Τις τελευταίες μέρες γίνεται συζήτηση για τις απουσίες μαθητών/μαθητριών στα ΓΕ.Λ -φαντάζομαι και για ΕΠΑ.Λ επίσης,δενξέρω όμως-.
Ένα δημοσίευμα που διάβασα σήμερα (6/3/24) γράφει τα παρακάτω,
Την επαναφορά του παλαιού συστήματος διαχωρισμού των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, μελετά το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με δήλωση ανώτατης πηγής της πολιτικής ηγεσίας στο esos.
- Α.Το ανώτατο όριο των 114 απουσιών δεν θα αλλάξει , καθώς αποτελεί διεθνής πρακτική να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν αριθμό απουσιών που να αντιστοιχεί περίπου στο 10% επί του αριθμού των προβλεπόμενων ωρών διδασκαλίας. Οι αδικαιολόγητες απουσίες καθιερώνονται στις 40 (τελικά 50 θα είναι) και οι δικαιολογημένες στις 74, (όχι τελικά 64).
- Β.Από τότε που καταργήθηκαν ο δικαιολογημένες απουσίες, πάνω από το 50% των μαθητών στο Γυμνάσιον και Λύκειο εξαντλούν το ανώτατο όριο των 114 απουσιών.
- Γ.Στο Λύκειο από το 2017-18 , που καταργήθηκαν οι δικαιολογημένες παρατηρείται σταθερά κάθε χρόνο μία αύξηση κατά 30% . Στο δε Γυμνάσιο η αύξηση το προηγούμενο σχολικό έτος , το 2022-23, άγγιξε το 50%, σε σχέση με το 2017-18.
- Δ.Μας έχει προβληματίσει και το φαινόμενο οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου, μετά το Μάρτιο, να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες, καθώς οι μαθητές κάνουν χρήση των απουσιών αυτή τη χρονική περίοδο για την προετοιμασία τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Για να τα δούμε όμως , ένα ένα.
Για το Α. Επειδή ήμουν καθηγητής σε ΓΕΛ και με το παλιό σύστημα με τις δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες, να πώ ότι Μάρτη -Απρίλη τότε, γινόταν , τι να σας πω!! Ένας απίστευτος χαμός με δικαιολογητικά γιατρών και μη-όσοι είχαν Γ Λυκείου γίνονταν γραμματείς,αλήθεια,μάλιστα θυμάμαι και ένα δικαιολογητικό που ήταν για μελλοντική ασθένεια μαθητή! Πόση ανακούφιση νιώσαμε όλοι όταν καταργήθηκαν οι δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες και οι μαθητές δεν χρειαζόταν πια να πληρώνουν για ένα χαρτι από γιατρούς και μη. Τώρα μαθαίνω ότι επαναφέρεται ξανά το ίδιο σύστημα,ειλικρινά δεν το περίμενα από Υπουργό απόφοιτο πληροφορικής.Επίσης να πω ότι το πολύ 10 μέρες για το δικαιολογητικό αυστηρά ,θεωρώ ότι υπάρχουν σχολεία που δέχονται μέχρι και το τέλος του διδακτικού έτους δικαιολογητικά ,οπότε …………
Για το Β. Δεν ισχύει! Και πριν όλοι οι μαθητές της Γ τάξης έφταναν το όριο, τότε ήταν 164. Των Α και Β τάξεων, λίγοι έφταναν στο όριο, σήμερα βέβαια όλοι φτάνουν , ο λόγος όμως δεν είναι η διάκριση των απουσιών αλλά η αλλαγή νοοτροπίας της κοινωνίας και η διάθεση των μαθητών/τριων για μάθημα-δεν θα πω κάτι άλλο,όσοι βρίσκονται σε σχολείο ξέρουν τι εννοώ,τα ζουν καθημερινά.
Για το Γ . Όπως είπα και στο Β. Ναι ισχύει , αλλά δεν είναι λόγω της διάκρισης των απουσιών. Οι μαθητές πλέον θεωρούν ότι το όριο των 114 απουσιών τους δίνεται για να το εξαντλήσουν. Πώς θα τους βγει αυτό απ το μυαλό; Με τη διάκριση των απουσιών; Όπως λέει παρακάτω το Γ, έχει ξεκινήσει να γίνεται και στο Γυμνασιο! Λογικό για μένα,ξαναδείτε τι είπα στο Β.
Για το Δ. Ίσχυε και παλιά αυτό για τη Γ όταν υπήρχαν οι δικαιολογημένες-αδικαιολόγητες , άρα αν επαναφέρουμε αυτές θα γεμίζουν οι αίθουσες; Τώρα τι να πεις! Πλέον βέβαια να πληροφορήσω ότι άδειες αίθουσες βρίσκουν οι καθηγητές και των Α και Β τάξεων.
Τέλος θα πω τα εξής :
- υπάρχουν σχολεία που ζήτούν-κάκιστα για μένα-ακόμη και σήμερα δικαιολογητικά από μαθητές/μαθήτριες όταν λείπουν. Απίστευτο! Και όμως ισχύει. Δεν μιλάω μόνο για γρίπη και covid. Οπότε πάνε και φέρνουν από γιατρούς και βλέπουμε πάλι κάποιον να περνά γρίπη 2 φορές μέσα στο ίδιο χρόνο (απ τον ίδιο γιατρό το δικαιολογητικό-Οκτώβρη και Γενάρη γρίπη) ή να περνούν γρίπη 8/1 , 12/1 και 18/1 ,από μια μέρα δηλαδή ή να έχει φαρυγγίτιδα ή κάκωση ή δεν ξέρω τι άλλο. Αυτά φαντάζομαι θα λυθούν με τη διάκριση των απουσιών!
- ανωτέρα βία , πόσα χρόνια ; Ξέρετε τι σημαίνει ;
- το Λύκειο πρέπει να αποσυνδεθεί απ τις εξετάσεις αν θέλουμε να μην αδειάζουν οι αίθουσες τον Μάρτη-Απρίλη και πάλι δεν ξέρω αν μπορεί να βελτιωθεί κάτι. Είμαι απαισιόδοξος.Αποφάσεις θα έπρεπε να παρθούν για το Γυμνάσιο, όταν οι μαθητές φτάσουν στο Λύκειο έχουν πια μια συγκεκριμένη νοοτροπία-πεποιθήσεις για όλα τα μαθήματα. Αυτές είναι πολλές φορές δύσκολο να αλλάξουν.
- Το σχολείο δεν είναι αγγαρεία,έτσι το βλέπει όμως η πλειοψηφία των μαθητών-άντε πότε θα φύγουμε έχουμε και φροντιστήριο-έτσι λένε κάθε χρόνο όλο και πιο πολλοί. Αυτό πώς μπορεί να αλλάξει; Θα ήθελα να ακούσω απόψεις , αν θέλετε. Η τοποθέτηση “να κάνετε το μάθημα σας πιο ενδιαφέρον” ,συνήθως ακούγεται από ανθρώπους που έχουν 20 χρόνια να μπουν σε τάξη.
- Συμπέρασμα το δημοσίευμα θέλει να μας πει ότι με τη διάκριση των απουσιών τα πράγματα θα μπουν σε τροχιά. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ δυστυχώς και λυπάμαι πολύ , ιδιαίτερα , όσους το πιστεύουν.
Συγνώμη που κούρασα πάλι , ήθελα πάλι να γράψω. Καλή συνέχεια σε όλους/όλες και καλή ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς.
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.
Πρόσφατα σχόλια