Δανειστική βιβλιοθήκη

 Σας ενημερώνουμε ότι από την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020 ξεκινάει η λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης του  Νηπιαγωγείου μας! Για άλλη μια χρονιά με τη πολύτιμη συνδρομή των γονιών αγοράστηκαν πάνινες τσάντες πολλαπλών χρήσεων, τις οποίες ζωγράφισαν τα παιδιά ώστε να μεταφέρουν εύκολα το βιβλίο που δανείζονται κάθε εβδομάδα μαζί με την εργασία τους. Στο τέλος της χρονιάς, φυσικά, τα παιδιά θα κρατήσουν δικό τους το όμορφο ενθύμιο που ζωγράφισαν!

Σας παρουσιάζουμε τις ωραίες δημιουργίες των παιδιών…

***

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ:

 ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ.

*Διαβάστε το βιβλίο στο παιδί σας σε κάποια ήρεμη στιγμή δική σας και του παιδιού, χωρίς να το πιέζετε να το κάνει.

*Δείξτε του με τον δείκτη σας τις λέξεις που διαβάζετε κατά την διάρκεια της ανάγνωσης. Μην ξεχνάτε ότι για τα παιδιά δεν είναι αυτονόητο ότι διαβάζουμε  τις λέξεις και όχι τις εικόνες σε ένα βιβλίο.

*Κάντε συχνές παύσεις κατά την ανάγνωση (ανά μια ή δυο σελίδες) και ρωτήστε το παιδί να σας πει τί κατάλαβε από αυτό που μόλις άκουσε. Έτσι ελέγχετε εάν σας παρακολουθεί και αν κατανοεί τί ακούει.

*Παροτρύνετέ το, όσο διαβάζετε, να κάνει υποθέσεις για το τί θα γίνει παρακάτω στην ιστορία , καθώς και να παρατηρεί τις λεπτομέρειες στις εικόνες.

* Όταν τελειώσετε το βιβλίο, ζητήστε από το παιδί να σας πει με δικά του λόγια περιληπτικά το νόημα της ιστορίας(τι έλεγε δηλαδή με λίγα λόγια αυτή η ιστορία που άκουσε).Βοηθήστε το, ξεφυλλίζοντας μια μια της σελίδες από την αρχή. Ενισχύστε το να κάνει ολοκληρωμένες
προτάσεις, δομημένες και να χρησιμοποιεί ποικιλία λέξεων (πχ πριν ,μετά, σε λίγο, αργότερα, γιατί, επειδή…κλπ.)

 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

 

*Γράψτε το όνομα του παιδιού σε ένα χαρτάκι με μικρά γράμματα εκτός φυσικά από το πρώτο (πχ Δημήτρης) για να το βλέπει το παιδί και να το γράφει εντελώς μόνο του και όπως μπορεί στο φύλλο της εργασίας στη θέση «όνομα».

*Στη θέση «τίτλος» το παιδί μπορεί να αντιγράψει τον τίτλο του βιβλίου μόνο του βλέποντάς τον από το βιβλίο. Προτιμότερο όμως και πιο ωφέλιμο είναι να το βοηθάτε εσείς φωνημικά, λέγοντάς του τους ήχους (τις φωνές) των γραμμάτων, που αποτελούν την κάθε λέξη και το παιδί μόνο του να γράφει. Σχεδόν όλα τα παιδιά της τάξης μπορούν πλέον να γράψουν φωνημικά. Βοηθήστε τα να το κάνουν.

*Στη θέση της εργασίας, «μου το διάβασε» το παιδί καλείται να γράψει ποιος του διάβασε την ιστορία. Ή του γράφετε τη λέξη σε ένα άλλο χαρτί (πχ η μαμά μου) ή το βοηθάτε πάλι φωνημικά.

*Τέλος, το παιδί ζωγραφίζει εντελώς μόνο του και όπως μπορεί (χωρίς να ζωγραφίσει ΤΙΠΟΤΑ ο γονιός) ό,τι του άρεσε από την ιστορία που άκουσε στον αντίστοιχο χώρο που υπάρχει στο φύλλο εργασίας.

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ:

 

*Η δανειστική βιβλιοθήκη βοηθάει τα παιδιά να αγαπήσουν τα βιβλία, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να αποκτήσουν ερεθίσματα, να ταυτιστούν με ήρωες, συναισθήματα και καταστάσεις.

*Η ώρα της ανάγνωσης ενός βιβλίου μπορεί να γίνει μια ώρα πολύ ευχάριστη για τους γονείς και τα παιδιά. Από εσάς εξαρτάται.

*Η τήρηση των κανόνων της δανειστικής βιβλιοθήκης βοηθάει το παιδί να αποκτήσει υπευθυνότητα και συνέπεια

ως προς τις υποχρεώσεις του σε σχέση με το σχολείο.

*Η εργασία σε σχέση με το βιβλίο εξοικειώνει τα παιδιά με την μελλοντική εργασία στο σπίτι που θα ακολουθήσει σε άλλες εκπαιδευτικές βαθμίδες.

*Και το πιο σημαντικό: το παιδί νιώθει τη χαρά της «δικής του εργασίας» που την κάνει μόνο του  χωρίς διορθώσεις και επεμβάσεις από κανένα. Ενισχύετε έτσι η αυτονομία του και η αυτοεκτίμησή του.

*Ακολουθήστε λοιπόν τις οδηγίες και αφήστε τα παιδιά να γράψουν και να ζωγραφίσουν μόνα τους χωρίς να τα πιέζετε, να τα διορθώνετε και να κάνετε, αντί για αυτά, αυτό που τους έχει ζητηθεί.

 

ΚΑΛΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!