Τι θα μάθουν οι μαθητές μας κατά τη δίχρονη εκπαίδευση στο  Νηπιαγωγείο.


  Σε λίγες μέρες  ξεκινά το νέο σχολικό έτος και οι γονείς των νηπίων αναρρωτιούνται για το τι θα μάθουν τα παιδιά τους στο Νηπιαγωγείο. Μια απορία που υπάρχει λόγω της μη ύπαρξης συγκεκριμένης ‘’διδακτικής ύλης’’ στα Νηπιαγωγεία.
 Αρχικά, ας αναφέρουμε τα ευχάριστα νέα για τα νήπια και τους γονείς τους. Από φέτος εφαρμόζεται καθολικά η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία . Αυτό σημαίνει ότι η εκπαίδευση των νηπίωv ηλικίας 4 έως 6 ετών παρέχεται από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό που γνωρίζει την ψυχολογία των νηπίων, το πώς μαθαίνουν τα νήπια και πώς να διδάξει έναν  μαθητή νηπιακής ηλικάς.
 Εν συνεχεία , τα νήπια τα δύο αυτά χρόνια θα μάθουν όλα αυτά που θα τους εξασφαλίσουν μια  αρμονική και ουσιαστική ζωή. Ο συγγραφέας Robert Fulghum παρουσιάζει εύστοχα ό,τι πρέπει να διδαχθεί ένας μαθητής του Νηπιαγωγείου.
«Όσα πραγματικά πρέπει να ξέρω για το πώς να ζω, τι να κάνω και πώς να είμαι, τα έμαθα στο νηπιαγωγείο. Η σοφία δεν βρισκόταν στην κορυφή του σχολικού βουνού, αλλά εκεί, στα βουναλάκια από άμμο, στο νηπιαγωγείο. Αυτά είναι τα πράγματα που έμαθα:



1. Να μοιράζεσαι τα πάντα.


2. Να παίζεις τίμια.

3. Να μη χτυπάς τους άλλους.

4. Να βάζεις τα πράγματα πάλι εκεί που τα βρήκες.

5. Να καθαρίζεις τις τσαπατσουλιές σου.

6. Να μην παίρνεις τα πράγματα που δεν είναι δικά σου.

7. Να λες συγγνώμη, όταν πληγώνεις κάποιον.

8. Να πλένεις τα χέρια σου πριν από το φαγητό.

9. Να κοκκινίζεις.

10. Ζεστά κουλουράκια και κρύο γάλα κάνουν καλό.

11. Να ζεις μια ισορροπημένη ζωή, να μαθαίνεις, να σκέπτεσαι, να σχεδιάζεις, να

ζωγραφίζεις, να τραγουδάς, να χορεύεις, να παίζεις και να εργάζεσαι κάθε μέρα από λίγο.


12. Να παίρνεις έναν υπνάκο το απόγευμα.

13. Όταν βγαίνεις έξω στον κόσμο, να προσέχεις την κίνηση, να κρατιέσαι από το χέρι και να μένεις μαζί με τους άλλους.

14. Να αντιλαμβάνεσαι τα θαύματα. Να θυμάσαι το μικρό σπόρο μέσα στο δοχείο από φελιζόλ. 

Οι ρίζες πάνε προς τα κάτω και το φυτό προς τα πάνω. Κανείς πραγματικά δεν ξέρει πώς και γιατί, αλλά όλοι μας μοιάζουμε σ’ αυτό.

15. Τα χρυσόψαρα, τα χάμστερ, τα άσπρα ποντίκια, ακόμη κι ο μικρός σπόρος μέσα στο πλαστικό δοχείο, όλα πεθαίνουν. Το ίδιο κι εμείς. Να θυμάσαι τελικά τα βιβλία και την πρώτη λέξη που έμαθες την πιο μεγάλη απ’ άλλους: τη λέξη ΚΟΙΤΑ.


Όλα όσα πρέπει να ξέρετε βρίσκονται κάπου εδώ μέσα. Ο χρυσός κανόνας, η αγάπη και οι βασικές αρχές υγιεινής, η οικολογία, η πολιτική, η ισότητα και η υγιεινή ζωή…


Πάρτε μια απ’ αυτές τις συμβουλές, εκφράστε την με επιτηδευμένη ορολογία ενηλίκων και εφαρμόστε τη στην οικογενειακή σας ζωή, στην εργασία σας, στην κυβέρνησή σας, στον κόσμο σας και  θα  παραμείνει αληθινή, ξεκάθαρη, σταθερή».                              

* Ο Robert Fulghum γεννήθηκε το 1937, και μεγάλωσε στο Τέξας των ΗΠΑ. Όταν ήταν μικρός έκανε διάφορες περιστασιακές δουλειές, όπως εκσκαφέας τάφρων, βοσκός, μπάρμαν και τραγουδιστής κάντρι. Μετά από το κολέγιο και μια σύντομη καριέρα στην IBM, επέστρεψε στα θρανία για να ολοκληρώσει το μεταπτυχιακό του στη θεολογία. Για 22 χρόνια υπηρέτησε ως πάστορας σε μια ενορία στο Βορειοδυτικό Ειρηνικό. Κατά την ίδια περίοδο δίδαξε σχέδιο, ζωγραφική και φιλοσοφία σε σχολείο στο Σιάτλ. Είναι επίσης καταξιωμένος ζωγράφος και γλύπτης. Τραγουδά και παίζει κιθάρα και τσέλο και υπήρξε ιδρυτικό μέλος του «The Rock Bottom Remainders». μιας μπάντας που αποτελείται από μουσικούς – συγγραφείς. Σήμερα, ζει μεταξύ του Σιάτλ και της Κρήτης. 


Να έχουμε μια δημιουργική
και διασκεδαστική
σχολική χρονιά!!!