Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » 40 Χρόνια Πανελλαδικές, Σ. Στρατηγάκης

Κατηγορίες

εγγραφές στην Α΄,Β΄,Γ΄ ΓΕ.Λ-ΕΠΑ.Λ

Διαδικτυακά τεστ θεωρίας για όλες τις τάξεις ΓΕΛ,νομίζω αξίζει να προσπαθήσεις!

ΘΕΜΑ 1 & 3 Ενδοσχολικές

Γεωμετρία

Γεωμετρία -Πιθανά Θέματα.

Μαθηματικά Γ Γενικής
Το θεμα 1 και 3.

Ενδοσχολικά ΘΕΜΑΤΑ

THEMA B OMOGENEIS 2023

Θεωρία Γ΄ Τάξης
Όλα τα Σ-Λ.
Όλα τα Α-Ψ
Όλοι οι ορισμοί 2016-2024

Το Ερώτημα Α4

Α 4 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ

Πανελλήνιες 2020-2024

Πανελλήνιες 2020-2024

Θέματα &Λύσεις,μαζί με επαναληπτικές!

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Τα 26 μαθήματα Γ τάξης ,
ΓΕΛ Αριδαίας 2023-2024

Τ.Θ.Δ.Δ Γ΄ προ/σμός(Δικό μου Αρχείο)

cropped Space

61 Επώνυμα Θέματα Β,Γ,Δ

cropped IMG 20230112 0913582

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θέματα και μοριοδότηση!

Περιέχει 88 ασκήσεις και τα Θέματα των ενδοσχολικών 2024.

Άλγεβρα Β΄ ΓΕ.Λ

Άλγεβρα Β΄ ΓΕ.Λ

Φυλλάδιο 65 ασκήσεων
και φύλλων εργασίας

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαιο 3

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαιο 3

το κεφάλαιο 3 σε φύλλα εργασίας

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαια 4-11

Ευ.Γεωμετρία Κεφάλαια 4-11

Αναθέσεις Μαθημάτων-ΦΕΚ

Αναθέσεις Μαθημάτων-ΦΕΚ

Σκακιστική άσκηση

Personal Room

Είμαι και Εδώ!

Σελίδα Τ.Θ.Δ.Δ 2022-2024

Προσομοίωση ΓΕ.Λ Αριδαίας 2023

cropped school2 2022 07 27

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

ΣUMMA 2019

ΣUMMA 2019

Το 2019 συναντήθηκαν 10 μαθηματικά site και έφτιαξαν ένα Διαγώνισμα Προσομοίωσης.

Όλα τα ΦΥΛΛΑΔΙΑ

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Κάτω Άθροισμα

Εμβαδόν Χωρίου

Area

80 Ασκήσεις-Θέματα Γοπ-θετ

Ergasia 25-eclass(14.4.21)

Διαγωνίσματα Τετραμήνου Γ τάξης

170321 an exercise

Τ.Θ.Δ.Δ Γενικής(Αρχείο)

KONTRA

Παραμετρική Εξίσωση α΄βαθμού

Ακολουθίες

Important exercise

Άλγεβρα Α΄ τάξης ΓΕ.Λ-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test

Τεστ στην Άλγεβρα Β΄ τάξης

forms test 3

Γεωμετρία Α΄ τάξης-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test 2

Μαθήματα Γεωμετρίας Α τάξης

18553 sol

Διανύσματα,τι πρέπει να ξέρω!

Τα Πάντα για τον Κύκλο

my eclass 2

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΓΚΟΥΡΟ

diagwnismoi 201121

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Pythagoras

Θεματογραφία

Θεματογραφία

Ομάδα Μαθηματικών Γιαννιτσών

Στατιστικά Πανελληνίων 2021&2022

Α.Π.Θ-ΒΑΣΗ Μαθηματικού τμήματος

ΒΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΘ 2016-2023

2016-2023 Βάση
του Τμήματος μου!

2022

2022

2021

2021

2020

2020

eclass

eclass

Ι.Ε.Π

Βάσεις Εισαγωγής

Βάσεις Εισαγωγής

από το 2017-2024

Υπολόγισε τα Μόρια σου!

Υπολόγισε τα Μόρια σου!

Πανελλήνιες 2024
για υποψήφιους ΓΕΛ

40 Χρόνια Πανελλαδικές, Σ. Στρατηγάκης

Θεωρώ ότι αξίζει να διαβαστεί, στο τέλος υπάρχουν κάποια σχόλια μου!

ΠΗΓΗ

Του Στράτου Στρατηγάκη 
Μαθηματικού – Ερευνητή

Μικρές ή μεγάλες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής έχουμε σχεδόν κάθε χρόνο την τελευταία εικοσαετία. Ας δούμε συνοπτικά τι συνέβη τα τελευταία 40 χρόνια.

Το 1980 έκανε πρεμιέρα ένα σύστημα εισαγωγής που άλλαζε ριζικά τον μέχρι τότε τρόπο εισαγωγής. Πρόκειται για το σύστημα που καθιερώθηκε ως σύστημα Ράλλη από τον Υπουργό Παιδείας που το εισηγήθηκε. Εφαρμόστηκε μόλις για 3 χρόνια.

Το 1983 δημιουργήθηκαν οι Δέσμες: 4 κατευθύνσεις (που λέγονταν δέσμες), 4 επιστημονικά πεδία, 4 εξεταζόμενα μαθήματα.

Σας θυμίζει κάτι;

Φυσικά το σύστημα που έχουμε τώρα. Η διαφορά των δεσμών ήταν ότι μετρούσε και ο βαθμός του απολυτηρίου.

Το 1988 καταργείται ο συνυπολογισμός του βαθμού του απολυτηρίου και η υπάρχουσα 5η δέσμη που αφορούσε όσους δεν ήθελαν να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και οι εξετάσεις σταματούν να είναι ταυτόχρονα και απολυτήριες και εισαγωγικές. Γίνονται μόνο εισαγωγικές, με συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα και δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας για δύο έτη.

Από το 2000 εφαρμόστηκε η μεταρρύθμιση, που άλλαξε εντελώς τη λογική των εισαγωγικών εξετάσεων.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις διενεργούνται στη Β και τη Γ Λυκείου, είναι ταυτόχρονα απολυτήριες και εισαγωγικές, όπως στο σύστημα Ράλλη.

Η διαφορά είναι ότι τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι 14, γεγονός που επιφέρει πολλές διαμαρτυρίες.

Τα εξεταζόμενα μαθήματα περιορίζονται σε 9 το 2001.

Το 2006 έχουμε ακόμη μία σοβαρή αλλαγή. Τα εξεταζόμενα μαθήματα γίνονται 6 και καταργούνται οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στη Β Λυκείου.

Το 2013 ξεκίνησε η νέα μεταρρύθμιση. Εφαρμόστηκε το 2016. Προέβλεπε εξέταση σε μέχρι 5 μαθήματα και τη δυνατότητα των υποψηφίων να επιλέξουν μέχρι δύο πεδία από τα 5 υπάρχοντα.

Το 2018 τα Επιστημονικά Πεδία έγιναν 4 και τα εξεταζόμενα μαθήματα παρέμειναν 4 έως 5.

Το 2020 τα εξεταζόμενα μαθήματα έγιναν μόνο 4 και τα Επιστημονικά Πεδία παρέμειναν 4.

Επιστρέψαμε δηλαδή ακριβώς στο 1989! Μοναδική διαφορά στα 4 εξεταζόμενα μαθήματα του Πεδίου Οικονομίας και Πληροφορικής που έχουμε Οικονομία και Πληροφορική αντί για Ιστορία και Πολιτική Οικονομία και ότι έχουμε δύο μαθήματα βαρύτητας αντί για ένα.

30 χρόνια μετά είμαστε στο σημείο που βρισκόμασταν το 1990.

Υπήρξε κανένα κέρδος από όλη αυτές τις συνεχείς αλλαγές; Όχι, φυσικά, αφού επιστρέψαμε ακριβώς στο σημείο που βρισκόμασταν.

Λύθηκε κανένα από τα προβλήματα που είχε το σύστημα εισαγωγής το 1990;

Όχι βέβαια.

Τελικά τι άλλαξε;

Άλλαξε ότι ενώ το σύστημα του 1990 ήταν σχετικά κατάλληλο για την εποχή του, τώρα είναι παρωχημένο.

Οι αλλαγές που γίνονται με καταιγιστικούς ρυθμούς στην παγκόσμια οικονομία δεν επιτρέπουν στο γιατρό του 21ου αιώνα να μη γνωρίζει μαθηματικά, πληροφορική και οικονομία, ούτε στον ψυχολόγο να μη γνωρίζει στατιστική και οικονομία, γιατί δεν θα μπορεί να εργαστεί, αφού πια οι επιστήμες διασυνδέονται· διεπιστημονικότητα το λένε, αλλά και γιατί δεν θα μπορεί να προσαρμοστεί στις μελλοντικές εξελίξεις, που μας είναι άγνωστες.

Πρόκειται ακριβώς για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα πολλοί 50+ εργαζόμενοι που δεν μπορούν να προσαρμοστούν στον ψηφιακό κόσμο.

Συνεπώς τα 4 μαθήματα αποτελούν αναχρονισμό, που επιπλέον δημιουργεί κριτήρια εισαγωγής σε τμήματα που δεν έχουν καμία σχέση με τις σπουδές στο τμήμα.

Για να εισαχθεί κάποιος στο Μαθηματικό αποτελεί κριτήριο επιλογής η εξέταση στη Χημεία. Όποιος γράψει καλύτερα στη Χημεία θεωρείται καταλληλότερος από κάποιον άλλο που έγραψε μικρότερο βαθμό. Κι όμως η τελευταία φορά που θα δει ένας μαθηματικός Χημεία είναι τη μέρα που θα εξεταστεί στις Πανελλαδικές. Ποτέ άλλοτε δεν θα ξαναδεί Χημεία στη ζωή του. Αντίθετα η Οικονομία και η Πληροφορική είναι χρήσιμα στις σπουδές του, αλλά δεν αποτελούν κριτήριο εισαγωγής.

Τα 4 Επιστημονικά πεδία δημιουργούν μεγάλες αδικίες.

Υποψήφιοι που εξετάζονται σε διαφορετικά μαθήματα συγκρίνονται ως προς τα μόρια που συγκέντρωσαν, πράγμα παντελώς άδικο, αφού τα μαθήματα κάθε πεδίου έχουν διαφορετικό βαθμό δυσκολίας, όπως μας δείχνουν οι βαθμολογίες των υποψηφίων.

Και όμως το 34% των τμημάτων του Μηχανογραφικού Δελτίου ανήκουν σε περισσότερα από ένα Πεδία.

Έτσι κάποιος που εξετάστηκε σε Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία και Κοινωνιολογία συγκρίνεται με κάποιον που εξετάστηκε σε Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία, πράγμα εντελώς άδικο, γιατί οι μαθητές μαθαίνουν από το Δημοτικό ότι δεν επιτρέπεται να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα.

Έτσι λοιπόν τα τελευταία 40 χρόνια είπαμε τις εισαγωγικές εξετάσεις Πανελλήνιες, μετά τις είπαμε Γενικές Εξετάσεις, μετά τις ξαναείπαμε Πανελλήνιες για να τις πούμε, τελικά, Πανελλαδικές.

Βρισκόμαστε στο σημείο που είμασταν πριν 30 χρόνια.

Ο κόσμος στο μεταξύ έχει αλλάξει αλλά εμείς δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε τις αλλαγές.

Μένουμε στάσιμοι, αυξάνοντας συνεχώς την απόσταση που μας χωρίζει από την εποχή μας.

Φαίνεται και στο πρόγραμμα PISA  όπου οι επιδόσεις μας χειροτερεύουν, αλλά θα σας το επιβεβαιώσει οποιοσδήποτε καθηγητής διδάσκει μαθητές Λυκείου: Το κάθε πέρυσι και καλύτερα είναι ο κανόνας πια στην Εκπαίδευση.

ΣΧΟΛΙΑ

  • συμφωνώ σχεδόν σε όλα τα θέματα που θίγει ο κ. Στρατηγάκης στο άρθρο του.
  • Αδικίες βεβαίως και υπήρχαν αλλά συνεχίζουν να υπάρχουν και στο σύστημα που θα ισχύσει από φέτος με την ΕΒΕ.
  • Γιατί να εισάγεται ένας υποψήφιος στο μαθηματικό μόνο απ την θετική κατεύθυνση;  Απίστευτο και όμως αληθινό.
  • Επίσης θα προσθέσω εδώ ότι θα έπρεπε, για μένα πάντα, να έχει γράψει τουλάχιστον 10 στα μαθηματικά όπως συμβαίνει στα Αγγλικά τμήματα και στις  Μουσικές σπουδές!
  • Οι υποψήφιοι των Ιατρικών σχολών δεν διαγωνίζονται στα μαθηματικά , ειλικρινά γιατί , δεν μπόρεσα ποτέ να το καταλάβω, επίσης να προσθέσω ότι υπάρχει μια μερίδα μαθητών που “παρατούν” το μάθημα των μαθηματικών μετά το πέρας της Α΄ Λυκείου ! Άραγε χρειάζονται οι γιατροί μας τα μαθηματικά , η απάντηση είναι μία,  Covid 19.
  • Να προσθέσω εδώ ότι και πριν ελάχιστα χρόνια όσοι ήθελαν το Παιδαγωγικό τμήμα , ούτε αυτοί έδιναν μαθηματικά , για ένα διάστημα έμπαιναν μόνο απ την ομάδα Ανθρωπιστικών σπουδών και το 1ο Επιστημονικό πεδίο!
  • Ίσως στα παραπάνω να έφταιγαν και τα εξωπραγματικά θέματα των Πανελληνίων 2010-2015 ίσως και 2016 , τα οποία ήταν εκτός σχολικής πραγματικότητας , για μένα πάντα, μην αναφέρω εδώ πόσα άκουγα τότε από τους μαθητές μου και πάρα πολλοί καλοί μαθητές δεν ήθελαν να ακούσουν για μαθηματικά και θετική κατεύθυνση !
  • Το κάθε πέρσι και καλύτερα ισχύει πλήρως!
  • Η εικόνα της δημοσίευσης δείχνει την επαναφορά στην αρχική κατάσταση όπως στο άρθρο 1980 – 2020 !

Σας ευχαριστώ που αφιερώσατε χρόνο να διαβάσετε το άρθρο και τα σχόλια.

 


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate

Επικοινωνία

Επικοινωνία

Επιμελητής Ιστολογίου-Βιογραφικό!

bachelor

Μέλος της Lisari Team

Lisari Team

Ιστορικό

Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Σαν σήμερα

11/9/1964: Καθιερώνεται στην εκπαίδευση η δημοτική γλώσσα.

11/9/: Παγκόσμια Ημέρα Πρώτων Βοηθειών
Δείτε Σχετικά βίντεο
   - Σχετικές αναρτήσεις

Ώρα Ελλάδος

15 Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης

.jpg

Άλγεβρα Α΄ ΓΕΛ Β΄ τόμος

Algebra A b tomos lisari team

Διαγνωστικά τεστάκια

Διαγνωστικά τεστάκια

Β΄-Γ΄ Γυμνασίου
Α΄ τάξης ΓΕ.Λ-ΕΠΑ.Λ

Facebook

fb id

Άποψη-Αρθρογραφία!

Iordanis X. Kosoglou

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Τι κάνω λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια των εξετάσεων,τι να προσέξω,
τι να αποφύγω.
Οδηγίες προς τους υποψηφίους!

Σχολικά Βιβλία ΓΕΛ σε ψηφιακή μορφή

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

55 Μαθήματα Ανάλυσης Γ’ Λυκείου

26 Μαθήματα ΓΟΠ1 2023

300321 DLH

Μάθημα:Συνάρτηση1-1

Αχ!Σύνθεση Συναρτήσεων

Διαγωνίσματα στις Συναρτήσεις

synthesi

Όρια-Περίπτωση 0/0

Όριο x τείνει Άπειρο!

Συνέχεια Συνάρτησης (6 Βιντεο)

Διαγωνίσματα στα Όρια

.jpg

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι παράγραφο 2.4

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι και 2.8

thema D Kopadis 220321

Άσκηση Ημέρας-3ο ΓΕ.Λ Γιαννιτσών

Επαναληπτικά Θέματα Γ προσ/μου

tetradio

Μάθημα:Τριγωνομετρία

Sin(2pi*x)*Sin(2pi*y)

Μάθημα:Απόλυτη Τιμή

mathima a alg 091120

Μάθημα:Εξίσωση β΄βαθμού

Algebra A

Άλγεβρα Α΄ – Επανάληψη

Τι είναι το Άπειρο ;

Μάθημα:Λογισμός Πιθανοτήτων

Διανυσματικές Ακτίνες!

Εσωτερικό Γινόμενο

Μήκος Τόξου-Κυκλικός Τομέας

Rubik’s Cube

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου!

Το Δίλλημα του Τρένου!

Διαγωνισμοί Μαθηματικών

diagwnismoi 201121

Πείραμα Ερατοσθένη

Πόσες Πιθανότητες έχεις να κερδίσεις το Τζόκερ ;

Πρώτη Ανάρτηση στις 15/3/2011

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Να είστε καλά! Σας ευχαριστώ.

Συγκινητικό Σχόλιο 2

Συγκινητικό Σχόλιο 2

I Like Maths(2011-2024)

13 years!

Φέτος (2024) το ιστολόγιο μου έκλεισε 13 χρόνια.

I Like Maths(2011-2022)

I Like Maths(2011-2022)

Η δημοσίευση των 11 χρόνων !

I Like Maths(2011-2021)

I Like Maths(2011-2021)

Η δημοσίευση των 10 χρόνων!

Γιατί πιστεύουμε στα ζώδια;

Τι είναι η Κβαντική Φυσική;

Παιχνίδι&Μαθηματικά

Παιχνίδι&Μαθηματικά

18ος και 17ος Διαγωνισμός
για τις τάξεις Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς