Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Για την Παρακολούθηση μαθήματος-Μία..Τελευταία Άποψη !

Για την Παρακολούθηση μαθήματος-Μία..Τελευταία Άποψη !

22512 B3 281125

Από 15/3/2011 που ξεκίνησε το ιστολόγιο αυτό, μέχρι σήμερα 30/11/25 , του Αγίου Ανδρέα , έχω δημοσιεύσει 19 άρθρα-απόψεις μου πάνω σε διάφορα θέματα (βρίσκονται όλα με ετικέτα αποψη-αναζητήστε τα ,αν θέλετε). Αυτό είναι το 20ο και τελευταίο !

Λοιπόν ,

τα τελευταία 4-5 χρόνια , παρατηρώ μαθητές και μαθήτριες Γενικού Λυκείου την ώρα του μαθήματος ,

  • κάποιοι να κοιμούνται πολλές φορές,
  • να κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια, χωρίς βιβλίο, ούτε τετράδιο -για στυλό,δεν το συζητάμε – στα θρανία τους,
  • να κάθονται τελευταία θρανία (έχουν τους λόγους τους) και να γελάνε πολλές φορές ή να μιλάμε συνέχεια παρόλες τις παρατηρήσεις που τους γίνονται κατα τη διάρκεια της ώρας,
  • να διαβάζουν άλλο μάθημα την ώρα του μαθήματος, συνήθως όταν την ώρα αυτή έχουν Ευκλείδεια Γεωμετρία ή Μαθηματικά κατεύθυνσης αλλά και Άλγεβρα μερικές φορές ,
  • γενικά να μην ενδιαφέρονται για το μάθημα-για τα μαθηματικά θα μιλήσω,δεν ξέρω τι γίνεται στα άλλα μαθήματα- και αν τους γίνει κάποια παρατήρηση απαντάνε συνήθως ως εξής : “γιατί σας ενοχλώ; Δεν μιλάω , κάντε το μάθημα σας !” ή και ακόμη πιο προσβητικά “γιατί αναφέρεστε στο όνομα μου; Σας ενοχλώ ; “

Τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα όχι μόνο κατά τη διάρκεια μαθήματος αλλά και κατα τη διάρκεια συζήτησης (εν ώρα μαθήματος) πάνω σε ιστορικά στοιχεία των μαθηματικών ή συμβουλές που θα τους δώσει ο καθηγητής τους (εγώ) για τις εξετάσεις (πανελλήνιες ή ενδοσχολικές) , συζητήσεις πάνω σε βαθμούς (πως περνάω την τάξη;- πότε μένω ; ) ή συζήτηση με θέμα την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θέματα δηλαδή,  που θα “έπρεπε” να παρακολουθήσουν ή καλύτερα,  που φαντάζομαι ότι τους ενδιαφέρουν , αλλά δυστυχώς ούτε αυτά ενδιαφέρουν κάποιους-κάποιες!

Ξέρω ότι κάποιοι (που απουσιάζουν απ την τάξη χρόνιααα πολλά) ,ακόμη και σύμβουλοι (που παρακολουθούν τα τελευταία χρόνια θέατρο), σίγουρα θα πουν ότι το μάθημα μου δεν είναι ελκυστικό και ότι πρέπει να αλλάξω προσέγγιση. Δεκτό και αυτό , δεν θεωρούμαι αυθεντία σε τίποτα.

Προσωπικά όμως θεωρώ ότι έχω δοκιμάσει όσα περισσότερα μπορώ τα 20+ χρόνια που είμαι στη δημόσια εκπαίδευση ,

  • βίντεο από το δίκτυο  για εισαγωγή νέας έννοιας,
  • μαθηματικά λογισμικά ,
  • φύλλα εργασίας-αξιολόγησης,
  • εργασίες σε ομάδες,
  • padlet με αρχεία και διαδικτυακά τεστ που μπορούν να κάνουν στο σπίτι τους (ελάχιστοι μπαίνουν όμως!)
  • ερωτήματα-θέματα από μαθηματικούς διαγωνισμούς όπως Kangaroo,
  • γρίφους με μαθηματικό υπόβαθρο,
  • μόνο τούμπες δεν έχω κάνει την ώρα του μαθήματος.

Ευτυχώς, φέτος, έχω μαζί μου την ώρα του μαθήματος και έναν εξαιρετικό συνάδερφο , τον συνάδερφο της παράλληλης στήριξης-ένταξης , που συμμετέχει στα μαθήματα , βλέπει τι κάνουμε και κάθε φορά και στο τέλος του μαθήματος,  συζητάμε πάνω στα παραπάνω θέματα !

Η άποψη μου λοιπόν , και ευχαριστώ το σχολικό δίκτυο που μου δίνει την ευκαιρία να την εκφράσω για 20η φορά-τελευταία όμως φορά- , είναι

  • δεν μαθαίνουμε ΜΟΝΟ ότι είναι την ύλη των Εξετάσεων !
  • το Λύκειο ΔΕΝ είναι υποχρεωτικό -ακόμη δεν ανήκει στην υποχρεωτική εκπαιδευση και σωστά δεν ανήκει !-
  • πολλοί μαθητές/μαθήτριες δεν θα έπρεπε να προάγονται και να φτάνουν σε κάποιες τάξεις δίχως απαραίτητες γνώσεις απ τις προηγούμενες τάξεις,
  • στο τέλος του Γυμνασίου θα έπρεπε να υπάρχουν εξετάσεις που να καθορίζουν που πρέπει να συνεχίσει ο κάθε μαθητής ,αν θέλει να συνεχίσει πάντα τη φοίτηση του/της,
  • το Λύκειο δεν θα έπρεπε να είναι ΜΟΝΟ προετοιμασία για τις πανελλήνιες και διάβασμα-μελέτη ΜΟΝΟ τεσσάρων μαθημάτων,
  • οι βαθμοί τετραμήνων θα έπρεπε να είναι πραγματικοί , όχι μόνο στο Λύκειο αλλά και στο Γυμνάσιο!

Όπως συνηθίζω να λέω στους μαθητές-μαθήτριες μου ,

η μάθηση θέλει δυο

και

τα μαθηματικά δεν είναι για θεατές !

Σας ευχαριστώ όσους διαβάσετε το τελυταίο αυτό άρθρο , να είστε πάντα καλά, αν έχετε διαφορετική άποψη και θέλετε , καταγράψε την. Εννοείται θα δημοσιευτεί.

Ο επιμελητής του ιστολογίου

εικόνα Viber 2023 08 31 2

 

CC BY-NC-SA 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.


2 Σχόλια

  1. Καλημερα Ιορδανη..Παρακολουθω το site σου πολλα χρονια..Συμφωνω απολυτα μαζι σου.Δυστυχως τα πραγματα ετσι ειναι και θα γινουν χειροτερα.Να εχεις υπομονη,κουραγιο και να κανεις σωστα την δουλεια σου..(εγω την κανω 42 χρονια σε δημοσια-ιδιωτικη-φροντηστηριακη εκπαιδευση)

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *