Ο άνεμος είναι αέρας που κινείται. Αλλά πώς κινείται; Γιατί; Διαβάζουμε σε ένα βιβλίο ότι ο αέρας όταν ζεσταίνεται ανεβαίνει πιο ψηλά και ο ψυχρός κατεβαίνει πιο χαμηλά. Το διαπιστώσαμε αυτό στην πράξη τοποθετώντας μια σπείρα πάνω από το καλοριφέρ.
Ο άνεμος φυσάει και κουνάει τις κορδέλες.
Πόσο δυνατά φυσάει; Πώς θα το μετρήσουμε; Ας φτιάξουμε ένα ανεμόμετρο.
Κρεμάμε διάφορα είδη χαρτιών (χαρτοπετσέτα, φωτοτυπικό χαρτί, χαρτόνι κάνσον, χαρτόνι οντουλέ, χαρτόνι συσκευασίας και ένα κομμάτι ξύλο κόντρα πλακέ ), σε μία κρεμάστρα (Tην ιδέα τη βρήκαμε εδώ ).
Πάνω στο καθένα γράφουμε έναν αριθμό και φτιάχνουμε έτσι μία κλιμακα. Καθώς ο άνεμος φυσά κουνάει πιο πολύ τα λεπτά χαρτιά. Έτσι μετράμε την ένταση του ανέμου.
Μέσα στην τάξη μιλάμε για την ένταση του ανέμου, και φτιάχνουμε τη δική μας κλίμακα.
Φτιάξαμε όμως και ανεμοδείκτες για να βλέπουμε εκτός από την ένταση και την διεύθυνση των ανέμων.