Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Κάποιες Σκέψεις-Προτάσεις για το “μέλλον”-λέμε τώρα-του δημόσιου σχολείου! (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)

Κατηγορίες

Άλγεβρα Α΄ τάξης

Άλγεβρα Α΄ τάξης

Τι πρέπει να ξέρω απ
την Άλγεβρα της Α΄ τάξης
ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ

Άλγεβρα Β΄ τάξης

Άλγεβρα Β΄ τάξης

Τι πρέπει να ξέρω!
ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ

εγγραφές στην Α΄,Β΄,Γ΄ ΓΕ.Λ-ΕΠΑ.Λ

Διαδικτυακά τεστ θεωρίας για όλες τις τάξεις ΓΕΛ,νομίζω αξίζει να προσπαθήσεις!

ΘΕΜΑ 1 & 3 Ενδοσχολικές

Γεωμετρία

Γεωμετρία -Πιθανά Θέματα.

Μαθηματικά Γ Γενικής
Το θεμα 1 και 3.

Ενδοσχολικά ΘΕΜΑΤΑ

THEMA B OMOGENEIS 2023

Σελίδα Τ.Θ.Δ.Δ 2022-2024

Θεωρία Γ΄ Τάξης
Όλα τα Σ-Λ.
Όλα τα Α-Ψ
Όλοι οι ορισμοί 2016-2024

Το Ερώτημα Α4

Α 4 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ

Πανελλήνιες 2020-2024

Πανελλήνιες 2020-2024

Θέματα &Λύσεις,μαζί με επαναληπτικές!

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Τα 26 μαθήματα Γ τάξης ,
ΓΕΛ Αριδαίας 2023-2024

Τ.Θ.Δ.Δ Γ΄ προ/σμός(Δικό μου Αρχείο)

cropped Space

63 Επώνυμα Θέματα Β,Γ,Δ

cropped IMG 20230112 0913582

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θέματα και μοριοδότηση!

Περιέχει 100+1 ασκήσεις και τα Θέματα των ενδοσχολικών 2024.

Άλγεβρα Β΄ ΓΕ.Λ

Άλγεβρα Β΄ ΓΕ.Λ

Φυλλάδιο 65 ασκήσεων
και φύλλων εργασίας

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαιο 3

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαιο 3

το κεφάλαιο 3 σε φύλλα εργασίας

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαια 4-11

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαια 4-11

Αναθέσεις Μαθημάτων-ΦΕΚ

Αναθέσεις Μαθημάτων-ΦΕΚ

Σκακιστική άσκηση

Personal Room

Είμαι και Εδώ!

Προσομοίωση ΓΕ.Λ Αριδαίας 2023

cropped school2 2022 07 27

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

ΣUMMA 2019

ΣUMMA 2019

Το 2019 συναντήθηκαν 10 μαθηματικά site και έφτιαξαν ένα Διαγώνισμα Προσομοίωσης.

Όλα τα ΦΥΛΛΑΔΙΑ

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Κάτω Άθροισμα

Εμβαδόν Χωρίου

Area

80 Ασκήσεις-Θέματα Γοπ-θετ

Ergasia 25-eclass(14.4.21)

Διαγωνίσματα Τετραμήνου Γ τάξης

170321 an exercise

Τ.Θ.Δ.Δ Γενικής(Αρχείο)

KONTRA

Παραμετρική Εξίσωση α΄βαθμού

Ακολουθίες

Important exercise

Άλγεβρα Α΄ τάξης ΓΕ.Λ-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test

Τεστ στην Άλγεβρα Β΄ τάξης

forms test 3

Γεωμετρία Α΄ τάξης-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test 2

Μαθήματα Γεωμετρίας Α΄ τάξης,2020-Περίοδος Covid

18553 sol

Διανύσματα,Όλα τα Μαθήματα 2020

Τα Πάντα για τον Κύκλο

my eclass 2

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΓΚΟΥΡΟ

diagwnismoi 201121

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Pythagoras

Θεματογραφία

Θεματογραφία

Ομάδα Μαθηματικών Γιαννιτσών

Στατιστικά Πανελληνίων 2021&2022

Α.Π.Θ-ΒΑΣΗ Μαθηματικού τμήματος

ΒΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΘ 2016-2023

2016-2023 Βάση
του Τμήματος μου!

2022

2022

2021

2021

2020

2020

eclass

eclass

Ι.Ε.Π

Βάσεις Εισαγωγής

Βάσεις Εισαγωγής

από το 2017-2024

Υπολόγισε τα Μόρια σου!

Υπολόγισε τα Μόρια σου!

Πανελλήνιες 2024
για υποψήφιους ΓΕΛ

Κάποιες Σκέψεις-Προτάσεις για το “μέλλον”-λέμε τώρα-του δημόσιου σχολείου! (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)

Οι παρακάτω σκέψεις-προτάσεις είναι ενός απλού εκπαιδευτικού (χωρίς θέση ευθύνης) που έχει κάνει:

  • 3+ χρόνια στον ιδιωτικό τομέα,
  • 3 χρόνια σε Τ.Ε.Ε (μετέπειτα ΕΠΑ.Λ),
  • 6 χρόνια σε Γυμνασία,
  • και 11 χρόνια σε Γενικό Λύκειο.

 

Αρχικά να πω ότι για να αλλάξει κάτι πρέπει να το θέλει και η κοινωνία ! Αλλιώς όλα τα παρακάτω είναι αμπελοφιλοσοφίες.

Ξεκινώ , λοιπόν , τα τελευταία 15 χρόνια (και όχι μόνο) παρατηρώ την εκθετική αύξηση των παρακάτω.

  • Το απολυτηρίου Λυκείου δεν έχει πλέον καμία αξία (μάλιστα δεν το παραλαμβάνουν καν απ το σχολείο τους μερικοί μαθητές/μαθήτριες που έχουν ολοκληρώσει τη φοίτηση τους!).
  • Την αυξανόμενη αδιαφορία μαθητων για να μάθουν κάτι ή για να μάθουν μόνο, ότι είναι στις εξετάσεις!
  • Την προσπάθεια για εύρεση του ευκολότερου δυνατού δρόμου,πώς γίνεται δηλαδή, χωρίς να διαβάζουμε καθόλου, να μπούμε σε όποια σχολή θέλουμε!
  • Την προσπάθεια όλων,όχι μόνο μαθητών,να χάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο μάθημα
    • με ΤσικνοΠέμπτη,
    • με ομάδες,
    • με σχολικούς  αγώνες που γίνονται εν ώρα μαθημάτων, δεν θα πω κάτι για τις προπονήσεις πριν απ τους αγώνες
    • με δράσεις,για π.χ χορούς, πάντα εν ώρα μαθήματος οι πρόβες ,
    • με εκλογές,
    • με συνελεύσεις,
    • με περιπάτους-ειλικρινά τι νόημα έχουν πλέον ;-
    • με εκδρομές
    • με δοκιμαστικές για παρέλαση
    • με..με ότι μπορείτε να φανταστείτε!
  • Γενικά την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή του σε σχολείο μόνο δράσεων. Του δημόσιου σχολείου που για μένα είναι κατάκτηση και του οποίου είμαι εραστής αλλά για άλλους είναι αγγαρεία που περιμένουν να τελειώσει,λες και δεν θα τελειώσει!

Με όλα τα παραπάνω και με άλλα που έχω ξεχάσει, το μέλλον,φαντάζει δυσοίωνο. Προφανώς οι λόγοι πολλοί.

Φταίει,η κοινωνία μας,η οικογένεια,η ζώη στη χώρα μας γενικά, εμείς οι ίδιοι; ή όλα τα παραπάνω και άλλα;

Το σκεφτόμουν πολύ καιρό και ήθελα να γράψω κάτι για αυτό εδώ στο ιστολόγιο μου. Είπα να το κάνω σήμερα μετά από μία κατάληψη,που φαντάζομαι θα έχει κάποια διάρκεια. Μακάρι να βγω ψεύτης.

Οι προτάσεις μου λοιπόν, δηλαδή αν ήμουν υπουργός για έναν μήνα, θεωρώ ότι θα άλλαζα τα παρακάτω άμεσα για να αναστραφεί το κλίμα! Προτείνω λοιπόν,

  • κατάργηση περιπάτων (δεν έχουν νόημα για μένα-δεν είναι πλέον περίπατοι αλλά απλά χάσιμο μαθήματος-έτσι το βλέπω,συγνώμη),
  • έξω  🙂 η τσικνοΠέμπτη απ τα σχολεία-δεν είναι εστιατόρια,νομίζω!
  • οι σχολικές γιορτές να μην έχουν διάρκεια 7 διδακτικές ώρες,αλλά 2-3 διδακτικές ώρες και να είναι παρουσιάσεις μαθητών,δηλαδή να προετοιμάζονται και να παρουσιάζονται από μαθητές και μόνο.
  • Οι βαθμοί σε όλη τη δευτεροβάθμια-επείδη το άρθρο μου αναφέρεται στη β΄ βάθμια-να γίνουν πραγματικοί (το άριστα μπορεί να είναι το 10 και η βάση το 5, όπως στα πανεπιστήμια). Οι απουσίες επίσης! (να μην υπάρχουν δικαιολογημένες απουσίες-απουσίες από γρίπη-ανωτέρα βία 😥 -άλλο εφάνταστο όνομα). Να επιλέξουμε έναν αριθμό απουσιών που κάτω απ αυτόν θεωρούμε ότι η φοίτηση δεν είναι επαρκής και τέλος το θέμα με τις απουσίες.
  • Η υποχρεωτική εκπαίδευση να είναι 10-11 χρόνια (1-2 χρόνια νηπιαγωγείο-6 Δημοτικό-3 Γυμνάσιο). Μετά το πέρας αυτής,όλοι,να δίνουν εξετάσεις, τύπου γενικών γνώσεων. Τι θέλουμε δηλαδή να ξέρει όποιος έχει τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Μετά τις εξετάσεις, ανάλογα με το πώς έγραψε να
    • παίρνει απολυτήριο Γυμνασίου και να συνεχίζει αν θέλει (σε ΕΠΑΛ-ΓΕΛ),
    • να σταματά, χωρίς το απολυτήριο Γυμνασίου ή να ξαναδίνει σε κάποιους μήνες για να το πάρει,αν θέλει,
    • να συνεχίζει σύμφωνα με τη βαθμολογία του στην επαγγελματική εκπαίδευση
    • να συνεχίζει με σκοπό να μπει στο Πανεπιστήμιο-Πολυτεχνείο-Σώματα Ασφαλείας κ.α.
  • Το Λύκειο να είναι 2 χρόνια όπως και το ΕΠΑΛ. Στο ΕΠΑΛ να μην υπάρχουν μαθήματα γενικής παιδείας, μόνο της ειδικότητας που έχει επιλέξει ο μαθητής/μαθήτρια. Μετά απ τα 2 αυτά χρόνια με εξετάσεις (στο τέλος του 2ου έτους-ύλη 2 ετών) τύπου τράπεζας,να μπορεί να πάρει το,αναβαθμισμένο,για μένα,απολυτήριο Λυκείου. Ο απόφοιτος έχει μετά τις εξής επιλογές (αν θέλει):
    • 1 χρόνο προετοιμασίας για να δώσει Πανελλήνιες και ο απόφοιτος του ΕΠΑΛ ομοίως, αλλά μόνο για τις σχολές της ειδικότητας του. Ο χρόνος προετοιμασίας να είναι με απουσίες ή και όχι αλλά, να μπορεί να γίνει σε δημόσιο σχολείο-σε φροντιστήριο-σε σπουδαστήριο-σε ιδιωτικο κέντρο, μόνο σε ένα από αυτά όμως (μέσω εφαρμογής myschool μπορεί να ελέγχεται αυτό). Έτσι γίνεται απ τον υποψήφιο η επιλογή του καθηγητή που θέλει και δεν χρειάζεται να “ακούει” δυο φορές (και απ το σχολείο και το φροντιστήριο με τα γνωστά αποτελέσματα) την ύλη. Επίσης το ιδιωτικό κέντρο να δίνει τη βεβαίωση φοίτησης αυτού του χρόνου. Κατόπιν μπορεί να δίνει Πανελλήνιες στη σημερινή μορφή ή σε νέα μορφή.
    • αγορά εργασίας με ένα απολυτήριο όμως που θεωρώ ότι θα έχει πλέον αξία.
  • Οι διορισμοί εκπαιδευτικών να γίνονται ΜΟΝΟ με γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
  • Να καταργηθεί ο θεσμός του αναπληρωτή – ωρομίσθιου.
  • Να δοθεί άμεσα η δυνατότητα σε όλους να υπηρετούν στον τόπο κατοικίας τους ή αν δεν είναι εφικτό να παίρνουν απόσπαση όπως οι σύζυγοι σωμάτων ασφαλείας,το ίδιο δηλαδή να ισχύει και για τους συζύγους εκπαιδευτικών.
  • Να υπάρχει αξιολόγηση. Αρχικά ο εκπαιδευτικός αξιολόγηθηκε απ τον γραπτό ΑΣΕΠ-να γίνει πλήρως αποδεκτό αυτό! Μετά από τουλάχιστον μια 5ετία να αξιολογείται ξανά. Όχι όμως απ τον σύμβουλο εκπαίδευσης-του οποίου ο θεσμός πρέπει να καταργηθεί. Να υπάρξει μια ανεξάρτητη αρχή από εκπαιδευτικούς τάξης δημόσιου σχολείου, οι οποίοι να αξιολογούν και να αξιολογούνται.
  • Να καταργηθούν τα όρια για σύνταξη (αν είναι δυνατόν κάποιος/κάποια να διδάσκει στα 67 έτη,αδιανόητο για μένα!) Αν δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε ως κράτος, μπορούμε να κάνουμε το εξής:
    • μέχρι τα 55-57 έτη,μάθημα σε τάξη, αν υπάρχουν αντοχές και απ τα 58-67 έτη στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διοικητικός/η υπάλληλος.
  • Απ τα παραπάνω δεν απουσιάζουν οι δράσεις. Μπορούν να γίνουν άπειρες δράσεις αλλά μετά το πέρας του ωραρίου. Αν μου πείτε μα έτσι είναι , συγνώμη αλλά δεν το έχω ζήσει! Όλες οι δράσεις είναι μέσα στο σχολικό ωράριο, γίνονται αντί για μάθημα. Αν είναι αυτός ο σκοπός,δεν έχω να πω κάτι. Δεν μπορεί όμως το υπουργείο μετά (με όλες τις δράσεις εντός του σχ.ωραρίου)να ζητά και ολοκλήρωση της ύλης. Για εμπέδωση δεν θα μιλήσω καν.

Σήμερα, Σάββατο 11/3/23 παρουσίασα κάποια σημαντικά για μένα “προβλήματα” που θεωρώ ότι  αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο και έκανα τις δικές μου προτάσεις. Μπορεί να είμαι και λάθος,η αδιαφορία όμως  και η  πλήρης απαξίωση υπάρχει και αν δεν αλλάξει κάτι ,νομίζω ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν.

Εύχομαι, κάποια ή κάτι απ αυτά, κάποτε, να πραγματοποιηθεί.

Σας ευχαριστώ που διαβάσατε τη δημοσίευση μου και γενικά που αφιερώνετε χρόνο στο ιστολόγιο μου. Εννοείται ότι μπορείτε να σχολιάσετε και να διαφωνήσετε.

Καλή συνέχεια με υγεία σε όλους και όλες.

Ιορδάνης Χ. Κοσόγλου , μαθηματικός.


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate

Επικοινωνία

Επικοινωνία

Επιμελητής Ιστολογίου-Βιογραφικό!

bachelor

Μέλος της Lisari Team

Lisari Team

Ιστορικό

Δεκέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Σαν σήμερα

22/12/1978: Δια νόμου επιβάλλεται η χρήση μιας και μοναδικής ελληνικής σημαίας, αυτή της θαλάσσης με 9 ρίγες, για όλες τις χρήσεις.

Ώρα Ελλάδος

15 Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης

.jpg

Άλγεβρα Α΄ ΓΕΛ Β΄ τόμος

Algebra A b tomos lisari team

Διαγνωστικά τεστάκια

Διαγνωστικά τεστάκια

Β΄-Γ΄ Γυμνασίου
Α΄ τάξης ΓΕ.Λ-ΕΠΑ.Λ

Facebook

fb id

Άποψη-Αρθρογραφία!

Iordanis X. Kosoglou

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Τι κάνω λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια των εξετάσεων,τι να προσέξω,
τι να αποφύγω.
Οδηγίες προς τους υποψηφίους!

Σχολικά Βιβλία ΓΕΛ σε ψηφιακή μορφή

ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ Α΄

ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ Α΄

Γεωμετρίας Α΄ τάξης
Τι πρέπει να ξέρω!
H παράγραφος 3.13 Πλάγιες-Κάθετες και
το Κεφάλαιο 6 είναι ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ

ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ Β΄

kousidou 1

Τι πρέπει να ξέρω!
ΤΥΠΟΛΟΓΙΟ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

55 Μαθήματα Ανάλυσης Γ’ Λυκείου

26 Μαθήματα ΓΟΠ_τμήμα1 2023

300321 DLH

Μάθημα:Συνάρτηση1-1

Αχ!Σύνθεση Συναρτήσεων

Διαγωνίσματα στις Συναρτήσεις

synthesi

Όρια-Περίπτωση 0/0

Όριο x τείνει Άπειρο!

Συνέχεια Συνάρτησης (6 Βιντεο)

Διαγωνίσματα στα Όρια

.jpg

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι παράγραφο 2.4

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι και 2.8

thema D Kopadis 220321

6 Επαναληπτικά Θέματα

6 Επαναληπτικά Θέματα

Μαθηματικά Γ΄ τάξης
1ο Κεφάλαιο

20 Ασκήσεις_2023-3ο ΓΕ.Λ Γιαννιτσών

exercises C class

4 Επαναληπτικά Θέματα Γ τάξης

tetradio

Μάθημα:Τριγωνομετρία

Sin(2pi*x)*Sin(2pi*y)

Μάθημα σε μορφή ppt :Απόλυτη Τιμή

mathima a alg 091120

Μάθημα σε word:Εξίσωση β΄βαθμού

Algebra A

Άλγεβρα Α΄ – Επανάληψη

Τι είναι το Άπειρο ;

Μάθημα(5/11/20)σε ppt:Λογισμός Πιθανοτήτων

Διανυσματικές Ακτίνες!

Εσωτερικό Γινόμενο

Μήκος Τόξου-Κυκλικός Τομέας

Rubik’s Cube

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου!

Το Δίλλημα του Τρένου!

Παιχνίδι&Μαθηματικά

Παιχνίδι&Μαθηματικά

18ος και 17ος Διαγωνισμός
για τις τάξεις Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού

14 Θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών

diagwnismoi 201121

PISA

PISA

Τι είναι ;
Θέματα 2000

Πείραμα Ερατοσθένη

Τι είναι η Κβαντική Φυσική;

Πόσες Πιθανότητες έχεις να κερδίσεις το Τζόκερ ;

Πρώτη Ανάρτηση στις 15/3/2011

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Να είστε καλά! Σας ευχαριστώ.

Συγκινητικό Σχόλιο 2

Συγκινητικό Σχόλιο 2

I Like Maths(2011-2024)

13 years!

Φέτος (2024) το ιστολόγιο μου έκλεισε 13 χρόνια.

I Like Maths(2011-2022)

I Like Maths(2011-2022)

Η δημοσίευση των 11 χρόνων !

I Like Maths(2011-2021)

I Like Maths(2011-2021)

Η δημοσίευση των 10 χρόνων!

Γιατί πιστεύουμε στα ζώδια;

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς