Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη

Υποθεματική: Ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος: “Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!”

Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία

Καταγραφή

Το πρόγραμμα προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

 

Εργαστήριο 1ο «Η μονα-δική μου οικογένεια»

Ζωγραφίζω την οικογένεια μου. Αριθμώ τα μέλη της οικογένειας μου. Τοποθετώ την οικογένεια μου στον αριθμό μελών της. οικογένεια ζωγραφική

οικογένειες

Τι ξέρω για την οικογένεια – καταιγισμός ιδεών

οικογένεια ιστογραμμα

 

Διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια»

παραμύθι: η μονα-δική μου οικογένεια

 

Εργαστήριο 2ο

«Πες μας, Πιγκουίνε!» – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

Μια κάρτα ήρθε στο Νηπιαγωγείο μας!κάρτα πιγκουίνοςκαρτα

Πληροφορίες για τους πιγκουίνους…

pinguin

 

Συζητάμε στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

FAMILY1

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δυο γονείς και δύο παιδιά. Τα μέλη της «οικογένειας» έκαναν «οικογενειακό συμβούλιο» για να προτείνουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημα. Κάθε ομάδα παρουσίασε τις προτεινόμενες λύσεις στην ολομέλεια της τάξης.

πρόβλημα πυρηνική οικογένεια

Συζητάμε για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια πυρηνική οικογένεια στη λειτουργία της αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.

πυρηνική θετικά αρνητικά

λυσεις ομάδες

 

ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΣ

«Πώς νιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένεια του;» – Εικαστικές δημιουργίες των παιδιών

αγαπη1

αγαπη

πιγκουινοι

πιγκουινοι παιχνίδι

 

Εργαστήριο 3ο 

«Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

 

Κάρτα από την οικογένεια λύκων

καρτα λυκος

λύκος οικογενεια

 

                Πληροφορίες για το λύκο από το βίντεο “Λύκοι- Ο μαγικός κόσμος των ζώων”

λυκος βιντεο

Συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.

εκτεταμένη οικογενεια

Η συνεργασία μεταξύ των μελών της οικογένειας μπορεί να δώσει λύση σε προβλήματα και δυσκολίες…

ΛΥΚΟΣ

συνεργασία λύκος

Εικαστικές δημιουργίες των παιδιών για την οικογένεια λύκου, και του λύκου Ζαχαρία!

λυκοι λυκοι1 λυκοι2

Εργαστήριο 4ο 

«Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)

Κάρτα από την οικογένεια Καγκουρό

καρτα καγκουρο

Πληροφορίες για την οικογένεια του καγκουρό…

πληροφορίες καγκουρο

βιντεο καγκουρο

Συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής
οικογένειας.

μονογονεϊκή οικογενεια

Μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση…Τα παιδιά προτείνουν λύσεις…

προβλημα καγκουρο

Πως νιώθει το καγκουρό στην οικογένεια του;

Αγάπη και στοργή! 

δωρο καγκουρό

ΚΑΓΚΟΥΡΟ στοργη

Εικαστικές δημιουργίες για την οικογένεια Καγκουρό

ζωγραφιες1 καγκουρο ζωγραφιες καγκουρο

κατασκευή καγκουρο

Εργαστήριο 5ο 

«Πες μας, κούκε!» – Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)

Κάρτα από την οικογένεια Κούκου

κάρτα

Πληροφορίες για τον κούκο…

πληροφορίες κούκος

Συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας. 

θετή οικογένεια

Θετή οικογένεια… μέσα από το παραμύθι “Η κοτούλα Τούλα”.

κοτούλα τουλα

Τα παιδιά συζητούν και προτείνουν λύσεις σε μια προβληματική κατάσταση…

πρόβλημα κουκος

Πως αισθάνεται ο κούκος στην οικογένεια του…

δώρο αποδοχή

ΚΟΥΚΟΣ ΑΠΟΔΟΧΗ

Εικαστικές δημιουργίες για τον κούκο

κουκος

κουκος1

Εργαστήριο 6ο

«Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

Κάρτα από τα χελωνάκιακάρτα χελώνα

Πληροφορίες για τα χελωνάκιαπληροφορίες χελώνα

Συζήτηση στην ολομέλεια για τα παιδιά χωρίς οικογένεια. 

χωρί οικογένειαπινακας χελωνα

 

Τα παιδιά συζητούν και προτείνουν λύσεις σε μια προβληματική κατάσταση…

πρόβλημα χελώνα

Πως αισθάνονται τα χελωνάκια χωρίς οικογένεια;δύναμη χελώνα

Χελώνα δύναμη

 

Εικαστικές δημιουργίες για τα χελωνάκιαcollage

παζλ χελωνα

Εργαστήριο 7ο

«Οι μονα-δικές μας οικογένειες» 

Αξιολόγηση – Ας δούμε τι μάθαμε!

 

Τα ζωάκια που έστειλαν κάρτες από την οικογένεια τους

 

Παιχνίδι αντιστοίχισης για τον τύπο οικογένειας

οικογενειεςτ

 

Πως νιώθω για την οικογένεια μου – Πως νιώθω για τις άλλες οικογένειες

 

Φύλλο αξιολόγησης των παιδιών385537049 3781410588849949 5369439921584289071 n

Ρουμπρίκα αυτο-αξιολόγησης των παιδιών 

Καταγραφή 2

 

Δώρισε κι εσύ στον Έλφι ένα χάρισμα από τη δική σου οικογένεια!

οικογενεια δωρο

 

CC BY-NC-SA 4.0 Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική! από ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΣΟΡΟΠΗΣ διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *