Ανακαλύπτοντας το ανθρώπινο σώμα!

Παρατηρήσαμε το ανθρώπινο σώμα (σε αφίσα, βιβλία, σε παιδιά της τάξης) για να το περιγράψουμε και ονομάσαμε τα μέρη του.

Επίσης, γνωρίσαμε τα εσωτερικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και τα συστήματα (σκελετικό, κυκλοφορικό, αναπνευστικό, πεπτικό σύστημα) στα οποία ανήκουν το καθένα,  δίνοντας έμφαση στη βασική λειτουργία του κάθε συστήματος και στη σημασία του για την ανθρώπινη ζωή.

Παρατηρήσαμε σε εικόνες και φωτογραφίες τα στάδια σωματικής ανάπτυξης στις διάφορες ηλικίες: βρέφος, παιδί, έφηβος, ενήλικας, μεσήλικας, γέρος.

Συζητήσαμε για τη σημασία της καθαριότητας στη διατήρηση της υγείας και γνωρίσαμε βασικούς κανόνες υγιεινής (όπως φροντίδα σώματος, νυχιών, μαλλιών κ.ά). Παίξαμε παντομίμα με τις υγιεινές συνήθειες.

Αναγνωρίσαμε υπηρεσίες υγείας, όπως νοσοκομείο, οδοντίατρος, παιδίατρος κλπ. και συζητήσαμε για τον ρόλο και τη σημασία τους. Παίξαμε παιχνίδια ρόλων υποδυόμενοι γιατρούς, νοσοκόμους και ασθενείς.

Φτιάξαμε παζλ με το ανθρώπινο σώμα και τις αισθήσεις και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας (αντιστοιχίσεις εικόνων με αισθητήρια όργανα).Φτιάξαμε το ανθρώπινο σώμα με τα οστά του.

 

Eπίσης, ο καθένας ζωγράφισε αναλόγως το φύλο του τα χαρακτηριστικά του προσώπου του. Τα αποτελέσματα είναι τα ακόλουθα:

 

Επίσης, ζωγραφίσαμε τις παλάμες μας και κάναμε μια κατασκευή για να θυμόμαστε τις 5 μας αισθήσεις:

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε». Μιλήσαμε για το παραμύθι και καταλήξαμε στα ακόλουθα συμπεράσματα:

Τέλος, κλείσαμε τα μάτια μας για να δούμε πόσο σημαντική είναι η όραση μας. Τα παιδιά μέσω της άλλης αίσθησης ,της αφής, προσπαθούσαν να καταλάβουν τι κρατούσαν στα χέρια τους. Ακόμα, προσπάθησαν να  κινηθούν στην αίθουσα του νηπιαγωγείου με κλειστά μάτια ,κρατώντας μια ράβδο για μπαστουνάκι των τυφλών και κατάλαβαν πόσο σημαντική είναι η όραση.

 

Αφήστε μια απάντηση