Εγκαινιάζω σήμερα (20/11/21) με μεγάλη χαρά, μια καινούργια στήλη με τίτλο, “Γνωριμία με Μαθηματικούς Διαγωνισμούς”.
Στη στήλη αυτή θα ανεβαίνουν ενδεικτικά θέματα από Μαθηματικούς διαγωνισμούς, όπως είναι,
- ο διεθνής διαγωνισμός Καγκουρό ,
- ο διαγωνισμοί της Μαθηματικής Εταιρείας “Πυθαγόρας“ και “Παιχνίδι και Μαθηματικά“ ,
- ο διαγωνισμός του παραρτήματος της ΕΜΕ Ημαθίας “Υπατία“ και άλλοι.
Σκοπός της δημοσίευσης είναι, οι μαθητές Δημοτικού-Γυμνασίου- Α Λυκείου,
- να έρθουν σε επαφή με τους Διαγωνισμούς αυτούς και να τους γνωρίσουν,
- να λάβουν μέρος σε μαθηματικούς διαγωνισμούς,
- να αγαπήσουν τα μαθηματικά και να μην τα φοβούνται!
Κάθε Σάββατο λοιπόν , ξεκινώντας από σήμερα (20/11/21) , θα ανεβάζω 4-5 θέματα με την πηγή τους.
(Συνολικά ανέβηκαν 14 θέματα, όλα σε ένα αρχείο με ενδεικτικές απαντήσεις.)
Τα θέματα θα είναι απ τους παραπάνω διαγωνισμούς. Η επιλογή τους θα γίνεται συνήθως ως εξής :
- Ένα θέμα για την Γ και Δ Δημοτικού. Το θέμα θα το επιλέγει ο γιος μου, Χαράλαμπος, που πηγαίνει φέτος στην Γ Δημοτικού.
- Ένα θέμα στην Ε ή ΣΤ Δημοτικού από τον Διαγωνισμό Παιχνίδι και Μαθηματικά.
- Ένα θέμα Α ή Β Γυμνασίου απ τον διαγωνισμό Καγκουρό, θα το επιλέγει η κόρη μου, Καλλιόπη, που πάει Β Γυμνασίου και τέλος,
- ένα θέμα για μεγαλύτερες τάξεις (Γ Γυμνασίου – Α Λυκείου έως και Β Λυκείου) απ τον διαγωνισμό Καγκουρό.
Ελπίζω να συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες ,άλλωστε η στήλη αυτή δημιουργήθηκε με πολλή αγάπη για αυτούς.
Τα τέσσερα πρώτα θέματα λοιπόν για αυτή τη βδομάδα (20-27/11) είναι (στο τέλος της δημοσίευσης σε pdf) :
1ο Θέμα: Γ – Δ Δημοτικού (Πυθαγόρας 2021)
Ένα πρόγραμμα μόλις του δώσουμε έναν αριθμό εκτελεί τις παρακάτω εντολές (σε κάθε βήμα το πρόγραμμα κάνει πράξεις στο αποτέλεσμα του προηγούμενου βήματος).
- Διάβασε τον αριθμό,
- πρόσθεσε 8 ,
- υπολόγισε το μισό του ,
- πολλαπλασίασε με 2 ,
- αφαίρεσε 8 ,
- τύπωσε το αποτέλεσμα.
i) Αν στο πρόγραμμα αυτό δώσουμε τον αριθμό 12 , ποιον αριθμό απ τους παρακάτω θα τυπώσει στο τέλος ;
Α : 20 Β : 14 Γ : 12 Δ : 18 Ε: 24
ii ) (Για μεγαλύτερους μαθητές) Αν του δώσουμε τον αριθμό α , ποιον θα τυπώσει στο τέλος ; Απάντηση : ……….
2o Θέμα: E – ΣΤ Δημοτικού (Καγκουρό 2017)
Η Υπατία βρήκε με το κομπιουτεράκι της ότι 1111×1111=1234321 . Βοηθήστε την τώρα να βρει στα γρήγορα (μην χρησιμοποιήσετε κομπιουτεράκι) πόσο κάνει : 1111×2222
Α: 3456543 Β: 2345432 Γ : 2234322 Δ : 2468642 Ε : 4321234
3o Θέμα: E Δημοτικού (Παιχνίδι και Μαθηματικά 2016)
Να συμπληρώσεις τα ψηφία του δεκαδικού αριθμού _ 0, _6 και να σχηματίσεις:
α ) τον μικρότερο αριθμό που μπορεί να γραφεί και δεν έχει δύο ίδια ψηφία ..….…….
β ) τον μεγαλύτερο αριθμό που μπορεί να γραφεί και δεν έχει δύο ίδια ψηφία ….………
4o Θέμα: Γ Γυμνασίου – Α Λυκείου (Καγκουρό 2017)
Τα α, β, γ , δ είναι αριθμοί ενός 2χ2 πίνακα. Αν προσθέσουμε τους αριθμούς στις γραμμές ή στις στήλες του πίνακα θα βρούμε τα παρακάτω αποτελέσματα.
α | β |
γ | δ |
α+β = 2 , γ + δ = 3 , α + γ = 1 , β+δ = 4
Ποια από τις παρακάτω σχέσεις είναι σωστή ;
Α : α=δ Β : β=γ Γ : α>δ Δ : α<δ Ε: γ>β
Αγαπητά παιδιά , ελπίζω να συμμετέχετε!
Μπορείτε να στέλνετε απαντήσεις στα σχόλια, αν θέλετε.
Οι μαθητές δημοτικού μπορείτε να χρησιμοποιείται ως μειλ, το μειλ που έχετε στο σχολικό δίκτυο και την βοήθεια κάποιου μεγαλύτερου!
ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΑΡΧΕΙΟ !
Καλή συνέχεια σε όλους !
1ο i) Γ
ii) α
2ο
Δ
3ο
α) Εαν επιτρέπεται 0 τοτε
16 εαν οχι τοτε 36
β) 176
4ο
Δ
Μάλλον δεν κατάλαβες το 3ο Χριστόδουλε, ξαναδες το. Όλα τα άλλα σωστά.
Μπράβο για την συμμετοχή ! Το Σάββατο οι λύσεις και 4 νέα θέματα.