Ιωάννης Καποδίστριας (1776 – 1831)

Έλληνας πολιτικός και διπλωμάτης. Διετέλεσε Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας και πρώτος Κυβερνήτης του ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους, το οποίο ίδρυσε εκ θεμελίων και με την προσωπική του περιουσία.

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα στις 11 Φεβρουαρίου 1776 την περίοδο της Ενετοκρατίας. Ο πατέρας του Αντώνιος – Μαρία καταγόταν από οικογένεια ευγενών, καθώς ένας από τους πρόγονούς του είχε λάβει τον τίτλο του Κόμη από τον Δούκα της Σαβοΐας Κάρολο Εμμανουήλ τον Β’. Ο τίτλος εισήχθη στη «Χρυσή Βίβλο» (Libro d’ Oro) των ευγενών της Κέρκυρας το 1679 και έλκει την καταγωγή του από το ακρωτήριο Ίστρια της Αδριατικής, το σημερινό Κόπερ της Σλοβενίας. Η οικογένεια της μητέρας του Διαμαντίνας (Αδαμαντίας) Γονέμη, ήταν επίσης εγγεγραμμένη στη «Χρυσή Βίβλο» από το 1606.

Ο νεαρός Ιωάννης σπούδασε ιατρική, φιλοσοφία και νομικά στο Πανεπιστήμιο της Παταβίας (Πάντοβα) της Ιταλίας. Το 1797 εγκαταστάθηκε στη γενέτειρά του Κέρκυρα και άσκησε το επάγγελμα του ιατρού – χειρούργου. Δύο χρόνια αργότερα, όταν η Ρωσία και η Τουρκία κατέλαβαν για λίγο τα Επτάνησα, του ανατέθηκε η διοίκηση του στρατιωτικού νοσοκομείου.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.sansimera.gr/biographies/195#ixzz2nxAHKFYV

[slideboom id=479311&w=425&h=370]

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: ΡΑΜΠΑΟΥΝΗ ΒΑΣΩ, portobuffalo.blogspot.gr

[dailymotion xqdb45_ nolink]

πηγη: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΚΑΙ, ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ 17η ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΩΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

  1. 1.       Να αντιστοιχήσετε τα στοιχεία της στήλης Α΄ με τη στήλη Β.
ΣΤΗΛΗ Α ΣΤΗΛΗ Β
  1. 1.       ΠΡΟΤΥΠΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ
Α. βασίστηκε σε εισφορές Φιλελλήνων
  1. 2.       ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ
Β. πρώτο ελληνικό νόμισμα μετά την επανάσταση
  1. 3.       ΦΟΙΝΙΚΑΣ
Γ σπουδαστές όσοι προορίζονταν για δάσκαλοι στα αλληλοδιδακτικά
  1. 4.       ΚΡΑΤΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Δ. εφημερίδα που προπαγάνδιζε τη δολοφονία του Καποδίστρια
  1. 5.        ΑΠΟΛΛΩΝ
Ε. σπουδαστές , όσοι προορίζονταν για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού.
  1.  2.       Να σημειώσετε το Σωστό/Λάθος στις παρακάτω προτάσεις:

                                I.            Ο Καποδίστριας σχημάτισε το πρώτο κρατικό ταμέιο με τη βοήθεια του φίλου του Ευνάρδου.

                              II.            Η εισαγωγή της καλλιέργειας της πατάτας στην Ελλάδα οφείλεται στον Καποδίστρια.

                            III.            Ένα από τα μέτρα που πήρε ο Κυβερνήτης για την οργάνωση της εκπαίδευσης ήταν η ίδρυση ελληνικού Πανεπιστημίου.

                            IV.            Με τη συνθήκη της Κων/λεως (1832) αναγνωρίστηκε η ανεξαρτησία της Ελλάδας.

  1.  3.       Να αποτιμήσετε την εκπαιδευτική πολιτική του Καποδίστρια.
  2.  4.       Μελετήστε το αφιέρωμα της εφημερίδας ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΕΣ –ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ι. ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ :

http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/1995/03/25031995.pdf

 

 

ΕΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ, ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΤΟ BULLYING…

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Παρακολουθήστε την εκπομπή Πρωταγωνιστές του Στ. Θεοδωράκη « Η τρομοκρατία της αθωότητας» και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις. Το βίντεο είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα http://www.megatv.com/protagonistes/default.asp?catid=25583#toppage

1.       Παρακολουθώντας το σχετικό βίντεο ¨η τρομοκρατία της αθωότητας ¨  δώστε έναν ορισμό του φαινομένου του ρατσισμού .

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………      2.       Τι είναι το φαινόμενο του bullying; Σε ποιες περιπτώσεις εμφανίζεται; Σχετίζεται το bullying με το ρατσισμό;

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3.       Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των εμπλεκόμενων πλευρών του  bullying ;

  • Θύμα…………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………
  • Αρχηγός…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  • Πρωτοπαλίκαρα…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
  • Μάρτυρες……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………4.       Τι εννοεί ο Θεοδωράκης με τη φράση « λες και ζούμε στην εποχή του Καιάδα;»

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………                   5.       Ποια είναι η πάγια πολιτική των σχολείων για την αντιμετώπιση του φαινόμενου του bullying ;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………          6.       Ποια τα αίτια της σχολικής βίας;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………         7.       Ποια στάση προτρέπουν -οι ειδικοί και τα θύματα της σχολικής βίας- πρέπει να κρατούν οι μαθητές απέναντι σε θέματα bullying; 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………         8.       Με ποιο νέο τρόπο προσπαθούν κάποια σχολεία να λύσουν θέματα σχολικής βίας στο χώρο τους;

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ

 

Λογοτεχνία SΟS
Κώστας Ακρίβος, συγγραφεας
Φωτογραφία
Ο νειρεύομαι τη μέρα που στα γυμνάσια και στα λύκεια θα αρχίσει να διδάσκεται ένα καινούργιο μάθημα, το μάθημα της Λογοτεχνίας. Οι μαθητές θα έρχονται σε επαφή με έργα της ελληνικής και της παγκόσμιας λογοτεχνίας, που με τη σωστή διδακτική προσέγγιση θα τους βοηθούν να πλουτίσουν τον συναισθηματικό τους κόσμο και να οξύνουν ακόμη περισσότερο την κοινωνική ευαισθησία τους. Μέσα από την ανάγνωση και την προσπέλαση των κειμένων οι έφηβοι θα ανιχνεύουν τις αγωνίες και τους προβληματισμούς των δημιουργών, θα σχολιάζουν τις αξίες και τη δράση των λογοτεχνικών προσώπων και θα έχουν την ευκαιρία να δουν πώς καθρεφτίζεται η δική τους προσωπικότητα στους ήρωες, θετικούς ή μη, των βιβλίων.
«Μα», ακούω την ένσταση, «αυτό το μάθημα ήδη υπάρχει στα σχολεία και διδάσκεται εδώ και χρόνια!».
Πικρή διαπίστωση: όσοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο εμπλέκονται στη διδασκαλία του συγκεκριμένου μαθήματος στον χώρο της μέσης εκπαίδευσης, κυρίως όσοι το διδάσκουμε στην τάξη και δεν τρεφόμαστε με μεγαλοϊδεατισμούς ή από καθέδρας θεωρίες, όλοι λίγο- πολύ έχουμε καταλήξει στο οδυνηρό συμπέρασμα ότι τέτοιο μάθημα δεν υφίσταται. Εκτός αν θεωρούμε μάθημα Λογοτεχνίας τα δεκάδες αποσπάσματα από ευρύτερες αφηγηματικές ή ποιητικές συνθέσεις που ένας μαθητής «διδάσκεται» τα έξι χρόνια της φοίτησής του, την πληθώρα γραμματολογικών-φιλολογικών πληροφοριών με τις οποίες βομβαρδίζεται, την ύπαρξη διδακτικού στόχου σε κάθε ανάλυση κειμένου (λες και το κείμενο είναι κυνηγετικό θήραμα), την ισοπεδωτική εισβολή της αφηγηματολογίας (δεκατριάχρονα παιδιά πρέπει να μάθουν για τις οπτικές αφήγησης…), τις κατευθυνόμενες ερωτήσεις-ασκήσεις για το ξεκλείδωμα του εκάστοτε αποσπάσματος (πολλές από τις οποίες ανήκουν σε άλλο γνωστικό αντικείμενο, π.χ. ο χωρισμός σε παραγράφους και η εύρεση πλαγιότιτλων) ή τον τραγέλαφο των εξετάσεων.
Αποτέλεσμα; Ενας μαθητής Γυμνασίου ή Λυκείου λίγο καιρό μετά δεν θυμάται το παραμικρό απ΄ όσα διδάχθηκε σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (το πολύ πολύ να έχει συγκρατήσει το κείμενο που «έπεσε» στις εξετάσεις του Ιουνίου). Και το χειρότερο, δεν του έχει δοθεί η ευκαιρία να αγαπήσει στο ελάχιστο τη λογοτεχνία. Για το αν έγινε βιβλιόφιλος
ή επαρκής αναγνώστης, καλύτερα ας μην το συζητήσουμε.
Εκείνο λοιπόν που πρέπει να γίνει το ταχύτερο δυνατόν είναι το μάθημα της Λογοτεχνίας να επανιδρυθεί- κι ας μην είναι πολιτικό κόμμα. Σε μια τέτοια διαδικασία το πρώτο που πρέπει να αλλάξει είναι η φιλοσοφία του μαθήματος. Να συνειδητοποιήσουμε μια και καλή ότι πέρασαν οι εποχές όπου χρησιμοποιούσαμε τη Λογοτεχνία στο σχολείο για να μεταβιβάσουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά. Το μοντέλο αυτό έχει πια ξεπεραστεί. Τη μετάδοση του λογοτεχνικού Κανόνα από γενιά σε γενιά την έχει επισκιάσει σήμερα- καλώς!- η ανάγκη των μαθητών να έρθουν σε επαφή με κείμενα που τους προκαλούν πολλαπλώς το ενδιαφέρον και τους βοηθούν στην αυτοέκφραση. Με μια τέτοια αλλαγή πλεύσης και προσανατολισμού η σχολική τάξη θα μπορέσει να λειτουργήσει σαν μικρή λέσχη ανάγνωσης, με τον εκπαιδευτικό στον ρόλο του κατηρτισμένου και έξυπνου συντονιστή, και εν συνεχεία σαν ένα μικρό εργαστήρι δημιουργικής γραφής. Οσοι από εμάς παίρνουμε κατά καιρούς μέρος στο πρόγραμμα του ΕΚΕΒΙ «Συγγραφείς στα σχολεία» γνωρίζουμε από πρώτο χέρι με πόση επιτυχία οι μαθητές προσεγγίζουν το λογοτεχνικό έργο όταν δεν έχουν στα πόδια τους τα βαρίδια της γραμματολογίας, αλλά τους δίδεται η ευκαιρία να γίνουν οι ίδιοι συν-δημιουργοί επεμβαίνοντας δημιουργικά στο κείμενο και παράγοντας λόγο, προφορικό ή γραπτό.
Φωτογραφία

Βιβλιοθήκη Cottbus,Γερμανία, των Ηerzog & de Μeuron
Και επιτέλους να καθιερωθεί και στη χώρα μας η διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου- διαδικασία αυτονόητη και δοκιμασμένη στα σχολεία της Ευρώπης εδώ και πολλά χρόνια. Ας αναλογιστούμε τι μεγάλο κέρδος θα είναι για έναν έφηβο αν, τελειώνοντας το σχολείο, έχει διαβάσει κάποια από τα παρακάτω έργα (ενδεικτικός ο κατάλογος, μα όχι τυχαίος, ούτε βέβαια εξαντλητικός): Ηλιος ο Πρώτος, Ο Βασίλης ο Αρβανίτης,Η φόνισσα,Ο μικρός πρίγκιπας, Ο γέρος και η θάλασσα,Το τέλος της μικρής μας πόλης,Στροφή,Ο φύλακας στη σίκαλη, Ιστορία ενός αιχμαλώτου, Το λίγο του κόσμου, Τέταρτη διάσταση, Το ημερολόγιο της Αννας Φρανκ, Η τιμή και το χρήμα, Ασκητική, Για ένα φιλότιμο, Το πλατύ ποτάμι,Λεωνής,Σύγνεφο με παντελόνια,Μοσκώβ Σελήμ,Τα ρω του έρωτα… Να έχει πάρει μια καλή και ποικίλη γεύση από την ελληνική και την παγκόσμια λογοτεχνία, παλαιότερη και σύγχρονη, από το μυθιστόρημα και το διήγημα, από την πρόζα και την ποίηση. Αποφοιτώντας δηλαδή να έχει στο δισάκι της βιβλιοφιλίας του 5- 10 έργα που ίσως του αλλάξουν τον τρόπο να βλέπει τον κόσμο. Αν μάλιστα σ΄ αυτή τη διαδικασία προστεθούν ο εμπλουτισμός και η στήριξη των
σχολικών βιβλιοθηκών, η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών για τη διδασκαλία του μαθήματος, καθώς και η συνδρομή της Εταιρείας Συγγραφέων- συνάδελφοι, δεν είμαστε μόνο συνδικαλιστικό όργανο-, τότε μπορούμε να μιλάμε για ένα νέο δυναμικό ξεκίνημα. Να, λοιπόν, πεδίο σύγκλισης και συνεργασίας για τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού.
Από ένα τέτοιο (καινούργιο) μάθημα κερδισμένοι θα βγούμε όλοι, ιδίως οι νέοι. Και το σημαντικότερο: από τη στιγμή που θα έχει πλαστεί ένα ποιοτικό αναγνωστικό κοινόεικοσάρηδες να περνούν το κατώφλι του βιβλιοπωλείου-, αυτόματα διασφαλίζεται το μέλλον της ανάγνωσης. Με λίγα λόγια, η ίδια η λογοτεχνία.
*ΒΗΜΑ ΙΔΕΩΝ – Τεύχος 01/1/2010

[slideboom id=465505&w=425&h=370]

ΡΑΜΠΑΟΥΝΗ ΒΑΣΩ , www.portobuffalo.blogspot.com

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ..ΠΟΣΟ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΗΜΕΡΑ ;;

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΡΓΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 19ος αι.

ΠΑΙΔΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ 19ος αι           

ΠΑΙΔΙΚΉ ΕΡΓΑΣΊΑ 19ος αι       

Κάτω από τον μέσο όρο των 65 χωρών μελών του ΟΟΣΑ στον τομέα της αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος συνεχίζει να βρίσκεται η Ελλάδα σύμφωνα με τις μετρήσεις PISA (Program for International Student Assesment) του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).

Με βάση τα νέα στοιχεία, η Ελλάδα πέφτει στη 42η θέση από την 25η που είχε το 2009.
Από το 2000 και κάθε τρία χρόνια ο ΟΟΣΑ εκτιμά το επίπεδο των 15χρονων μαθητών σε τρεις τομείς : Μαθηματικά, Ανάγνωση- κατανόηση, και Επιστήμες. Κάθε φορά δίνεται ιδιαίτερη σημασία σ’ έναν τομέα ώστε με το πέρασμα των χρόνων να υπάρχει δυνατότητα σύγκρισης για την εξέλιξη.
H έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα, έγινε το 2012, με προέχοντα τομέα τα μαθηματικά όπως το 2003.

Με μέσον όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα μαθηματικά, 477 στην Ανάγνωση-Κατανόηση και 467 στις Επιστήμες.

Με μέσον όρο τις 500 μονάδες, η Ελλάδα συγκεντρώνει 453 μονάδες στα μαθηματικά, 477 στην Ανάγνωση-Κατανόηση και 467 στις Επιστήμες.

Στις τρείς προηγούμενες μετρήσεις -2003, 2006 και 2009- με τον ίδιο μέσο όρο των 500 μονάδων, τα αντίστοιχα νούμερα της Ελλάδας ήταν :

Για τα μαθηματικά ήταν: 445, 459, 466.

Για την Ανάγνωση-κατανόηση: 472, 460, 483.

Για τις επιστήμες οι μετρήσεις για το 2006 ήταν 473 και 470 για το 2009.

Συγκριτικά επομένως η Ελλάδα δεν κατόρθωσε να φθάσει τουλάχιστον τον μέσο όρο, σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Το σημαντικό στοιχείο της έρευνας Pisa 2012 είναι ότι οι ασιατικές χώρες έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τις χώρες της Δύσης.

Την πρώτη θέση κέρδισε πλέον η Σανγκάη (Κίνα) ξεπερνώντας το “σκορ” των 600 μονάδων φθάνοντας στις 613 μονάδες στα μαθηματικά, 570 στην Ανάγνωση-κατανόηση και 580 στις Επιστήμες. Ακολουθούν η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κογκ, η Ταϊπέι και η Κορέα που κατέβηκε στην 5η θέση, ενώ ήταν πρώτη στη μέτρηση 2009.Η Φιλανδία που ήταν δεύτερη το 2009 υποχώρησε και αυτή στη 12 θέση. Η Γαλλία δεν τα κατάφερε καλύτερα αφού από τη 19η θέση το 2009 έπεσε πλέον στην 25η.

 

Μια ενδιαφέρουσα άποψη μας παραθέτει ο γνωστός “κακός”;; λύκος.. Μια ιστορία που στρέφεται κατα των στερεοτύπων και των ρατσιστικών ετικετών..

Το δάσος ήταν το σπιτικό μου. Ζούσα εκεί και νοιαζόμουν γι’ αυτό.

Προσπαθούσα να το διατηρώ ταχτικό και καθαρό.

Κάποτε, μια ηλιόλουστη μέρα, ενώ προσπαθούσα να συμμαζέψω κάτι σκουπίδια που είχε παρατήσει ένας κατασκηνωτής, άκουσα βήματα. Πήδηξα πίσω από ένα δέντρο και είδα ένα μικρό κορίτσι να έρχεται από ένα μονοπάτι, κρατώντας ένα καλάθι. Μου φάνηκε ύποπτη από την αρχή γιατί φορούσε αστεία ρούχα ολοκόκκινα, και το κεφάλι της ήταν καλυμμένο με μια κουκούλα σαν να μην ήθελε να την αναγνωρίσουν.

Φυσικά την σταμάτησα για να ερευνήσω το ζήτημα. Την ρώτησα ποια ήταν, που πήγαινε, από που ερχόταν κ.τ.λ. Μου είπε μια ιστορία για κάποια γιαγιά που πήγαινε να την επισκεφθεί και να της πάει φαγητό.

Έδειχνε βασικά έντιμο άτομο, αλλά βρισκόταν στο δάσος μου και έδειχνε ύποπτη μ’αυτά τα ρούχα. ΄Έτσι αποφάσισα να της δείξω πόσο σοβαρό ήταν να εισβάλλει έτσι, χωρίς ειδοποίηση, ντυμένη αστεία.

Την άφησα να συνεχίσει αλλά έτρεξα πριν από αυτήν στο σπίτι της γιαγιάς της. Όταν συνάντησα την συμπαθητική γριούλα της εξήγησα το πρόβλημά μου και συμφώνησε ότι η εγγονή της χρειαζόταν ένα μάθημα. Η γριούλα συμφώνησε να κρυφτεί ώσπου να την φωνάξω. Έτσι, κρύφτηκε κάτω από το κρεβάτι. Όταν έφτασε το κορίτσι την κάλεσα να μπει στην κρεβατοκάμαρα όπου βρισκόμουν στο κρεβάτι ντυμένος σαν τη γιαγιά. Το κορίτσι ήρθε με τα κόκκινα μαγουλά της και είπε κάτι άσχημο για τα μεγάλα μου αυτιά. Με είχαν προσβάλλει κι άλλοτε και έτσι προσπάθησα να πω κάτι θετικό. Είπα ότι, ίσως, τα μεγάλα μου αυτιά, μου επέτρεπαν να την ακούω καλύτερα. Δηλαδή έδειχνα ότι την συμπαθούσα και ήθελα να προσέχω αυτά που λεει. Αλλά έκανε άλλο ένα καλαμπούρι για τα γουρλωτά μου μάτια. Τώρα καταλαβαίνετε πώς άρχισα να αισθάνομαι γι’ αυτό το κορίτσι που έβαζε ένα ευγενικό προσωπείο αλλά ήταν τόσο κακοήθης. Παρ’ όλα αυτά έχω την τακτική να γυρίζω και το άλλο μάγουλο και της είπα ότι τα γουρλωτά μου μάτια με βοηθούν να την βλέπω καλύτερα. Η επόμενη προσβολή  στ’ αλήθεια με νευρίασε. Έχω κάποιο σύμπλεγμα για τα μεγάλα μου δόντια κι αυτό το κορίτσι έκανε μία προσβλητική παρατήρηση. Ξέρω ότι θα έπρεπε να μην χάσω την ψυχραιμία μου αλλά πήδηξα από το κρεβάτι και της φώναξα πως τα μεγάλα μου δόντια ήταν χρήσιμα για να την φαω καλύτερα.

Τώρα ας είμαστε ειλικρινείς, κανείς λύκος δεν θα έτρωγε ποτέ ένα κορίτσι, όλοι το ξέρουν αυτό, αλλά αυτό το τρελοκόριτσο άρχισε να τρέχει γύρω-γύρω ουρλιάζοντας κι εγώ προσπαθούσα να την φτάσω για να την ηρεμίσω. Έβγαλα και τα ρούχα της γιαγιάς αλλά αυτό φάνηκε να χειροτερεύει τα πράγματα. Ξαφνικά η πόρτα άνοιξε με δυνατό κρότο και ένας μεγαλόσωμος τύπος στεκόταν εκεί με το τσεκούρι του. Τον κοίταξα και κατάλαβα ότι είχα βρει τον μπελά μου. Υπήρχε ένα ανοιχτό παράθυρο πίσω μου και την κοπάνησα.

Θα ήθελα να μπορούσα να πω πως εδώ τελειώνει η ιστορία. Όμως αυτή η γριούλα γιαγιά ποτέ δεν είπε την δική μου πλευρά της κατάστασης. Σύντομα κυκλοφόρησε η φήμη ότι ήμουν κακός και μοχθηρός. ΄Όλοι άρχισαν να με αποφεύγουν. Δεν ξέρω τι έγινε το κοριτσάκι με τα αστεία κόκκινα ρούχα, όμως εγώ δεν έζησα από τότε καλά. Έτσι αποφάσισα να σας γράψω την ιστορία μου.

Με εκτίμηση

Ο λύκος

Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας από την πλευρά του λύκου
Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΟΣ ΛΥΚΟΣ

 

Ντροπή σου δάσκαλε! Ακούς εκεί! Διευθυντής δημοτικού και να έχει στο σχολείο του τέτοιες συνήθειες! Νικόλας Σιούτας το όνομά του. Είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει. Το πρώτο είναι οι συνήθειές του που έχει το “θράσος” να τις επιβάλλει σε μια ολόκληρη γειτονιά. Τι κάνει αυτός; Μαζί με τους δασκάλους και τους μαθητές του σχολείου, κάπου στη Ν. Σμύρνη, έχουν φτιάξει ένα σχολείο όπου, άκουσον άκουσον, λειτουργούν τα εξής: ταρατσόκηπος με βιολογικούς λαχανόκηπους μαθητών, μετεωρολογικός σταθμός ενταγμένος στο Εθνικό Αστεροσκοπείο, αισθητήρες καταγραφής σεισμών συνεργαζόμενο με το πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, λιοστάσι, σημεία ανακύκλωσης, διαδραστικούς πίνακες, κατοπτρικό τηλεσκόπιο και web radio. Επίσης έχει την απίστευτη συνήθεια να διοργανώνει “αστροβραδιές” όπου τα παιδιά με τη βοήθεια ερασιτεχνών αστρονόμων και τηλεσκοπίων παρατηρούν τα άστρα και μαθαίνουν αστρονομία και όχι ζώδια από το Άστρα και Όραμα. Σα να μην φτάνουν όλα αυτά, διοργανώνει κάθε Σάββατο απόγευμα κινηματογραφικές προβολές στο home cinema του σχολείου για παιδιά και γονείς, με είσοδο ελεύθερη.Το σχολείο γίνεται ένας χώρος χαράς, κεφιού, δημιουργίας και αγάπης για το χώρο. Και τολμά αυτός ο δάσκαλος να αμφισβητεί με τις πράξεις του εκείνη την τεράστια φιγούρα του σχολείου που γκρινιάζει ολημερίς γιατί δεν έχει μελάνι (“κι εγώ άμα είναι δεν κάνω τίποτα έτσι”), γιατί παίρνει λίγα λεφτά (λες και θα τιμωρήσεις το άσπλαχνο κράτος αν δε δουλεύεις). Ντροπή σου δάσκαλε! Χαλάς την πιάτσα! Την είδηση μάθαμε από ΤΑ ΝΕΑ απ’ όπου είναι και η φωτογραφία. Το blog του σχολείου του πιατσοχαλαστή αυτού δασκάλου είναι εδώ. Όπου μπαίνεις και ακούγεται Χατζιδάκις! Μήπως να διωχθεί σαν την άλλη τη δασκάλα με τον ΚεμάλΔιαβάστε περισσότερα: Ποιος είσαι εσύ, δάσκαλε, που χαλάς την πιάτσα; | ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ

 Παρακολουθήστε τη διαμόρφωση των ελληνικών συνόρων απο το 1832 εως το 1948  εδώ

ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Ottoman Empire in 1820 by Antartis

ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ  ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 1831-1947

πηγή: http://tassosanastassopoulos.blogspot.gr