Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Δελτίο Τύπου Ε.Μ.Ε 28/6/22 – Σχολιασμός

Κατηγορίες

Σκακιστική άσκηση

2021

2021

2020

2020

ΣUMMA 2019

ΣUMMA 2019

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

2016-2020 Βάση Τμήματος

θεματογραφία

θεματογραφία

eclass

eclass

δδε πέλλας

δδε πέλλας

Ανακοινώσεις
Δ.Δ.Ε Πέλλας

Δελτίο Τύπου Ε.Μ.Ε 28/6/22 – Σχολιασμός

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε) ανέβασε την Τρίτη 28/6/22 ένα δελτίο τύπου.

Σε αυτό σημειώνονται τα κάτωθι.

  • «Τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα Μαθηματικά ΓΕΛ δυστυχώς επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της ΕΜΕ για τα θέματα των εξετάσεων …..» (εδώ θα διαφωνήσω. Δείτε παρακάτω το δελτίο 6/6/22, λιτό και χωρίς καμία επιβεβαίωση ,θεωρώ. Το μόνο που αναφέρεται είναι ότι θα υπάρξει απόκλιση μεταξύ θετικής ομάδας και οικονομίας πληροφορικής! Αν αυτό είναι επιβεβαίωση τότε οκ.
  • «Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν συνέβη στο κενό , ούτε συνιστά εθνική παθογένεια. Δεν αφορά τις ικανότητες των υποψηφίων.» Εδώ, η συζήτηση είναι μεγάλη! Δεν είναι ο μόνος λόγος η πανδημία, για μένα.
  • «Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικών από το εξεταστικό σύστημα, ως δήθεν ουδέτερου δείκτη, είναι άστοχη και επικίνδυνη. Τα μεγάλα ποσοστά εξεταστικής αποτυχίας ενεργοποιούν λανθασμένα κοινωνικά στερεότυπα που οδηγούν σε αποθάρρυνση και απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά, ενώ αναπτύσσουν συμπτώματα μαθηματικοφοβίας.» Θα συμφωνήσω απόλυτα. Τα αποτελέσματα θα τα δούμε τα επόμενα δυο χρόνια και τολμώ να προβλέψω ότι αν και του χρόνου τα θέματα εξετάσεων είναι στην ίδια λογική , οι μαθητές και οι μαθήτριες θα συνεχίσουν να απομακρύνονται απ τα μαθηματικά, όπως θα συμβεί από φέτος!

Κάποιες προτάσεις μου.

  • Η λύση δεν είναι μόνο να εξετάζονται σε άλλα θέματα θετικη – οικονομίας πληροφορικής. Τότε θα  μπαίνουν απίστευτα θέματα στη θετική και πιο soft στην άλλη ομάδα; Και όλα καλά; Και μετά τη θετική ομάδα θα την επιλέγουν όλο και λιγότεροι μαθητές;  Νομίζω έχει δοκιμαστεί με το μάθημα Μαθηματικά και στοιχεία στατιστικής και απέτυχε,για μένα. Δείτε αν θέλετε τα θέματα των τελευταίων ετών που εξετάστηκε το μάθημα αυτό (2014-2015-2016). Απίστευτης δυσκολίας! Ειδικά τα θέματα του  2015 πονοκεφαλιάζουν!! Ένα χρόνο μετά, το 2016 ήταν η τελευταία φορά που εξετάστηκε το μάθημα αυτό πανελλαδικά.
  • Πρέπει οι μαθητές να εξετάζονται σε αυτό το επίπεδο θεμάτων με αυτό το βιβλίο που τους δίνεται; Το βιβλίο για μένα είναι μια χαρά, αλλά τα θέματα, τα φετινά ειδικά, δεν νομίζω ότι είχαν και πολύ σχέση με το επίπεδο των ασκήσεων που περιέχει. Μήπως τα θέματα να είναι στο επίπεδο του βιβλίου; Αν δεν γίνεται αυτό, νομίζω πρέπει να σταματήσει να δίνεται, το συγκεκριμένο, στους μαθητές.
  • Το θέμα της κακής επίδοσης στο μάθημα των μαθηματικών δεν είναι καινούργιο και δεν έχει απόλυτη σχέση με την πανδημία. Πρέπει να γίνουν πολλές συζητήσεις στην κοινότητα και να παρθούν αποφάσεις για να αλλάξει. Αν θέλουμε να αλλάξει , πάντα! Προσωπικά πιστεύω ότι τα θέματα θα πρέπει να είναι κοντά στο βιβλίο και στη λογική των θεματών των Πανκύπριων εξετάσεων. Δείτε θέματα 2022-2021-2020 στο ιστολόγιο μου. Ακρότητες και εντυπωσιασμοί νομίζω δεν χρειάζονται. Οι Πανελλήνιες, για μένα, δεν είναι διαγωνισμός της Ε.Μ.Ε. Οι μαθητές μας χρόνο με το χρόνο έχουν αναπτύξει φοβία απέναντι στα μαθηματικά και τα αποφεύγουν. Διαλέγουν κατεύθυνση ανάλογα με τα μαθήματα και όχι ανάλογα με τη σχολή που θέλουν! Τα μαθηματικά όμως είναι πολιτισμικό στοιχείο, αγαπητοί φίλοι και φίλες. Όταν κανένας δεν θέλει να ακούει για αυτά ή τα φοβάται ή τα αποφεύγει, η κοινωνία μας δυστυχώς βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο.

Σας ευχαριστώ που διαβάσατε την δημοσίευση μου, καλή συνέχεια σε όλους και όλες.

Ακολουθούν τα δελτία τύπου 6/6/22 και 28/6/22 της ΕΜΕ.


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2022

Μαθηματικά Προσανατολισμού

Θέμα Α Θεωρία

Θέμα Β Ελέγχουν βασικές γνώσεις με πολλές ερωτήσεις. Η πληθώρα των ερωτήσεων ίσως δυσκολέψει του υποψήφιους.

Θέμα Γ Καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης. Η αντιμετώπιση του Γ1, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή.

Θέμα Δ Απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψήφιους, ιδιαίτερα τα ερωτήματα  Δ3 και Δ4.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

• Η καλή γνώση της ύλης προηγούμενων ετών είναι απαραίτητη.

• Τα θέματα παρουσιάζουν αυξημένη δυσκολία σε σχέση με πέρυσι.

• Είναι πιθανό να υπάρξει μεγάλη απόκλιση στις επιδόσεις μεταξύ του προσανατολισμού Θετικών σπουδών και σπουδών Οικονομίας – Πληροφορικής,  που εξετάστηκαν στα ίδια θέματα σήμερα.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας


Δελτίο τύπου 28/6/22: «Η αποτυχία θεματοδοσίας στα Μαθηματικά του Γενικού Λυκείου
και η εργαλειοποίηση των εξεταστικών αποτελεσμάτων

   
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων στα Μαθηματικά ΓΕΛ δυστυχώς επιβεβαίωσαν τις αρχικές εκτιμήσεις της ΕΜΕ για τα θέματα των εξετάσεων και την αδυναμία προσαρμογής των θεματοδοτών στις ακραίες μεταβολές των σχολικών συνθηκών και τις επιπτώσεις τους στην μαθηματική εκπαίδευση.
Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν συνέβη στο κενό , ούτε συνιστά εθνική παθογένεια. Δεν αφορά τις ικανότητες των υποψηφίων. Συνδέεται με την αστοχία στην επιλογή και κλιμάκωση των θεμάτων και την αγνόηση των ειδικών συνθηκών που διαμόρφωσαν οι υβριδικές εκπαιδευτικές πρακτικές  λόγω της πανδημίας. Οι συνέπειες αυτών των συνθηκών παρατηρούνται μαζικά στον μαθητικό πληθυσμό στα σχολεία.
Η εξεταστική αποτυχία στα Μαθηματικά συνδέεται κυρίως με το έλλειμα συνεργασίας και τεκμηρίωσης στη λήψη αποφάσεων για τη Μαθηματική Εκπαίδευση και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τα Σχολικά Μαθηματικά των τελευταίων δεκαετιών. Η μεγάλη διαφορά των επιδόσεων των προσανατολισμών θετικών σπουδών και οικονομίας και πληροφορικής αντίστοιχα αναδεικνύει την ανάγκη διαφοροποιημένης διδασκαλίας και εξέτασης, ενώ η υποβάθμιση της μαθηματικής εκπαίδευσης στους υπόλοιπους προσανατολισμούς δημιουργεί ανυπέρβλητα μαθησιακά κενά και γνωσιακά ελλείματα στην κατάρτιση των υποψηφίων και μελλοντικών φοιτητών και φοιτητριών.
Η εργαλειοποίηση των Μαθηματικών από το εξεταστικό σύστημα, ως δήθεν ουδέτερου δείκτη, είναι άστοχη και επικίνδυνη. Τα μεγάλα ποσοστά εξεταστικής αποτυχίας ενεργοποιούν λανθασμένα κοινωνικά στερεότυπα που οδηγούν σε αποθάρρυνση και απομάκρυνση των μαθητών από τα μαθηματικά, ενώ αναπτύσσουν συμπτώματα μαθηματικοφοβίας.
Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν τη Μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών με τους οποίους η ΕΜΕ συνεργάζεται συστηματικά.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία επεσήμανε έγκαιρα πως όταν οι σχολικές συνθήκες διαταράσσονται, όπως στην περίοδο της πανδημίας, δημιουργούνται ρήγματα και παιδαγωγικό κενό στην εκπαιδευτική διαδικασία σε μαζικό επίπεδο. Οι διεθνείς έρευνες και οργανισμοί καλούν σε εγρήγορση, καθώς εκτιμούν πως το κενό καθίσταται μαθησιακά ανυπέρβλητο.
Ο σχεδιασμός της Μαθηματικής Εκπαίδευσης είναι πολύπλοκος, κι έχει δυσκολία διαφορετική από αυτήν της ίδιας της Μαθηματικής επιστήμης. Η Μαθηματική εκπαίδευση στο σχολείο είναι δικαίωμα όλων, ανεξάρτητα φύλου, χρώματος, καταγωγής, γεωγραφικής και κοινωνικής συνθήκης.
Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία είναι πάντοτε πρόθυμη για συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ για την αναβάθμιση της Μαθηματικής εκπαίδευσης και την βελτίωση της προσαρμοστικότητας του εξεταστικού συστήματος.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας


Σχολιάστε

Translate

Αρχείο

Ώρα Ελλάδος

Αύγουστος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούλ    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Μέλος της Lisari Team

Lisari Team

15 Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης

.jpg

Επιμελητής Ιστολογίου-Βιογραφικό!

Άλγεβρα Α΄ – Επανάληψη

Πόσες Πιθανότητες έχεις να κερδίσεις το Τζόκερ ;

Τι είναι το Άπειρο ;

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου !

Πρόβλημα Γενεθλίων!

Σύνδεση στη Webex (Εκπαιδευτικοί)

Διανυσματικές Ακτίνες!

Σύνθεση Συναρτήσεων!

Πείραμα Ερατοσθένη

Τι είναι η Κβαντική Φυσική;

Εσωτερικό Γινόμενο

Όριο καθώς το x τείνει στο Άπειρο!

Μήκος Τόξου-Κυκλικός Τομέας

Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση