Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

Στο νηπιαγωγείο εφαρμόζεται συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα που καλύπτει πέντε γνωστικές περιοχές μάθησης: Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Τέχνη – Δημιουργία και Πληροφορική. Στη σελίδα «Εκπαιδευτικές δραστηριότητες» θα σας παρουσιάζουμε κάποιες επιλεγμένες δραστηριότητες.

Από το Σχολικό Έτος 2019-2020 και εξής οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες εμφανίζονται από την πιο πρόσφατη προς την παλαιότερη!

Σχολικό έτος 2021-2022

Τα χρώματα… Μίξεις χρωμάτων.

 

Ουράνιο τόξο…

Το όνομά μου! Ο αρχηγός μου!

____________________________________

Σχολικό έτος : 2020-2021

Λήξη της σχολικής χρονιάς

Φάκελοι εργασιών 

Αγαπημένα μας παιδιά,

Αυτή χρονιά η τόσο διαφορετική και δύσκολη έφτασε στο τέλος της… Εσείς όμως σαν πραγματικοί ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ που είστε καταφέρατε να νικήσετε όλες τις δυσκολίες, καταφέρατε να είστε προσεχτικοί με τις μάσκες που τόσο μας παίδεψαν, με την τηλεκπαίδευση στο υπολογιστή που μας κράτησε μακριά τον ένα από τον άλλο, ακόμα και με τα τεστ που μας γαργαλούσαν την μύτη τα πήγαμε περίφημα! Σας αξίζει, για όλα αυτά ένα μεγάλο μπράβο από τις δασκάλες σας!

Και πολλά μπράβο ακόμα βέβαια για όλα τα σημαντικά που καταφέραμε όλοι μαζί. Μάθατε να παίζεται όμορφα, να νοιάζεστε για τα άλλα παιδιά, για το τι σκέφτονται, πώς νιώθουν και τι θέλουν… να μοιράζεστε τα παιχνίδια σας… να λύνετε τις διαφορές σας κουβεντιάζοντας… να μιλάτε ευγενικά, να λέτε τη γνώμη σας, να κάνετε λάθη και να προσπαθείτε πάλι, να χαίρεστε ο καθένας με τη χαρά του άλλου, να παίζετε όπως είπε ένας φίλος μας «για τη χαρά του παιχνιδιού»!

Για το λόγο αυτό σας αξίζει να είστε οι φετινοί ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ!!!

Σας αγαπάμε πολύ.

Οι δασκάλες σας

Κ. Κατερίνα & κ. Βάσω

Φάκελοι με τις ζωγραφιές

Το υλικό αυτό αποτελεί το σύνολο της ελεύθερης  ζωγραφικής του κάθε παιδιού. Τα παιδιά το πρωί όταν έρχονται στο σχολείο, στην ώρα των ελευθέρων δραστηριοτήτων έχουν την επιλογή να ζωγραφίσουν ό,τι θέλουν. Συχνά ζωγραφίζουν πράγματα που τους αρέσουν ή τους απασχολούν ή επηρεάζονται από τη θεματική που ασχολούμαστε κάθε φορά και αυτό απεικονίζεται στις ζωγραφιές (π.χ. μέλισσες, πεταλούδες, πλανήτες κλπ).

Κοινή παρατήρηση των τελευταίων χρόνων είναι ότι τα παιδιά ζωγραφίζουν αυθόρμητα όλο και λιγότερο, ίσως λόγω της επίδρασης της οθόνης στην οποίο είναι από πολύ νωρίς εκτεθειμένα. Επιπλέον αρκετά συχνά επιλέγουν να κάνουν κάτι που κάνουν συνέχεια (σπίτι, δέντρο, τους φίλους του την οικογένεια τους κλπ), χωρίς ιδιαίτερη πρωτοτυπία. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να ενθαρρύνονται να εκφράζονται μέσα από τη ζωγραφική, να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους, να έχουν νέες και πρωτότυπες ιδέες, να απεικονίζουν σκέψεις, συναισθήματα, προβληματισμούς μέσα από το αυθόρμητο σχέδιό τους.  Αυτό είναι κάτι το οποίο εμείς προσπαθούμε συστηματικά. Ενισχύουμε τα παιδιά , εμπλουτίζοντας, τόσο τα μέσα που έχουν  για να το κάνουν (μαρκαδόρους, τέμπερες, κηρομπογιές, ξυλομπογιές), όσο και καθοδηγώντας τα λεκτικά, ώστε να συνθέτουν τις εικόνες που φτιάχνουν, δημιουργώντας ζωγραφιές που έχουν σύνδεση και νόημα σαν μια μικρή ιστορία (και όχι απλά ασύνδετα πράγματα σε παράταξη) ώστε τα έργα τους να γίνονται σταδιακά πιο σχηματοποιημένα , σύνθετα και πρωτότυπα. Επιπλέον σημειώνουμε ακριβώς τι είπε το παιδί για την κάθε ζωγραφιά του.

          Οι ζωγραφιές των παιδιών είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, το οποίο μας δείχνει όχι μόνο την ωρίμανση του παιδιού, αλλά και τις σκέψεις και τις ιδέες τους, τι το απασχολεί και τι το ενδιαφέρει.. ακόμα και κάποιο πρόβλημα που έχει ένα παιδί, συχνά ο τρόπος τους να το μοιραστεί και να το εκφράσει είναι μέσα από το σχέδιο και όχι τόσο με τις λέξεις. Η συστηματική παρατήρηση του παιδικού σχεδίου, μας προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες και μπορεί να οδηγήσει σε συμπεράσματα που μπορούν να μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε το κάθε παιδί ξεχωριστά και να σκιαγραφήσουμε καλύτερα τον ψυχισμό του.

Οι νηπιαγωγοί

Κατερίνα Γιαννάκη & Βάσω Τζούρου

 

  • Το παιδικό σχέδιο είναι η «κρυφή γλώσσα» των παιδιών, σύμφωνα με την ψυχολόγο-παιδαγωγό Εύη Κρότι και τον ψυχοθεραπευτή Αλμπέρτο Μάνι, τους συγγραφείς του βιβλίου με τίτλο «Πώς να ερμηνεύσουμε τα παιδικά σχέδια».
  • «Τα σχέδια των μικρών παιδιών μοιάζουν με έκρηξη ή με κραυγή. Οι γραμμές είναι σαν λέξεις που πολλαπλασιάζονται και εκφράζουν μια ανάγκη του παιδιού να δώσει και να ακουστεί» γράφει ο Β. Μαρκ στο βιβλίο του «Premiers Dessins d’Enfants».
    «Η παιδική ζωγραφική έχει όλα τα στοιχεία του εικαστικού έργου τέχνης: σχέδιο, χρώμα, σύνθεση, μορφή και περιεχόμενο. Αποτελεί όμως και έναν χώρο άξιο έρευνας, για τον οποίο η ψυχολογία, η ψυχανάλυση και η παιδαγωγική έχουν ενδιαφερθεί πολύ τελευταία. Βλέποντας ένα παιδί να ζωγραφίζει και ακούγοντας τα σχόλια που κάνει το ίδιο για το έργο του, είναι σαν να διαβάζουμε την ψυχή του, επειδή μπορούμε να κάνουμε πολλούς συνειρμούς και να φτάσουμε σε συμπεράσματα πολύ σημαντικά για τη ζωή του, κάτι που είναι αδύνατο να ανακαλύψουμε με μια απλή συζήτηση. Η εξέλιξη του σχεδίου στο παιδί αντανακλά το βάθος της ψυχής του. Είναι ένα είδος «γραφικής γλώσσας», ένα σύνολο από έννοιες που πρέπει να αποκρυπτογραφήσουμε. Το παιδικό σχέδιο είναι ένας χώρος όπου το παιδί απλώνει και καταθέτει τον εσωτερικό του κόσμο, μια αναγκαία ενέργεια για την ισορροπία του» τονίζει η κ. Λουίζα Κακίση, καθηγήτρια Αισθητικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης, στο βιβλίο της με τίτλο «Και όμως ζωγραφίζουν – η ζωγραφική των παιδιών και ο κόσμος τους» των εκδόσεων ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.

(*πηγή Αλφαβήτα, Ρ. Γιακοπούλου)

Αναμνηστική φωτογραφία

*ευχαριστούμε θερμά τον κ. Άγγελο Κοσμάτο για την ευγενική προσφορά της ομαδικής, αναμνηστικής φωτογραφίας μας.

Η γιορτή του πατέρα

Συζήτηση τι κάνουμε με τον μπαμπά, γιατί γιορτάζει, τι κάνει στο σπίτι.

Τι είπαν τα παιδιά:

Τα δώρα για τους μπαμπάδες, αλλά και για τις μαμάδες, μιας και η γιορτή της μητέρας ήταν μέσα στο Πάσχα…

Μπρελόκ καρδούλα από πηλό, που έφτιαξαν και χρωμάτισαν τα παιδιά. Στη συνέχεια πέρασαν μόνα τους χάντρες για να τα στολίσουν (άσκηση λεπτής κινητικότητας).

Οι φάκελοι που κρύψαμε την έκπληξη για τους γονείς…

Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας του Οδυσσέα Ελύτη μέσα από τα μάτια των παιδιών.

Ομαδική απόδοση, με φωνημική γραφή (χωρίς αντιγραφή, μόνο με τους ήχους των γραμμάτων).

 

Τα έντομα

Οι πεταλούδες μας…

 

Απόκριες

Οι χαρταετοί μας!

Οι μάσκες του Αρλεκίνου – Γνωριμία με το ρόμβο

 

Το Σώμα – ο εαυτός μου.

Αυτοπροστασία – Σεξουαλική Αγωγή με αφορμή την ιστορία https://blogs.sch.gr/nipkera/files/2019/05/Η-Κίκο-και-το-Χέρι.pdf

Ομοίωμα ανθρώπινο σώμα – Γραφή των οργάνων και των μελών από τα παιδιά, με φωνημική γραφή, ως εμπέδωση των πληροφοριών και των παιχνιδιών δραματοποίησης (Διάρκεια υλοποίησης 1 μήνας)

Ιδέες των παιδιών σχετικά με το πως γίνονται τα παιδιά, πριν την επεξεργασία του θέματος (διερεύνηση πρότερων γνώσεων).

 

Η οικογένεια μου

Τα πορτρέτα μας! Αυτοπροσωπογραφία των παιδιών με διακόσμηση του φόντου. 

Το παιχνίδι της αναπνοής… Υλικά για την δραματοποίηση..

Παιχνίδια ψυχοκινητικά για το νοητικό σχήμα του σώματος.

Πείραμα: Τήξη Πήξη

Με αφορμή τα ζώα των πάγων ασχοληθήκαμε με το φαινόμενο της τήξης και της πήξης. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους , προϋπάρχουσες γνώσεις, διατύπωσαν υποθέσεις και κατέληξαν σε συμπεράσματα. Στη συνέχεια έφτιαξαν όλοι μαζί ένα πίνακα ζωγραφικής με  χρώματα που είχαν παγώσει.

Τα παγωμένα χρώματα!

 

Τα ζώα των πάγων – Οι πιγκουίνοι μας!

 

Τα ημερολόγια μας!

 

17η Νοέμβρη

Εικαστική απεικόνιση του τραγουδιού «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο»

*μια χειροτεχνία που δεν πρόλαβε να δοθεί στην ώρα της καθώς προηγήθηκε η αναστολή δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων.

 

Το φετινό μας παραμύθι με αφορμή ένα πίνακα ζωγραφικής!



Λήψη αρχείου

 

Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Οι φετινοί μας κουμπαράδες…

Η παρέα με τους διαφορετικούς μας ελέφαντες. Με αφορμή το παραμύθι «Έλμερ,ο παρδαλός ελέφαντας».

Στη δραστηριότητα αυτή δόθηκε η ευκαιρία για να δημιουργήσουμε σύνθετες λέξεις, ανάλογα με τι διάλεξε κάθε παιδί για τον ελέφαντά του του (πχ. κυκλοελέφαντας, λουλουλοελέφαντας κλπ).

Το όνομα μου – «Ο αρχηγός μου»

Η νέα χρονιά ξεκίνησε και οι πρώτες δραστηριότητες αφορούν τα ονόματα μας. Μέσα από διάφορα παιχνίδια, τα παιδιά καλούνται να έρθουν σε επαφή με το όνομα τους, να εντοπίσουν και να ξεχωρίσουν τον «αρχηγό τους», το αρχικό τους γράμμα δηλαδή. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες και με τρόπο που ενδιαφέρει και αφορά σε πρακτικό επίπεδο τα παιδιά,θα αρχίσουν σταδιακά να αποκτούν φωνημική ενημερότητα, την επίγνωση δηλαδή του ήχου κάθε γράμματος (υπενθυμίζουμε ότι τα γράμματα τα λέμε στα παιδιά με τη φωνή τους, τον ήχο δηλαδή του γράμματος γι ‘ αυτό και λέμε ΑΑΑΑ και όχι Άλφα, Β και όχι Βήτα κλπ). Αυτή η ικανότητα, αργότερα θα τα βοηθήσει να αρχίσουν να γράφουν όπως μπορούν, φωνημικά και όχι ορθογραφημένα βέβαια, να κατανοούν το γραπτό λόγο και να διαβάσουν αυτόνομα. Αυτό είναι κάτι που κάθε παιδί κατακτά με το δικό του ρυθμό, ο οποίος είναι απολυτά σεβαστός, δεν αποτελεί αυτοσκοπό του προγράμματος του Νηπιαγωγείου, αλλά ακριβώς μέσα από το οργανωμένο περιβάλλον και τα πλούσια ερεθίσματα που δίνονται, ενισχύει τα παιδιά σε αυτή τους την προσπάθεια.

Σας παρουσιάζουμε τα έργα των παιδιών:

Το Γραμματοσπίτι μας!

Πρώτη γραφή ονόματος και διακόσμηση του αρχικού γράμματος

Καδράκια με το όνομα για το δωμάτιο των παιδιών. Τα παιδιά χρωμάτισαν το όνομά τους και το διακόσμησαν με «χρωματιστές δαχτυλιές»

________________________________________________________________________________

Σχολικό έτος :2019-2020

Η γιορτή του πατέρα!

Για πρώτη φορά στα χρονικά η γιορτή του πατέρα μας βρίσκει στις σχολικές αίθουσες! Αυτό μας έδωσε ευκαιρία να μιλήσουμε για το μπαμπά μας, τι σημαντικό κάνει, τι μας προσφέρει, ποια πράγματα κάνουμε με τον μπαμπά  και να ετοιμάσουμε ένα δωράκια για αυτόν!

 

***

Το νερό!

*περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα «εξ αποστάσεως ασύγχρονες δράσεις», καθώς αποτέλεσε επέκταση αυτών και υλοποιήθηκε τελικά δια ζώσης στο σχολείο!

***

ΤΟ ΣΩΜΑ – Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

Γονιμοποίηση και γέννηση. Απόδοση της ιστορίας «Που πήγε ο Σπερματούλης».

Ινουίτ- Ενα πρόγραμμα για τις μουσικές ρυθμικές αξίες!

Στις αρχές του έτους μάθαμε πληροφορίες για τη ζωή και τα χαρακτηριστικά των ζώων των πόλων. Ως συνέχεια και επέκταση ασχοληθήκαμε με τους Ινουίτ * και τον τρόπο ζωής τους. Μέσα από ένα πρόγραμμα βασισμένο στους Ινουίτ με μουσική και κίνηση τα παιδιά έμαθαν κάποιες μουσικές φράσεις που αντιστοιχούν σε μουσικές ρυθμικές αξίες (τέταρτο, μισό, όγδοο). Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στην «Τασία την Αταξία και το Σίμο τον Τακτικό» . Τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους για το πως θα μοιάζανε η Τασία και ο Σίμος και εμείς τα ζωγραφίσαμε με βάση τις απόψεις τους και τις επιλογές τους.

Κατόπιν κινήθηκαν ακούγοντας μουσικά κομμάτια διαφορετικού ρυθμού και ζωγράφισαν ομαδικά, όπως θα ζωγράφιζε η Τασία και ο Σίμος, ακούγοντας τα αντίστοιχα μουσικά κομμάτια.

Οι εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος που επιτεύχθηκαν, ήταν ο έλεγχος των μελών τους και η προσαρμογή σε δεδομένο ρυθμό, η γνωριμία με τις μουσικές αξίες με παιγνιώδη τρόπο, ο συντονισμός και το παίξιμο των ρυθμικών αξιών με μουσικά όργανα.

*Ινουίτ που σημαίνει άνθρωπος στη γλώσσα τους και όχι Εσκιμώος, που σημαίνει αυτός που τρώει ωμά, όπως λαθεμένα τους ονομάζει ο υπόλοιπος κόσμος, καθώς ο όρος θεωρείται υποτιμητικός και δεν είναι ο προτεινόμενος.

επιμέλεια: Τζούρου Βάσω.

***

Απόκριες

Οι μάσκες μας!

Οι χαρταετοί μας! Μοτίβο χρωμάτων, δηλαδή αναπαραγωγή δεδομένης σύνθεσης (μαθηματικά), για να διακοσμήσουμε τους φετινούς μας χαρταετούς…

***

ΤΟ ΣΩΜΑ – Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ

Τα Πορτρέτα μας!

Τα παιδιά δημιούργησαν το πορτρέτο τους, αφού περιέγραψαν το πρόσωπό τους με τη βοήθεια ενός καθρέφτη. Γνωρίσαμε και αναλύσαμε διάσημα πορτρέτα όπως του Βίνσεντ βαν Γκογκ, της Μόνα Λίζα κλπ. Αναλύσαμε στη συνέχεια την έννοια του φόντου και πώς γίνεται και το κάθε παιδί διακόσμησε με το δικό του ξεχωριστό τρόπο το έργο του. Μέσω της δραστηριότητας αυτής μας δόθηκε η δυνατότητα να παρατηρήσουμε και να αξιολογήσουμε το επίπεδο της εξέλιξης του παιδικού σχεδίου και της αυτοεικόνας – ωριμότητας του παιδιού.

***

 

ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ

Το νέο μας παραμύθι! Με αφορμή τα πολικά ζώα… 



Λήψη αρχείου

 

Μια πολική αρκούδα στην τάξη μας!

Ομαδική αφίσα με την πολική αρκούδα, στην οποία τα παιδιά έγραψαν φωνημικά τις πληροφορίες που μάθαμε για το ζώο αυτό. Η αφίσα αυτή έκτος από τον εικαστικό στόχο, είχε σκοπό να εμπεδωθούν οι γνώσεις των παιδιών και να τις ανακαλέσουν για να ολοκληρώσουν την αφίσα μας!

 

***

Χειροτεχνία ατομική με την πολική αρκούδα.

 Το κάθε παιδί σχεδίασε, όπως  μπορούσε, χωρίς να υπάρχει έτοιμο σχέδιο (πατρόν) από τις νηπιαγωγούς. Χρειάστηκε να ακολουθήσουν λεκτικές μόνο οδηγίες για να το ολοκληρώσουν. Η χειροτεχνία αυτή έδωσε και την ευκαιρία στα παιδιά να παρατηρήσουν ότι καμία αρκούδα δεν είναι ίδια με την άλλη! Αφορμή για σκέψη και συζήτηση για τη διαφορετικότητα και την ατομική αξία του καθενός!

 

***

Τα γούρια μας! Καλή Χρονιά!

Τα ημερολόγια μας.

***

Οι Χριστουγεννιάτικες κάρτες μας.

***

Η πρόσκληση για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!

Γραμμένη με φωνημική γραφή από τα παιδιά!

 

 

 

 

 

 

 

***

Τέχνη

Από την ενασχόληση με το φθινόπωρο, πήραμε αφορμή για μια αλλιώτικη βροχή.

Γνωρίσαμε και σχολιάσαμε τον πίνακα του Ρενέ Μαγκρίτ Golconda

 

Τα παιδιά έκαναν μια καταπληκτική ανάλυση του πίνακα, έδωσαν τίτλους και σκέφτηκαν δημιουργικά πώς να φτιάξουν τη δική τους σουρεαλιστική βροχή, φτιάχνοντας παράλληλα σύνθετες λέξεις!

Οι τίτλοι που έδωσαν τα παιδιά:

  • Ανθρωποβροχή
  • Ανθρωποβροχένιος πίνακας
  • Οι άνθρωποι που πέφτουν σα βροχή
  • Οι άνθρωποι που πέφτουν από τα σύννεφα
  • Σκεφτικοί άνθρωποι
  • Ίδιοι άνθρωποι
  • Η πόλη των ίδιων ανθρώπων….

Μιλήσαμε για το σουρεαλισμό, γιατί διαπιστώσαμε ότι αυτά που ζωγραφίζει ο κ. Μαγκρίτ δεν μπορεί να είναι εικόνες που θα βλέπαμε στην πραγματικότητα.

Σας παρουσιάζουμε τις δικές μας «βροχές»…

    

 

 

***

Το φθινόπωρο.

Ομαδική εργασία ενός φθινοπωρινού τοπίου με χρήση διάφορων υλικών. Τα παιδιά πειραματίζονται και διαπιστώνουν πώς μπορούμε να ζωγραφίσουμε με ασυνήθιστα υλικά (ρολό από χαρτί υγείας, φελλούς, μπατονέτες).

***

Παγκόσμια Ημέρα αποταμίευσης…

Η παροιμία «φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι», όπως τη ζωγράφισαν και την έγραψαν τα παιδιά …

Οι κουμπαράδες μας…

***

Ο Πεταλουδοέλμερ μας!


Σας παρουσιάζουμε το δικό μας Έλμερ! Με αφορμή το αγαπημένο παραμύθι, μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα, την αξία του να είναι ο καθένας μοναδικός και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας! Τα παιδιά σκέφτηκαν διάφορες ιδέες και αφού ψηφίσαμε διαλέξαμε τον Έλμερ μας να έχει πεταλούδες!

Όμως το κάθε παιδί είχε τη δική του ιδέα! Μπορείτε να βρείτε ποιο είναι το δικό σας;;;

***

«Ο Γραμματοδράκος μας»

Ένας δράκος με τους αρχηγούς των ονομάτων μας (τα αρχικά μας γράμματα). Δημιουργήθηκε από τα παιδιά, που τον στόλισαν με τα γράμματα τους για να μην είναι στεναχωρημένος… Η τεχνική ζωγραφικής των ονομάτων λέγεται zentagle art. Τα παιδιά σύνθεσαν το όνομα του δράκου και το έγραψαν με φωνημική γραφή.

***

Οι κανόνες χρειάζονται παντού…Μέσα από τις καθημερινές δραστηριότητες, προκύπτει και στα ίδια τα παιδιά η ανάγκη να θέσουμε κάποιους κανόνες, να τους γράψουμε για να τους θυμόμαστε και να τους τηρούμε! Μέσα από τα λόγια των παιδιών, με φωνημική γραφή –δηλαδή με τους ήχους των γραμμάτων και αναζήτηση τους στην τάξη και όχι με αντιγραφή-, τα παιδιά έγραψαν όπως μπορούσαν και δεσμεύτηκαν να τηρούν τους παρακάτω κανόνες. Οι κανόνες μας γράφτηκαν σε ένα «χάρτη θησαυρού», αφού φέτος στην τάξη έχουμε «καράβια, πειρατές, πειρατίνες και παπαγάλους»!!!

 

 

***

Σας παρουσιάζουμε το καράβι που θα μας ταξιδεύει φέτος! Μια ομαδική δημιουργία των παιδιών με μαντήλια, μέσα από παιχνίδι γνωριμίας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης την πρώτη μέρα της σχολικής μας χρονιάς…

________________________________________________________________________________

 

****

 

Οι δραστηριότητες εμφανίζονται με χρονολογική σειρά μέχρι τον Ιούνιο 2019.

ΕΝΑ ΓΟΥΡΙ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ

Κατασκευή από λευκό πηλό και ζωγραφική: «Τα γούρια μας» με πολλές ευχές για καλή τύχη σε όλους!!

 

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Ζωγραφική με νερομπογιές με θέμα: «Το Φθινοπωρινό δέντρο».

Φτιάξτε τώρα κι εσείς ηλεκτρονικά το παζλ από τον πίνακα ζωγραφικής του Βίνσεντ Βαν Γκόγκ με τίτλο «Φθινοπωρινό τοπίο με τέσσερα δέντρα» (που αποτέλεσε την αφόρμηση δημιουργίας των παραπάνω έργων) και ανακαλύψτε πόσο γρήγορα μπορείτε να το πετύχετε!https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=148991e3c528

Πατήστε πάνω στην υπερσύνδεση και ύστερα Restart.

Καλή επιτυχία!

(Επιμέλεια: Μαρία Βλάχου)

***

Ο ΧΡΟΝΟΣ

Μετά από τη νέα χρονιά ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το χρόνο, τις 4 εποχές και τους μήνες.

Επειδή η έννοια του χρόνου είναι πολύ δύσκολη για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σταθήκαμε πολύ στη διαδοχική σειρά του χρόνου. Οι εποχές όπως και οι μήνες διαδέχονται η μία την άλλη και έχουν μία σειρά… Από το Καλοκαίρι δεν μπορούμε να πάμε στο Χειμώνα γιατί υπάρχει ανάμεσά τους το Φθινόπωρο.

Μιλήσαμε για το πώς αλλάζει η φύση με τη διαδοχή των εποχών και φτιάξαμε ομαδικά το δέντρο των 4 εποχών.

Για την καλύτερη κατανόηση από την πλευρά των παιδιών προσωποποιήσαμε το χρόνο. Ο παππούς ο Χρόνος  λοιπόν έχει 4 παιδιά, το Χειμώνα, την Άνοιξη, το Καλοκαίρι και το Φθινόπωρο. Το κάθε παιδί έχει κι αυτό άλλα τρία παιδιά, τους μήνες. Άρα ο παππούς Χρόνος εκτός από 4 παιδιά έχει και 12 εγγόνια.

Και μια ομαδική κατασκευή με τις εποχές και τους μήνες.

Και ακούσαμε φυσικά τις 4 εποχές του Vivaldi με αγαπημένη όλων των παιδιών το Φθινόπωρο https://www.youtube.com/watch?v=GRxofEmo3HA&t=715

Με αφορμή το τραγούδι «12 μήνες αθλητές» https://www.youtube.com/watch?v=NYjcgYNX5Yw και αφού το ακούσαμε, το μάθαμε, το τραγουδήσαμε φτιάξαμε και την ομαδική κατασκευή μας.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τον κάθε μήνα με τα χαρακτηριστικά που αναφέρει το τραγούδι. Τους έκοψαν και αφού τους βάλαμε στη σειρά τους κολλήσαμε. Γράψαμε επάνω το όνομα του κάθε μήνα αλλά και σε ποια σειρά βρίσκεται ο καθένας.

(Επιμέλεια: Χρ. Λυσίτσα)

***

25η ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

Εν όψει των διδακτικών δραστηριοτήτων για την ιστορία της 25ης Μαρτίου 1821 και την Ελληνική Επανάσταση σας παρουσιάζουμε..

Με αγάπη στην καρδιά για την Ελλάδα ..

Αυτή είναι η ακροστιχίδα μας για την 25η Μαρτίου και η μαγική λέξη που προκύπτει είναι η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Και ένα αγαπημένο τραγούδι των ημερών με τίτλο «Να `τανε το Εικοσιένα»  https://www.youtube.com/watch?v=_jgRxA27FoU

 Και τώρα μπορείτε να φτιάξετε το παζλ του ήρωα Θ. Κολοκοτρώνη. Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο και παίξτε…. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2926397c46ab

Καλή διασκέδαση!

***

21 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ

Γιορτάζουν οι σκέψεις, οι ιδέες, οι στίχοι, τα όνειρα.. όλα όσα αποτυπώνονται σε λόγο! Η ποίηση χωράει σε όλες τις ηλικίες… αρκεί να της ανοίξουμε την πόρτα..

Εδώ μια εργασία που υλοποιήθηκε για την επέτειο του Πολυτεχνείου και ξεδιπλώνει τους αγωνιστικούς στίχους του Γιάννη Ρίτσου μέσα από τα μάτια και τη ζωγραφιά των μικρών μαθητών/τριών μας!

 

 

Με ποίηση και η εναλλαγή των εποχών μέσα από τους στίχους του Οδυσσέα Ελύτη.

***

ΣΕ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΔΙΑΘΕΣΗ

Οι λαγοί μας σε πολύχρωμο φόντο.. μια διαφορετική «λαγουδένια» παρέα! Μαζί και τα «γλυκά» τρελοκοκόρια μας με τα γλυκίσματα.. και με τις Πασχαλινές μας κάρτες σας ευχόμαστε Καλό και Φωτεινό Πάσχα!!!

***

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Με κίνητρο τη γνώση για θέματα σχολικού εκφοβισμού και το ενδιαφέρον για τη δημιουργική γραφή (παραμύθια) οι μαθητές/τριες απέκτησαν το ρόλο του συγγραφέα και του εικονογράφου και έφτιαξαν το δικό τους παραμύθι με τίτλο «Ο Δάκης φοβάται». Πρόκειται για ένα παραμύθι που κάνει λόγο για το bullying που δέχεται μια αρκούδα, ο Δάκης, στο σχολείο των ζώων λόγω του πάχους της. Η ιστορία μας έχει αναρτηθεί στο Youtube σε Movie maker και μπορείτε πατώντας στον σύνδεσμο που ακολουθεί να την αναγνώσετε.

https://www.youtube.com/watch?v=mW9tXlPjA1Q

***

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ και ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΗ ΓΝΩΣΗ

(Τέμπερα και νερομπογιά)

Ανθισμένα λιβάδια στο φως της Άνοιξης… και πεταλούδες πολύχρωμες (πουαντιγισμός και κύκλοι του Καντίνσκι).

 

Και ένα παιδαγωγικό παιχνίδι για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας!

Η εμπλοκή της πεταλούδας στο έργο τέχνης του Μονέ.

      (Claude Monet-Butterfly).

Ας παίξουμε το παζλ με τον παραπάνω πίνακα ζωγραφικής!!!

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=118ad32423ca

Ας τραγουδήσουμε και τον αγαπημένο «Ξανθό Απρίλη»..

https://www.youtube.com/watch?v=qn_u4vMBcIs

***

ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

Ελεύθερη εικαστική απεικόνιση με χρήση νερομπογιάς..

Κατασκευή πυραύλων με ρολά..

***

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Για τις γλυκές μανούλες που αγαπάμε πολύ δωράκια αγάπης και ευγνωμοσύνης για όλα όσα προσφέρουν (χειροποίητα καδράκια και μαγνητάκια από πηλό με μονόγραμμα)!

Τα πορτρέτα των μικρών μας μαθητών/τριών και των μαμάδων τους με ποικιλία τεχνικών ζωγραφικής και μαζί ένα μενταγιόν!

 

 

***

ΟΜΑΔΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

«Το παραμύθι με τα χρώματα», του Αλέξη Κυριτσόπουλου. Ευκαιρία για προβληματισμό και δημιουργική σκέψη: πως θα ήταν ο κόσμος μας χωρίς χρώματα!

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ -31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, φτιάξαμε με άχρηστο υλικό κουμπαράδες – χελωνίτσες. Το κάθε παιδί έδωσε όνομα στον κουμπαρά του και αποφάσισε για ποιο λόγο θα αποταμιεύει λεφτά.

Αποταμίευση, όμως δε γίνεται μόνο με λεφτά… Αν κάθε μέρα κάνουμε κάτι μικρό, μετά από χρόνια θα έχουμε καταφέρει κάτι μεγάλο!

Αφήγηση και επεξεργασία του ηλεκτρονικού παραμυθιού «Αν κάθε μέρα».

https://www.openbook.gr/an-kathe-mera/

***

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Εικαστική απόδοση αποσπάσματος του ποιήματος «Ρωμιοσύνη» του Γιάννη Ρίτσου.

Έπειτα από ανάλυση και επεξεργασία ολόκληρης της ομάδας, τα παιδιά έγραψαν με φωνημική βοήθεια και ζωγράφισαν αυτόνομα το περιεχόμενο του ποιήματος.

***

Το πρώτο μας σταυρόλεξο για φέτος!

Εμπέδωση των πληροφοριών για την εξέγερση του Πολυτεχνείου.

 

***

Το Σύμβολο της Ειρήνης μέσα από την Τέχνη!

Ας διακοσμήσουμε το Περιστέρι του Πάμπλο Πικάσο…

***

Γραμμές & Σχήματα

Ατέρμονη γραμμή…ας ανακαλύψουμε τις εικόνες που προκύπτουν…

***

  Οι Χριστουγεννιάτικες χειροτεχνίες μας!

Καλοτάξιδο και τυχερό 2019!

Τα ημερολόγια μας…

 

 

Τα στολίδια – γούρια μας!

Οι προσκλήσεις μας!

Η πρόσκληση για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας γράφτηκε ομαδικά από όλα τα παιδιά, με φωνημική βοήθεια (δηλαδή με τους ήχους των γραμμάτων και όχι αντιγραφή).

 

 

Οι κάρτες μας!

 

***

Χειμώνας!

Από το ολοήμερο τμήμα μας χειροτεχνίες για το χειμώνα (υπεύθυνη νηπιαγωγός κ. Ευαγγελία Σταματελάτου):

  1. Σπουργιτάκια με τις παλάμες μας. οι φωλιές τους στο χιόνι….

2. Χειμωνιάτικο τοπίο με χρήση νερομπογιάς…

 

***

Το Ανθρώπινο Σώμα

Τα πορτρέτα μας! Αυτοπροσωπογραφίες, αφού παρατηρήσαμε και παρουσιάσαμε τον εαυτό μας!

 

***

Απόκριες 2019!

Τα καπέλα των κλόουν…

    

***

Οι μάσκες του Αρλεκίνου…

***

Χαρταετοί!

Τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα το δικό τους χαρταετό, αφού αναλύσαμε τον πίνακα ζωγραφικής του Δημήτρη Μυταρά «χαρταετός«, υπό τους ήχους της ομώνυμης σύνθεσης του Μίκη Θεοδωράκη. Αποτύπωσαν με τέμπερες τις εικόνες που είδαν στα «ταξίδι» που έκαναν ως χαρταετοί με τα μάτια της φαντασίας τους…

***

25 Μαρτίου…

Η πρόσκληση για τη γιορτή μας…μια χειροτεχνία με διαθεματικό χαρακτήρα και ποικίλους στόχους…

***

Μάρτης ήταν …νάζια έκανε..!!!

Ο καιρός του Μάρτη μας και η παροιμία «Μάρτης είναι νάζια κάνει , πότε κλαίει πότε γελάει» μας οδήγησε στο να γίνουμε μικροί μετεωρολόγοι! Τα παιδιά μάντεψαν τι καιρό θα κάνει τον Μάρτη, κατέγραφαν κάθε μέρα σε ένα πίνακα διπλής εισόδου (μαθηματικά) τον καιρό και στο τέλος του μήνα καταμετρήσαμε και απεικονίσαμε με ένα ραβδόγραμμα τον καιρό του φετινού Μαρτίου. Ευτυχώς ο Μάρτης είχε κέφια και νίκησε η  παρέα που είχε ψηφίσει τον ήλιο!

***

Πασχαλινές κατασκευές…

Τα καλαθάκια μας!

Οι κάρτες μας!

 

***

Η Πρόσκληση για την Καλοκαιρινή γιορτή μας! Τα παιδιά έγραψαν ομαδικά με φωνημική γραφή, αυτόνομα, έχοντας πλέον κατακτήσει σε μεγάλο βαθμό τον κώδικα της γραφής, το καθένα στο δικό του ρυθμό και στο δικό του βαθμό. Η γραφή για το λόγο αυτό δεν είναι ορθογραφημένη και ούτε θα έπρεπε να είναι καθώς δεν αποτελεί αντιγραφή (όπως και όλες οι απόπειρες γραφής στο νηπιαγωγείο μας). Είναι αποτέλεσμα του παιδαγωγικού προγράμματος όλης της σχολική χρονιάς, το οποίο με παιγνιώδη τρόπο υποστήριξε και βοήθησε τα παιδιά να φτάσουν σε αυτό το επίπεδο. Αυτή η κατάκτηση δεν είναι προαπαιτούμενο, ούτε αυτοσκοπός του νηπιαγωγείου, και ακριβώς για το λόγο αυτό είναι είναι τόσο σπουδαία από την πλευρά των παιδιών.

***

Το εξώφυλλο των τετραδίων εργασιών του Πρωινού Υποχρεωτικού Προγράμματος.