Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Ενδοσχολικές Εξετάσεις – Ύλη – Άρθρο του συναδέρφου Χ.Στεργίου

Κατηγορίες

Κάνε το τεστ!

Κάνε το τεστ!

Διαδικτυακά τεστ θεωρίας για όλες τις τάξεις ΓΕΛ,νομίζω αξίζει να προσπαθήσεις!

ΘΕΜΑ 1 & 3 Ενδοσχολικές

Γεωμετρία

Γεωμετρία -Πιθανά Θέματα.

ΘΕΜΑ 1 & 3

ΘΕΜΑ 1 & 3

Μαθηματικά Γ Γενικής
Το θεμα 1 και 3.

Θέμα 1&3-Ενδοσχολικά ΘΕΜΑΤΑ

THEMA B OMOGENEIS 2023

ΘΕΩΡΙΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

ΘΕΩΡΙΑ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

Τι πρέπει να ξέρω!
Θεωρία Γ΄ Τάξης
Όλα τα Σ-Λ.
Όλα τα Α-Ψ
Όλοι οι ορισμοί 2016-2024

Το Ερώτημα Α4

Α 4 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ

Πανελλήνιες 2020-2024

Πανελλήνιες 2020-2024

Θέματα &Λύσεις,μαζί με επαναληπτικές!

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

Τα 26 μαθήματα Γ τάξης ,
ΓΕΛ Αριδαίας 2023-2024

Τ.Θ.Δ.Δ Γ΄ προ/σμός(Αρχείο)

cropped Space

61 Επώνυμα Θέματα Β,Γ,Δ

cropped IMG 20230112 0913582

Φυλλάδιο 2024

Φυλλάδιο 2024

Περιέχει 88 ασκήσεις και τα Θέματα των ενδοσχολικών 2024.

Γεωμετρία Α τάξης ΓΕ.Λ-Φυλλάδιο

Κεφάλαια 4-11

Σκακιστική άσκηση

Είμαι και Εδώ!

Personal Room

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θ.Φυλακτός,2019-2024

Θέματα και μοριοδότηση!

Σελίδα Τ.Θ.Δ.Δ 2022-2024

Προσομοίωση ΓΕ.Λ Αριδαίας 2023

cropped school2 2022 07 27

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

ΣUMMA 2019

ΣUMMA 2019

Το 2019 συναντήθηκαν 10 μαθηματικά site και έφτιαξαν ένα Διαγώνισμα Προσομοίωσης.

Όλα τα ΦΥΛΛΑΔΙΑ

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Κάτω Άθροισμα

Εμβαδόν Χωρίου

Area

80 Ασκήσεις-Θέματα Γοπ-θετ

Ergasia 25-eclass(14.4.21)

Διαγωνίσματα Τετραμήνου Γ τάξης

170321 an exercise

Τ.Θ.Δ.Δ Γενικής(Αρχείο)

KONTRA

Παραμετρική Εξίσωση α΄βαθμού

Ακολουθίες

Important exercise

Άλγεβρα Α΄ τάξης ΓΕ.Λ-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test

Μαθήματα Γεωμετρίας Α τάξης

18553 sol

Γεωμετρία Α΄ τάξης-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test 2

Διανύσματα,τι πρέπει να ξέρω!

Τα Πάντα για τον Κύκλο

my eclass 2

Τεστ στην Άλγεβρα Β΄ τάξης

forms test 3

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΓΚΟΥΡΟ

diagwnismoi 201121

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Pythagoras

Θεματογραφία

Θεματογραφία

Ομάδα Μαθηματικών Γιαννιτσών

Στατιστικά Πανελληνίων 2021&2022

Α.Π.Θ-ΒΑΣΗ Μαθηματικού τμήματος

ΒΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΘ 2016-2023

2016-2023 Βάση
του Τμήματος μου!

2022

2022

2021

2021

2020

2020

eclass

eclass

Ι.Ε.Π

Βάσεις Εισαγωγής

Βάσεις Εισαγωγής

από το 2017-2024

e eggrafes

e eggrafes

για εγγραφές στην Α΄,Β΄ και Γ΄ ΓΕ.Λ

Υπολόγισε τα Μόρια σου!

Υπολόγισε τα Μόρια σου!

Πανελλήνιες 2024
για υποψήφιους ΓΕΛ

Ενδοσχολικές Εξετάσεις – Ύλη – Άρθρο του συναδέρφου Χ.Στεργίου

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ- ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Ένα από τα σημαντικά πράγματα που απασχολούν τους καθηγητές των Σχολείων στο διάστημα που απομένει μέχρι πριν τις εξετάσεις είναι ο σωστός καθορισμός της εξεταστέας ύλης. Συνήθως σε αυτό το αντικείμενο δεν δίνουμε πολύ σημασία μέχρι τώρα και πρέπει στο μέλλον να το αντιμετωπίσουμε με περισσότερη προσοχή.Ο λόγος είναι προφανής και οι Σχολικοί Σύμβουλοι που τα ”ακούνε ” συνήθως για τα λάθη μας μπορούνε να μας πούνε ποιες είναι οι σημαντικότερες παραλείψεις μας. Ας κάνω μερικές σκέψεις, τελείως εν θερμώ , τι πρέπει να έχουμε κατά νου, ώστε η εξεταστέα ύλη να είναι από κάθε άποψη η ενδεδειγμένη :

Α. Το πρώτο πράγμα είναι ,σε συνεργασία με όσους διδάσκουν το ίδιο μάθημα, να εντοπιστεί η κοινή ύλη που έχει διδαχθεί από όλους , σωστά και ολοκληρωμένα , και η οποία έχει καθοριστεί από τη σχετική εγκύκλιο ως διδακτέα ύλη . Δεν είναι σωστό να δοθούν για τις εξετάσεις πράγματα που διδάχθηκαν μεν , αλλά είναι εκτός διδακτέας ύλης.

Β. Από την ύλη αυτή πρέπει να αφαιρεθεί το ένα τρίτο(παρακαλώ τον κύριο Καραγιάννη να μας δώσει τους συνδέμους που ορίζουν τη φετινή διδακτέα ύλη και τυχόν άλλες παρατηρήσεις) αλλά ό,τι απομείνει να μην είναι λιγότερο από τη μισή δαδακτέα ύλη.Έτσι είναι στο Λύκειο τουλάχιστον.Για το Γυμνάσιο θα ήθελα τη βοήθειά σας.

Γ. Η ύλη που θα αφαιρεθεί πρέπει να μην αφήνει κενά σε ό,τι απομένει για να εξεταστεί. Είναι π.χ. άστοχο στη Γεωμετρία της Α΄Λυκείου να αφαιρεθεί η ενότητα της ισότητας ορθογωνίων τριγώνων (κανένας φυσικά δεν το κάνει) και μεις σε κάποια άσκηση να ζητήσουμε ( ή να χρειαστεί) σύγκριση ορθ. τριγώνων. Αρχικά αφαιρούμε λοιπόν όσες παραγράφους είναι ανεξάρτητες και που οι έννοιές τους είτε δεν συναντώνται συχνά είτε η αναφορά σε αυτές μπορεί να αποφευχθεί εύκολα. Για παράδειγμα η ενότητα ” ανισοτικές σχέσεις στα τρίγωνα ” μπορεί να αφαιρεθεί στη γεωμετρία της Α’ Λυκείου, χωρίς να προκύψει πρόβλημα στα άλλα κεφάλαια. Μπορούμε επίσης να αφαιρέσουμε τις αποδείξεις σε όλες τις προτάσεις στην ενότητα με τις παράλληλες ευθείες. Μερικές φορές αφήνουμε στην ύλη ενότητες με την επισήμανση ότι θα χρειαστούν οι τύποι και οι έννοιες, δεν θα ζητηθούν όμως ασκήσεις.Τέτοιες περικοπές πρέπει να προσεχθούν πολύ, διότι εύκολα μπορεί να ξεφύγει κάτι. Εύκολες αφαιρέσεις είναι οι αποδείξεις τύπων ή θεωρημάτων και ίσως εκεί πρέπει να εστιάζουμε, μια και με αυτό τον τρόπο οι ασκήσεις μπορούν να ”πιάνουν” περισσότερη ύλη.

Δ. Είναι πολύ δύσκολο να εξετάσουμε αν η ύλη που αφαιρέσαμε είναι σε έκταση αυτή που πρέπει.Συνήθως εδώ μας καθοδηγεί η εμπειρία και η συνεργασία με τους συναδέλφους της ίδιας ειδικότητας.Καλό είναι όμως να αφαιρούμε πράγματα που ο μαθητής δεν μπορεί να κατανοήσει και να επιλέγουμε ύλη εκεί που είναι η ουσία του μαθήματος.

Ε. Για την εξεταστέα ύλη στο Γυμνάσιο θα ήθελα με χαρά να δω ανά τάξη τις προτάσεις των συναδέλφων που έχουν εμπειρία σε αυτό το ζήτημα. Συχνά βλέπουμε τελείως διαφορετική ύλη από Σχολείο σε Σχολείο, κάτι που δεν είναι καλή εικόνα .Κάτι ανάλογο βέβαια γίνεται και στο Λύκειο, αλλά εκεί τα παιδιά έχουν συνήθως και φροντιστηριακή καθοδήγηση και τυχόν λάθη διορθώνονται πιο εύκολα.

ΣΤ. Πριν ανακοινώσουμε την ύλη καλό είναι να κάνουμε μια συνολική αξιολόγησής της , κάνοντας σε μας τους ίδιους τα εξής ερωτήματα :
– Είναι η ύλη μέσα από αυτά που διδάχθηκαν οι μαθητές σε όλα τα τμήματα ;
– Είναι η ύλη μας μέσα από την ύλη που ορίζει το υπουργείο ;

– Συμβαδίζει η ύλη με τους βασικούς στόχους διδασκαλίας που είχαμε θέσει στην αρχή της χρονιάς ;

– Εστιάζει η ύλη στα βασικά πράγματα που πρέπει να αποκομίσει ο μαθητής στην τάξη αυτή ή ”πλατιάζει ” και τον απομακρύνει από τους βασικούς στόχους ;
– Μας δίνει η ύλη που επιλέξαμε τη δυνατότητα να βάλουμε στις εξετάσεις θέματα , όπως αυτά που ίσως έχουμε στο μυαλό μας ;

Ζ. Την ύλη, όταν μπορούμε , αξίζει να την δίνουμε έγκαιρα και καμιά φορά πριν το Πάσχα, αν το διάστημα από του Θωμά μέχρι τις εξετάσεις είναι λιγότερο από δέκα μέρες.Προφανώς πρέπει να αναρτάται στους πίνακες ανακοινώσεων του σχολείου και να την παίρνουν σωστά οι μαθητές. Το τελευταίο ευτυχώς γίνεται πια εύκολα , αφού τα παιδιά την παίρνουν στα κινητά τους με φωτογραφία .

Αγαπητοί φίλοι, ξέρω πώς μόνο ακροθιγώς περιγράφω το θέμα και σκόπιμα σταματάω εδώ .Αφήνω σε σας να συμπληρώσετε τυχόν παρατηρήσεις και όπου είναι δυνατόν να αναρτήσουμε ενδεικτικά σχέδια εξεταστέας ύλης, ώστε να γίνουν και ενδιαφέρουσες συζητήσεις . Στο τέλος μπρορούμε να δώσουμε και σκέψεις για το πώς επιλέγουμε καλά θέματα στις εξετάσεις, αλλά αυτό καλύτερα να γίνει σε καινούριο μήνυμα και με άλλο τίτλο. Ευχαριστώ για την υπομονή σας !

ΠΗΓΗ : Συνάδερφος Χ.Στεργίου , αναρτήθηκε στο facebook.com την 04.04.17.


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate

Επικοινωνία

Επικοινωνία

Επιμελητής Ιστολογίου-Βιογραφικό!

bachelor

Μέλος της Lisari Team

Lisari Team

Ιστορικό

Ιούλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Ώρα Ελλάδος

15 Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης

.jpg

Άλγεβρα Α΄ ΓΕΛ Β΄ τόμος

Algebra A b tomos lisari team

Facebook

fb id

Άποψη-Αρθρογραφία!

Iordanis X. Kosoglou

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Λίγο πριν τις Πανελλήνιες-Οδηγίες!

Τι κάνω λίγο πριν αλλά και κατά την διάρκεια των εξετάσεων,τι να προσέξω,
τι να αποφύγω.
Οδηγίες προς τους υποψηφίους!

Σχολικά Βιβλία ΓΕΛ σε ψηφιακή μορφή

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΕΛ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

55 Μαθήματα Ανάλυσης Γ’ Λυκείου

26 Μαθήματα ΓΟΠ1 2023

300321 DLH

Μάθημα:Συνάρτηση1-1

Αχ!Σύνθεση Συναρτήσεων

Διαγωνίσματα στις Συναρτήσεις

synthesi

Όρια-Περίπτωση 0/0

Όριο x τείνει Άπειρο!

Συνέχεια Συνάρτησης (6 Βιντεο)

Διαγωνίσματα στα Όρια

.jpg

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι παράγραφο 2.4

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι και 2.8

thema D Kopadis 220321

Άσκηση Ημέρας-3ο ΓΕ.Λ Γιαννιτσών

Επαναληπτικά Θέματα Γ προσ/μου

tetradio

Μάθημα:Τριγωνομετρία

Sin(2pi*x)*Sin(2pi*y)

Μάθημα:Απόλυτη Τιμή

mathima a alg 091120

Μάθημα:Εξίσωση β΄βαθμού

Algebra A

Άλγεβρα Α΄ – Επανάληψη

Τι είναι το Άπειρο ;

Μάθημα:Λογισμός Πιθανοτήτων

Διανυσματικές Ακτίνες!

Εσωτερικό Γινόμενο

Μήκος Τόξου-Κυκλικός Τομέας

Rubik’s Cube

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου!

Το Δίλλημα του Τρένου!

Διαγωνισμοί Μαθηματικών

diagwnismoi 201121

Πείραμα Ερατοσθένη

Πόσες Πιθανότητες έχεις να κερδίσεις το Τζόκερ ;

Πρώτη Ανάρτηση στις 15/3/2011

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Να είστε καλά! Σας ευχαριστώ.

Συγκινητικό Σχόλιο 2

Συγκινητικό Σχόλιο 2

I Like Maths(2011-2024)

13 years!

Φέτος (2024) το ιστολόγιο μου έκλεισε 13 χρόνια.

I Like Maths(2011-2022)

I Like Maths(2011-2022)

Η δημοσίευση των 11 χρόνων !

I Like Maths(2011-2021)

I Like Maths(2011-2021)

Η δημοσίευση των 10 χρόνων!

Γιατί πιστεύουμε στα ζώδια;

Τι είναι η Κβαντική Φυσική;

Παιχνίδι&Μαθηματικά

Παιχνίδι&Μαθηματικά

18ος και 17ος Διαγωνισμός
για τις τάξεις Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς