Γενικές αρχές και τεχνικές υποδείξεις  για την αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων των Γενικών Εξετάσεων

Σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα και τη σχετική υπουργική απόφαση για τις γενικές εξετάσεις λυκείων, με την έκθεση ο καθηγητής ελέγχει και αξιολογεί την πνευματική συγκρότηση του μαθητή και ειδικά την ικανότητά του να κατανοεί ένα πρόβλημα, που αφορά τον άνθρωπο και τον κόσμο του, να παίρνει ορισμένη θέση απέναντι σ’ αυτό και να εκφράζει με σαφήνεια και ακρίβεια τις προσωπικές του σκέψεις.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξει ο διορθωτής με την προσεκτική γνώση του γραπτού δοκιμίου είναι αν ο μαθητής κατανόησε σωστά όλες τις απαιτήσεις του θέματος και αν ανταποκρίνεται σ’ αυτές. Γραπτά που δείχνουν ολοφάνερα ότι η σκέψη του μαθητή κινείται έξω από το θέμα βαθμολογούνται με έναν από τους ακέραιους βαθμούς 0, 1, 2, ….20 χωρίς άλλη αναγωγή, αφού εκτιμηθούν στοιχεία από το κριτήριο Γ΄ το οποίο δεν αναφέρεται στο περιεχόμενο του κειμένου.

Γενικά στα γραπτά ο διορθωτής πρέπει να προσέξει:

  • ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ, δηλ. το σύνολο των οργανωμένων σκέψεων που διατυπώνει ομαθητής πάνω στο δεδομένο πρόβλημα.

Θετικά στοιχεία θεωρούνται:

  1. Η ξεκάθαρη θέση που παίρνει ο μαθητής απέναντι στο πρόβλημα, η προσωπική του άποψη που μπορεί να είναι αντίθετη με τις ως τώρα γνωστές και παραδεκτές απόψεις, αρκεί να είναι τεκμηριωμένη. Ο βαθμολογητής δεν πρέπει να επηρεάζεται από την προσωπική του άποψη.
  2. Το είδος των γνώσεων – σκέψεων, που χρησιμοποιεί ο μαθητής, για να στηρίξει τη θέση του, και μαζί η κριτική του ικανότητα και η ορθότητα επιλογής των προσφορότερων γνώσεων. Ο βαθμολογητής δηλαδή πρέπει να προσέξει: αν οι γνώσεις είναι αφομοιωμένες και αποτελούν κτήμα του μαθητή, αν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του θέματος κι έχουν λειτουργική σχέση μ’ αυτό, αν βασίζονται στα ουσιαστικά γνωρίσματα των δεδομένων εννοιών.
  3. Ο τρόπος που οργανώνει τις σκέψεις του, η ικανότητα του να τους δίνει μορφή λογικών επιχειρημάτων με αποδεικτική δύναμη και αξία.
  4. Ο πλούτος και η ορθότητα των επιχειρημάτων που χρησιμοποιεί για να δικαιολογήσει τις απόψεις του.
  5. Η ελευθερία, η ευρύτητα, η άνεση και η σοβαρότητα της σκέψης, η έλλειψη προκατάληψης και εριστικής διάθεσης.
  6. Τα στοιχεία αυτά ως σύνολο έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα και βαθμολογούνται – λεπτομερώς- από 0 έως 10, με τελική αναγωγή σύμφωνα με τον πίνακα από 0 έως 20/40.

Σφάλματα για το περιεχόμενο θεωρούνται:

  1. Η προβολή μιας φανερά παράλογης ή ακαθόριστης θέση
  2. Η μη λογική “στήριξη” μιας ορθής θέσης.
  3. Η φτωχή και περιορισμένη επιχειρηματολογία.
  4. Η απλή παράθεση ξένων, αναφομοίωτων γνώσεων.
  5. Ο περιττός φόρτος ιστορικών και άλλων παραδειγμάτων.
  6. Η αναπλήρωση της έλλειψης επιχειρημάτων με παραγγέλματα, συμβουλές, ρητά, γνώμες στοχαστών. Των στοιχείων αυτών είναι αποδεκτή η μετρημένη χρήση και μάλιστα όταν έρχονται σε ενίσχυση των λογικών επιχειρημάτων.
  7. Τα παρείσακτα στοιχεία που δεν περιέχονται στις απαιτήσεις του θέματος.
  8. Τα γενικά και αυθαίρετα συμπεράσματα.
  9. Η ανάπτυξη δευτερευόντων σε σημασία σημείων σε βάρος πρωτευόντων.
  10. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει η αδυναμία του μαθητή να δει την ουσία του προβλήματος και η κίνηση της σκέψης του στην περιφέρεια του θέματος
  • ΤΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΚΕΨΕΩΝπου καθορίζουν το σχέδιο και την οικονομία της έκθεσης.

Θετικά στοιχεία θεωρούνται:

  1. Η λογική διάταξη των σκέψεων, η οργανική και αρμονική σύνδεση μεταξύ τους, έτσι που να βγαίνει η μια μέσα από την άλλη κατά λογική ακολουθία και ακόμη η συγκρότηση των σκέψεων σε πειστικά επιχειρήματα.
  2. Η ορθή κατάταξη των επιχειρημάτων σε κλιμακωτή μορφή.
  3. Η προοδευτική αποκάλυψη και δικαιολόγηση της προσωπικής θέσης.
  4. Η φυσική και αβίαστη κατάληξη σ’ ένα λογικό συμπέρασμα.
  5. Η ανεξαρτησία από προκαθορισμένα γενικά πρότυπα (καλούπια) και η πρωτοτυπία.
  6. Τα στοιχεία αυτά βαθμολογούνται σαν σύνολο λεπτομερώς από 0 έως 4 και με τελική αναγωγή σύμφωνα με τον πίνακα από 0 έως 08/40.

Σφάλματα στη διάρθρωση των σκέψεων θεωρούνται:

  1. Η έλλειψη καθορισμένης πορείας και η άτακτη παράθεση των σκέψεων.
  2. Η έλλειψη ενότητας είτε ανάμεσα στα μέρη (πρόλογο, κύριο θέμα, επίλογο) είτε ανάμεσα στις επιμέρους σκέψεις και επιχειρήματα.
  3. Η κυκλική πορεία στη ανάπτυξη, που δεν προωθεί τη σκέψη με νέες εμπνεύσεις αλλά την επαναφέρει στο σημείο αφετηρίας με επαναλήψεις.

  • ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ή ΤΗ ΜΟΡΦΗ. Αυτή αποτελεί το είδος, την ποιότητα του λόγου, που χρησιμοποιεί ο μαθητής, για να διαρθρώσει και να παρουσιάσει το σύνολο των σκέψεών του.

Θετικά στοιχεία θεωρούνται:

  1. Η ακρίβεια της διατύπωσης, η σαφήνεια και η καθαρότητα, η μετρημένη χρήση των εκφραστικών τρόπων.
  2. Η συμφωνία του λόγου με τις απαιτήσεις του περιεχομένου.
  3. Η ομοιομορφία του λόγου σ’ ολόκληρη την έκθεση, που δείχνειότι οι διατυπωμένες σκέψεις είναι προσωπικό κτήμα του μαθητή.
  4. Ο λογικός, λεκτικός και εκφραστικός πλούτος.
  5. Τα στοιχεία μορφής στο σύνολο βαθμολογούνται λεπτομερώς από 0 έως 6 με τελική αναγωγή σύμφωνα με τον πίνακα από 0 έως12/40.

Σφάλματα στην έκφραση θεωρούνται:

  1. Η εκφραστική ανακρίβεια, η ασάφεια και αοριστία, το σκοτεινό ύφος και ο επιφανειακός εκφραστικός πλούτος (βερμπαλισμός, κενολογία).
  2. Ο ιστορισμός, ο ρητορισμός, ο λογοτεχνισμός, η φλυαρία, η ωραιολογία.
  3. Η εκφραστική ανομοιομορφία.
  4. Η εκφραστική δυσκαμψία και φτώχεια, που συχνά συνοδεύεται από τη μονότονη επανάληψη λέξεων και εκφράσεων.
  5. Η απεραντολογία με τις φορτικές επαναλήψεις νοημάτων.
  6. Η ανάμειξη της δημοτικής και της καθαρεύουσας.
  7. Τα γραμματικά και συντακτικά λάθη. Η επισήμανσή τους πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τους κανόνες που περιέχουν τα σχολικά εγχειρίδια (Νεοελληνική Γραμματική, Συντακτικό της νέας ελληνικής).

  • Η ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ

Η προσπάθεια για αξιολόγηση της έκθεσης με την πρόσθεση των επιμέρους βαθμών μπορεί να μην ανταποκρίνεται στο αίτημα για δίκαιη βαθμολόγηση. Ο ίδιος ο διορθωτής αισθάνεται πολλές φορές την ανάγκη να δει το γραπτό στο σύνολό του.

Άλλωστε περιεχόμενο, σχέδιο και μορφή, ουσιαστικά δεν διαχωρίζονται. Γι’ αυτό καλό είναι η βαθμολογία να στηρίζεται στη θεώρηση του συνόλου σε συνδυασμό με την εκτίμηση των επιμέρους στοιχείων.

Με την ευκαιρία αυτή μπορεί ο διορθωτής να λάβει υπόψη του και τη γενική εικόνα του γραπτού.

Θετικά στοιχεία θεωρούνται:

Η ευανάγνωστη μορφή, το καθαρογραμμένο γραπτό, η ορθή χρήση των σημείων στίξης, η ορθή διάκριση παραγράφων.

Αρνητικά στοιχεία είναι:

Η ακαταστασία του γραπτού, η κακή χρήση της στίξης, η έλλειψη παραγράφων, οι συχνές διαγραφές λέξεων και φράσεων, οι μουντζούρες.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Δείτε το στο slideshare.net

 

ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ



Λήψη αρχείου

1. Στις παρακάτω φράσεις να βρείτε ποιο είναι το ΟΜ και ποιο το ΡΜ. Να σημειώσετε απο τι αποτελείται το ρηματικό μέρος κάθε πρότασης.

  1. Ο Κώστας βάδιζε γρήγορα.
  2. Ο Πέτρος , ο αδελφός της Μαρίας , παρακολουθούσε με προσοχή τη συζήτηση.
  3. Το ποτάμι κυλούσε στην πεδιάδα αργά και νωχελικά.
  4. Τ δέντρα του χωριού φαίνονταν τώρα καθαρά.
  5. Η ανησυχία του Γιώργου ήταν μεγάλη.

2. Στο παρακάτω κείμενο να βρείτε τα κατηγορήματα :

Ο κος Ευαγγέλου μας έβαλε καινουριες ασκήσεις ., μας έδωσε κιόλας τ΄αποτελέσματα. Ήμουν τυχερή  τις έλυσα όλες.

Η Παύλου μηδενίστηκε. Κανένας μας δεν της μιλάει. Κάθεται μόνη της στο θρανίο και στην αυλή στέκεται παράμερα

και κάνει πως διαβάζει ένα βιβλίο. Δεν τη λυπάμαι. Πληρώνει το σφάλμα της. Όχι γιατί έκλεψε το χαρτί, αυτό είναι το λιγότερο ,

αλλά γιατί μας στέρησε την εκδρομή, μη θέλοντας να τ΄ομολογήσει.

Εργασίες των μαθητών του Α4 τμήματος του Βενετόκλειου Γυμνασίου Ρόδου στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας στην 3η ενότητα : Περιγραφή, Αφήγηση, Επιχείρημα.

  • Αφού παρατηρήσαμε την προσωπογραφία του μεγάλου Ολλανδού ζωγράφου Vincent Van Gogh  και παρακολουθήσαμε απόσπασμα της ταινίας , οι μαθητές περιέγραψαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου του :

https://www.youtube.com/watch?v=NQ_9_PiH4qY

1. Ο Βίνσεντ βαν Γκονγκ είναι μεγάλος  Ολλανδός ζωγράφος, ένας από τους σημαντικότερους  όλων των εποχών . Γεννήθηκε στις 30 Μαρτίου 1853. Το πρόσωπό του είναι τριγωνικό , τα μαλλιά και το μούσι του  ξανθοκόκκινα , τα μάτια του είναι πράσινα . Η μύτη του είναι μεγάλη και φαίνεται κουρασμένος . Φοράει καπέλο και το χρώμα που κυριαρχεί στον πίνακα είναι το μπλε. Νίκος Ρ. Α4 (Βενετόκλει Γυμνάσιο Ρόδου)

2. Πρόκειται για αξιόλογο Ολλανδό ζωγράφο που γεννήθηκε στις 30 Μάη 1853.Ως προς την εξωτερική εμφάνιση έχει πρόσωπο τριγωνικό , λευκό δέρμα και πράσινα μάτια. Τα μαλλιά του είναι κοκκινωπά όπως τα φρύδια και τα γένια του.  Είναι ψηλόλιγνος και ντύνεται πολύ φτωχικά , αφού πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην αφάνεια και εξαρτώμενος οικονομικά από τον αδελφό του Τεό. Πέθανε στις 29 Ιουλίου 1890.Ηλίας Υ. Α4 Βενετόκλειο

3. Ο πίνακας απεικονίζει τον Βίνσεντ Βαν Γκογκ, κορυφαίο Ολλανδό ζωγράφο που έπασχε από κατάθλιψη και αυτοπυροβολήθηκε και πέθανε σε ηλικία 37 ετών. “Εζησε μια δύσκολη ζωή , όπως φαίνεται και στα χαρακτηριστικά του προσώπου του. Τα μάτια του είναι γαλάζια και θλιμμένα και η έκφρασή του είναι κουρασμένη.Τα μαλλιά του και το μούσι του είναι  ξανθοκόκκινα και ατημέλητα. . Σταμάτης Χ. Α4 (3ο Γυμνάσιο Ρόδου- Βενετόκλειο)

  • Στη συνέχεια παρατήρησαν τον πίνακα«Έναστρη νύχτα»  και περιέγραψαν το έργο τέχνης :

1.Ο πίνακας ‘’η Έναστρη Νύχτα’’ είναι έργο του Ολλανδού ζωγράφου  Βίνσεντ βαν Γκονγκ  τον Ιούνιο του 1889.Ο πίνακας απεικονίζει τη θέα από το δωμάτιό του νοσοκομείου του Saint-Remy  όπου νοσηλευόταν .  Ο πίνακας δείχνει σύννεφα στον νυχτερινό μπλε ουρανό που πάνε να κρύψουν  τον κιτρινοκοκκινο ήλιο. Επίσης, διακρίνεται μια πόλη που έχει πολλά σπίτια, ενώ μπροστά  της υπάρχει ένα  τεράστιο κυπαρίσσι και δέντρα . Πίσω  της ορθώνονται  μεγάλα βουνά φωτισμένα από τον ήλιο. Αυτή η εικόνα είναι απερίγραπτη και φανταστική.    Φ.  Ανδρέας (Α4 , Βενετόκλειο Γυμνάσιο)

2.Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ ζωγράφισε από το δωμάτιο του ασύλου , όπου βρισκόταν, ό,τι έβλεπε ..Είναι ένας πανέμορφος πίνακας γεμάτος αστέρια λαμπερά σε έναν όμορφο νυχτερινό ουρανό, σπίτια , δέντρα , βουνά (με χρώματα και αποχρώσεις πιο σκοτεινές) κι ένα κυπαρίσσι στη μέση του πίνακα . Τα αστέρια φαίνονται να στροβιλίζονται  με αυτό το θαυμάσιο κίτρινο χρώμα τους…Ονόμασε τον πίνακα ¨΄Εναστρη νύχτα¨  .                   Κρίσα Τ. Α4 (Βενετόκλειο Γυμνάσιο)

3.Αυτή την όμορφη ελαιογραφία, που ονομάζεται 《Έναστρη Νύχτα》, την ζωγράφισε ο Βίνσεντ Βαν Γκοκγ. Δημιουργήθηκε το 1889.Την εμπνεύστηκε από την θέα που “έβλεπε” το δυτικό παράθυρο στο άσυλο νοσοκομείου όπου ζουσε. Ο πίνακας απεικονίζει τον γαλάζιο ουρανό με ξαστεριά στην Γαλλία. Κάτω από τον ουρανό υπάρχουν διάσπαρτα σπίτια όλων των μεγεθών. Όταν το κοιτάει κανείς, διακρίνει ένα μεγάλο πράσινο κυπαρίσσι το οποίο σκιάζεται και φαίνεται μαύρο. Στο βάθος υπάρχουν πολλά βουνά που κατά την γνώμη μου είναι χιονισμένα. Πάνω δεξιά στον πίνακα απεικονίζεται ένας μεγάλος ήλιος. Αυτός ο πίνακας φιλοξενείται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη  και είναι πολύ διάσημος , καθώς αρέσει σε πολλούς ανθρώπους όπως και σε εμένα.                                      Καιτη Σκ.  Α4 3ο γυμνάσιο Ρόδου

4. Η Έναστρη νύχτα δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 1889 από τον Βαν Γκογκ.Απεικονίζει τη θέα που έβλεπε από το παράθυρο το δωματίου του στο άσυλο που έμενε.Ο Βαν Γκογκ χρησιμοποίησε κυρίως σκοτεινά χρώματα,μπλε μαύρο αλλά και κάποια ανοιχτά,όπως το κίτρινο.Επίσης είχε χρησιμοποιήσει άσπρο ανακατεμένο με κίτρινο.Πιστεύω ότι δείχνει μια μικρή πόλη τη νύχτα.Πίσω από την πόλη φαίνονται βουνά και στον ουρανό μεγάλα αστέρια.Πίσω τους  παρατηρεί κανείς  πολλά φώτα σαν ήλιους ή αστέρια.  Ήθελε  έτσι  να δείξει οτι  κινούνται. Στην αριστερή πλευρά του πίνακα φαίνεται ένα ψηλό κυπαρίσσι.   Σταμάτης Χ. Α4

  • Τέλος , παρακολούθησαν τον πίνακα στη διαδραστική του μορφή και αφηγήθηκαν μια ιστορία που διαδραματίζεται κάτω απο τον έναστρο ουρανό του πίνακα.

https://www.youtube.com/watch?v=IatArCau_vA

1.Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα ερημικό , απόμακρο χωριό βασίλευε το μεγάλο αστέρι. Το αστέρι αυτό λοιπόν, ήταν υπεύθυνο για την προστασία των άλλων μικρότερων αστεριών και φρόντιζε επίσης το μικρό χωριό. Πρόσεχε δηλαδή όλα να κυλάνε αρμονικά. Όταν καταλάβαινε ότι κάτι πήγαινε στραβά έδινε σήμα στα υπόλοιπα αστέρια να στροβιλίζονται στον ουρανό και τότε οι κάτοικοι του χωριού καταλάβαιναν ότι πρέπει να σκεφτούν μια λύση για το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί. Κύριο πρόβλημα για τους χωρικούς ήταν εκείνο το ψηλό τους κυπαρίσσι. Το πανύψηλο δέντρο αυτό το ζήλευαν πολλοί. Κρυφά τη νύχτα ερχόντουσαν με ύπουλο τρόπο προσπαθώντας να το κόψουν. Έτσι οι κάτοικοι έκαναν μικρή συνεύλεση και έλυναν τις παρεμβολές αυτές.  Γι αυτό τις νύχτες μπορούσαν όλοι να κοιμούνται ήσυχοι χωρίς κανένα άγχος για το περιζήτητο δέντρο τους .            Βασιλική   Ρ. Α4 (Βενετόκλειο Γυμνάσιο Ρόδου)

2.Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα χωριό που εκεί ήταν πάντα νύχτα. Συνήθως οι κάτοικοι ανέβαιναν πάνω στον λόφο για να προσευχηθούν να γίνει μέρα. Ένας μάγος έφτασε  κάποτε  στο χωριό και οι κάτοικοι του ζήτησαν να κάνει τη νύχτα μέρα. Προσπάθησε και προσπάθησε αλλά μάταια .Τα μαγικά του όμως έκαναν κάτι, παρόλο που παρέμεινε η νύχτα . Εμφανίστηκαν στον ουρανό πανέμορφα αστέρια και ήλιοι που στροβιλίζονταν και δημιούργησαν ένα πανέμορφο θέαμα .Οι κάτοικοι το είδαν  και τους άρεσε.Ευχαρίστησαν τον μάγο που  έφυγε.   Αγγελος Τ. Α4( Βενετόκλειο Γυμνάσιο Ρόδου)

3. Έναστρη Νύχτα : Μία φορά κι έναν καιρό σε ένα χωριό ζούσε ένα φτωχό αγόρι το οποίο έμενε δίπλα από ένα ψηλό κυπαρίσσι, σε μία καλύβα που είχε κατασκευάσει μόνο του. Ένα βράδυ καθώς καθόταν και κοιτούσε τον ουρανό, έβλεπε τα αστέρια . Κάποια στιγμή, έτσι όπως καθόταν, τα αστέρια άρχισαν να περιστρέφονται και να δημιουργούν ένα πολύ εντυπωσιακό θέαμα στον ουρανό. Το αγόρι άρχισε να τρέχει προς το χωριό ,για να δει αν οι άνθρωποι βλέπουν και  αυτοί τον μαγευτικό  ουρανό με τα αστέρια. Όλοι ήταν εντυπωσιασμένοι και είχαν τα μάτια τους  στραμμένα στον εντυπωσιακό και φωτεινό ουρανό..   Ευαγγελία Σ. Α4

«Η βία έχει πολλές μορφές, άλλες φορές είναι σωματική, άλλες φορές λεκτικήψυχολογικήοικονομική»

«Πότε σταμάτησε να σου φέρεται σαν πριγκίπισσα;»

 η ενδοοικογενειακή βία μπορεί να συμβεί σε κάθε γυναίκα, κάθε στιγμή, είτε μένει σε ένα διαμέρισμα στο κέντρο της Αθήνας, είτε στο παλάτι της παραμυθοχώρας. Το θέμα είναι τι μπορείς να κάνεις εσύ για να βοηθήσεις.

          

              

 

 

Κάθε χρόνο στις 25 Νοεμβρίου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών γίνονται επετειακά αφιερώματα, έρευνες, αναφορές. Ωστόσο, οι γυναίκες που έχουν βιώσει και βιώνουν βία θέλουν βοήθεια, προσοχή και φροντίδα, κάθε μέρα. Η κοινωνιολόγος και συντονίστρια της γραμμή SOS 15900, Κατερίνα Πολιτσίδου, «αυτήν την ημέρα όλοι ασχολούνται με το συγκεκριμένο θέμα. Καλό θα ήταν όμως να μην το αφήνουμε, να υπάρχει μεγαλύτερη ενημέρωση, αλλά και συχνότερες δράσεις κυρίως για την πρόληψη».
Εξάλλου, η βία δεν έχει κοινωνική τάξη, χρώμα, μορφωτικό επίπεδο, οικονομική κατάσταση, ηλικία. Αυτό είναι το κεντρικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεση της η Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων. Δεν διαπιστώνεται κάποιο συγκεκριμένο προφίλ των δραστών καθώς μπορεί να ανήκουν σε οποιαδήποτε κοινωνικοοικονομική τάξη, ηλικιακή ομάδα, υπηκοότητα και μορφωτικό επίπεδο. διαβαστε το υπόλοιπο άρθρο , εδώ…..

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ:

«Χρειαζόμουν τη δουλειά»

Διανύοντας τους πρώτους μήνες σε ένα νέο εργασιακό περιβάλλον, η πρωταγωνίστρια αυτής της ιστορίας, αποδέχθηκε με ενθουσιασμό την πρόσκληση να ταξιδέψει για ένα συνέδριο. Το γεγονός ότι μαζί της θα ταξίδευαν 4 άνδρες συνάδελφοι, μεταξύ των οποίων και ο διευθυντής της, της προκαλούσε εκνευρισμό, καθώς θεωρούσε πως η ίδια δεν «χωρούσε» στην παρέα.

Αρχικά πίστεψε πως διαψεύστηκε, καθώς οι συνάδελφοί της την συμπεριέλαβαν σε μια ομαδική συζήτηση με ανταλλαγή μηνυμάτων, γεγονός που της επέτρεπε να βλέπει όλα τα σχόλια που έκαναν για τις γυναίκες που βρίσκονταν στο συνέδριο και τα οποία ήταν υποτιμητικά και σεξιστικά. Τα άλλοτε περιφρονητικά και άλλοτε με σεξουαλικό υπονοούμενο σχόλια συνεχίστηκαν, μέχρι που κάποια στιγμή είδε και το όνομά της να αναφέρεται σε αυτά

Ένιωσε αμήχανα, όμως το μοιράστηκε με δυο γυναίκες συναδέλφους της, αναζητώντας αλληλεγγύη, αλλά εκείνες τη συμβούλευσαν να το αντιμετωπίσει με χιούμορ και να μην είναι τόσο «σφιγμένη». Έτσι, εκείνη σιώπησε, ενώ οι άνδρες συνάδελφοί της διατηρούν ως και σήμερα τις υψηλόβαθμες θέσεις τους στην εταιρεία.

«Αισθάνομαι ακόμη άσχημα και ο λόγος είναι η 7χρονη κόρη μου. Προσπαθώ να της διδάξω ότι πρέπει να υψώνει το ανάστημά της για ό,τι θεωρεί σωστό, όμως όταν χρειάστηκε εγώ δεν το έκανα», λέει…..

   

 

Γιατί δεν χρησιμοποιούμε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;

Αναρτήθηκε τη Μαρτίου 26th, 2015 Κατηγορία: EcolifeSave energyΠεριβάλλον.

Τα Μέσα αγιάζουν το σκοπό; Ποια μέσα;

Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ποιον σκοπό;  Την ψυχική μας γαλήνη, τις ανάσες του «περιβάλλοντος», τις ανάσες της πόλης, την απελευθέρωση του δημόσιου χώρου, το υγιές σώμα.  Αυτό το μήνα ασχολούμαστε με τη σχέση μας με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με αφορμή την καμπάνια της WWF «Καλύτερη Ζωή- Πάντα με Μέσα». Επειδή ζούμε σε μια περίοδο ιστορική κι έντονα πολιτική, συγκρατούμε καλά στο μυαλό μας μια σημαντική φράση που μας είπαν στη WWF : «όσο η περιβαλλοντική υποβάθμιση δεν αποτελεί κριτήριο ψήφου, τόσο θα παραμένει εκτός πολιτικής ατζέντας.»

Τα νούμερα που μιλάνε από μόνα τους

Είναι μια συζήτηση που κρατάει πολλά χρόνια τώρα- η σχέση των κατοίκων των μεγάλων ελληνικών πόλεων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Η έλευση του μετρό στην Αθήνα το 2000 βελτίωσε αρκετά τις μετακινήσεις στην πόλη -όχι όμως τόσο δραματικά όσο νομίζουμε- ενώ η δημιουργία του τραμ τέσσερα χρόνια αργότερα συνεχίζει να αμφισβητείται μέχρι και σήμερα όσον αφορά την αποτελεσματικότητά της. Διαβαστε το υπόλοιπο άρθρο , εδώ

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 

ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΥΜΑ: ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΗΣ ΚΕΝΓΚΑ

Ποιο θέμα πραγματεύεται ο συγγραφέας;; Συμβουλευτείτε τις παρακάτω φωτογραφίες για την καλύτερη κατανόηση της ενότητας. Σας θυμίζει κάποιο πρόσφατο πρόβλημα στις ελληνικές θάλασσες;

             

   

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ RIA PAPAMANOLI

Η ιστορία του γάτου που έμαθε σε ένα γλάρο να πετά

ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 

 

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ PPT :http://www.slideboom.com/presentations/218195

ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ PPT: 

ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΑΒΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ ,δημιουργός : ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

«Discover Islamic art», Museum with no frontiers:

«Πολιτιστικές επιδράσεις Βυζαντινών και Αράβων», Μαθησιακά αντικείμενα, Φωτόδεντρο

ΥΓΡΟ ΠΥΡ  : Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

https://www.youtube.com/watch?v=UpcnvguWFqE

Το κείμενο

Ντοκιμαντέρ ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ

Ποια στοιχεία της βιογραφίας μας βοηθούν να αντλήσουμε πληροφορίες για την οικονομική κατάσταση της οικογένειας;;

Τι είδους μόρφωση είχε λάβει η Πηνελόπη Δέλτα;

 

Ποιο επεισόδιο με τον πατέρα Μπενάκη τονίζεται ιδιαίτερα;;Πώς τον χαρακτηρίζουμε;;

Ποια η σχέση της με τον Ίωνα Δραγούμη;

Με ποια πολιτικά πρόσωπα της νεώτερης Ελλάδας συνδέθηκε;

Η «Σιωπή» της Πηνελόπης Δέλτα

Απρίλης 1941. Στις 27 Απριλίου, τα γερμανικά στρατεύματα μπαίνουν στην Αθήνα και η Πηνελόπη Δέλτα μπαίνει στη λίστα με τους «ιδανικούς αυτόχειρες». Παίρνει δηλητήριο και πέντε μέρες αργότερ, στις 2 Μαΐου, ξεψυχάει αφήνοντας ένα λιτό σημείωμα για τα παιδιά της.

«Παιδιά μου, ούτε παπά, ούτε κηδεία. Παραχώστε με σε μια γωνιά του κήπου, αλλά μόνο αφού βεβαιωθείτε ότι δεν ζω πια. Φροντίστε τον πατέρα σας. Τον φιλώ σφιχτά. Π.Σ. Δέλτα».

Στην ταφή της, στον κήπο της Κηφισιάς, ιερουργεί μόνος ο παλιός φίλος Αρχιεπίσκοπος Χρύσανθος. Επάνω στον τάφο της χαράχτηκε μόνο η λέξη «Σιωπή». Όσοι έχουν διαβάσει τον «Τρελαντώνη» δεν μπόρεσαν παρά να αναγνωρίσουν στη αδερφή του, τη μικρή Πουλουδιά, μία από τις πιο σημαντικές Ελληνίδες συγγραφείς, την Πηνελόπη Δέλτα.

Γεννήθηκε το 1874 στην Αλεξάνδρεια κι ήταν το τρίτο παιδί του Εμμανουήλ Μπενάκη και της Βιργινίας Χωρέμη. Είχε δύο μεγαλύτερα αδέλφια, την Αλεξάνδρα και τον Αντώνη, το γνωστό «Τρελαντώνη» του ομώνυμου βιβλίου της. Μετά τη γέννησή της ακολούθησαν άλλα τρία παιδιά, ο Κωνσταντίνος (που πέθανε σε ηλικία 2 ετών), ο αγαπημένος της αδερφός Αλέξανδρος που σκοτώθηκε πέφτοντας από το άλογο σε αγώνα πόλο κι η Αργίνη.

Η οικογένεια μετακόμισε προσωρινά στην Αθήνα το 1882, όπου η Πηνελόπη παντρεύτηκε τον πλούσιο Φαναριώτη βαμβακέμπορο Στέφανο Δέλτα. Μαζί του απέκτησε τρεις κόρες: τη Σοφία (μετέπειτα Μαυροκορδάτου), τη Βιργινία (μετέπειτα Ζάννα) και την Αλεξάνδρα (μετέπειτα Παπαδοπούλου). Πρόκειται ωστόσο για ένα γάμο που εξυπηρετεί κυρίως οικονομικά συμφέροντα. Ωστόσο, ο Στέφανος Δέλτα θα επηρεάσει την πνευματική της κυρίως εξέλιξη καθώς θα τη φέρει σε επαφή με πρωτοπόρους της εποχής και δημοτικιστές.

Τον αληθινό έρωτα πάντως η Πηνελόπη Δέλτα θα τον γνωρίσει επιστρέφοντας το 1905 στην Αλεξάνδρεια. Πρόκειται για τον Ίωνα Δραγούμη, υποπρόξενο της Ελλάδας στην Αλεξάνδρεια. Ο έρωτας είναι αμοιβαίος και παράφορος. Ωστόσο, πλατωνικός. Η ίδια τον βιώνει μαρτυρικά και τον περιγράφει με τρόπο που ξεπερνά την ίδια την τέχνη του λόγου σε χειρόγραφες σελίδες μέρος των οποίων έχει σωθεί.

Μην μπορώντας να αντιταχθεί στις κοινωνικές συμβάσεις, κάνει δύο διαδοχικές απόπειρες αυτοκτονίας και ομολογεί τον έρωτά της στον άνδρα της με την ελπίδα να μείνει ελεύθερη. Το τέλος μέσα της θα έρθει το 1912 όταν ο Ίωνας Δραγούμης θα συνδεθεί ερωτικά με τη Μαρίκα Κοτοπούλη. Από τότε, η Πηνελόπη Δέλτα θα ντυθεί στα μαύρα, μέχρι το τέλος της ζωής της.

Στη δύσκολη προσωπική περίοδο που διανύει αρχίζει η άνθιση της συγγραφικής της πορείας. Το 1909 δημοσιεύει το πρώτο της διήγημα στον «Λαό» της Πόλης. Την ίδια χρονιά εκδίδεται και το πρώτο της παιδικό μυθιστόρημα «Για την Πατρίδα». Λίγο αργότερα τελειώνει τον «Καιρό του Βουλγαροκτόνου».

H επανάσταση στο Γουδί και η απογοήτευσή της από τη στάση του Κωνσταντίνου την ωθούν να γράψει το «Παραμύθι χωρίς όνομα», ένα από τα ωραιότερα μυθιστορήματά της. Τα έργα της μπορούν να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες. Τα παραμύθια («Παραμύθι χωρίς όνομα» (1910) και η συλλογή «Παραμύθια και άλλα» (1915), τα ιστορικά («Για την Πατρίδα» (1909) και «Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου» (1911), «Η ζωή του Χριστού» (1925), «Τα μυστικά του Βάλτου» (1937), «Μάγκας» (1935) και τα αυτοβιογραφικά («Ταξιδιωτικό ημερολόγιο του 1901», «Πολιτικό ημερολόγιο (1917-1933)», «Προσωπικό ημερολόγιο, Turis Eburnea» (1917-1941), «Πρώτες Ενθυμήσεις», «Αναμνήσεις 1899», «Αναμνήσεις 1921», «Αναμνήσεις 1940», «Ο Ίων Δραγούμης».

Το 1916 οι Δέλτα εγκαθίστανται οριστικά στην Κηφισιά. Η χρονιά αυτή σημαδεύεται από σημαντικές πολιτικές εξελίξεις: τα «Νοεμβριανά». Ο πατέρας της Εμμανουήλ Μπενάκης, δήμαρχος Αθηναίων από το 1914, συλλαμβάνεται. Η Δέλτα καταστρέφει το πρώτο πολιτικό της ημερολόγιο κι αρχίζει να το συμπληρώνει από την επόμενη χρονιά με την περιγραφή των «Νοεμβριανών». Ταυτόχρονα αρχίζει να γράφει το πολύ προσωπικό της ημερολόγιο, το «Τuris Εburnea», όπου καταγράφει τις πιο ενδόμυχες σκέψεις της και περιλαμβάνει κομμάτια του ημερολογίου και των γραπτών του Ίωνα Δραγούμη.

Το 1920 η τραγική εμπειρία της δολοφονίας του Ίωνα Δραγούμη από βενιζελικούς θα κοστίσει στη Δέλτα. Πέντε χρόνια αργότερα θα παραλύσει και θα καθηλωθεί στην καρέκλα. Θα φύγει δεκαέξι χρόνια αργότερα αφήνοντας πίσω της ένα τεράστιο λογοτεχνικό έργο.

Ιδιαίτερα τα παιδικά της βιβλία θεωρούνται κλασικά, βρίθουν ιστορικών στοιχείων και έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές. «Κάμνω τα δυνατά μου να πω του Ελληνόπαιδου μερικά ιστορικά γεγονότα που δεν μπορεί να μάθει αλλού» έγραφε η ίδια στον Κωστή Παλαμά.

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ

Θα ανακαλύψουμε ποια ήταν η εκπαίδευση των κοριτσιών των πλούσιων ελληνικών οικογενειών κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα, μελετώντας αποσπάσματα από ιστορικά κείμενα και από ένα αυτοβιογραφικό κείμενο της Πηνελόπης Σ. Δέλτα, τις Πρώτες ενθυμήσεις (εκδ. Ερμής, Αθήνα 1991). Η Δέλτα γεννήθηκε στην ελληνική παροικία της Αλεξάνδρειας το 1874 (περίπου μια δεκαετία μετά τη γέννηση εκεί του Κων/νου Καβάφη). Πατέρας της ήταν ο Εμμανουήλ Μπενάκης, ένας από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες της ελληνικής διασποράς που αργότερα δραστηριοποιήθηκε στην Ελλάδα ως υψηλό στέλεχος των Φιλελευθέρων, του κόμματος του Ελευθέριου Βενιζέλου. Η Πηνελόπη και η μεγαλύτερη αδελφή της, η Αλεξάνδρα, δεν φοίτησαν σε σχολείο αλλά παρακολούθησαν μαθήματα στο σπίτι (κατ’ οίκον) . Στόχος μας είναι να συλλέξουμε τα στοιχεία εκείνα που θα μας επιτρέψουν να προετοιμάσουμε μια συνέντευξη που θα μπορούσε να δώσει η Πηνελόπη Δέλτα, όταν πια έγινε γνωστή συγγραφέας, σχετικά με τη μόρφωση και την αγωγή που έλαβε στα παιδικά και εφηβικά της χρόνια, κάνοντας μια αποτίμηση για το περιεχόμενο της εκπαίδευσής της. (Ας ληφθεί υπόψη ότι η Δέλτα εξελίχθηκε σε μια «αυτοδίδακτη» διανοούμενη και σε μια από τις σημαντικότερες Ελληνίδες συγγραφείς).

http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/women/4_7women.pdf

20 σκίτσα που αφηγούνται την τρυφερή  σχέση πατέρα κόρης 

Αρθρο του Δ. Βεργίνη για τη δολοφονία κοριτσιών απο τους πατέρες τους σήμερα.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ : ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT ΣΤΑ ΔΥΟ ΠΡΩΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.

https://padlet.com/xrisathmi/81pw94hmwsul

 

 

Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το Αρχείο Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση για Γυμνάσια και Λύκεια. Οι συμμετοχές για τα σχολεία άνοιξαν! 

ΚΑΒΑΦΗΣ

 

 

 

 

 

Όταν η καβαφική ποίηση «κάθεται» στα θρανία η δημιουργικότητα των μαθητών απογειώνεται.  Το Αρχείο Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση, για μία ακόμη χρονιά, μπαίνει στις σχολικές τάξεις για να παρασύρει, να εμπνεύσει και να «ταξιδέψει» τους μαθητές με «πυξίδα» το σπουδαίο έργο του Αλεξανδρινού ποιητή. Οι στίχοι του γίνονται μαγικές εικόνες σε τοίχους, εγκαταστάσεις που θυμίζουν καράβια με προορισμό την Ιθάκη, κόμικ με πρωταγωνιστές υπερήρωες ποιητές. Με στόχο τη μεγαλύτερη εξοικείωση των μαθητών με την ποίηση του Κ.Π. Καβάφη, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Ωνάση πραγματοποιείται για 5η συνεχή χρονιά στην Αθήνα σε σχολεία που θα δηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στη δράση (δείτε λεπτομέρειες για τη διαδικασία συμμετοχής εδώ

 

ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΌ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ  (https://fresh-education.blogspot.gr)

1.Κυκλαδικός πολιτισμός

Σαν αφόρμηση προβάλλουμε στους μαθητές την ταινία ” «Τα Παιδιά της Χορωδίας»

https://www.youtube.com/watch?v=FNxSEa7jxXU

και ζητάμε από τους μαθητές να απαντήσουν στις παρακάτω ερωτήσεις:

1) Γράψτε την περίληψη της ταινίας ενημερώνοντας τους συμμαθητές σας για το πού και πότε διαδραματίζονται τα γεγονότα και  ποιοι οι κυριότεροι ήρωες.

2) Ποια η συμπεριφορά των  παιδιών στην τάξη.

3)Πώς συμπεριφέρεται ο δάσκαλος της μουσικής στα παιδιά; Με ποιον τρόπο τα προσεγγίζει; Θυμίζει τις μεθόδους παιδαγωγικής που εφαρμόζονται στο οικοτροφείο;

4) Σε ποιες τιμωρίες υποβάλλονται οι μαθητές για τα παραπτώματά τους ;Ισχύει το ίδιο στο εκπαιδευτικό σας σύστημα, όπως το βιώνετε τα χρόνια της φοίτησής σας;

5)Η συμμετοχή στη χορωδία ποια αλλαγή φέρνει στη συμπεριφορά των παιδιών;

6)Πώς θα χαρακτηρίζατε το εκπαιδευτικό σύστημα της ταινίας;

Α) αυταρχικό    β) φιλελεύθερο

7) Δώστε έναν άλλο τίτλο στην ταινία. Ποια σκηνή σας εντυπωσίασε και γιατί;

8)Σαν σκηνοθέτες , δώστε ένα διαφορετικό τέλος στην ταινία.

9)Ποιες ομοιότητες παρατηρείτε ανάμεσα στην ταινία και το απόσπασμα του Ν. Καζαντζάκη « Νέα Παιδαγωγική»;

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

 

Πρόταση των φιλολόγων -διαχειριστών του “agathi.pbworks.com” Αγάθης Γεωργιάδου, Στάθη Λεουτσάκου, Ρούλας Μουντάνου, Γιάννη Πασσά, Παναγιώτη Τσουκαλά.

Ι. Τα προβλήματα

Το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (της “Έκθεσης”) νοσεί. Τα συμπτώματα της αρρώστιας του  τα ζούμε όλο το χρόνο και τα διαπιστώνουμε σε κάθε εξέταση: τυποποίηση, ενοχοποίηση της εκφραστικότητας, περιστολή της δημιουργικότητας, νόθευση της σκέψης, ανασφάλεια για την επίδοση και δυσπιστία για την αξιολόγηση. Η εκπαιδευτική ρίζα αυτής της κατάστασης σχετίζεται με την εμπλοκή του μαθήματος στις πανελλαδικές εξετάσεις. Το εξεταστικό πρότυπο καταδυναστεύεται από την μακρόχρονη υπερίσχυση διδακτικών πρακτικών πέρα και πάνω από τα προγράμματα σπουδών και με τη σειρά του καταδυναστεύει την διδακτική πράξη στο σχολείο κι έξω από αυτό.

Τα κυριότερα προβλήματα που εντοπίζουμε στη διδασκαλία της Γλώσσας στο Λύκειο (κυρίως λόγω της σύνδεσής της με τον πανελλήνιο διαγωνισμό)  είναι τα εξής:

•    Υποκειμενικός τρόπος αξιολόγησης που δημιουργεί διαφωνίες και αντιδράσεις

•    Μηχανιστικός τρόπος διδασκαλίας μέσα από αποστήθιση ιδεών και καταλόγους (παρωχημένων) θεμάτων

•    Τυποποιημένες μορφοσυντακτικές ασκήσεις (λειτουργία της ενεργητικής – παθητικής σύνταξης, των ρηματικών προσώπων, της στίξης κ.ά.)

•    Διδασκαλία και έλεγχος του λεξιλογίου που δεν εντάσσονται σε πραγματικά κειμενικά περιβάλλοντα ( κυρίως συνώνυμα ή αντώνυμα)

•    «Επικοινωνιακό πλαίσιο» που και δεν συνηθίζεται στην καθημερινή και σύγχρονη επικοινωνία (π.χ. ομιλία σε συμμαθητές, δοκίμιο πειθούς κ.ά.) και του οποίου η αξιολόγηση βασίζεται σε τυπικά, μορφικά χαρακτηριστικά

•    Έλλειψη ουσιαστικής σύνδεσης του μαθήματος με τη ζωή διαβαστε εδω τη συνεχεια του άρθρου

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε και να κατεβάσετε σε μορφή αρχείου pdf τη βάση δεδομένων με τίτλο:

 Κατεβάστε το αρχείο  επιλέγοντας το:  Βάση δεδομένων. Η λογοτεχνία στο διαδίκτυο   .Πατήστε εδώ

© Πνευματικά δικαιώματα

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης – Επιτροπή Ερευνών Α.Π.Θ: Υποτροφίες Αριστείας 2015

Σωτηρία Καλασαρίδου

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ logo

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ . ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΤΗ ΒΙΝΤΕΟΔΙΑΛΕΞΗ ΑΠΟ ΤΗΝ κα ΒΕΝΕΤΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

http://delos.it.auth.gr/opendelos/player?rid=e6c17618

by TeachThought Staff

Bloom’s Taxonomy was a remarkable attempt to create a system of learning that focuses on how people learn and organize content around those natural aptitudes. Created by Benjamin Bloom in 1956, he created a method to differentiate questions in the education system. Here you will find an enriched list of blog posts, apps, tools, videos and strategies to help educators become more proficient with the system.

Teachthought: This source of ours provides several graphic representations of Bloom’s Taxonomy. Bookmark this one?

TeachThought Posters: This list delivers 12 posters for teachers. Each offers a slightly different visual focus, but all, obviously, ultimately say the same thing. Plus they’re pretty.

TeachThought 25 Questions: This questionnaire supports the teacher’s effectiveness for assessing students’ critical thinking skills. The “gradually release of responsibility” approach encourages students to gain more agency in the learning process over time.

Overview of Bloom’s Taxonomy: Check out this video introduction into the taxonomy and how both learners and educators can benefit from its authentic use.

Taxonomy Misunderstandings for Teachers: Read these common myths to gain clarity on how Bloom’s Taxonomy should be approached.

Educational Technology & Mobile Learning: Visit this page for a useful PDF version to understand….

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Μ. ΔΕΥΤΕΡΑ

Κατάκοπος από τις ουράνιες περιπέτειες, έπεσα τις πρωινές ώρες να κοιμηθώ.

Στο τζάμι, με κοίταζε η παλαιά Σελήνη, φορώντας την προσωπίδα του Ήλιου.

 
Μ. ΤΡΙΤΗ

Μόλις σήμερα βρήκα το θάρρος και ξεσκέπασα το κηπάκι σαν φέρετρο.
Με πήραν κατάμουτρα οι μυρωδιές, λεμόνι, γαρίφαλο.

Ύστερα παραμέρισα τα χρόνια, τα φρέσκα πέταλα και να:
η μητέρα μου, μ’ ένα μεγάλο άσπρο καπέλο και το παλιό χρυσό ρολόι της κρεμασμένο στο στήθος.

Θλιμμένη και προσεκτική. Πρόσεχε κάτι ακριβώς πίσω από μένα.

Δεν πρόφτασα να γυρίσω να δω γιατί λιποθύμησα.
 
Μ. ΤΕΤΑΡΤΗ

Ολοένα οι κάκτοι μεγαλώνουν κι ολοένα οι άνθρωποι ονειρεύονται σα να ’ταν αιώνιοι. Όμως το μέσα μέρος του Ύπνου έχει όλο φαγωθεί και μπορείς τώρα να ξεχωρίσεις καθαρά τι σημαίνει κείνος ο μαύρος όγκος που σαλεύει

Ο λίγες μέρες πριν ακόμη μόλις αναστεναγμός

Και τώρα μαύρος αιώνας.


 
Μ. ΠΕΜΠΤΗ

Μέρα τρεμάμενη, όμορφη σαν νεκροταφείο
με κατεβασιές ψυχρού ουρανού

Γονατιστή Παναγία κι αραχνιασμένη

Τα χωμάτινα πόδια μου άλλοτε

(Πολύ νέος ή και ανόητα όμορφος θα πρέπει
να ήμουν)

Οι και δύο και τρεις ψυχές που δύανε
Γέμιζαν τα τζάμια ηλιοβασίλεμα.

Μ. ΠΕΜΠΤΗ, β

Σωστός Θεός. Όμως κι αυτός έπινε το φαρμάκι του
γουλιά γουλιά καθώς του είχε ταχθεί
έως ότου ακούστηκε η μεγάλη έκρηξη.

Χάθηκαν τα βουνά. Και τότε αλήθεια φάνηκε
πίσω από το πελώριο πηγούνι ο κύλικας

Κι αργότερα οι νεκροί μες στους ατμούς, εκτάδην.

Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Σαν να μονολογώ, σωπαίνω.

Ίσως και να ’μαι σε κατάσταση βοτάνου ακόμη
φαρμακευτικού ή φιδιού μιας κρύας Παρασκευής

Ή μπορεί και ζώου από κείνα τα ιερά
με τ’ αυτί το μεγάλο γεμάτο ήχους βαρείς
και θόρυβο μεταλλικό από θυμιατήρια.

Μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, β

Αντίς για Όνειρο

Πένθιμος πράος ουρανός μες στο λιβάνι
αναθρώσκουν παλαιές Μητέρες ορθές σαν κηροπήγια
τυφεκιοφόροι νεοσύλλεκτοι σε ανάπαυση
μικρά σκάμματα ορθογώνια, ραντιστήρια, νάρκισσοι.

Σαν να ’μαι, λέει, ο θάνατος ο ίδιος αλλ’
ακόμη νέος αγένειος που μόλις ξεκινά
κι ακούει πρώτη φορά μέσα στο θάμβος των κεριών
το «δεύτε λάβετε τελευταίον ασπασμόν».

Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ

Περαστική από τη χθεσινή αϋπνία μου
λίγο, για μια στιγμή, μου χαμογέλασε
η θεούλα με τη μωβ κορδέλα
που από παιδάκι μου κυκλοφοράει τα μυστικά
Ύστερα χάθηκε πλέοντας δεξιά
να πάει ν’ αδειάσει τον κουβά με τ’ απορρίματά μου
– της ψυχής αποτσίγαρα κι αποποιηματάκια –
εκεί που βράζει ακόμη όλο παλιά νεότητα
και αγέρωχο το πέλαγος.

Μ. ΣΑΒΒΑΤΟ, β

Πάλι μες στην κοιλιά της θάλασσας το μαύρο
εκείνο σύννεφο που ανεβάζει κάπνες
όπως φωνές επάνω από ναυάγιο

Χαμένοι αυτοί που πιάνονται από τ’ Άπιαστα

Όπως εγώ προχθές του Αγίου Γεωργίου ανήμερα
που πήα να παραβγώ μ’ αλόγατα όρθια
και θωρακοφόρους
και μου χύθηκε όλη, όξω απ’ τη γης, η ερωτοπαθής
ψυχή μου.

(Από την ποιητική συλλογή «Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου»).

elitis2

____________________

  Πηγή: bookclubletturadilibri.blogspot.gr

by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση

istoria

Κατατέθηκε το πόρισμα της επιτροπής στην οποία ανατέθηκε η εκπόνηση του Σχεδίου Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση. Η επιτροπή απαρτίζεται από τους: Ανδριανοπούλου Κωνσταντίνα, Κασβίκης Κώστας, Κόκκινος Γιώργος, Κουλούρη Χριστίνα, Παληκίδης Άγγελος, Παπανδρέου Ζέτα, Πετρίδης Τριαντάφυλλος, Πυρπυρής Παναγιώτης, Σακκά Βασιλική. Συντονίζεται από τον καθηγητή Πολυμέρη Βόγλη στον οποίο είχε ανατεθεί η εκπόνηση του σχεδίου από το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ