Δράση «ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ»2023

ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2 ΛΟΓΟΤΥΠΟ 1

Το νηπιαγωγείο μας, τη φετινή σχολική χρονιά συμμετείχε στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης «ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ». Η δράση «Ταπερίστας» απευθύνεται σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.

Το θέμα της δράσης αφορούσε στο σχολικό γεύμα των μαθητών (δεκατιανό), τον τρόπο προμήθειάς του, το σκεύος ή τη συσκευασία μεταφοράς του, την ποσότητα, ποιότητα και τη γεωγραφική εγγύτητα των υλικών, την επιλογή των κατάλληλων τροφίμων για τις ενεργειακές ανάγκες και την υγεία των μαθητών.

Το Σχολικό Δίκτυο Δράσης μέσα από την εφαρμογή αυτής της πρακτικής στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης συσκευασιών μιας χρήσης (ανακυκλώσιμων ή μη) και κατ’ επέκταση στη μείωση της παραγωγής απορριμμάτων και στην υιοθέτηση υγιεινής διατροφής και επιδιώκει:

  • την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την οικονομία στους πόρους και τα αγαθά
  • την ανάπτυξη υπεύθυνης περιβαλλοντικά συμπεριφοράς των μαθητών σε σχέση με την ποσότητα τροφής που προμηθεύονται, ώστε να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων και την παραγωγή οργανικών υπολειμμάτων
  • την προτίμηση των τοπικών προϊόντων, λόγω του μικρότερου ενεργειακού αποτυπώματος, αλλά και λόγω της ενίσχυσης των τοπικών παραγωγών
  • την αφύπνιση του πνεύματος ενεργού πολίτη σε μικρές, καθημερινές πράξεις οι οποίες έχουν μεγάλο περιβαλλοντικό αντίκρισμα όταν έχουν μαζικό χαρακτήρα

Οι συνεργαζόμενοι φορείς:

Τα ΚΕΠΕΑ Αρναίας, Άμφισσας, Αν. Ολύμπου, Βελβεντού-Σιάτιστας, Ελ. Κορδελιού, Καλαμάτας, Καρπενησίου, Κέρκυρας, Μακρινίτσας, Μεσολογγίου, Μολάων, Νάουσας, Περτουλίου Τρικκαίων, Ποροΐων, Σικυωνίων, Ιεράπετρας Νεάπολης, οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄Αθήνας, Αργολίδας, Αχαΐας, Γρεβενών, Δράμας, Κυκλάδων, Ρεθύμνου, Χαλκιδικής και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας, Αχαΐας, Δυτ. Θεσσαλονίκης, Ηλείας, Κορινθίας, Λακωνίας, Λάρισας και Σερρών, δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Στο νηπιαγωγείο μας, αρχικά, καταγράψαμε με τα παιδιά σε πίνακες τις συνήθειες τους στο δεκατιανό. Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για να ενημερωθούμε σχετικά με ποιες τροφές είναι καλύτερο να προτιμάμε για το σχολικό γεύμα μας, συζητήσαμε για την ποσότητα του φαγητού που πρέπει να φέρνουν μαζί τους στο σχολείο, ώστε να μην χρειάζεται να το πετάνε μετά, για το σκεύος αποθήκευσης του φαγητού, ώστε να μη δημιουργούμε πολλά σκουπίδια και αποφασίσαμε ότι το καλύτερο ρόφημα για το δεκατιανό είναι το νερό, το οποίο πρέπει να φέρνουμε σε παγουρίνο γιατί η καθημερινή χρήση πλαστικών μπουκαλιών μιας χρήσης βλάπτει τον πλανήτη μας! Επίσης, γνωρίσαμε τα προϊόντα του τόπου μας και συζητήσαμε ότι πρέπει να τα προτιμάμε, καθώς έχουν μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα και βοηθάμε τους τοπικούς παραγωγούς. Ακόμη, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, διαβάσαμε παραμύθια, ακούσαμε τραγούδια, δραματοποιήσαμε ιστορίες με στόχο την αλλαγή στάσης και την υιοθέτηση μιας υγιεινής και οικολογικής συμπεριφοράς στο δεκατιανό γεύμα του σχολείου. Στην τρίτη φάση του προγράμματος καταγράψαμε εκ νέου τις καθημερινές μας συνήθειες στο δεκατιανό και τις συγκρίναμε με τις αρχικές μας καταγραφές. Διαπιστώσαμε ότι σχεδόν όλα τα παιδιά έφερναν κάποιο φρούτο σε καθημερινή βάση και αρκετά παιδιά προτιμούσαν τα λαχανικά. Τέλος, χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες φτιάξαμε μαζί με τα παιδιά ένα παιχνίδι για να δούμε αν θυμόμαστε ποιες τροφές πρέπει να φέρνουμε στο δεκατιανό μας και ποιες να αποφεύγουμε (https://learningapps.org/view30792939) και μια αφίσα με τις προτάσεις μας για το δεκατιανό (https://www.postermywall.com/index.php/posterbuilder/view/59db1bf8f9f0a69a8ca823ab69de2e32/0

εικόνα Viber 2023 06 02 22 42 24 354 1  εικόνα Viber 2023 06 02 22 42 17 974 2  εικόνα Viber 2023 06 02 22 42 20 693 2  εικόνα Viber 2023 06 02 22 42 25 659

Αφήστε μια απάντηση