Αρχική » ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ » Ενδοσχολικές Εξετάσεις – Ύλη – Άρθρο του συναδέρφου Χ.Στεργίου

Κατηγορίες

Σκακιστική άσκηση

Προσομοίωση ΓΕ.Λ Αριδαίας 2023

cropped school2 2022 07 27

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

Προσομοίωση Απολυτήριων Εξετάσεων 2022

ΘΕΜΑ 1 & 3

ΘΕΜΑ 1 & 3

ΘΕΜΑ 1 & 3 Ενδοσχολικές

Γεωμετρία

Είμαι και Εδώ!

Personal Room

2022

2022

2021

2021

2020

2020

ΣUMMA 2019

ΣUMMA 2019

Ι.Ε.Π

eclass

eclass

Σελίδα Τ.Θ.Δ.Δ 2022-2024

ΤΑ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΜΟΥ

Το Α4 των Πανελληνίων!

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Εντός,Εκτός Ύλης-Ολοκληρώματα

Κάτω Άθροισμα

Εμβαδόν Χωρίου

Area

Γ τάξη-Φυλλάδιο 2024

μαθήματα Γοπ 1 σχ.έτη 22-23,23-24

Διαγωνίσματα Τετραμήνου Γ τάξης

170321 an exercise

53 Επώνυμα Θέματα Β,Γ,Δ

cropped IMG 20230112 0913582

80 Ασκήσεις-Θέματα Γοπ-θετ

Ergasia 25-eclass(14.4.21)

Τ.Θ.Δ.Δ-Αρχείο

cropped Space

Τ.Θ.Δ.Δ 2023-Αρχείο

KONTRA

Άλγεβρα Α τάξης ΓΕ.Λ Φυλλάδιο

ΑΛΓ Α1 060223

Μάθημα:Παραμετρική Εξίσωση α΄βαθμού

Μάθημα:Ακολουθίες(Α.Π-Γ.Π)

Important exercise

Άλγεβρα Α΄ τάξης ΓΕ.Λ-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test

Γεωμετρία Α τάξης ΓΕ.Λ-Φυλλάδιο

Κεφάλαια 4-11

Μαθήματα Γεωμετρίας Α τάξης

18553 sol

Γεωμετρία Α΄ τάξης-Ερωτήσεις Κλειστού Τύπου

forms test 2

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΓΚΟΥΡΟ

diagwnismoi 201121

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Pythagoras

ΆλγεβραΒ ΓΕΛ-Απαραίτητες Γνώσεις-Τεστ

forms test 3

Μάθημα:Διανύσματα

Μάθημα:Ο Κύκλος

my eclass 2

Θέμα 1&3-Ενδοσχολικά ΘΕΜΑΤΑ

THEMA B OMOGENEIS 2023

Θεματογραφία

Θεματογραφία

Ομάδα Μαθηματικών Γιαννιτσών

Στατιστικά Πανελληνίων 2021&2022

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

ΒΑΣΗ μαθηματικού Α.Π.Θ

2016-2020 Βάση Τμήματος

Ενδοσχολικές Εξετάσεις – Ύλη – Άρθρο του συναδέρφου Χ.Στεργίου

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ- ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

Ένα από τα σημαντικά πράγματα που απασχολούν τους καθηγητές των Σχολείων στο διάστημα που απομένει μέχρι πριν τις εξετάσεις είναι ο σωστός καθορισμός της εξεταστέας ύλης. Συνήθως σε αυτό το αντικείμενο δεν δίνουμε πολύ σημασία μέχρι τώρα και πρέπει στο μέλλον να το αντιμετωπίσουμε με περισσότερη προσοχή.Ο λόγος είναι προφανής και οι Σχολικοί Σύμβουλοι που τα ”ακούνε ” συνήθως για τα λάθη μας μπορούνε να μας πούνε ποιες είναι οι σημαντικότερες παραλείψεις μας. Ας κάνω μερικές σκέψεις, τελείως εν θερμώ , τι πρέπει να έχουμε κατά νου, ώστε η εξεταστέα ύλη να είναι από κάθε άποψη η ενδεδειγμένη :

Α. Το πρώτο πράγμα είναι ,σε συνεργασία με όσους διδάσκουν το ίδιο μάθημα, να εντοπιστεί η κοινή ύλη που έχει διδαχθεί από όλους , σωστά και ολοκληρωμένα , και η οποία έχει καθοριστεί από τη σχετική εγκύκλιο ως διδακτέα ύλη . Δεν είναι σωστό να δοθούν για τις εξετάσεις πράγματα που διδάχθηκαν μεν , αλλά είναι εκτός διδακτέας ύλης.

Β. Από την ύλη αυτή πρέπει να αφαιρεθεί το ένα τρίτο(παρακαλώ τον κύριο Καραγιάννη να μας δώσει τους συνδέμους που ορίζουν τη φετινή διδακτέα ύλη και τυχόν άλλες παρατηρήσεις) αλλά ό,τι απομείνει να μην είναι λιγότερο από τη μισή δαδακτέα ύλη.Έτσι είναι στο Λύκειο τουλάχιστον.Για το Γυμνάσιο θα ήθελα τη βοήθειά σας.

Γ. Η ύλη που θα αφαιρεθεί πρέπει να μην αφήνει κενά σε ό,τι απομένει για να εξεταστεί. Είναι π.χ. άστοχο στη Γεωμετρία της Α΄Λυκείου να αφαιρεθεί η ενότητα της ισότητας ορθογωνίων τριγώνων (κανένας φυσικά δεν το κάνει) και μεις σε κάποια άσκηση να ζητήσουμε ( ή να χρειαστεί) σύγκριση ορθ. τριγώνων. Αρχικά αφαιρούμε λοιπόν όσες παραγράφους είναι ανεξάρτητες και που οι έννοιές τους είτε δεν συναντώνται συχνά είτε η αναφορά σε αυτές μπορεί να αποφευχθεί εύκολα. Για παράδειγμα η ενότητα ” ανισοτικές σχέσεις στα τρίγωνα ” μπορεί να αφαιρεθεί στη γεωμετρία της Α’ Λυκείου, χωρίς να προκύψει πρόβλημα στα άλλα κεφάλαια. Μπορούμε επίσης να αφαιρέσουμε τις αποδείξεις σε όλες τις προτάσεις στην ενότητα με τις παράλληλες ευθείες. Μερικές φορές αφήνουμε στην ύλη ενότητες με την επισήμανση ότι θα χρειαστούν οι τύποι και οι έννοιες, δεν θα ζητηθούν όμως ασκήσεις.Τέτοιες περικοπές πρέπει να προσεχθούν πολύ, διότι εύκολα μπορεί να ξεφύγει κάτι. Εύκολες αφαιρέσεις είναι οι αποδείξεις τύπων ή θεωρημάτων και ίσως εκεί πρέπει να εστιάζουμε, μια και με αυτό τον τρόπο οι ασκήσεις μπορούν να ”πιάνουν” περισσότερη ύλη.

Δ. Είναι πολύ δύσκολο να εξετάσουμε αν η ύλη που αφαιρέσαμε είναι σε έκταση αυτή που πρέπει.Συνήθως εδώ μας καθοδηγεί η εμπειρία και η συνεργασία με τους συναδέλφους της ίδιας ειδικότητας.Καλό είναι όμως να αφαιρούμε πράγματα που ο μαθητής δεν μπορεί να κατανοήσει και να επιλέγουμε ύλη εκεί που είναι η ουσία του μαθήματος.

Ε. Για την εξεταστέα ύλη στο Γυμνάσιο θα ήθελα με χαρά να δω ανά τάξη τις προτάσεις των συναδέλφων που έχουν εμπειρία σε αυτό το ζήτημα. Συχνά βλέπουμε τελείως διαφορετική ύλη από Σχολείο σε Σχολείο, κάτι που δεν είναι καλή εικόνα .Κάτι ανάλογο βέβαια γίνεται και στο Λύκειο, αλλά εκεί τα παιδιά έχουν συνήθως και φροντιστηριακή καθοδήγηση και τυχόν λάθη διορθώνονται πιο εύκολα.

ΣΤ. Πριν ανακοινώσουμε την ύλη καλό είναι να κάνουμε μια συνολική αξιολόγησής της , κάνοντας σε μας τους ίδιους τα εξής ερωτήματα :
– Είναι η ύλη μέσα από αυτά που διδάχθηκαν οι μαθητές σε όλα τα τμήματα ;
– Είναι η ύλη μας μέσα από την ύλη που ορίζει το υπουργείο ;

– Συμβαδίζει η ύλη με τους βασικούς στόχους διδασκαλίας που είχαμε θέσει στην αρχή της χρονιάς ;

– Εστιάζει η ύλη στα βασικά πράγματα που πρέπει να αποκομίσει ο μαθητής στην τάξη αυτή ή ”πλατιάζει ” και τον απομακρύνει από τους βασικούς στόχους ;
– Μας δίνει η ύλη που επιλέξαμε τη δυνατότητα να βάλουμε στις εξετάσεις θέματα , όπως αυτά που ίσως έχουμε στο μυαλό μας ;

Ζ. Την ύλη, όταν μπορούμε , αξίζει να την δίνουμε έγκαιρα και καμιά φορά πριν το Πάσχα, αν το διάστημα από του Θωμά μέχρι τις εξετάσεις είναι λιγότερο από δέκα μέρες.Προφανώς πρέπει να αναρτάται στους πίνακες ανακοινώσεων του σχολείου και να την παίρνουν σωστά οι μαθητές. Το τελευταίο ευτυχώς γίνεται πια εύκολα , αφού τα παιδιά την παίρνουν στα κινητά τους με φωτογραφία .

Αγαπητοί φίλοι, ξέρω πώς μόνο ακροθιγώς περιγράφω το θέμα και σκόπιμα σταματάω εδώ .Αφήνω σε σας να συμπληρώσετε τυχόν παρατηρήσεις και όπου είναι δυνατόν να αναρτήσουμε ενδεικτικά σχέδια εξεταστέας ύλης, ώστε να γίνουν και ενδιαφέρουσες συζητήσεις . Στο τέλος μπρορούμε να δώσουμε και σκέψεις για το πώς επιλέγουμε καλά θέματα στις εξετάσεις, αλλά αυτό καλύτερα να γίνει σε καινούριο μήνυμα και με άλλο τίτλο. Ευχαριστώ για την υπομονή σας !

ΠΗΓΗ : Συνάδερφος Χ.Στεργίου , αναρτήθηκε στο facebook.com την 04.04.17.


Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Translate

Επικοινωνία

Επικοινωνία

Επιμελητής Ιστολογίου-Βιογραφικό!

bachelor

Μέλος της Lisari Team

Lisari Team

Ιστορικό

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Ώρα Ελλάδος

15 Επαναληπτικά Κριτήρια Αξιολόγησης

.jpg

Άλγεβρα Α΄ ΓΕΛ Β΄ τόμος

Algebra A b tomos lisari team

Facebook

fb id

Άποψη-Αρθρογραφία!

Iordanis X. Kosoglou

Σχολικά Βιβλία ΓΕΛ σε ψηφιακή μορφή

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΕΛ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

55 Μαθήματα Ανάλυσης Γ’ Λυκείου

26 Μαθήματα ΓΟΠ1 2023

300321 DLH

Μάθημα:Συνάρτηση1-1

Αχ!Σύνθεση Συναρτήσεων

Διαγωνίσματα στις Συναρτήσεις

synthesi

Όρια-Περίπτωση 0/0

Όριο x τείνει Άπειρο!

Συνέχεια Συνάρτησης (6 Βιντεο)

Διαγωνίσματα στα Όρια

.jpg

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι παράγραφο 2.4

Διαγώνισμα Γ ΓΕΛ-μέχρι και 2.8

thema D Kopadis 220321

Άσκηση Ημέρας-3ο ΓΕ.Λ Γιαννιτσών

Επαναληπτικά Θέματα Γ προσ/μου

tetradio

Μάθημα:Τριγωνομετρία

Sin(2pi*x)*Sin(2pi*y)

Μάθημα:Απόλυτη Τιμή

mathima a alg 091120

Μάθημα:Εξίσωση β΄βαθμού

Algebra A

Άλγεβρα Α΄ – Επανάληψη

Τι είναι το Άπειρο ;

Μάθημα:Λογισμός Πιθανοτήτων

Διανυσματικές Ακτίνες!

Εσωτερικό Γινόμενο

Μήκος Τόξου-Κυκλικός Τομέας

Rubik’s Cube

Το Δίλημμα του Φυλακισμένου!

Το Δίλλημα του Τρένου!

Διαγωνισμοί Μαθηματικών

diagwnismoi 201121

Πείραμα Ερατοσθένη

Πόσες Πιθανότητες έχεις να κερδίσεις το Τζόκερ ;

Πρώτη Ανάρτηση στις 15/3/2011

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Συγκινητικό Σχόλιο 1

Συγκινητικό Σχόλιο 2

Συγκινητικό Σχόλιο 2

I Like Maths(2011-2024)

13 years!

I Like Maths(2011-2022)

I Like Maths(2011-2022)

I Like Maths(2011-2021)

I Like Maths(2011-2021)

Γιατί πιστεύουμε στα ζώδια;

Σύνδεση στη Webex (Εκπαιδευτικοί)

Τι είναι η Κβαντική Φυσική;

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς