Φτιάχνουμε το δικό μας ανεμόμετρο

Ο άνεμος είναι αέρας που κινείται. Αλλά πώς κινείται; Γιατί; Διαβάζουμε σε ένα βιβλίο ότι ο αέρας όταν ζεσταίνεται  ανεβαίνει πιο ψηλά και ο ψυχρός κατεβαίνει πιο χαμηλά.  Το διαπιστώσαμε αυτό στην πράξη τοποθετώντας  μια σπείρα  πάνω από το καλοριφέρ.

Καθώς ο ζεστός  αέρας  ανεβαίνει προς τα πάνω, η σπείρα γυρίζει γύρω -γύρω.

Καθώς ο ζεστός αέρας ανεβαίνει προς τα πάνω, η σπείρα γυρίζει γύρω -γύρω.

Ο άνεμος  φυσάει  και κουνάει τις κορδέλες.

Φυσάει δυνατά!

Φυσάει δυνατά!

Πόσο δυνατά φυσάει; Πώς θα το μετρήσουμε;  Ας φτιάξουμε ένα  ανεμόμετρο.

Κρεμάμε διάφορα είδη χαρτιών (χαρτοπετσέτα, φωτοτυπικό χαρτί, χαρτόνι κάνσον, χαρτόνι οντουλέ, χαρτόνι  συσκευασίας και ένα κομμάτι  ξύλο κόντρα πλακέ ), σε  μία κρεμάστρα  (Tην ιδέα τη βρήκαμε  εδώ     ).

Πάνω στο καθένα   γράφουμε  έναν αριθμό  και φτιάχνουμε έτσι μία κλιμακα. Καθώς ο άνεμος φυσά κουνάει πιο πολύ τα λεπτά χαρτιά.   Έτσι μετράμε την ένταση του ανέμου.

Κατασκευάζουμε το ανεμόμετρο

Κατασκευάζουμε το ανεμόμετρο.

Το μεταφέρουμε έξω.

Το μεταφέρουμε έξω…

έτοιμο

…και το κρεμάμε.

Μέσα στην τάξη μιλάμε για την ένταση του ανέμου, και φτιάχνουμε τη δική μας κλίμακα.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ιδέες άλλων σχολείων!

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ιδέες άλλων σχολείων!

Η κλίμακα έντασης ανέμων του νηπιαγωγείου!

Η  ”κλίμακα έντασης ανέμων” του νηπιαγωγείου!

Φτιάξαμε όμως και ανεμοδείκτες για να βλέπουμε εκτός από την ένταση και την διεύθυνση των ανέμων.

συμβουλευόμαστε τους ανεμοδείκτες...

Συμβουλευόμαστε τους ανεμοδείκτες…

...και αναλόγως  τοποθετούμε τα βελάκια στο χάρτη όταν λέμε το δελτίο καιρού!

…και αναλόγως τοποθετούμε τα βελάκια στο χάρτη όταν λέμε το δελτίο καιρού!