ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ
Σύμφωνα με την πράξη αριθ. 11/31-03-2025 της Διευθύντριας του Γενικού Λυκείου Γερακίου, η πραγματοποίηση της Ημερήσιας Εκπαιδευτικής εκδρομής στις Μυκήνες και στο Ναύπλιο, θα πραγματοποιηθεί από το ΚΤΕΛ Λακωνίας.
Προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2025-2026
Προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων και κατάθεσης δικαιολογητικών στις Α.Ε.Ν.
Πέμπτη 17/04/2025
Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2025
Σήμερα Πέμπτη 20-03-2025 υλοποιήθηκε στο προαύλιο χώρο του σχολείου μας εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης – 2025». Οι μαθητές/τριες ανακάλυψαν για μια ακόμη φορά τη σύνδεση των Μαθηματικών (Άλγεβρας και Γεωμετρίας) και της Φυσικής με την καθημερινή ζωή, υπολογίζοντας την ακτίνα της Γης.
Η δράση αυτή διοργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.). Τη δράση συντόνισαν η διευθύντρια του σχολείου μας κα. Σαράντη Ανθή (Φυσικός) και ο καθηγητής κ. Τσαμπάρης Παναγιώτης (Φυσικός).
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΙ
Στις 14 Μαρτίου, η μαθηματική κοινότητα σε όλο τον κόσμο γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα του αριθμού π (Pi Day). Αυτή η ημέρα είναι αφιερωμένη σε μια από τις πιο συναρπαστικές και μυστηριώδεις μαθηματικές σταθερές, τον άρρητο αριθμό π = 3,14159…, που εκφράζει το λόγο της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό τουέχει άπειρα δεκαδικά ψηφία που δεν επαναλαμβάνονται.
Η ημέρα αυτή προσφέρει μια ευκαιρία για τους μαθητές να εξερευνήσουν την ιστορία και τις εφαρμογές του αριθμού π, καθώς και να ανακαλύψουν τη μαγεία των μαθηματικών. Η Παγκόσμια Ημέρα του αριθμού π είναι μια υπενθύμιση της ομορφιάς και της δύναμης των μαθηματικών, καθώς και της σημασίας τους στην καθημερινή μας ζωή.
Φέτος, οι μαθητές/τριες του σχολείου μας γιόρτασαν την ημέρα με έναν ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο! Χρησιμοποιώντας τις σκιές των σωμάτωντους, σχημάτισαν τη φράση “HAPPY π”, αποδεικνύοντας ότι τα μαθηματικά μπορούν να είναι διασκεδαστικά και να συνδυάζονται με την τέχνη.
Ακόμη, οι μαθητές/τριες του ΓΕΛ Γερακίου παρακολούθησαν σχετικά βίντεο για τον αριθμό π και εντυπωσιάστηκαν όταν μεταξύ των άλλων ανακάλυψαν ότι μέσα στα άπειρα δεκαδικά ψηφία του π βρίσκονται οι ημερομηνίες γενεθλίων τους, ο αριθμός των κινητών τους τηλεφώνων καθώς και όσων τηλεφώνων έχουν καλέσει σε όλη τους τη ζωή, οι αριθμοί των πιστωτικών καρτών των γονιών τους και άλλα πολλά!
Διαδικτυακή Επίσκεψη στο CERN
Στις 20 Ιανουαρίου και στο πλαίσιο του μαθήματος της Φυσικής, η Α΄τάξη του σχολείου μας συνδέθηκε διαδικτυακά, μέσω του διαδραστικού πίνακα της τάξης τους, με το CERN.
To CERN διατηρώντας τη σύντμηση (ακρωνύμιο) της αρχικής ονομασίας του Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire, είναι το μεγαλύτερο σε έκταση (πειραματικό) κέντρο πυρηνικών ερευνών, και ειδικότερα επί της σωματιδιακής φυσικής, στον κόσμο. Βρίσκεται δυτικά της Γενεύης, στα σύνορα Ελβετίας και Γαλλίας. Ιδρύθηκε το 1954 από δώδεκα ευρωπαϊκές χώρες και σήμερα αριθμεί 23 κράτη-μέλη, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, η οποία είναι και ιδρυτικό μέλος.
Οι μαθητές παρακολούθησαν μια ενημέρωση και ξενάγηση στους χώρους του CERN, και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις του ανιχνευτή του πειράματος ATLAS, από Έλληνες Επιστήμονες που εργάζονται εκεί, και οι οποίοι απάντησαν στις απορίες τους.
Ο ATLAS είναι ένας από τους δύο γενικής χρήσης ανιχνευτές στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων (LHC). Ερευνά ένα ευρύ φάσμα της φυσικής, από το μποζόνιο Higgs έως τις επιπλέον διαστάσεις και τα σωματίδια που θα μπορούσαν να αποτελούν τη σκοτεινή ύλη. Αν και έχει τους ίδιους επιστημονικούς στόχους με το πείραμα CMS, χρησιμοποιεί διαφορετικές τεχνικές λύσεις και διαφορετικό σχεδιασμό συστήματος μαγνητών.
Δέσμες σωματιδίων από τον LHC συγκρούονται στο κέντρο του ανιχνευτή ATLAS δημιουργώντας συντρίμμια σύγκρουσης με τη μορφή νέων σωματιδίων, τα οποία πετούν έξω από το σημείο σύγκρουσης προς όλες τις κατευθύνσεις. Έξι διαφορετικά υποσυστήματα ανίχνευσης διατεταγμένα σε στρώματα γύρω από το σημείο σύγκρουσης καταγράφουν τις διαδρομές, την ορμή και την ενέργεια των σωματιδίων, επιτρέποντάς τους να αναγνωρίζονται μεμονωμένα. Ένα τεράστιο μαγνητικό σύστημα κάμπτει τις διαδρομές των φορτισμένων σωματιδίων έτσι ώστε να μπορεί να μετρηθεί η ροπή τους.
Οι αλληλεπιδράσεις στους ανιχνευτές ATLAS δημιουργούν μια τεράστια ροή δεδομένων. Για να αφομοιώσει τα δεδομένα, το ATLAS χρησιμοποιεί ένα προηγμένο σύστημα «σκανδάλης» για να πει στον ανιχνευτή ποια συμβάντα να καταγράψει και ποια να αγνοήσει. Στη συνέχεια χρησιμοποιούνται πολύπλοκα συστήματα απόκτησης δεδομένων και υπολογιστών για την ανάλυση των καταγεγραμμένων συμβάντων σύγκρουσης. Με μήκος 46 μέτρα, ύψος 25 μέτρα και πλάτος 25 μέτρα, ο ανιχνευτής ATLAS 7000 τόνων είναι ο μεγαλύτερος ανιχνευτής σωματιδίων όγκου που κατασκευάστηκε ποτέ. Βρίσκεται σε ένα σπήλαιο 100 μέτρα κάτω από το έδαφος κοντά στην κύρια τοποθεσία του CERN, κοντά στο χωριό Meyrin στην Ελβετία.
Περισσότεροι από 5500 επιστήμονες από 245 ινστιτούτα σε 42 χώρες εργάζονται στο πείραμα ATLAS . (https://home.cern/)
ΜΝΗΜΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ ΜΑΣ
«Αναζητώντας το άστρο της Βηθλεέμ»
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ:
«Αναζητώντας το άστρο της Βηθλεέμ»
Την Τετάρτη 18/12/24 οι μαθητές/τριες του ΓΕΛ Γερακίου παρακολούθησαν στο χώρο του σχολείου μας την επιστημονική, εκπαιδευτική εκδήλωση με τίτλο «Αναζητώντας το άστρο της Βηθλεέμ» που διοργάνωσε το Γενικό Λύκειο Γερακίου, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ). Ομιλητής ήταν ο κ. Ζαχαρίας Ζαχαρόπουλος, φυσικός MSc, αστρονόμος και μέλος της ΕΕΦ. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά, απαντώντας τόσο στα ερωτήματα του ομιλητή όσο και θέτοντας δικά τους.
5ΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Από τις 9 έως και τις 13 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε η πενθήμερη εκδρομή των μαθητών της Γ΄ Λυκείου του ΓΕΛ Γερακίου στη Θεσσαλονίκη. Εκτός από τις Κατακόμβες στο Άγιο Δημήτριο, τα Κάστρα, το Επταπύργιο (Γεντί Κουλέ) και το Λευκό Πύργο, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Κέντρο για την διάδοση των Επιστημών και της Τεχνολογίας “ΝΟΗΣΙΣ”. Εκεί παρακολούθησαν στον Προσομοιωτή μια αξέχαστη Διαδραστική περιήγηση στο Σινικό Τείχος, με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας. Ακόμη, στο Κοσμοθέατρο του «ΝΟΗΣΙΣ», που είναι μια από τις καλύτερες αίθουσες προβολής στην Ευρώπη, οι μαθητές με τους συνοδούς τους βίωσαν την ανεπανάληπτη αίσθηση ότι βρίσκονταν πραγματικά στην κορυφή του Έβερεστ.
Το πρόγραμμα της εκδρομής περιλάμβανε και περιηγήσεις, ξεναγήσεις και επισκέψεις, στην ηρωική πόλη της Νάουσας, στην Έδεσσα με τον επιβλητικό καταρράκτη και στην πόλη των Σερρών. Οι μαθητές επισκέφθηκαν την τεχνητή λίμνη Κερκίνη και ενημερώθηκαν για έναν από τους σημαντικότερους υγροβιότοπους στην Ευρώπη. Τέλος, οι μαθητές, επισκέφθηκαν και ξεναγήθηκαν στο Οχυρό Ρούπελ, μια ανάσα από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, με συνολικό ανάπτυγμα καταφυγίων 1.849 μέτρα και μήκος 4.251 μέτρα.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ: SpartiTechLab, Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης (ΔΚΒΣ) -Αρχαιολογικός χώρος Μυστρά
Την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2025, μαθητές από την Α΄ και Γ΄ τάξη του ΓΕΛ Γερακίου, με τους εκπαιδευτικούς τους , επισκέφθηκαν το εργαστήριο SpartiTechLab στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σπάρτης (ΔΚΒΣ) και παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον το εκπαιδευτικό πρόγραμμα S.T.E.A.M.“3DPrinting”. ( Παρουσίαση και εργαστήρι τρισδιάστατου σχεδιασμού και εκτύπωσης), από τον Υπεύθυνο κ. Σαγιάννη Δημήτριο.
Την ίδια μέρα, οι μαθητές της Β΄ τάξης ξεναγήθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο του Μυστρά από την καθηγήτρια φιλόλογο του σχολείου μας κα. Κιάκου Αθανασία.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 2025
Για τους υποψήφιους στις Στρατιωτικές Σχολές και στις Σχολές του Λιμενικού , τα δικαιολογητικά για την συμμετοχή στις προκαταρτικές εξετάσεις, πρέπει να κατατεθούν εντός καθορισμένης προθεσμίας. περισσότερες πληροφορίες στα παρακάτω έγγραφα:
Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σχολών
Σας γνωρίζουμε ότι δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 7237/τ.Β’ η υπ΄ αριθμ. Φ.253/151198/Α5/17-12-2024 Υπουργική Απόφαση (ΑΔΑ: 9ΠΟΥ46ΝΚΠΔ-Ρ7Λ) με τους συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σχολών,
τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και τους Συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών για την συμμετοχή των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στα Α.Ε.Ι., στις Α.Ε.Α., στις σχολές των Α.Σ.Ε.Ι. και Α.Σ.Σ.Υ., στη Σ.Σ.Α.Σ., στις σχολές της Αστυνομικής και Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Α.Ε.Ν., στις σχολές Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων και στις Α.Σ.Τ.Ε. του Υπουργείου Τουρισμού, από το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 και εφεξής, δηλαδή από τις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2025 και εφεξής.