Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Για τις Απουσίες μαθητών/μαθητριών ΓΕ.Λ κάποια σχόλια !

Για τις Απουσίες μαθητών/μαθητριών ΓΕ.Λ κάποια σχόλια !

Τις τελευταίες μέρες γίνεται συζήτηση για τις απουσίες μαθητών/μαθητριών στα ΓΕ.Λ -φαντάζομαι και για ΕΠΑ.Λ επίσης,δεν ξέρω όμως-.

Ένα δημοσίευμα που διάβασα στις (6/3/24) γράφει τα παρακάτω,

Την επαναφορά του παλαιού συστήματος  διαχωρισμού  των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, μελετά   το  υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με δήλωση ανώτατης πηγής της πολιτικής ηγεσίας στο esos.

  • Α.Το ανώτατο όριο των 114 απουσιών δεν θα αλλάξει , καθώς αποτελεί διεθνής πρακτική να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν αριθμό απουσιών που να αντιστοιχεί περίπου στο 10% επί του αριθμού των προβλεπόμενων ωρών διδασκαλίας. Οι αδικαιολόγητες απουσίες καθιερώνονται στις 40 (τελικά 50 θα είναι) και οι δικαιολογημένες στις 74, (όχι , τελικά 64).
  • Β.Από τότε που καταργήθηκαν ο δικαιολογημένες απουσίες, πάνω από το 50% των μαθητών στο Γυμνάσιον και Λύκειο εξαντλούν το ανώτατο όριο των 114 απουσιών.
  • Γ.Στο Λύκειο   από το 2017-18 , που καταργήθηκαν οι δικαιολογημένες  παρατηρείται σταθερά κάθε χρόνο μία αύξηση κατά  30%  . Στο δε Γυμνάσιο η αύξηση το προηγούμενο σχολικό έτος , το 2022-23, άγγιξε το 50%,  σε σχέση με το 2017-18.
  • Δ.Μας έχει προβληματίσει και το      φαινόμενο   οι Καθηγητές στη Γ Λυκείου, μετά το Μάρτιο,  να κάνουν μάθημα σε άδειες αίθουσες, καθώς οι μαθητές κάνουν χρήση των απουσιών αυτή τη χρονική περίοδο για την προετοιμασία τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Για να τα δούμε όμως , ένα ένα.

Για το Α. Επειδή ήμουν καθηγητής σε ΓΕ.Λ και με το παλιό σύστημα με τις δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες, να πώ ότι Μάρτη -Απρίλη τότε, γινόταν , τι να σας πω!! Ένας απίστευτος χαμός με δικαιολογητικά γιατρών και μη-όσοι είχαν Γ Λυκείου γίνονταν γραμματείς,αλήθεια,μάλιστα θυμάμαι και ένα δικαιολογητικό που ήταν για μελλοντική ασθένεια μαθητή! Πόση ανακούφιση νιώσαμε όλοι όταν καταργήθηκαν οι δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες και οι μαθητές δεν χρειαζόταν πια να πληρώνουν για ένα χαρτι από γιατρούς. Τώρα μαθαίνω ότι επαναφέρεται ξανά το ίδιο σύστημα,ειλικρινά δεν το περίμενα από Υπουργό απόφοιτο πληροφορικής.Επίσης να πω ότι το πολύ 10 μέρες για το δικαιολογητικό αυστηρά ,θεωρώ ότι υπάρχουν σχολεία που δέχονται μέχρι και το τέλος του διδακτικού έτους δικαιολογητικά ,οπότε…………

Για το Β.  Δεν ισχύει! Και πριν όλοι οι μαθητές της Γ τάξης έφταναν το όριο, τότε ήταν 164. Των Α και Β τάξεων, λίγοι έφταναν στο όριο, σήμερα βέβαια όλοι φτάνουν , ο λόγος όμως δεν είναι η διάκριση των απουσιών αλλά η αλλαγή νοοτροπίας της κοινωνίας και η διάθεση των μαθητών/τριων για μάθημα-δεν θα πω κάτι άλλο,όσοι βρίσκονται σε σχολείο ξέρουν τι εννοώ,τα ζουν καθημερινά.

Για το Γ . Όπως είπα και στο Β. Ναι ισχύει , αλλά δεν είναι λόγω της διάκρισης των απουσιών. Οι μαθητές πλέον θεωρούν ότι το όριο των 114 απουσιών τους δίνεται για να το εξαντλήσουν. Πώς θα τους βγει αυτό απ το μυαλό; Με τη διάκριση των απουσιών; Όπως λέει παρακάτω το Γ, έχει ξεκινήσει να γίνεται και στο Γυμνασιο! Λογικό για μένα,ξαναδείτε τι είπα στο Β.

Για το Δ. Ίσχυε και παλιά αυτό για τη Γ τάξη, όταν υπήρχαν οι δικαιολογημένες-αδικαιολόγητες , άρα αν επαναφέρουμε αυτές θα γεμίζουν οι αίθουσες; Τώρα τι να πεις! Πλέον βέβαια να πληροφορήσω ότι άδειες αίθουσες βρίσκουν οι καθηγητές και των Α και Β τάξεων.

Τέλος θα πω τα εξής :

  • υπήρχαν σχολεία που ζητούσαν-κάκιστα για μένα-πριν τη διάκριση των απουσιών, δικαιολογητικά,  από μαθητές-μαθήτριες όταν έλειπαν. Απίστευτο! Και όμως ίσχυε. Δεν μιλάω μόνο για γρίπη και covid.
  • ανωτέρα βία , πόσα χρόνια ; Ξέρετε τι σημαίνει ;
  • το Λύκειο πρέπει να αποσυνδεθεί απ τις εξετάσεις αν θέλουμε να μην αδειάζουν οι αίθουσες τον Μάρτη-Απρίλη και πάλι δεν ξέρω αν μπορεί να βελτιωθεί κάτι σήμερα! Είμαι απαισιόδοξος.Αποφάσεις θα έπρεπε να παρθούν και για το Γυμνάσιο, όταν οι μαθητές φτάσουν στο Λύκειο έχουν πια μια συγκεκριμένη νοοτροπία-πεποιθήσεις για όλα τα μαθήματα. Οι οποίες είναι δύσκολο να αλλάξουν.
  • Το σχολείο δεν είναι αγγαρεία! Έτσι το βλέπει όμως η πλειοψηφία των μαθητών-άντε πότε θα φύγουμε έχουμε και φροντιστήριο-έτσι λένε κάθε χρόνο όλο και πιο πολλοί. Αυτό πώς μπορεί να αλλάξει; Θα ήθελα να ακούσω απόψεις , αν θέλετε. Η τοποθέτηση  “να κάνετε το μάθημα σας πιο ενδιαφέρον” ,συνήθως ακούγεται από ανθρώπους που έχουν 20 χρόνια να μπουν σε τάξη ή δεν έχουν μπει ποτέ.
  • Συμπέρασμα το δημοσίευμα θέλει να μας πει ότι με τη διάκριση των απουσιών τα πράγματα θα μπουν σε τροχιά. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ δυστυχώς και λυπάμαι πολύ , ιδιαίτερα , όσους το πιστεύουν.

Συγνώμη που κούρασα πάλι , ήθελα πάλι να γράψω.

Σήμερα όμως, (21/8/25)  που διάβασα ένα δημοσίευμα  ειλικρινά ,αν και το ήξερα, άρχισα να αναρωτιέμαι !

Τι νόημα έχουν όλα τα παραπάνω-γενικά το άρθρο αυτό για απουσίες επαρκής και ανεπαρκής φοίτηση ;

Γιατί ασχολούμαστε με απουσίες ;

Ποιος μένει άραγε απ όσους ξεπερνούν τα όρια ;

Αν έχεις καλό δικηγόρο,όλα γίνονται. Σε χαρακτηρίζουν ακόμη και παρόνομο και ότι θα έχεις συνέπειες γιατί; Επειδή έκανες καλά τη δουλειά σου ,πέρασες τις απουσίες στο σύστημα myschool και σύμφωνα με τη νομοθεσία σε σύλλογο διδασκόντων πήρατε όλοι οι συνάδερφοι μαζί την αναμενόμενη απόφαση.

Λυπάμαι πραγματικά! Δεν θα ήθελα να πω κάτι άλλο!

Οι δημοσιεύσεις μου για απουσιές και επαρκή φοίτηση μόλις τελείωσαν.

Καλή συνέχεια σε όλους/όλες.

CC BY-NC-SA 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *