Οι μέρες και οι νύχτες είναι όμορφες, κάνουν κύκλους, φεύγουν κι έρχονται. Οι μήνες και οι εποχές κυλούν στου χρόνου το ρολόι και έτσι τα χρόνια περνούν. Αλλά εμείς τα ζωγραφίζουμε με όνειρα και χρώματα.
Το «Πνεύμα των Χριστουγέννων» μπορεί να ερμηνευτεί με διάφορους τρόπους. Μπορεί να είναι το στολισμένο δέντρο, τα πολύχρωμα φώτα, τα πολλά δώρα, τα παιχνίδια, τα γλυκά, τα τραπέζια, τα ψώνια. Ωστόσο για μας είναι ακόμα μια ανοιχτή αγκαλιά, η καλοσύνη μας, ένα πάρε-δώσε αγάπης. Είναι η διάθεση να σταθούμε αλληλέγγυοι και να βοηθήσουμε όποιον έχει ανάγκη. Στο ερώτημα πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον που έχει ανάγκη, τα παιδιά εξέφρασαν ιδέες που εμπεριείχαν όλα αυτά. Δείτε ΕΔΩ βίντεο με τις ιδέες των παιδιών.
Αλλά οι ιδέες έχουν αξία όταν πραγματοποιούνται γι` αυτό και αναλάβαμε δράση. Αποφασίσαμε να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη με συλλογή τροφίμων για το κοινωνικό παντοπωλείο του δήμου μας.
Δημιουργήσαμε τις αφίσες για να κάνουμε γνωστή τη δράση μας
Ενημερώνουμε τους γονείς μας
Γεμίζουμε ένα, δύο,τρία πολλά χαρτόκουτα με τρόφιμα!
Ευχαριστούμε πολύ όλους και όλες για τις προσφορές σας.
ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!
Με την ευκαιρία τις 20ής Νοεμβρίου (OHE – Παγκόσμια Ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών), τα παιδιά μιλάνε για τα δικαιώματά τους. Ξεκινώντας το ταξίδι μας για να μάθουμε για τα δικαιώματα μας μέσα από αγαπημένα βιβλία στα πλαίσια της θεματικής ενότητας των εργαστηρίων δεξιοτήτων Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – Ανθρώπινα δικαιώματα, δημιουργήσαμε μια αφίσα θέλοντας να γίνουμε υπερασπιστές των δικαιωμάτων μας, χωρίς διακρίσεις, για όλα τα παιδιά του κόσμου.
Διαβάσαμε τη χάρτα με τα δικαιώματα όλων των παιδιών, συμφωνήσαμε και υπογράψαμε με τη ελπίδα να έρθει η ώρα που δεν θα χρειάζεται πια να τα υπερασπιζόμαστε.
…Είναι ο τίτλος του έργου e Twinning που αναλαμβάνουμε για τη φετινή σχολική χρονιά. Ο κύριος σκοπός αυτού του έργου είναι να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ φυσικού περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής. Στοχεύει επίσης στην ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παιδιών ώστε να μετασχηματιστούν σε ενεργούς πολίτες που θα αναλάβουν δράση σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο πάνω σε θέματα που σχετίζονται με το περιβάλλον και συγκεκριμένα με το δασικό οικοσύστημα.
Κατά τη διάρκεια του έργου τα παιδιά χρησιμοποιώντας τις πέντε αισθήσεις τους θα αποκτήσουν εμπειρίες, θα πειραματιστούν, θα μάθουν για τη ζωή κοντά στη φύση, θα προτείνουν τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος, θα βρουν πιθανές λύσεις σε περιβαλλοντικά προβλήματα θα επικοινωνήσουν και θα μοιραστούν τις ιδέες και τη δουλειά τους με συμμαθητές τους από την Ελλάδα και άλλες ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της πλατφόρμας European School Education Platform και ειδικότερα του twinspace με τρόπο ασφαλή.
Ξεκινήσαμε δημιουργώντας την αφίσα του έργου, αφού μπήκαμε στην πλατφόρμα και συζητήσαμε τι πρόκειται να γίνει. Συστηθήκαμε και χαιρετήσαμε τα παιδιά με ένα βίντεο. Είδαμε τη δουλειά των φίλων μας και στη συνέχεια δημιουργήσαμε και ανεβάσαμε τη δική μας στα εργαλεία του web που έγιναν για το σκοπό αυτό.
Συχνά μέσα στη χρονιά θα συνεχίζουμε το έργο μαθαίνοντας μαζί με τους νέους μας φίλους από το eTwinning.
Ένα αγαπημένο τραγούδι των παιδιών στο νηπιαγωγείο είναι το «Ειρήνη» από την Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου. Διαβάσαμε το βιβλίο “Αριστοφάνη Ειρήνη” της Σ. Ζαραμπούκα και είδαμε ότι όλοι οι άνθρωποι αγαπούν και προσπαθουν για την ειρήνη. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια αφίσα αφού συζητήσαμε για την έννοια της ειρήνης και τη διαφορά της από τον πόλεμο. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους, τις γνώσεις τους, έκαναν σύγκριση εικόνων και αποφάσισαν ότι προτιμούν να ζουν σε ένα κόσμο με ειρήνη. Θέλοντας να στείλουμε το μήνυμά μας σε όλο τον κόσμο, κάναμε χρήση της εφαρμογής μετάφρασης του διαδικτύου και ακούσαμε και γράψαμε τη λέξη σε πολλές γλώσσες του κόσμου. Τα παιδιά επέλεξαν και έγραψαν τη λέξη «ειρήνη» σε όποια γλώσσα ήθελαν και στολίσαμε με αυτές την αφίσα μας!
Την αφίσα μας την κάναμε παζλ που μπορούμε να παίξουμε πατώντας ΕΔΩ
Τη μέρα της αποταμίευσης (31-10) μαθαίνουμε για τα χρήματα και την αξία τους ώστε να κατανοήσουμε την έννοια της αποταμίευσης αλλά και της αυτοσυγκράτησης. Μιλάμε ακόμα και για την αξία άλλων πραγμάτων που δεν αγοράζονται με χρήματα, αλλά όταν τα έχουμε αισθανόμαστε πλούσιοι, όπως αγάπη, φιλία, ειρήνη, οικογένεια, τον ουρανό, τον ήλιο! Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους, τις καταγράψαμε και φτιάξαμε τον κουμπαρά μας με πράγματα ανεκτίμητα!
Η γιορτή της σημαίας και η 28η Οκτωβρίου στάθηκε μια αφορμή για παιχνίδι αλλά και γνώση. Μάθαμε για τη σημαία μας και την ιστορία της, είδαμε και παίξαμε με σημαίες πολλών χωρών, μιλήσαμε για χρώματα, σχήματα και σύμβολα. Μάθαμε την ιστορία της 28ης Οκτωβρίου 1940, διαβάζοντας το βιβλίο “το έπος του 40” του Φ. Μανδηλαρά. Ζωγραφίσαμε και την αναδιηγηθήκαμε με τη βοήθεια εικόνων. Γιορτάσαμε τον αγώνα για ελευθερία και ειρήνη και παρελάσαμε!