Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Τα Φροντιστήρια και τα Ιδιαίτερα Μαθήματα ως Παράγοντας Σχεδιασμού της Διδασκαλίας στο Σχολείο-Ανδρέας Κουλούρης

Τα Φροντιστήρια και τα Ιδιαίτερα Μαθήματα ως Παράγοντας Σχεδιασμού της Διδασκαλίας στο Σχολείο-Ανδρέας Κουλούρης

Παρουσίαση του Άρθρου που Δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά του 37ου Συνεδρίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας που έγινε στο Ναύπλιο τον Νοέμβριο (4-5-6) του 2022 από τον συνάδερφο
κ. Ανδρέα Κουλούρη, PhD Μαθηματικό του 3ου ΓΕΛ Γαλατσίου, Επιμορφωτή Β ́Επιπέδου και μέλους της Lisari team. Δείτε και την εργασία Α.Κουλούρη.

ΠΗΓΗ


Σχόλιο :  Μπράβο στον αγαπητό συνάδερφο κ.Α.Κουλούρη, άλλη μια υπέροχη παρουσίαση που αξίζει να δείτε μέχρι τέλους.

Για μένα,όλες οι μέθοδοι προσφέρουν και πρέπει να εφαρμόζονται “τόσο όσο” όμως.

Προφανώς η διαδικασία της μάθησης θέλει δυο. Ένας δυστυχώς δεν αρκεί!
Πάντα προσπαθώ να ακολουθώ το τρίπτυχο, “τι διδάσκεις-πως το διδάσκεις-σε ποιους το διδάσκεις”.
Μετά όμως από 20-21 χρόνια στην εκπαίδευση (ιδιωτική&δημόσια) θεωρώ ότι υπάρχει μεγάλη δυσκολία, που χρόνο με το χρόνο μεγαλώνει, στο να κινητοποιήσεις μαθητές /μαθήτριες οι οποίοι,
  • δεν θέλουν να μάθουν,
  • θεωρούν το σχολείο αγγαρεία και έρχονται μόνο για την απουσία,
  • που έχουν άπειρα κενά ( για π.χ 32=6 , |x-2|=x-2 και πόσα άλλα!)
  • που διαβάζουν άλλο μάθημα την ώρα του μαθήματος (μπορεί και το ίδιο με αυτό που έχουν εκείνη την ώρα!) και δεν θέλουν να σε παρακολουθήσουν με τίποτα (δεν θεωρούν ότι αξίζεις στο ελάχιστο ή ότι είσαι “ισάξιος” με τον προσωπικό καθηγητή τους) ακόμη και αν προσπαθείς να εξηγήσεις μια άσκηση ή και αν λύνετε όλοι μαζί άσκηση τράπεζας (υποψήφιο θέμα δηλαδή που δεν έχουν δει!) ή κάνεις ακροβατικά στον πίνακα (το ή περιλαμβάνει σύζευξη).

Προσωπικά πιστεύω ότι μετά τη ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης πρέπει να υπάρχει ένας διαγωνισμός που να καθορίζει σε ποια βαθμίδα θα συνεχίσει ο μαθητής/η μαθήτρια των 15 ετών (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ-ΙΕΚ-άλλες σχολές-αγορά εργασίας) και βέβαια ποιο είναι το ελάχιστο επίπεδο γνώσεων που θέλουμε, ως χώρα, να έχουν οι μαθητές μας ! Θέλουμε να γνωρίζουν ,

  • διαίρεση,
  • πράξεις με κλάσματα,
  • ποσοστά,
  • σημαντικές στιγμές τις ιστορίας μας (αρχ. Ελλάδα, 1821, α΄-β΄ Βαλκανικοί πόλεμοι ,1922,1940)
  • να κάνουν μια περίληψη κειμένου
  • να εκφράζονται γραπτά όσο καλύτερα μπορούν,
  • να γνωρίζουν ποιο είναι το πολίτευμα της χώρας και
  • ίσως λίγη γεωγραφία.

Αν δεν θέλουμε να γνωρίζουν τίποτα ή ελάχιστα απ τα παραπάνω ,τότε ,για μένα, το μέλλον θα είναι δύσκολο και ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα καλούνται να βγάλουν λαγούς απ το κεφάλι τους και ίσως κάποιοι ρομαντικοί συνεχίσουν να προσφέρουν αλλά και πάλι , θα “δίνουν” στους μαθητές τους ένα απολυτήριο χωρίς αξία και το σχολείο, που περιγράφω, ίσως θα είναι μια βαρετή υποχρέωση που περιμένουμε να τελειώσει όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Συγχωρέστε με, ξέφυγα λίγο.

Σας ευχαριστώ που διαβάσατε το άρθρο αυτό , καλή συνέχεια σε όλους και όλες. Ιορδάνης Χ. Κοσόγλου


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *