική εσωτερική πόρτα του νηπιαγωγείου προστατεύοντας το κεφάλι τους με τα χέρια τους,
  3. και τέλος κατευθύνθηκαν σε σειρά, σε συγκεκριμένο σημείο δίπλα στην αυλόπορτα, στον εξωτερικό χώρο του νηπιαγωγείου (τελικός χώρος συνάντησης).

Στο σχόλασμα οι μαθητές μας αποχώρησαν, με ατομικό βραβείο συμμετοχής σε αντισεισμική άσκηση!

Η άσκηση σεισμού θα επαναληφθεί  εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, ώστε να  είμαστε πάντα έτοιμοι ( μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό), να αντιμετωπίσουμε το σεισμό με ασφάλεια και υπευθυνότητα, και να διαθέτουμε πάντα επικαιροποιημένες γνώσεις σχετικά με το πως πρέπει να αντιδράσουμε σε περίπτωση που ένας σεισμός συμβεί την ώρα που βρισκόμαστε στο σχολείο, στο σπίτι ή σε άλλο εσωτερικό και εξωτερικό χώρο.

Οι νηπιαγωγοί των πρωινών προγραμμάτων,

Τσινταράκη Βικτώρια (Τμήμα 1)

Νταλαμπίρα Χριστινα (Τμήμα 2)

20241013 094949

20241013 104915