Η αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση θεωρείται στις μέρες μας αναγκαία λόγω του αυξανόμενου όγκου των γνώσεων και των πληροφοριών. Έτσι, στο πλαίσιο της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το εκπαιδευτικό σενάριο «Αδέσποτα και δεσποζόμενα ζώα» με τη χρήση μιας ποικιλίας ψηφιακών εφαρμογών. Σκοπός του σεναρίου ήταν εισάγει τους/τις μαθητές/τριες στο θέμα των αδέσποτων και δεσποζόμενων ζώων μέσα από διάφορες δραστηριότητες και να τους ευαισθητοποιήσει γύρω από το θέμα της εγκατάλειψης των ζώων.
Η υλοποίηση της διδακτικής παρέμβασης με τη χρήση υπολογιστικών περιβαλλόντων διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών και τους έδωσε την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε δραστηριότητες που δε θα ήταν δυνατόν να πραγματοποιηθούν με τα συμβατικά μέσα διδασκαλίας. Βέβαια, ο υπολογιστής είναι ένα νέο εκπαιδευτικό εργαλείο που δεν έρχεται να αντικαταστήσει τις υπάρχουσες παιδαγωγικές δομές, αλλά να εμπλουτίσει το μαθησιακό περιβάλλον των μαθητών/τριών, γι’ αυτό και πρέπει να χρησιμοποιείται με τον κατάλληλο τρόπο και με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού.
Κατά τη διάρκεια εφαρμογής του σεναρίου τα παιδιά δημιούργησαν ψηφιακά βιβλία και παιχνίδια με τη βοήθεια της νηπιαγωγού τους.
https://www.storyjumper.com/book/read/155483361/64525811daae3 ψηφιακό βιβλίο που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες με τις ανάγκες των ζώων.
Παιχνίδια ταξινόμησης που δημιουργήθηκαν από τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες.
https://learningapps.org/30432179 (ομάδα 1)
https://learningapps.org/30432450 (ομάδα 2)
https://learningapps.org/30433213 (ομάδα 3)
https://learningapps.org/30439868 (ομάδα 4)
https://www.storyjumper.com/book/read/157142151/646638c7e2f67 ψηφιακό βιβλίο που δημιουργήθηκε από τους μαθητές/τριες με την αποτύπωση της εμπειρίας τους από την εφαρμογή του σεναρίου.