
Αγαπητοί μαθητές,μαθήτριες, συνάδερφοι και φίλοι,μια δημοσίευση του 2022,δεν γίνεται χωρίς αλλαγές,πρόσθεσα κάποια νεα σχολια.
Ο Φεβρουάριος, δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι τα τελευταία χρόνια ο μήνας των ελέγχων επίδοσης Α Τετραμήνου για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.
Λέω πάντα στους μαθητές μου ότι οι μεγάλοι βαθμοί δεν είναι αυτοσκοπός! Δεν κερδίζουμε πολλά κυνηγώντας τους!
Το πιο σημαντικό, όπως συνηθίζω να τονίζω και στα παιδιά μου, Κ******* και Χ********, είναι να μαθαίνουμε, να παίρνουμε όσα περισσότερα μπορούμε από κάθε καθηγητή/καθηγήτρια. Όλοι κάτι έχουν να μας μεταφέρουν, άλλοι πολλά, άλλοι θα μας εμπνεύσουν, άλλοι πάλι θα μας δώσουν λίγα. Μπορεί να θεωρήσετε ότι κάποιοι σας αδίκησαν,άλλοι ότι σας ευνόησαν. Το σχολείο άλλωστε είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας μας.
Για τον γιατρό όμως που θα κάνει μια επέμβαση σε έναν ασθενή , το πιο σημαντικό είναι να κάνει όσο καλύτερα μπορεί το λειτούργημα του και όχι με ποιο βαθμό έβγαλε τη σχολή του, για τον τουρίστα που θα πάει στην Αγγλία , το σημαντικό είναι να συνεννοηθεί στα Αγγλικά και όχι με τι βαθμό πήρε το Lower ή Proficiency, για τον μηχανικό που θα φτιάξει μια γέφυρα ή ένα σπίτι, νομίζω καταλάβατε τι θέλω να πω.
Βεβαίως, μπορεί να μην συμφωνείτε, εσείς ή οι γονείς σας. Όπως για παράδειγμα μια φετινή μου μαθήτρια,η οποία με βλέπει στη μέση του δρόμου,την φωνή της δεν έχω ακούσει στη τάξη και μου φωνάζει απ το απέναντι πεζοδρόμιο και λέει : “κύριε γιατί 11 ; “
Δείτε τώρα ένα παράδειγμα που δείχνει πόσο βοηθάνε οι καθηγητές !
Ένας μαθητής,έστω x, είχε το
- Α Τετράμηνο 20 και το
- Β Τετράμηνο 18, (για μένα γίνεται,το λέω στους μαθητές μου, βάζω 20 στο Α αλλά στο Β αν δεν υπάρχει ανάλογη προσπάθεια το κατεβάζω). Μέσος όρος προφορικών λοιπόν 19, δεν είναι καλός; Σίγουρα ΑΡΙΣΤΟΣ..
Λοιπόν, ο συγκεκριμένος μαθητής γράφει στις προαγωγικές εξετάσεις 10/20 ή 50/100.
Ξέρετε ποιος είναι ο Μ.Ο τώρα του μαθήματος αυτού;
Ο βαθμός δηλαδή που μπει στο μητρώο του ή αποδεικτικό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Μ.Ο Τετραμήνων (Προφορικά) : 19 , Γραπτά 10 ,
Μέσος όρος του μαθήματος αυτού είναι: 14,5 🙄
- Που είναι το 20 του Α τετραμήνου-τεράστια βοήθεια απ τον καθηγητή αλλά!-
- Που είναι το 18 του Β τετραμήνου;-φαντάζομαι δεν θα υπήρχε ο x στο Β΄ τετράμηνο,ακόμη τον ψάχνουμε-.
- Ο καθηγητής του, θεώρησε ότι ο x είναι του 19 , σίγουρα δεν έκρινε σωστά! Τελικά το απολυτήριο αυτής της τάξης θα έχει βαθμό σε αυτό το μάθημα το 14.5
Δεν λέω ότι οι βαθμοί δεν παίζουν κανένα ρόλο, πρέπει όμως να συμφωνούν και με την αντίστοιχη γνώση.
Αναζητήστε λοιπόν τη γνώση και τα εφόδια!
Μια μικρή κουβέντα για τους συναδέρφους που βάζουν μόνο 20 αλλά και σε κείνους/εκείνες που λένε “στη Γ΄ ΓΕΛ εγώ μόνο 20 βάζω” και σε όλους /όλες που λένε “δεν δίνει πανελλήνιες”.
Γιατί αγαπητοί συνάδερφοι; Βοηθάτε έτσι; Τι μαθαίνει ο/η μαθητής/μαθήτριας σας; Ότι τα αγαθά κόποις κτώνται; Τι κερδίζει ; Πως θα συμπεριφέρεται στο μέλλον (στις σπουδές του και όχι μόνο) μετά απ το 20 σας ;
Τέλος, επειδή συνεχώς με ρωτάνε οι μαθητές μου ,
- “εσείς κύριε ήσασταν καλός μαθητής;” ή
- “τι βαθμούς είχατε στα μαθηματικά, στα φιλολογικά στη φυσική ή στη χημεία;” ,
Οι βαθμοί που τελείωσα το Γενικό Λύκειο(δεν ξέρω αν το έλεγαν έτσι τότε!), το μακρινό 1994 (σχολικό έτος 1993-1994) στο 46ο Λύκειο Αθηνών, είναι στο ΑΡΧΕΙΟ .
Σχόλια για τους δικούς μου βαθμούς ! (Αυτοκριτική! 😆 )
- Αυτός είναι ο μόνος έλεγχος που έχω σε ηλεκτρονική μορφή, όλοι οι προηγούμενοι ήταν καρτέλες σε χειρόγραφη μορφή.
- Δεν ήμουν και πολύ καλός μαθητής, αν και τελείωσα με 17 και 6 δέκατα !
- Στα μαθηματικά είχα 16 Μ.Ο(προφορικό), στην Ανάλυση έγραψα 17 τον Ιούνη, ενώ είχα 16 και στα τρία Τρίμηνα.
- Στη Χημεία πάτωσα ! Την 2η χρονιά όμως στις Πανελλήνιες είχα γράψει πάνω από 17 !
- Στα φιλολογικά δεν ήμουν και πολύ κακός τελικά! 😎
- Απουσίες, δεν γράφει, αλλά είχα λιγότερες από 30 , σίγουρα όχι 164 ή 114 !
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, σας εύχομαι πάντα να προοδεύετε και να αναζητάτε τη γνώση. Σας ευχαριστώ που διαβάσατε τη δημοσίευση μου.
Ο επιμελητής του ιστολογίου Ιορδάνης Χ. Κοσόγλου
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.
Πρόσφατα σχόλια