5η Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: πρόσκληση για τη δημιουργία μιας πιο ανθρώπινης και φιλικής Αλεξανδρούπολης

   του Παπαπαντελή Νικήτα 

        Με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας σε θέματα περιβάλλοντος, ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) θεσμοθέτησε το 1972 την 5η Ιουνίου ως Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Οι βιολογικοί πόροι και η ποικιλία τους, τα αγαθά που εξασφαλίζουν και οι υπηρεσίες των φυσικών οικοσυστημάτων συνιστούν παράγοντες πρωταρχικής σημασίας για την επιβίωση  του πλανήτη μας και την ανάπτυξη του πολιτισμού μας. Ο αέρας που αναπνέουμε, τα τρόφιμα που καταναλώνουμε, το νερό που πίνουμε και το κλίμα που κάνει τον πλανήτη μας βιώσιμο, όλα προϋποθέτουν υγιή οικοσυστήματα.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/06/06/5i-ioynioy-pagkosmia-imera-perivallontos-prosklisi-gia-ti-dimioyrgia-mias-pio-anthropinis-kai-filikis-alexandroypolis/

”Να μη ξεχάσω … Φέτος έχω Πανελλαδικές΄΄ _ Διαδικτυακή Ημερίδα Κέντρου Πρόληψης Έβρου και Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης

Πώς μπορούμε να στηρίξουμε τον έφηβο μαθητή στη φάση της προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές;
Τι πρέπει να προσέξουμε;
Που πρέπει να δώσουμε έμφαση;
Τι είναι το άγχος των εξετάσεων;
Είναι δυνατόν να μην έχουμε άγχος;
Πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε;
Μήπως αγχωνόμαστε που…αγχωνόμαστε;
Ποια θα πρέπει να είναι η στάση γονέων και εκπαιδευτικών;
Αυτά και πολλά άλλα ερωτήματα θα συζητήσουμε για ένα θέμα επίκαιρο που απασχολεί γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/22/na-mi-xechaso-fetos-echo-panelladikes-_-diadiktyaki-imerida-kentroy-prolipsis-evroy-kai-moysikoy-scholeioy-alexandroypolis/

Η Πρόληψη, ασπίδα υγείας.

Οι «χρυσές» εποχές που η Ελλάδα ήταν η δεύτερη μετά την Ιαπωνία στην κατάταξη των χωρών με χαμηλό κίνδυνο ανάπτυξης καρδιακών νοσημάτων έχει παρέλθει προ πολλού. Αυτό είναι ένα γεγονός που ακόμα δεν έχει συνειδητοποιηθεί επαρκώς από τους ιατρούς και την πλειονότητα των κατοίκων της χώρας μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/17/i-prolipsi-aspida-ygeias/

Πανελλαδικές και διαχείριση άγχους. Μερικές ιδέες από τον αθλητισμό

Πανελλαδικές και διαχείριση άγχους. Μερικές ιδέες από τον αθλητισμό. ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ…”ΑΓΧΩΜΕΝΟΥΣ” ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ
Τι είναι οι Πανελλαδικές; Ένα τουρνουά τεσσάρων αγώνων συνήθως με πολύ μικρή χρονική απόσταση ο ένας αγώνας από τον άλλον. Ποιος είναι ο στόχος μας στις Πανελλαδικές; Η καλύτερη δυνατή ΑΠΟΔΟΣΗ. Όχι το καλύτερο αποτέλεσμα (αυτό δεν εξαρτάται από μας!). Είναι επιθυμητό αλλά δεν εξαρτάται μόνο από μας. Μόνο η απόδοση είναι στο δικό μου χέρι. Μπορώ να μην έχω καθόλου άγχος;

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/16/panelladikes-kai-diacheirisi-agchoys-merikes-idees-apo-ton-athlitismo/

1ο Συνέδριο Σχολικής Φυσικής Αγωγής και Αθλητικής Επιστήμης

Στις 7-8-9 Μαΐου. πραγματοποιήθηκε το 1ο Συνέδριο Σχολικής Φυσικής Αγωγής και Αθλητικής Επιστήμης θα διεξαχθεί στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης   Ο σκοπός του Συνεδρίου αυτού  ήταν να αναδείξει τις σύγχρονες τάσεις και διδακτικές μεθόδους της Σχολικής Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού που προάγουν την υγεία και δια βίου άσκηση,  τα καινοτόμα αθλητικά προγράμματα που προσφέρουν τη δυνατότητα ανανέωσης και αναπροσαρμογής των σχολικών διδακτικών μεθόδων και επιτρέπουν τον διάλογο με την τοπική κοινωνία καθώς και την προοπτική της νέας Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Κρήτης στον Άγιο Νικόλαο.
Οι θεματικές ενότητες που θα αναπτύχθηκαν:
• Σχολικός Αθλητισμός – Αγώνες
• Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Φυσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
• Αθλητική Ψυχολογία
• Αξιολόγηση στη Φυσική Αγωγή
• Διδακτική Μεθοδολογία Φυσικής Αγωγής
• Ειδική Φυσική Αγωγή και ενταξιακή εκπαίδευση
• Τεχνολογίες Πληροφορίας στη Φυσική Αγωγή και στην Αγωγή Υγείας
• Φυσική δραστηριότητα και υγεία
• Ευρωπαϊκά προγράμματα για τον αθλητισμό.
• Τοπική Αυτοδιοίκηση
• Άσκηση και Διατροφή

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/15/1o-synedrio-scholikis-fysikis-agogis-kai-athlitikis-epistimis/

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ΄΄ Η Άσκηση είναι φάρμακο”

Η παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος ΄΄ Η Άσκηση είναι φάρμακο΄΄ από την  υπεύθυνη διεξαγωγής κ. Φλώρα Ζαράνη, Δρ. Βιολογίας ΕΚΠΑ, ΕΔΙΠ, Εργαστήριο Φυσιολογίας, Ιατρική Σχολή, ΕΚΠΑ
Εδώ : ΖΑΡΑΝΗ-καλες-διδακτικες-πρακτικες-1

Πηγή 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Φυσικής Αγωγής και Αθλητικής Επιστήμης, Κρήτη 7, 8, 9 Μάϊου 2021,
Σελίδα του συνεδρίου: Συνέδριο Σχολ. Φυσικής Αγωγής – 7-8-9 Μαϊου 2021 | Άγιος Νικόλαος – Κρήτη (pdekritis.gr)

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/15/ekpaideytiko-programma-i-askisi-einai-farmako/

Ενυδάτωση: αυτός ο πολύτιμος φύλακας ενέργειας

Δεν θα ξεχάσω ποτέ, πως ο μεγαλύτερος σύμμαχός μου στην προσπάθειά μου να ανέβω στην κορυφή του Κιλιμάντζαρο ήταν το νερό. Μπορεί να ακούγεται ακραίο σε μια προσπάθεια που απαιτεί πολύ καλή φυσική κατάσταση, εξαιρετική διανοητική προσέγγιση και προσαρμοστικότητα σε ακραίες καιρικές συνθήκες, που εναλλάσσονταν από τους 40° Κελσίου στους -25° κελσίου το ίδιο εικοσιτετράωρο, όμως αν σε όλη αυτή την υπέρβαση δεν είχα φροντίσει να έχω διαρκώς ενυδατωμένο τον οργανισμό μου, τίποτα δεν θα λειτουργούσε. Έξι λίτρα νερό την ημέρα έπρεπε να καταναλώνω και μάλιστα σε ένα περιβάλλον που το νερό ήταν δυσεύρετο, αφού δεν μπορούσες να το κουβαλάς από την αρχή των επτά ημερών της ανάβασης και έτσι το προμηθευόσουν από τις φυσικές πηγές ή λίμνες που συναντούσες, αμφιβόλου καθαρότητας, με αποτέλεσμα να πρέπει να το καθαρίζεις με ειδικές μικροβιοκτώνες ταμπλέτες, που άφηναν μια πολύ κακή γεύση. Και έτσι κάτι που και μόνο λόγω υπερβολικής ποσότητας σε ταλαιπωρούσε, τώρα γινόταν ακόμα πιο δύσκολο και λόγω γεύσης. Κι όμως αυτό το νερό ήταν ο πιο πιστός βοηθός μου και το απόλυτο στήριγμά μου σε μια υπέρβαση ζωής, που με έκανε να δω τα πράγματα με αλλά μάτια. 

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/12/enydatosi-aytos-o-polytimos-fylakas-energeias/

Προφύλαξη αθλητών/τριών από την ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ _Οδηγίες της ΔΟΕ για τις Εθνικές Ολυμπιακές Επιτροπές

Προφύλαξη αθλητών/τριών από την ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ (Harassment and abuse in sport): Εγχειρίδιο της ΔΟΕ για τις Διεθνείς Ομοσπονδίες (ΔΟE) και τις Εθνικές Ολυμπιακές Επιτροπές (ΕΟΕ) στην Ελληνική γλώσσα.

Προφύλαξη αθλητών από την παρενόχληση και κακοποίηση στον αθλητισμό

Harassment and abuse in sport 

Oι οδηγίες στα ελληνικά και στα αγγλικά

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/11/profylaxi-athliton-trion-apo-tin-parenochlisi-kai-tin-kakopoiisi-ston-athlitismo-_odigies-tis-doe-gia-tis-ethnikes-olympiakes-epitropes/

Η παγκοσμιοποίηση του ποδοσφαίρου και οι αντιστάσεις των οπαδών του

 Παπαπαντελής Νικήτας

Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, MSc

      

                       Στον αθλητικό χώρο οι συνήθειες ζωής, τα έθιμα και οι πρακτικές  «ταξιδεύουν»  από τον ένα πολιτισμό στον άλλο, μέσω  των παγκόσμιων αθλητικών γεγονότων, μεταξύ αυτών, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Παγκόσμιο Κύπελλο  ποδοσφαίρου. O Βρετανός κοινωνιολόγος Λόρενς Κίτσιν έγραψε ότι «το ποδόσφαιρο είναι το μοναδικό παγκόσμιο ιδίωμα εκτός από την επιστήμη». Στα ίδια μήκη κύματος και οι ιδέες άλλων δύο κοινωνιολόγων, των Έντζελ και Γιάρι. «Το ποδόσφαιρο είναι μία παγκόσμια επανάσταση, όμοια με την επιστήμη, τη βιομηχανοποίηση, τη ροκ, την τζαζ και τα μπλουζ»  ( Φοινικαρίδης, 2010).  Παράλληλα, η παγκοσμιοποίηση του σύγχρονου ποδοσφαίρου  και ειδικά  μετά το τελευταίο τέταρτο του 20ουαιώνα άλλαξε τις μορφές ιδιοκτησίας των σωματείων, επιβάλλοντας ένα  νέο τύπο επενδυτή, ο οποίος μπορεί να προέρχεται  κάθε  γωνιά  της χώρας, από  άλλη χώρα  ή  Ήπειρο,  έχοντας μοναδικό  στόχο και κίνητρο την επένδυση και το κέρδος . Υπολογίζεται ότι επενδυτές από τη Μέση Ανατολή έχουν ξοδέψει τουλάχιστον 1,5 δισ. δολάρια για την αγορά μετοχών σε ευρωπαϊκούς συλλόγους, ελέγχοντας εξ ολοκλήρου ομάδες όπως η Παρί Σεν Ζερμέν και η Μάλαγα, και έχοντας μεγάλα ποσοστά σε αγγλικές ομάδες όπως η Μάντσεστερ Σίτι,  η Αρσεναλ και η Νότιγχαμ Φόρεστ. Στις χορηγίες  αυτές περιλαμβάνονται και οι ονομασίες γηπέδων, όπως το Ετιχαντ της Μάντσεστερ Σίτι και το Εμιρεϊτς της Αρσεναλ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός  ότι  μόνο για την απόκτηση του 90% των μετοχών της Μάντσεστερ Σίτι η εταιρεία Αμπου Ντάμπι Χόλντινγκς από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δαπάνησε 330 εκατ. δολάρια, ενώ η Κατάρ Σπορτς Ινβέστμεντς ξόδεψε 130 εκατ. δολάρια για το 100% των μετοχών της Παρί Σεν Ζερμέ (Ζαϊμάκης, 2013).

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/05/05/3471/

Έρευνα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας _ Σωματική Δραστηριότητα, Καθησύγεια, Διατροφική Συμπεριφορά και Ευεξία κατά τη διάρκεια περιόδου κλειδώματος COVID-19 σε Έλληνες Εφήβους

 Η καθημερινή ζωή των εφήβων έχει αλλάξει δραματικά κατά τη διάρκεια της εποχής COVID-19 λόγω των κοινωνικών περιορισμών που έχουν επιβληθεί, συμπεριλαμβανομένου του κλεισίματος σχολείων, κέντρων αναψυχής και αθλητικών εγκαταστάσεων. Σκοπός της μελέτης αυτής ήταν να εξετάσει τα επίπεδα ευεξίας και διάθεσης και τις σχέσεις τους με τη σωματική (in) δραστηριότητα και τις διατροφικές συμπεριφορές στους εφήβους κατά τη διάρκεια μιας περιόδου κλειδώματος στην Ελλάδα. Συνολικά 950 έφηβοι (Μέση ηλικία = 14,41 ετών ± 1,63) συμμετείχαν σε διαδικτυακή έρευνα, ενώ η εκπαίδευση διεξήχθη διαδικτυακά και διακόπηκαν οι οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες. Οι συμμετέχοντες έδειξαν κακή ευημερία, ανεπαρκή επίπεδα σωματικής δραστηριότητας και μέτρια βαθμολογία υγιεινής διατροφικής συμπεριφοράς. Η ιεραρχική ανάλυση παλινδρόμησης έδειξε ότι, μετά τον έλεγχο για την επίδραση του δείκτη μάζας φύλου και σώματος, η αυξημένη σωματική δραστηριότητα και η υγιέστερη διατροφική συμπεριφορά προέβλεπαν καλύτερη ευημερία (β = 0,24, p < 0,01 και b = 0,19, p < 0,01, αντίστοιχα), ενώ η καθιστική κατάσταση προέβλεψε χειρότερη ευημερία (b = −0,16, p < 0,01). Επιπλέον, αποκαλύφθηκε ότι οι ημέρες σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα ήταν ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας της ευημερίας από τα λεπτά σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα και ότι τόσο η σωματική δραστηριότητα στο εσωτερικό όσο και η εξωστρεφής σωματική δραστηριότητα ήταν επωφελείς. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ευημερία στη μελέτη μας ήταν κάτω από το όριο που συνέστησε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ως ενδεικτικό πιθανών καταθλιπτικών συμπτωμάτων, τα μέτρα για την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας, τη μείωση της καθιστικής ζωής και τη βελτίωση της διατροφικής συμπεριφοράς θα πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα για τις κοινότητες και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.
Εδώ  ολόκληρη ή  έρευνα  του Πανεπιστημίου  Θεσσαλίας2021_Morres et al_Nutrients (1)

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/04/27/ereyna-panepistimioy-thessalias-_-somatiki-drastiriotita-kathisygeia-diatrofiki-symperifora-kai-eyexia-kata-ti-diarkeia-periodoy-kleidomatos-covid-19-se-ellines-efivoys/

Ευχές για καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/04/26/eyches-gia-kalo-pascha-kai-kali-anastasi/

Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: “Αθλητισμός και Έμφυλη Βία: Η Νίκη είναι στο χέρι μου ”

Διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: “Αθλητισμός και Έμφυλη Βία: Η Νίκη είναι στο χέρι μου”, από το Συμβουλευτικού Κέντρου Υποστήριξης Γυναικών – Θυμάτων Βίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Με αφορμή τις μαζικές δημοσιοποιήσεις περιστατικών έμφυλης βίας στο χώρο του αθλητισμού και την εμφάνιση του κινήματος MeToo στη χώρα μας, το Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών – Θυμάτων Βίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης διοργανώνει την Παρασκευή 16 Απριλίου 2021 και ώρα 18:30 διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: “Αθλητισμός και Έμφυλη Βία: Η Νίκη είναι στο χέρι μου”.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/04/15/diadiktyaki-ekdilosi-me-thema-athlitismos-kai-emfyli-via-i-niki-einai-sto-cheri-moy/

Αναζητώντας την αθλητική και κοινωνική κουλτούρα μιας άλλης εποχής.

(Μια ξεχωριστή αφήγηση του Κώστα Κυριακίδη, παλαίμαχου ποδοσφαιριστή και συγγραφέα , που παραπέμπει σε άλλες αθλητικές και κοινωνικές αξίες, σε μια άλλη εποχή στην Αλεξανδρούπολη ).

                          Τα πρώτα ποδοσφαιρικά σωματεία  που συστάθηκαν στην πόλη της Αλεξανδρούπολης  είχαν συγκεκριμένη  κοινωνική και οικονομική αναφορά. Το πρώτο και εκ των ιστορικοτήτων σωματείων ο ΓΣ ΕΡΜΗΣ αποτέλεσε δημιούργημα της τότε ισχυρής ελληνικής παροικίας που κατοικούσε στην Αλεξανδρούπολης και  εύπορων προσφύγων που εγκαταστάθηκαν στην πόλη την περίοδο του Μεσοπολέμου. Σωματείο με αστική κουλτούρα και αντίληψη, αποτέλεσε σημείο αναφοράς κοινωνικών και οικονομικών τάξεων και παράλληλα μέσο  εκτόνωσης  αναψυχής και διάκρισης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/03/28/anazitontas-mia-athlitiki-kai-koinoniki-koyltoyra-se-mia-alli-epochi/

Α΄Βοήθειες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τη Φυσική Αγωγή

Δυο Βίντεο για την διδασκαλία Α΄ Βοηθειών στην  εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τη Φυσική Αγωγή , από την εκλεκτή συνάδελφο Φρανζέσκα Ρωμανού.

   

Α’ ΒΟΗΘΕΙΕΣ – ΛΙΠΟΘΥΜΙΑ:
Α’ ΒΟΗΘΕΙΕΣ – ΠΝΙΓΜΟΝΗ ΑΠΟ ΞΕΝΟ ΣΩΜΑ:

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/03/27/a-voitheies-stin-ex-apostaseos-ekpaideysi-gia-ti-fysiki-agogi/

Τι έτρωγαν οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας;

Μεσογειακή διατροφή, «street food» και «boza»: Τα κοινά και οι διαφορές στο καθημερινό τραπέζι Ελλήνων και κατακτητών. Η περίοδος της Τουρκοκρατίας τυπικά  ξεκινά με τη πτώση της Κωνσταντινούπολης το 1453, αν και πολλές περιοχές του ελλαδικού χώρου είχαν ήδη περιέλθει στην Λατινική και Τουρκική κυριαρχία, και φτάνει μέχρι την επανάσταση των Ελλήνων το 1821.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/03/27/ti-etrogan-oi-ellines-epi-toyrkokratias/

”Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί” στο Μουσικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης.

Ολοκληρώθηκε το δεύτερο έτος του Προγράμματος “Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί” το οποίο πραγματοποιείτε με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και πρόκειται για μία σημαντική τριετή συνεργασία με τα Special Olympics International για την υποστήριξη του διεθνούς προγράμματος Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί. Play Unified. Learn Unified. σε 14 χώρες. Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό και βιωματικό πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα σε άτομα µε και χωρίς νοητική αναπηρία να συμμετέχουν μαζί σε αθλητικές δράσεις.Το πρόγραμμα αυτό εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε εκπαιδευτικά ιδρύματα σε Ελλάδα, Βραζιλία, Χιλή, Κίνα, Αίγυπτο, Ινδία, Ινδονησία, Κένυα, Μεξικό, Μαρόκο, Ρωσία, Σερβία, Κινεζική Ταϊπέι και Τανζανία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/03/22/paizoyme-mazi-mathainoyme-mazi-quot-sto-moysiko-scholeio-alexandroypolis/

Τα υγιή παιδιά μαθαίνουν καλύτερα _ Εκδήλωση του Μουσικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης

                  Τα παιδιά και οι έφηβοι βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο για ψυχικές διαταραχές μετά από την έκθεση σε μια τόσο τραυματική κατάσταση όπως αυτή της πανδημίας. Τα περιοριστικά μέτρα που λαμβάνονται διεθνώς, όπως το κλείσιμο των σχολείων, η φυσική αποστασιοποίηση και η καραντίνα στο σπίτι, έχουν αναντίρρητες συνέπειες στην ψυχική υγεία τους. Στα κυρίαρχα αρνητικά συναισθήματα συγκαταλέγονται η σύγχυση, ο θυμός, το μετατραυματικό στρες, ο φόβος της λοίμωξης, η πλήξη, η απογοήτευση.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/03/21/ta-ygii-paidia-mathainoyn-kalytera-_-ekdilosi-toy-moysikoy-scholeioy-alexandroypolis/

Εγγραφή στα μητρώα των μελών του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης,

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΣΕΑΑ
Σας καλούμε να ολοκληρώσετε το συντομότερο δυνατόν την εγγραφή σας στα μητρώα των μελών του Πανελλήνιου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης, προκειμένου να μπορείτε να συμμετέχετε στις επερχόμενες αρχαιρεσίες ανάδειξης του πρώτου διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου, οι οποίες θα διεξαχθούν στο επόμενο προσεχές χρονικό διάστημα.
Όσοι έχετε καταγράψει τα προσωπικά σας στοιχεία και αποστείλει αντίγραφο του πτυχίου σας, παρακαλείσθε να προχωρήσετε και στην καταβολή της συνδρομής σας.
Η διαδικασία γίνεται εξ ολοκλήρου και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του συλλόγου. Η εντός τόσο μικρού χρονικού διαστήματος προσέλευσή σας για να εγγραφείτε, κρίνεται ικανοποιητική και ελπιδοφόρα για το μέλλον του κλάδου, δεδομένου ότι οι εγγραφές άρχισαν πριν από περίπου ένα μήνα και το ενδιαφέρον από τους συναδέλφους για να συμμετέχουν στον πρώτο συνδικαλιστικό μας φορέα, παραμένει μέχρι σήμερα μεγάλο.
Πατήστε εδώ: www.pseaa.gr

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/03/06/eggrafi-sta-mitroa-ton-melon-toy-panellinioy-syllogoy-epaggelmation-athlitismoy-kai-askisis/

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑΣ ΔΡΑΣΗΣ «Διδακτικές πρακτικές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής»

΄΄Διδακτικές πρακτικές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής΄΄

Το 4ο Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Κεντρικής Μακεδονίας και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής Χαράλαμπος Σαρηβασιλείου, στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών και Κιλκίς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, διοργάνωσαν από 30/11/2020 έως 4/12/2020 την επιμορφωτική εβδομαδιαία διαδικτυακή δράση: «Διδακτικές πρακτικές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής»,

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/02/24/epimorfotiko-yliko-tis-evdomadiaias-drasis-didaktikes-praktikes-stin-ex-apostaseos-didaskalia-tis-fysikis-agogis/

Πρακτικά του συνεδρίου Όψεις του Σύγχρονου Σχολείου: Η διαχείριση της σχολικής τάξης_ 4o ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Πρακτικά του Πανελλήνιου Διαδικτυακού  Επιστημονικού Συνεδρίου Όψεις του Σύγχρονου Σχολείου: Η διαχείριση της σχολικής τάξης_ 4o ΠΕΚΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ,  20-22  Νοεμβρίου 2020

Συνδρ-Διαχ-Τάξης-4ο-ΠΕΚΕΣ-Αττ-Πρακτικά-τόμος-1

Συνδρ-Διαχ-Τάξης-4ο-ΠΕΚΕΣ-Αττ-Πρακτικά-τόμος-2

Για την Οργανωτική Επιτροπή
Δημήτρης Καλαϊτζίδης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/02/22/praktika-toy-synedrioy-opseis-toy-sygchronoy-scholeioy-i-diacheirisi-tis-scholikis-taxis_-4o-pekes-attikis/

Η τακτική άσκηση ωφελεί το ανοσοποιητικό σύστημα, ακόμα και την περίοδο της καραντίνας

Η καραντίνα μπορεί να περιόρισε την πρόσβαση σε γυμναστήρια και αθλητικά κέντρα αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι πρέπει να σταματήσουν να γυμνάζονται, σύμφωνα με νέα μελέτη από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Bath. Η συνέχιση της τακτικής, καθημερινής άσκησης σε μια εποχή όπου ένα μεγάλο μέρος του κόσμου βιώνει την απομόνωση θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/02/21/i-taktiki-askisi-ofelei-to-anosopoiitiko-systima-akoma-kai-tin-periodo-tis-karantinas/

Άσκηση και Ψυχική Υγεία την περίοδο της καραντίνας_ Αποτελέσματα Πανελλαδικής Έρευνας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

H Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας επισημαίνει μεταξύ των προβλημάτων που προκύπτουν από την πανδημία και αυτό της υποκινητικότητας. Ο περιορισμός λόγω καραντίνας αυξάνει το στρες και συμπιέζει την ψυχική υγεία.  Αν και τα παιδιά και οι έφηβοι πρέπει να συμμετέχουν σε μεσαίας και έντονης μορφής φυσικές δραστηριότητες, τουλάχιστο για 60 min κάθε φορά και όλες τις ημέρες τις εβδομάδας,  και οι ενήλικες  από 150 έως 300 λεπτά την εβδομάδα, προφανώς στον καιρό της πανδημίας, αυτά τα νούμερα δεν επιτυγχάνονται.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/02/20/askisi-kai-psychiki-ygeia-tin-periodo-tis-karantinas_-apotelesmata-panelladikis-ereynas-panepistimioy-thessalias/

ΑΠΟΨΗ: ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η δημιουργικότητα δεν είναι κάτι που συμβαίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Δεν είναι κάτι που γεννιέται από το μηδέν. Προϋποθέτει μια δεξαμενή γνώσεων βασικών κινητικών δεξιοτήτων, εξάσκηση, εφαρμογή, απελευθέρωση από την πλευρά του μαθητή. Και από την πλευρά τη δική μας όμως η δημιουργικότητα δε νοείται ως κάτι αόριστο. Αντίθετα, όταν στοχευμένα αποτελεί βασικό ή επιμέρους στόχο μιας ή περισσότερων διδακτικών μονάδων, τότε και μόνο μπορεί:

  •  να βοηθήσει το μαθητή και να τον ενθαρρύνει
  • να τον ενισχύσει ώστε να δραστηριοποιηθεί
  • να τον οδηγήσει διακριτικά στο να τροποποιήσει, να συνθέσει, να αναδείξει και τελικά να δημιουργήσει.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/02/09/apopsi-gia-tin-kalliergeia-tis-dimioyrgikotitas-sti-fysiki-agogi/

Πρόγραμμα «Άθληση για όλους», επένδυση στην υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Αλεξανδρούπολης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/31/programma-athlisi-gia-oloys-ependysi-stin-ygeia-kai-tin-poiotita-zois-ton-katoikon-tis-alexandroypolis/

Απόφαση ψυχολογικής και νομικής υποστήριξης των αθλητών στον Δήμο Αλεξανδρούπολης

Μια πρωτοπόρα  απόφαση του Δήμου Αλεξανδρούπολης  με υψηλό κοινωνικό πρόσημο έρχεται για υποστηρίξει τους αθλητές και τις αθλήτριες του Δήμου. τον αθλητισμό  της πόλης, τα νέα παιδιά, την ίδια την κοινωνία και τον πολιτισμό της. Συγχαρητήρια από τη σελίδα μας,  από τους ανθρώπους του αθλητισμού και  κυρίως από  τους γονείς των αθλητών.

Παρακάτω η ανακοίνωση του Δήμου Αλεξανδρούπολης΅

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης, αντιμετωπίζοντας με ιδιαίτερη ευαισθησία το ζήτημα της άσκησης βίας και κακοποίησης, στέκεται δίπλα στη Σοφία και σε κάθε Σοφία και προτρέπει τους/τις αθλητές/τριες της περιοχής, καθώς και όσους/όσες έχουν υποστεί οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης να βρουν τη δύναμη και να μιλήσουν, λαμβάνοντας δωρεάν την κατάλληλη στήριξη (ψυχολογική και κοινωνική στήριξη, νομική συμβουλευτική) από τα εξειδικευμένα στελέχη του Συμβουλευτικού Κέντρου Υποστήριξης Γυναικών-Θυμάτων Βίας του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να απευθύνονται τηλεφωνικώς στο 2551025629.

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/28/apofasi-psychologikis-kai-nomikis-ypostirixis-ton-athliton-ston-dimo-alexandroypolis/

Έμφυλη βία και πρόληψη στον αθλητισμό _ Η Άννα Βερούλη στέλνει το δικό της μήνυμα

Συνέντευξη  με την Παγκόσμια  Πρωταθλήτρια  του ακοντισμού, εκπαιδευτικό  Φυσικής Αγωγής Άννα Βερούλη.

Μια συνέντευξη από ένα σπουδαίο άνθρωπο και  μεγάλη αθλήτρια, που μιλάει για τη βία στον αθλητισμό και τις μορφές της, προτείνει  μέτρα, αναφέρεται στην αξία του αθλητισμού για τα παιδιά και το ρόλο του προπονητή, μιλάει για την αθλητική  Αλεξανδρούπολη και τον ιστορικό Εθνικό της.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/28/emfyli-via-kai-prolipsi-ston-athlitismo-_-i-anna-veroyli-stelnei-to-diko-tis-minyma/

Διεθνής Ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος_ Σκέψεις και προβληματισμοί

ΣΗΜΕΡΑ…
Διεθνής Ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος από το ναζιστικό καθεστώς κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αφού την ημέρα αυτή του 1945 τα προελαύνοντα σοβιετικά στρατεύματα απελευθέρωσαν το μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Άουσβιτς – Μπίρκεναου στην Πολωνία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/27/diethnis-imera-mnimis-gia-ta-thymata-toy-olokaytomatos_-skepseis-kai-provlimatismoi/

24 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Φαντάζομαι τον εαυτό μου να ξανακάθεται στα θρανία, ως μικρός μαθητής ή και λίγο αργότερα, ως έφηβος και φοιτητής ή και ακόμα μεγαλύτερος στα πρώτα βήματα της επαγγελματικής μου πορείας και να έχω απέναντί μου έναν άνθρωπο, με τον οποίο θα μπορούσα να έχω τον παρακάτω διάλογο, που δεν είχα όταν ζούσα αυτές τις περιόδους.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/24/24-ianoyarioy-2021-pagkosmia-imera-ekpaideysis/

Πρόταση σύστασης δομής ψυχολογικής υποστήριξης  αθλητών και αθλητριών στο Δήμο Αλεξανδρούπολης

             Μετά τις τελευταίες  αποκαλύψεις  για τα  φαινόμενα  σεξουαλικής βίας σε βάρος αθλητριών, προκύπτει ακόμη πιο επιτακτικά η ανάγκη  για την αποφασιστική παρέμβαση της πολιτείας, τόσο σε νομικό επίπεδο όσο και σε ριζικές θεσμικές τομές, στη λειτουργία  των αθλητικών συλλόγων  και των ομοσπονδιών.  ‘Ένα από τα βασικά κενά στην λειτουργία αυτή είναι η παντελής έλλειψη μιας επιστημονικής δομής ψυχολογικής  υποστήριξης  των αθλητών  και των οικογενειών  τους σε φαινόμενα όπως αυτό της ψυχολογικής και σωματικής βίας  που μπορεί να υφίστανται. Η Σοφία Μπεκατώρου σε πρόσφατη συνέντευξη σχετικά με την σεξουαλική κακοποίησή της αναφέρει: ΄΄Επίσης, τότε, δεν είχαμε κάποια συνεργασία με αθλητική ψυχολόγο και φυσικά δεν θα μιλούσα ποτέ στους γονείς μου, γιατί θα με σταμάταγαν από την ιστιοπλοΐα Στο μικρό και αθώο μυαλό μου η μόνη λύση ήταν να σιωπήσω και να κάνω ότι δε συνέβη τίποτα…΄΄. Σύμφωνα με έρευνες, στην Ευρώπη, το 1/3 των παιδιών που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση ή βία δεν μιλάει (ή  δεν βρίσκει,  επιτρέψτε μου να προσθέσω, το περιβάλλον εκείνο που θα τους επιτρέψει να μιλήσουν  με ασφάλεια, χωρίς φόβο και ντροπή). Μια υποστήριξη που θα διευκολύνει αθλητές και ενδεχομένως γονείς και προπονητές έναντι καταστάσεων  που διαταράσσουν την σωματική και ψυχοσυναισθηματική τους υγεία και επηρεάζουν σημαντικά την αθλητική και κοινωνική τους εξέλιξη.

Συνέχεια ανάγνωσης

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/23/protasi-systasis-domis-psychologikis-ypostirixis-athliton-kai-athlitrion-sto-dimo-alexandroypolis/

Η αγωγή υγείας και η αναγκαιότητά της στο σύγχρονο σχολείο

Παπαπαντελής Νικήτας, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής

                                                            
     Η Αγωγή Υγείας ,σύμφωνα με το Συμβούλιο της Ευρώπης, είναι μια διαδικασία που στηρίζεται σε επιστημονικές αρχές και χρησιμοποιεί προγραμματισμένες ευκαιρίες μάθησης που δίνουν την ευκαιρία στους ανθρώπους όταν λειτουργούν ως άτομα ή ως σύνολο, να αποφασίζουν και να ενεργούν συνειδητά για θέματα που επηρεάζουν την υγεία τους. Η  υγεία  -σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας –  είναι τρισδιάστατη έννοια και ορίζεται ως η κατάσταση της πλήρους σωματικής ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας και όχι μόνο η απουσία νόσου ή αναπηρίας, Το σχολείο σε συνεργασία με την οικογένεια, μπορεί να προάγει τη σωστή αντίληψη περί υγείας και φροντίδας εαυτού και να συμβάλει στην πρόληψη και βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.

    Δυστυχώς  τα τελευταία χρόνια τα προγράμματα αγωγής υγείας   έχουν   υποβαθμιστεί σημαντικά στο χώρο του σχολείου και ειδικότερα στην Δευτεροβάθμια Εκπ/ση  (ανεπαρκής   επιμόρφωση των εκπαιδευτικών , καθυστερημένη έναρξη  του προγράμματος  από την έναρξη του σχολικού έτους ,  υποχρηματοδότηση  κ.α.). Την προηγούμενη μάλιστα σχολική χρονιά (2016-2017)  με  σχετική υπουργική απόφαση  αναστάλθηκε η δυνατότητα  των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων,  που αναλάμβαναν την εκπόνηση   ενός  προγράμματος  αγωγή υγείας,  να συμπληρώνουν  το υποχρεωτικό τους ωράριο με ένα συγκεκριμένο  αριθμό ωρών  (2ώρες εβδομαδιαίως ),  παρέχοντας  παράλληλα  το κίνητρο και τη  στοιχειώδη εκπαιδευτική υποστήριξη  στην εφαρμογή ενός προγράμματος που εκ των πραγμάτων απαιτεί αρκετό χρόνο (προετοιμασία ομάδας μαθητών , συναντήσεις εκτός ωραρίου σχολείου , συντονισμός , παραγωγή έργου , αξιολόγηση, κ.α). Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής   είναι η  κατακόρυφη  μείωση του ενδιαφέροντος  για την ανάληψη  τέτοιων  προγραμμάτων από τις σχολικές μονάδες , ιδιαίτερα  την  τελευταία διετία.

    Είναι επιτακτική  η ανάγκη τα προγράμματα  αγωγής   υγείας  να αναβαθμιστούν  και   ειδικότερα μέσω αυτών το σχολείο  :

α.  να προάγει την υγεία

β.  να ενισχύει  συνεχώς ένα υγιές περιβάλλον για τη ζωή, τη μάθηση και την εργασία με όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του

γ. να ενδιαφέρεται   για την εκπαίδευση των στελεχών του, των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων, των φορέων παροχής υγείας και των ηγετών της κοινότητας στο πλαίσιο των προσπαθειών να γίνει το σχολείο ένας υγιής χώρος

δ. να προσπαθεί  να παρέχει προγράμματα αγωγής υγείας, προγράμματα διατροφής, ατομικής υγείας, ασφάλειας των τροφίμων, ευκαιρίες για σωματική άσκηση, ευεξία και ψυχαγωγία, καθώς και προγράμματα συμβουλευτικής για την κοινωνική υποστήριξη και την προαγωγή της ψυχικής υγείας.

ε.  να εφαρμόζει  πολιτικές και πρακτικές που σέβονται την ατομική ευημερία και την αξιοπρέπεια, παρέχει πολλαπλές ευκαιρίες για επιτυχία και αναγνωρίζει τις καλές προσπάθειες και προθέσεις, καθώς και τα προσωπικά επιτεύγματα.

Στ.   να συνεργάζεται με τους ηγέτες της κοινότητας για να τους βοηθήσει να κατανοήσουν πώς η κοινότητα συμβάλλει στην βελτίωση ή υπονομεύει, την υγεία και την εκπαίδευση

   H αγωγή υγείας θα πρέπει να  συνδεθεί ουσιαστικά  με τη ζωή του σχολείου σε καθημερινή βάση – ως βασικό μάθημα πλέον στο πρόγραμμα σπουδών της Α/θμιας και  Β/θμιας Εκππ/σης –  και να προάγει την υγεία σε όλα τα επίπεδα ξεκινώντας από την υγιεινή και ασφάλεια των σχολικών κτιρίων. Επιπλέον, να αναδεικνύει και να προάγει την υγεία και  την αισθητική των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων του σχολείου, την εφαρμογή καινοτόμων δράσεων και κυρίως να εστιάζει στις καλές διαπροσωπικές σχέσεις όχι μόνο ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές αλλά ανάμεσα σε όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι καλές διαπροσωπικές σχέσεις δημιουργούν το υπόβαθρο επάνω στο οποίο ορίζουμε το πλαίσιο και θέτουμε τα όρια για την καλή λειτουργία του σχολείου και συντελούν στη δημιουργία ενός θετικού κλίματος που προάγει τη μάθηση και αυξάνει τη σχολική επίδοση.

Υ.Γ. Ακολουθεί μια   εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και άκρως αποκαλυπτική  συνέντευξη με τον Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου κ Παπανδρούδη Ανδρέα για την Αγωγή Υγείας στα σχολείο 

  • κ. Παπανδρούδη χρόνια τώρα ασχολείστε με ιδιαίτερη συνέπεια και θέρμη για την προαγωγή και την ουσιαστική αξιοποίηση της ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ στα σχολεία. Πως αντιλαμβάνεστε την αξία, την έννοια και το περιεχόμενο της ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ; 

Απ: Η αγωγή υγείας είναι μία έννοια πολύ σημαντική η οποία αποκτά το μέγιστο της αξίας της όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Λέγοντας «Αγωγή Υγείας» εννοούμε όλες εκείνες τις πράξεις και παρεμβάσεις, μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο δράσεων, οι οποίες στοχεύουν στη διαμόρφωση μιας διαφορετικής νοοτροπίας και αλλαγή της στάσης των πολιτών στα θέματα υγείας. Τη γνώση των παραγόντων κινδύνου των συχνότερων παθολογικών καταστάσεων και την τροποποίηση του τρόπου ζωής τους, η οποία θα έχει ως ευεργετική συνέπεια τη μείωση της συχνότητας εμφάνισης σοβαρών νοσημάτων και συνεπώς μία καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους.

  • Ποια θέση θεωρείτε ότι πρέπει να έχει η ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ στο σημερινό σχολείο και γιατί ;

       Απ: Η διαμόρφωση της νοοτροπίας και της στάσης απέναντι σε όλα τα θέματα που σχετίζονται με την υγεία μας, σε μία σωστά οργανωμένη Πολιτεία πρέπει να ξεκινάει από το σχολείο. Πρέπει επιτέλους να αποφασιστεί και να εφαρμοστεί, ως ιδιαίτερο και αυτόνομο μάθημα, σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η Αγωγή Υγείας. Φυσικά ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος αυτού θα πρέπει να διαφέρει από τα υπόλοιπα μαθήματα, καθώς θα στοχεύει όχι σε μία στείρα απομνημόνευση γνώσεων,  αλλά μέσω ίσως και από εργασίες, προγράμματα  ή βιωματικές δράσεις, να εμπεδωθούν στη συνείδηση των σημερινών παιδιών και αυριανών ενηλίκων, ορισμένα πράγματα που έχουν να κάνουν με τη διατροφή, τις εξαρτησιογόνες ουσίες και το κάπνισμα, την αγωγή του κολυμβητή, την πρόληψη των σεξουαλικά μεταδιδόμενων νοσημάτων, την αντισύλληψη, κα. Υπάρχουν συγκεκριμένες ενότητες κεφαλαίων στις υπηρεσίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που αναμένουν την εφαρμογή τους. Και τέλος, να ενημερώσω για όσους δεν το γνωρίζουν, ότι η Αγωγή Υγείας έχει μπει στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών σχολείων από το 2002, μαζί με κάποια άλλα μαθήματα (αισθητική αγωγή, κα) και μέχρι σήμερα είναι το μόνο μάθημα για το οποίο δεν έχει εκδοθεί η απαραίτητη Υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του.

  • Γιατί είναι σημαντική η συστηματική διδασκαλία της ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ στις ευαίσθητες σχολικές ηλικίες ;

       Απ: Γιατί εκεί διαμορφώνεται ο χαρακτήρας αλλά και η νοοτροπία του παιδιού σήμερα και αυριανού ενήλικα, σε πολλά θέματα μεταξύ των οποίων  και τα θέματα που έχουν σχέση με την υγεία και την πρόληψη. Η έννοια της πρόληψης που πολλοί την αναφέρουν στη χώρα μας αλλά ελάχιστοι την εφαρμόζουν, πρέπει κάποτε να πάρει τη θέση που πρέπει στη ζωή μας και στην καθημερινή μας συμπεριφορά. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει πλέον στους σημερινούς ενήλικες, τουλάχιστον όχι τόσο αποτελεσματικά.  Αν όμως στα σημερινά παιδιά – μαθητές, τους ενημερώσεις με τον κατάλληλο τρόπο και περάσουν στη συνείδησή τους οι σοβαρές συνέπειες που έχουν στην υγεία τους ορισμένες συνήθειες, όπως το κάπνισμα, η κακή διατροφή, κλπ,  είναι πολύ πιθανό ως αυριανοί ενήλικες να έχουν μία διαφορετική συμπεριφορά σε θέματα υγείας και πρόληψης, που τελικά θα έχει ως αποτέλεσμα μία πολύ καλύτερη ποιότητα ζωής. Και αυτό σίγουρα είναι προς όφελος δικό τους, των οικογενειών τους αλλά και της κοινωνίας μας ως σύνολο.

  • Ποιες ενέργειες έχει κάνει ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου και εσείς προσωπικά σε σχέση με την προαγωγή της ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ  στα σχολεία;                 

Απ: Εδώ και αρκετά χρόνια, αρχικά ως Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Ιατρών Βορείου Έβρου και στη συνέχεια ως Ιατρικός Σύλλογος Έβρου, κάναμε μία προσπάθεια, για την εισαγωγή της «Αγωγής Υγείας» ως αυτόνομο μάθημα σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στείλαμε έγγραφη πρόταση στον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη για την αποδοχή της πρότασής μας. Η πρότασή μας παραπέμφθηκε στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για γνωμοδότηση. Η απόφαση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου όμως, παρά τη θετική εισήγηση της υπευθύνου Αγωγής Υγείας για την αποδοχή της, και την καταρχήν αναγνώριση (;) της χρησιμότητας ενός τέτοιου μαθήματος, τελικά παράπεμπε το ζήτημα σε μία «μελλοντική αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος»! Μέχρι σήμερα όμως, έγιναν αρκετές αναμορφώσεις του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά το θέμα της Αγωγής Υγείας παραμένει σε εκκρεμότητα! Θα ήθελα να σημειώσω ότι ο Υπουργός Παιδείας, θα μπορούσε να λάβει την απόφαση εισαγωγής του μαθήματος και χωρίς την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, αν έβρισκε χρήσιμο να  γίνει αυτό. Εδώ πρέπει να αναφέρω ότι ο μόνος φορέας που στήριξε εγγράφως την πρότασή μας ήταν ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Διδυμοτείχου. Ακολούθως, το θέμα συζητήθηκε και σε μία πολύ σημαντική εκδήλωση που έγινε στο 1ο ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης όπου παρουσίασα εκ μέρους του Ιατρικού Συλλόγου Έβρου το όλο ζήτημα και ζήτησα την στήριξη όλων των συμμετεχόντων με κάθε τρόπο.  Το ζήτημα  όμως ακόμα παραμένει εκκρεμές και σίγουρα είναι πάντα επίκαιρο.

  • Αναφέρετε σας παρακαλώ συνοπτικά ορισμένες προσωπικές σκέψεις και  προτάσεις σε σχέση με την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παρουσία   της  ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ στο σχολείο;    

    Απ: Όπως είπα και προηγουμένως, το μάθημα «Αγωγή Υγείας» δεν μπορεί να «διδαχθεί» όπως τα άλλα μαθήματα. Μπορούμε και πρέπει να συζητήσουμε, όλοι οι εμπλεκόμενοι (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, ο Ιατρικός Σύλλογος) τον τρόπο που μπορεί να γίνει η διδασκαλία του μαθήματος (παρουσιάσεις, εργασίες, βιωματικές δράσεις, κ.ά.) ώστε να είναι αποδοτική και να περάσει τα μηνύματα που πρέπει στους μαθητές, ώστε να πετύχει τον μακροπρόθεσμο στόχο που είναι η μόνιμη αλλαγή της συμπεριφοράς και ένας διαφορετικός τρόπους ζωής που θα στοχεύει στη μείωση πολλών παθολογικών καταστάσεων και των συνεπειών τους. Ο Ιατρικός Σύλλογος Έβρου, μπορεί να μετέχει με τους ιατρούς – μέλη του σε αυτή την μεγάλη και ελπιδοφόρα προσπάθεια με όποιο τρόπο κριθεί πρόσφορος.

 

  • Ένα μήνυμα που θα θέλατε να στείλετε στους εκπαιδευτικούς και τους  αρμοδίους  σε σχέση με την   ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ;  

Απ: Θα ζητούσα πριν από όλα να αναγνωρίσουν τη μεγάλη αξία και την μακροπρόθεσμη προσφορά που θα είχε στην κοινωνία μας και στην ποιότητα ζωής των πολιτών αυτής της χώρας, η υιοθέτηση αυτής της πρότασης. Αφού το αναγνωρίσουν, θα ήθελα τη στήριξή τους για να προωθηθεί το αίτημα με κάθε τρόπο, ώστε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να εκδώσει επιτέλους την απαραίτητη Υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του μαθήματος στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ταυτόχρονα και έως ότου γίνει αυτό, παροτρύνω τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν προγράμματα Αγωγής Υγείας, στα πλαίσια του σημερινού ωρολόγιου προγράμματος. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είμαστε στη διάθεσή τους να τους συνδράμουμε με κάθε τρόπο, εφόσον μας ζητηθεί. Δυστυχώς μέχρι σήμερα ελάχιστα προγράμματα Αγωγής Υγείας έχουν υλοποιηθεί και σίγουρα απέχουμε πολύ από τον στόχο που είναι, όλοι οι μαθητές, σε σταθερή βάση, να ενημερώνονται για όλα τα σοβαρά θέματα υγείας με απώτερο στόχο αυτόν που πολύ αναλυτικά περιέγραψα νωρίτερα.

 Μια ευχή που θα θέλατε να κάνετε :

   Απ:  Εύχομαι, όλοι πολίτες αυτής της χώρας και ιδιαίτερα οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία, να καταλάβουν τα τεράστια οφέλη που θα έχουμε ως κοινωνία συνολικά από την υιοθέτηση και εφαρμογή μιας τέτοιας πρότασης, της οποίας τα αποτελέσματα δεν θα φανούν άμεσα, αλλά θα είναι μόνιμα. Κάποτε πρέπει επιτέλους σε αυτό τον τόπο, να χαράσσουμε στρατηγικές και να εφαρμόζουμε μέτρα που θα αποδώσουν στο απώτερο μέλλον αλλά τα οφέλη τους θα είναι μόνιμα.

Ευχαριστώ πολύ για τη δυνατότητα που μου δώσατε μέσα από το  blogs σας να εκφράσω κάποιες προσωπικές μου σκέψεις καθώς και να παρουσιάσω  τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για το θέμα αυτό. Σας συγχαίρω για την προσπάθειά σας.

 

                                                                                                                                                                   

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2021/01/22/i-agogi-ygeias-kai-i-anagkaiotitaa-tis-sto-sygchrono-scholeio/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση