Το κούρεμα

Μια μέρα ένας ανθοπώλης πήγε σε ένα κουρείο για κούρεμα. Μετά το κούρεμα, ρώτησε για τον λογαριασμό του και ο κουρέας απάντησε, “δεν μπορώ να δεχτώ τα χρήματα από σας, προσφέρω κοινωφελές έργο αυτή την εβδομάδα.” Ο ανθοπώλης ευχαρίστησε και έφυγε από το κατάστημα. Όταν ο κουρέας πήγε να ανοίξει το κατάστημά του το επόμενο πρωί, στην πόρτα του βρήκε να τον περιμένει μια κάρτα με «ευχαριστώ» και μια ντουζίνα τριαντάφυλλα.

Σε λίγο ένας φούρναρης μπήκε για κούρεμα, και όταν πήγε να πληρώσει, ο κουρέας και πάλι απάντησε: «Δεν μπορώ να δεχθώ τα χρήματα από σας, προσφέρω κοινωφελές έργο αυτή την εβδομάδα.” Ο φούρναρης ήταν ευτυχής και έφυγε από το κατάστημα. Το πρωί, όταν ο κουρέας πήγε να ανοίξει, στην πόρτα του υπήρχε μια κάρτα με «ευχαριστώ» και μια ντουζίνα τσουρέκια.

Στη συνέχεια, ένας βουλευτής ήρθε για κούρεμα, και όταν πήγε να πληρώσει το λογαριασμό του, ο κουρέας και πάλι απάντησε, “δεν μπορώ να δεχτώ τα χρήματα από σας, προσφέρω κοινωφελές έργο αυτή την εβδομάδα.” Ο βουλευτής ήταν πολύ χαρούμενος και έφυγε από το κατάστημα. Το επόμενο πρωί, όταν ο κουρέας πήγε να ανοίξει, υπήρχαν μια ντουζίνα βουλευτές που περίμεναν στην ουρά για ένα δωρεάν κούρεμα.

Και αυτό, φίλοι μου, καταδεικνύει τη θεμελιώδη διαφορά μεταξύ των πολιτών της χώρας μας και των πολιτικών που την κυβερνούν.

Οι πολιτικοί όπως και οι πάνες πρέπει να αλλάζουν συχνά, και για τον ίδιο ακριβώς λόγο!

Πες στη Mattel να σταματήσει τις καταστροφικές της συνήθειες

Τα δάση της Ινδονησίας δεν είναι παίξε – γέλασε.

Η Barbie έχει μια πολύ κακή συνήθεια: καταστρέφει τα αρχέγονα δάση της Ινδονησίας μόνο και μόνο για να τυλιχτεί η ίδια σε μια όμορφη συσκευασία. Αποτέλεσμα: Πολλές από τις τελευταίες τίγρεις, τους ουραγκοτάγκους και τους ελέφαντες των δασών αυτών χάνουν το τελευταίο τους καταφύγιο.

Τίγρη της Σουμάτρας

Η Mattel, ο κατασκευαστής της Barbie, τροφοδοτεί αυτήν την κακή συνήθεια χρησιμοποιώντας χαρτί συσκευασίας που προέρχεται από τον πιο διαβόητο καταστροφέα των δασών της Ινδονησίας, την εταιρεία Asia Pulp and Paper (APP), που πέρσι είχε εμπλακεί στη δράση μας με τη Nestle. Ανεκτίμητες φυσικές περιοχές άγριας ζωής και πολύτιμα τροπικά δάση καταστρέφονται για να γίνουν φτηνές συσκευασίες παιχνιδιών και να καταλήξουν στα σκουπίδια.

Καταστροφή δάσους στην Ινδονησία

Τα παιχνίδια του μέλλοντος δεν πρέπει να απειλούν το μέλλον των αρχέγονων δασών.

Πες στη Mattel να σταματήσει να καταστρέφει αρχέγονα δάση για να πακετάρει παιχνίδια!

Δείτε παρακάτω το VIDEO

πηγή: Greenpeace

Σιγουριά τέλος για τους δασκάλους

Ορκωμοσία, πτυχίο και διορισμός. Για τους περισσότερους νέους δασκάλους η λέξη «ανεργία» ήταν σχεδόν άγνωστη τα τελευταία χρόνια, ωστόσο τα μηνύματα δεν είναι ελπιδοφόρα για τους αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων από το 2015.

Η μείωση των σχολικών μονάδων κατά 12%, ο δραστικός περιορισμός των συνταξιοδοτήσεων και η αναλογία της μιας πρόσληψης για κάθε πέντε αποχωρήσεις «φρενάρουν» την ταχεία απορρόφηση των δασκάλων από τη δημόσια εκπαίδευση. Μάλιστα, εκτιμάται ότι οι πίνακες των αναπληρωτών θα γεμίσουν με 8.000 δασκάλους σε μία τετραετία, από 4.345 που είναι σήμερα, αν διατηρηθεί η ετήσια αύξηση των αδιορίστων κατά 25%.

Αγωνιώδη ερωτήματα

Την παραπάνω εικόνα, που ανατρέπει τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τον κλάδο των δασκάλων, σκιαγραφεί έρευνα που διεξήγαγε επιστημονική ομάδα της εταιρίας συμβούλων εκπαίδευσης και σταδιοδρομίας «Employ», υπό την επίβλεψη των συμβούλων Χρήστου Ταουσάνη, Κωνσταντίνου Κότιου και του συνεργάτη – εκπαιδευτικού ερευνητή Βασίλειου Καλόγηρου. Αφετηρία για την εκπόνηση της μελέτης, που φέρει τον τίτλο «Τάσεις και προοπτικές στο επάγγελμα του δασκάλου», αποτέλεσαν τα αγωνιώδη ερωτήματα αριστούχων μαθητών. Κατά τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών τους εξέφραζαν απορίες για το αν θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις υψηλές βαθμολογίες τους για τη «σιγουριά» του Παιδαγωγικού.

Υπενθυμίζεται ότι το ολοήμερο σχολείο συνέβαλε στην απορρόφηση χιλιάδων νέων δασκάλων, με αποτέλεσμα να αδειάσουν οι πίνακες των αδιορίστων και να εκτοξευτεί η ζήτηση για τα παιδαγωγικά τμήματα στις πανελλήνιες εξετάσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι οι βάσεις του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ «ανταγωνίζονται» με αυτές της Νομικής τα τελευταία χρόνια.

Οι συνταξιοδοτήσεις

Ωστόσο, οι πόρτες των σχολείων σταδιακά φαίνεται ότι… κλείνουν την προσεχή πενταετία για τους νέους αποφοίτους των Παιδαγωγικών Τμημάτων, σηματοδοτώντας την επιστροφή του εφιάλτη της ανεργίας στο συγκεκριμένο κλάδο. Το τρέχον σχολικό έτος (2010-2011) καταγράφηκαν 4.345 αδιόριστοι δάσκαλοι, που εργάζονται ως αναπληρωτές, παρουσιάζοντας αύξηση 24,53% σε σύγκριση με το 2009-2010.

Τα συμπεράσματα

Η επεξεργασία στοιχείων του υπουργείου Παιδείας για τις συνταξιοδοτήσεις οδηγεί τους ερευνητές στα εξής συμπεράσματα:

1. Ο ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ 36.813 δασκάλων τα τελευταία 21 χρόνια (από το 1990 έως το 2011) συνεπάγεται και σταδιακή μείωση των άμεσων συνταξιοδοτήσεων.

2. ΟΙ ΔΙΟΡΙΣΘΕΝΤΕΣ των τελευταίων 21 ετών δεν έχουν ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.

3. ΚΟΒΟΝΤΑΙ οι πρόωρες συντάξεις. Αυτό αφορά κυρίως τις γυναίκες που αποτελούν και την πλειονότητα των δασκάλων (31.036 γυναίκες και 15.787 άνδρες εκπαιδευτικοί).

4. AΥΞΑΝΟΝΤΑΙ τα όρια συνταξιοδότησης.

5. ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ο αριθμός των δασκάλων που αποκτούν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Μετά την αποχώρηση 2.700 δασκάλων, απομένουν 5.839 εκπαιδευτικοί άνω των 50 ετών, οι οποίοι αποτελούν περίπου το 12,9% των υπηρετούντων. Με βάση τα ηλικιακά στοιχεία, αυτοί που μπορούν να συνταξιοδοτηθούν άμεσα είναι 3.092 (6,8%).

Συγχωνεύσεις

Λόγω του «Καλλικράτη» στην εκπαίδευση, το επόμενο σχολικό έτος δε θα λειτουργήσουν 715 δημοτικά σχολεία. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με την έρευνα, ανέρχεται σε 12% και θα οδηγήσει σε ελάχιστους διορισμούς δασκάλων αλλά και σε περιορισμό των αναγκών για αναπληρωτές. Επιπλέον, από το 2003 έως και το 2009 παρατηρείται συνεχής μείωση του μαθητικού πληθυσμού το δημοτικών, όπως επίσης και των εκπαιδευτικών μονάδων. Από τους 654.780 μαθητές της περιόδου 2003-2004 φθάσαμε στους 635.804 μαθητές το 2008-2009, δηλαδή στα θρανία κάθονται 18.976 λιγότεροι μαθητές.

Έως το 2015

H εκτίμηση για μείωση του αριθμού των δασκάλων που θα απασχολούνται ως μόνιμοι και αναπληρωτές ενισχύεται και από άλλες παραμέτρους, όπως η μείωση των αποσπάσεων, των εκπαιδευτικών αδειών, το κλείσιμο των μικρών σχολείων και η μικρή επιβάρυνση που θα προκύψει από την έλευση αποφοίτων παιδαγωγικών τμημάτων του εξωτερικού (Βουλγαρία, Ρουμανία και Κύπρο). «Η μείωση μπορεί να συγκρατηθεί προσωρινά -και μέχρι το 2015, έτος πλήρους εφαρμογής του νέου ασφαλιστικού- από τον αυξημένο αριθμό συνταξιοδοτήσεων και από την αύξηση των ολοήμερων σχολείων», επισημαίνουν οι ερευνητές.

ΤΗΣ ΛΙΝΑΣ ΚΟΪΝΑ

πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Ιούνιος ή Ιούνης

Ο έκτος κατά σειρά μήνας του Ιουλιανού ημερολογίου που καθιέρωσαν οι Ρωμαίοι. Η Ήρα, η γυναίκα του Δία, που στη γλώσσα των Ρωμαίων λεγόταν Iuno, έδωσε το όνομά της σʼ αυτό το μήνα. Τον ίδιο μήνα και ειδικά στις 10 Ιουνίου, οι Ρωμαίοι γιόρταζαν τη γιορτή της θεάς Εστίας. Βέβαια αυτό έχει σχέση με το περιεχόμενο του μήνα Ιούνη που είναι ο θερισμός.

Όλοι οι ευρωπαϊκοί λαοί τον Ιούνιο έχουν ως βάση της διατροφής τους το σιτάρι και επειδή αυτό το μήνα υπάρχει σιτάρι καινούργιας σοδειάς, ψήνουν το πρώτο ψωμί. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως, οι αρτοποιοί στην αρχαία Ρώμη, γιόρταζαν και έψηναν το ψωμί στα ιερά της Εστίας!

Κοντά λοιπόν στους ανθρώπους αλλά και στους Θεούς που έβγαζαν το ψωμί της νέας σοδειάς, γιόρταζαν αλλά και τιμούνταν και οι γαϊδάροι. Τα υπομονετικά αυτά συμπαθή τετράποδα, που αφενός κουβαλούσαν το σιτάρι αλλά και αφετέρου γύριζαν το μύλο που επρόκειτο να αλέσει το σιτάρι.

Αυτό το μήνα λοιπόν αρχίζουν να πρωτοβγαίνουν και να ωριμάζουν τα πρώτα φρούτα, τα κεράσια (ή πετροκέρασα όπως τα θέλει ο λαός μας), τα χνουδωτά βερύκοκα αλλά και τα ροδάκινα, ο Θεριστής όπως όλοι τον ξέρουν, ο μήνας με τη μεγαλύτερη μέρα, ο μήνας του Αη Γιαννιού του Λαμπαδιάρη, του Λαμπροφόρου, του Φανιστή, του Λιοτροπιού όπου όλοι γιορτάζουν ανάβοντας φωτιές.

Στην πατρίδα μας ο Ιούνης έχει πολλές λαϊκές ονομασίες που αναφέρονται είτε στη σχέση του με τις εποχές, είτε με τις αγροτικές εργασίες οι οποίες έχουν σχέση μʼ αυτόν. Συχνά ακούμε να τον λένε Πρωτόλη, ή Πρωτογιούλη, δηλαδή πρώτο μήνα της εποχής του καλοκαιριού.

Ακόμα τον λένε θεριστή, κυρίως για τις πεδινές περιοχές, γιατί οι ορεινές περιοχές έχουν σαν θεριστή τον επόμενο μήνα.

Στη Βόρεια Ελλάδα ο Ιούνης αναφέρεται ως Κερασάρης, ενώ οι Πόντιοι τον αποκαλούν Κερασινό, αφού αυτή την περίοδο ωριμάζουν τα κεράσια. Ένα ρήμα λαϊκό το ερινιάζω ή ορνιάζω, που σημαίνει γονιμοποιώ ήμερη συκιά, με κλαδί αγριοσυκιάς, του δίνει την ονομασία Ερινιαστή, Ορνιαστή αλλά και απαρνιαστή.

Τέλος χαρακτηριστικό είναι το όνομα ως Αϊγιάννης ή Αϊγιαννίτης από του Αη Γιάννη τις γιορτές όπως τις λέει ο λαός μας. Στις Κυκλάδες, Νάξο, Κύθνο αλλά και σε άλλα νησιά, στη γιορτή του Αη Γιάννη του Απορνιαστή, πιστεύουν ότι τελειώνει το όρνιασμα των σύκων. Γιʼ αυτό αυτή τη μέρα της γιορτής του πηγαίνουν και μαζεύουν χώμα κάτω από τη συκιά, το ρίχνουν πάνω της και λένε τα παρακάτω λόγια: “Ως βαστά ο Χριστός τον κόσμο και ο Αϊ – Γιάννης την αλήθεια, βάσταξε και συ συκιά τα λύθια”.

Λύθια είναι βέβαια τα μικρά σύκα τα οποία γονιμοποιούνται. Ιούνης! Ο μήνας με τη μεγαλύτερη μέρα του έτους, αφού την 21η Ιουνίου έχουμε τη θερινή τροπή του ήλιου, Λιοτρόπι όπως συνηθιζει να λέει ο λαός μας.

Η μέτρηση του χρόνου και ειδικότερα ο υπολογισμός του έτους βασίζεται στην ετήσια τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο ή στη “φαινόμενη” ετήσια τροχιά του Ήλιου γύρω από τη Γη, τροχιά αυτή που δημιουργεί τη διαδοχική εναλλαγή των εποχών του έτους, έχει τέσσερα καθοριστικά σημεία, τα οποία ανά δυο καθορίζουν τις ισημερίες και τις τροπές (ηλιοστάσια): την εαρινή ισημερία στις 21 Μαρτίου, τη φθινοπωρινή ισημερία στις 22 Σεπτεμβρίου, το θερινό ηλιοστάσιο στις 21 Ιουνίου και το χειμερινό ηλιοστάσιο στις 22 Δεκεμβρίου. Στις ημερομηνίες αυτές από τα πανάρχαια χρόνια είχαν καθιερωθεί σπουδαίες γιορτές σε όλα τα μήκη και πλήτη της Γης.

Ο Ήλιος βρίσκεται στο βορειότερο σημείο της πορείας του, πράγμα που για μας που κατοικούμε στο βόρειο ημισφαίριο σημαίνει ότι βρίσκεται πιο κοντά μας, γιʼ αυτό και οι μέρες είναι τόσο μεγάλες. Απʼ αυτό το σημείο και πέρα ο Ήλιος τρέπεται προς το νοτιά, γιʼ αυτό λέγεται και τροπή του Ήλιου.

Δηλαδή, ο Ήλιος αρχίζει να απομακρύνεται από μας και να πηγαίνει προς το νότιο ημισφαίριο. Γιʼ αυτό και οι δικές μας μέρες μικραίνουν τότε μικραίνουν συνεχώς, ώσπου να φτάσει ο Ήλιος στο σημείο της χειμερινής του πια τροπής, στις 22 Δεκεμβρίου, οπότε τρέπεται και πάλι προς το βορρά και οι μέρες αρχίζουν να μεγαλώνουν.

Τα σύμβολα που συνοδεύουν την προσωποποίηση αυτού του μήνα συνήθως σε ψηφιδωτές απεικονίσεις είναι δέσμη σταχιών με ένα δρεπάνι, ή ο μήνας να παρουσιάζεται ντυμένος με αχειρίδωτο χιτώνα κρατώντας στο δεξί του χέρι μια δέσμη από στάχια και άλλες εικόνες που σαν θέμα του έχουν τον θερισμό, αφού είναι η κύρια εργασία αλλά και ενασχόληση αυτής της εποχής.

“Θέρος, τρύγος, πόλεμος” έλεγαν οι παλιότεροι και είχαν δίκιο να το λένε, αφού υπάρχει σχέση ανάμεσα στις έννοιες αυτές. Δηλαδή, όπως η γη γεννά τους καρπούς και ο άνθρωπος τους παίρνει, έτσι και στον πόλεμο ο κάθε επιδρομέας “θερίζει” τους ανθρώπους, αφαιρώντας τη ζωή τους.

Σε πολλά μέρη της πατρίδας μας ο θερισμός ήταν ολόκληρη ιεροτελεστία. Το πρώτο δεμάτι σταχιών που έδεναν το έστεναν όρθιο και το προσκυνούσαν. Ο νοικοκύρης παράλληλα εκείνη τη στιγμή έριχνε νομίσματα. Δεν περιγράφονταν η χαρά των γεωργών όταν αποθέριζαν και με το δίκιο τους οι άνθρωποι. Τα “αποθέρια” ήταν μεγάλη γιορτή και οι εμπλεκόμενοι το γλεντούσαν, τρωγοπίνοντας. Δικαιολογημένα εξάλλου, αφού χαίρονταν οι άνθρωποι για το ότι τέλειωσε ο θερισμός, μια πολύ δύσκολη εργασία και το κυριότερο ότι είχαν εξασφαλίσει το ψωμί της χρονιάς.

Σε πολλά μέρη φρόντιζαν νʼ αφήσουν ένα κομμάτι αθέριστο με την αιτιολογία να χαρεί αφενός το χωράφι και να φάνε αφετέρου τα αγρίμια και τα πουλιά τροφή. Επίσης αυτό το αθέριστο κομμάτι σε άλλα μέρη το παρομοίαζαν με τα γένεια του νοικοκύρη, από τον οποίο περίμεναν να τους φέρει διάφορα φαγητά, κυρίως κότα και κρασί.

Σκληρή πραγματικά η δουλειά του θεριστή, ήταν επόμενο στο τέλος της εργασίας να εξασφαλίζουν τα αφεντικά στους εργαζόμενους ένα πλούσιο γεύμα. Πολλοί επίσης από τα τελευταία στάχια έπλεκαν ένα σταυρό, τον οποίο τοποθετούσαν ή στο εικονοστάσι, ή στο μεσοδόκι του σπιτιού και το άφηναν εκεί μέχρι την γιορτή του Σταυρού, στις 14 του Σεπτέμβρη. Τότε το έπαιρναν και το ανακάτευαν με το σπόρο της νέας σποράς, ο οποίος ευλογούνταν στην εκκλησία.

Κατά τον θερισμό παίζονταν και διάφορα παιχνίδια από τους θεριστάδες, όπως το παιχνίδι “του λαγού και του κυνηγού”, “το πάτημα” και “το παίξιμο του δρεπανιού”, συνδυάζοντας απʼ ό,τι φαίνεται “το τερπνόν μετά του ωφελίμου”. Πράγματι τα προαναφερόμενα παιχνίδια εξασφάλιζαν και αποδοτικότητα και επιτάχυνση στο ρυθμό της δουλειάς. Όλα αυτά γίνονταν τον πρώτο μήνα του θέρους, τον Ιούνιο, με τις πολλές ονομασίες αλλά και τις αμέτρητες χαρές του.

Ο Παπαδιαμάντης μιλάει για τη χρεοκοπία

Τις ημύνθη περί πάτρης;

Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος.

Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλευταί, εκατάστρεψαν το έθνος, ανάθεμά τους. Κάψιμο θέλουν όλοι τους! Τότε σ’ εξεθέωναν οι προεστοί κ’ οι «γυφτοχαρατζήδες», τώρα σε «αθεώνουν» οι βουλευταί κ’ οι δήμαρχοι.

Αυτοί που είχαν το λύειν και το δεσμείν εις τα δύο κόμματα, τους έταζαν «φούρνους με καρβέλια», δώσαντες αυτοίς ουχί πλείονας των είκοσι δραχμών μετρητά, απέναντι, καθώς τους είπαν, και παρακινήσαντες αυτούς να εξοδεύσουν κι απ’ τη σακκούλα τους όσα θέλουν άφοβα, διότι θα πληρωθούν μέχρι λεπτού, σύμφωνα με τον λογαριασμόν, ον ήθελαν παρουσιάσουν.

Το τέρας το καλούμενον επιφανής τρέφει την φυγοπονίαν, την θεσιθηρίαν, τον τραμπουκισμόν, τον κουτσαβακισμόν, την εις τους νόμους απείθειαν. Πλάττει αυλήν εξ αχρήστων ανθρώπων, στοιχείων φθοροποιών τα οποία τον περιστοιχίζουσι, παρασίτων τα οποία αποζώσιν εξ αυτού…

Μεταξύ δύο αντιπάλων μετερχομένων την αυτήν διαφθοράν, θα επιτύχει εκείνος όστις ευπρεπέστερον φορεί το προσωπείον κ’ επιδεξιώτερον τον κόθορνον.

Άμυνα περί πάτρης θα ήτο η ευσυνείδητος λειτουργία των θεσμών, η εθνική αγωγή, η χρηστή διοίκησις, η καταπολέμησις του ξένου υλισμού και πιθηκισμού, του διαφθείροντος το φρόνημα και εκφυλίσαντος σήμερον το έθνος, και η πρόληψις της χρεοκοπίας.

Από την εφημερίδα Ακρόπολη το 1896

πηγή: Φτωχός και Άγιος

Τεστ για ξανθιές και…όχι μόνο!!!

Μια ξανθιά ήθελε να πιάσει δουλειά σε μια επιχείρηση, για να τη δοκιμάσουν της έκαναν μερικές ερωτήσεις γενικών γνώσεων.

1) Πόσα χρόνια κράτησε ο 100ετής πόλεμος;
α) 116
β) 99
γ) 100
δ) 110

Α !!! δεν ξέρω λέει η ξανθιά ….

2) Ποιο μήνα γιορτάζουν οι Ρώσοι την Οκτωβριανή επανάσταση;
α) τον Αύγουστο
β) τον Οκτώβριο
γ) τον Νοέμβριο
δ) τον Ιανουάριο

Αχ καλέ δεν ξέρω……

3) Πώς λεγόταν ο Βασιλιάς της Αγγλίας Γεώργιος ΙV;
α)Γεώργιος
β)Εδουάρδος
γ)Κάρολος
δ)Αλβέρτος

Που να ξέρω. ….

4)Από πιο ζώο πήραν οι Κανάριοι Νήσοι την ονομασία τους;
α)την φώκια
β)το άλογο
γ)το καναρίνι
δ)τον σκύλο

Δεν ξέρω…

5)Σε πια χώρα ανακαλύφθηκε το καπέλο τύπου Παναμά;
α)στον Παναμά
β)στην Αργεντινή
γ)στο Εκουαδόρ
δ)στο Μεξικό

Aααα… δεν γνωρίζω…..

Φυσικά δεν της έδωσαν τη θέση και την έδιωξαν κακήν κακώς.

Εσείς γελάσατε με την ξανθιά και φυσικά  ξέρετε όλες τις απαντήσεις  σωστά;
Aμ δε!!!!!!!!!!!!!!! Iδού οι σωστές απαντήσεις!!!!!!

1) Ο 100ετής πόλεμος κράτησε 116 χρόνια 1337 έως 1453

2) Οι Ρώσοι γιορτάζουν την Οκτωβριανή επανάσταση στις 7 Νοεμβρίου

3) Ο Βασιλιάς Γεώργιος IV λέγονταν Αλβέρτος, άλλαξε το όνομα του το 1936

4) Οι Κανάριοι Νήσοι πήραν την ονομασία τους από το σκύλο λατινικά

5) Το καπέλο τύπου Παναμά ανακαλύφθηκε στο Εκουαδόρ

Ιστολόγιο μαθητή Β΄ Γυμνασίου αφιερωμένο στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη

Φτωχός και Άγιος ονομάζεται το ιστολόγιο του Σωκράτη από τη Λάρισα, μαθητή της Β΄ Γυμνασίου, αφιερωμένο στον Έλληνα πεζογράφο Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.

Δημιουργήθηκε για να συμμετάσχει στο διαγωνισμό «100 χρόνια μετά..» (http://www.i-create.gr).

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι σελίδες είναι προϊόν ατομικής έρευνας του Σωκράτη και όχι αντιγραφή από άλλα ιστολόγια.

Μπράβο Σωκράτη για την προσπάθεια αυτή και ελπίζω να γίνεις παράδειγμα προς μίμηση και για άλλους μαθητές.

Να ΄σαι σίγουρος ότι από δω και μπρος θα ΄σαι υπό “αυστηρή παρακολούθηση”!!!

Όσοι θέλουν να εξακριβώσουν πράγματι αυτή την εκπληκτική δουλειά αλλά και να γνωρίσουν ακόμη περισσότερο τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη μπορούν να ανατρέξουν στον παρακάτω σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/moulotsios


Οι χώρες με τις καλύτερες συνθήκες για τις μητέρες

Η Νορβηγία και η Αυστραλία είναι οι δύο χώρες του κόσμου που διασφαλίζουν τις καλύτερες συνθήκες για τις μητέρες, σύμφωνα με την έκθεση της οργάνωσης «Save the Children» για το έτος 2010. Χειρότερη χώρα για να μεγαλώσει μία μητέρα τα παιδιά της είναι το Αφγανιστάν, το οποίο κατέχει την κατώτερη θέση της κατάταξης που περιλαμβάνει 43 ανεπτυγμένα κράτη και 117 αναπτυσσόμενα.

Στις υψηλότερες θέσεις της λίστας βρίσκονται, επίσης, η Ισλανδία, η Σουηδία, η Δανία, η Νέα Ζηλανδία, η Φινλανδία, η Ολλανδία και το Βέλγιο, γεγονός που επισημαίνει το υψηλό επίπεδο διαβίωσης και κοινωνικής πρόνοιας που παρέχουν οι χώρες της βόρειας Ευρώπης και συγκεκριμένα οι σκανδιναβικές.

Η έρευνα που οδηγεί στην ταξινόμηση των κρατών εξετάζει μια σειρά δεικτών για την υγεία και την ευεξία των παιδιών και των μητέρων, καθώς και την πρόσβαση των μητέρων την εκπαίδευση, τις οικονομικές ευκαιρίες και τις παροχές της κρατικής πρόνοιας για τη μητέρα και το παιδί.

Οι εννέα χώρες με τις χειρότερες συνθήκες διαβίωσης για τη μητέρα είναι, εκτός από το Αφγανιστάν, ο Νίγηρας, το Τσάντ, η Γουινέα, η Υεμένη, η Δημοκρατία του Κονγκό, το Μαλί, το Σουδάν, η Ερυθραία και η Ισημερινή Γουινέα.

Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 24η θέση, ξεπερνώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες που βρίσκονται στην 28 θέση, κυρίως εξαιτίας της θνησιμότητας των γυναικών κατά τη γέννα η οποία ανέρχεται σε 1/4800 και αποτελεί μία από τις υψηλότερες στον ανεπτυγμένο κόσμο. Επιπλέον, οι Ηνωμένες Πολιτείες υστερούν σημαντικά σε επίπεδο παροχών μητρότητας σε σύγκριση με τα υπόλοιπα ανεπτυγμένα κράτη.

«Παρότι η κατάσταση στις ΗΠΑ χρήζει βελτίωσης, οι μητέρες των αναδυόμενων κρατών διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο για την υγεία των ίδιων και των παιδιών τους», υπογραμμίζει η Μαίρη Μπεθ Πάουερς, αντιπρόεδρος της οργάνωσης. «Εξαιτίας της έλλειψης έμπειρων μαιών και των κινδύνων που απορρέουν από τις πρακτικές ελέγχου των γεννήσεων, οι μητέρες στις χώρες στις κατώτερες θέσεις της κατάταξης διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο κατά την εγκυμοσύνη και τον τοκετό», συμπληρώνει.

Στο Νίγηρα, μία στις επτά γυναίκες χάνουν τη ζωή τους στη γέννα, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 1/8 στο Αφγανιστάν και στη Σιέρα Λεόνε. Ενδεικτικά, στην Ελλάδα και την Ιταλία ο κίνδυνος θανάτου της μητέρας στη γέννα είναι μόλις 1/25.000, ενώ στην Ιρλανδία είναι 1/47.000. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες οι μητέρες έχουν πενταπλάσιες πιθανότητες να πεθάνουν εξαιτίας της εγκυμοσύνης σε σύγκριση με τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη την Ελλάδα ή την Ιταλία.

πηγή: NAFTEMPORIKI.GR

Καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας με τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις των σχολείων στη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Υποβιβασμός, Συγχώνευση και Κατάργηση Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων

Κατάργηση σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης


Για να ξέρουμε σαν χώρα τι παράγουμε

ΕΠΕΙΔΗ

Μας έχουν ζαλίσει οι δηµοσιογράφοι µε το ότι δεν παράγουµε τίποτα.

ΕΠΕΙΔΗ

Έχουν απαξιώσει οτιδήποτε κάνει αυτή η χώρα και οι άνθρωποί της.

ΕΠΕΙΔΗ

Μας παρουσιάζουν συνέχεια -και προσπαθούν να μας πείσουν- ότι είμαστε τεμπέληδες, διεφθαρμένοι, κλέφτες και βολεψάκηδες.

ΕΠΕΙΔΗ

Μας λένε -και προσπαθούν να μας πείσουν- ότι ζούμε με δανεικά.

Διαßάστε εδώ εξαγωγικές ”πρωτιές” της χώρας

Μαγνήσιο: Ο µαγνησίτης που εξάγει η χώρα µας, καλύπτει το 46% της συνολικής παραγωγής της Δυτικής Ευρώπης.

Αλουµίνιο: Εδώ και µερικά χρόνια η Γαλλία ελάττωσε την παραγωγή της σε αλουµίνιο και η Ελλάδα πλέον είναι πρώτη στην Ευρώπη σε παραγωγή του αλουµινίου, µε χιλιάδες εφαρµογές.

Βωξίτης: Η Ελλάδα είναι η µεγαλύτερη ßωξιτοπαραγωγός χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο ßωξίτης χρησιµοποιείται και στην κατασκευή αεροσκαφών, ηλεκτρικών συσκευών, µεταλλικών κατασκευών και αλλού.

Σµηκτίτες: Η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα στον κόσµο µετά τις Ηνωµένες Πολιτείες στην εξόρυξη σµηκτιτών, οι οποίοι έχουν µεγάλο εύρος εφαρµογών, όπως η διάθεση αποßλήτων, τα φάρµακα, τα καλλυντικά και άλλα.

Νικέλιο: H Ελλάδα είναι η µοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως µε σηµαντικά κοιτάσµατα νικελίου στοτο υπέδαφός της. Υπάρχει ένα συγκρότηµα παραγωγής νικελίου, του µεγαλυτέρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά εξάγεται στο εξωτερικό όπως και όλα σχεδόν τα υπόλοιπα όσα εξορύσσονται.

  • Η Ελλάδα είναι 3η στην παγκόσµια παραγωγή ελιάς και λαδιού
  • Η Ελλάδα είναι 15% της παγκόσµια παραγωγής (ελιά-λάδι)
  • Η Ελλάδα είναι 3η σε παραγωγή κρόκου. (saffron)
  • Η Ελλάδα είναι 5η σε εξαγωγες σπαραγγιων
  • Η Ελλάδα είναι 7η παγκοσµίως σε εξαγωγές ßαµßακιού
  • Η Ελλάδα είναι 11η σε παραγωγή ßαµßακιού
  • Η Ελλάδα είναι 14η σε αφίξεις τουριστών. 18,2 εκ
  • Η Ελλάδα είναι 16η σε εξαγωγές τυροκοµικών προιόντων
  • Η Ελλάδα είναι 1η στην παγκόσµια ναυτιλία
Γιατί υποτιμόνται και αποσιοπούνται όλα αυτά;

Ποιοί τα έχουν πετύχει ;

Ας σταματήσει η προσπάθεια αυτο-υποτίμησης!

Το μόνο που προσφέρει, είναι να δείχνει άλλους “καλύτερους” και να μας κάνουν τελικά αυτοί κουμάντο.

Γιατί τελικά παρόλα τα αρνητικά, μπορούμε και μόνοι μας!

Μάιος ή Μάης

Ο μήνας της άνοιξης. Ο μήνας της αναγέννησης, της βλάστησης, ο ερχομός του καινούργιου. Η φύση μας θυμίζει με την ομορφιά των χρωμάτων της το μεγαλείο της. Λουλούδια σε όλα τα χρώματα ανθίζουν τον μήνα αυτό και οι μυρωδιές των αρωμάτων τους κατακλύζουν την ύπαιθρο.

Ο Μάιος το όνομά του το πήρε από τη ρωμαϊκή θεότητα Μάγια, που όμως προέρχεται από την ελληνική λέξη Μαία (τροφός).

Τόσο οι Αρχαίοι Έλληνες όσο και οι Ρωμαίοι, την άνοιξη την υποδέχονταν με ειδικές τελετές. Ειδικές τελετές γινόντουσαν ακόμα και στα χρόνια του Βυζαντίου παρουσία του Αυτοκράτορα.

Τα «Θαργήλια» γιόρταζαν οι Αρχαίοι Έλληνες που ήταν κατ’ εξοχήν αγροτική γιορτή, αφιερωμένη στη δίδυμη θεότητα Άρτεμις – Απόλλωνα. Πρόσφεραν στους Θεούς καρπούς που ακόμη δεν είχαν ωριμάσει αφού η τελετή γινόταν πριν το θέρος και το αλώνισμα. Με αυτούς τους καρπούς έφτιαχναν ένα είδος ψωμιού τον «Θάργηλο άρτο» σαν δείγμα ευγνωμοσύνης προς τους θεούς.

Τα «Ροσύλλια» ήταν οι πιο γνωστές γιορτές των Ρωμαίων αλλά και τα Φλωράλια» που γίνονταν στις αρχές του Μάη και ήταν μια γιορτή αφιερωμένη στη ρωμαϊκή θεότητα Φλώρα που χάριζε στη φύση τη βλάστηση.

Οι γιορτές της άνοιξης σε όποιον πολιτισμό και αν τις συναντήσουμε συνοδεύονται από μεγάλη δόση ευφορίας, τραγουδιών, λουλουδιών και συμβολίζουν το νέο ξεκίνημα της ζωής που αρχίζει με την βλάστηση.

Το Μαγιάτικο στεφάνι που οι νοικοκυρές συνηθίζουν να κρεμάνε μέχρι και σήμερα έξω από την πόρτα τους , είχε έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. Την αναγέννηση της φύσης και άρα της ευφορίας του σπιτιού. Το κάθε λουλούδι που στόλιζε το στεφάνι είχε μια ιδιαίτερη σημασία. Έτσι λοιπόν η ελιά και το αγιόκλημα συμβόλιζε την ευτυχία, την αγάπη και την σοφία, τα στάχια συμβόλιζαν την αφθονία, η λυγαριά την προστασία του γάμου και της αγνότητας, και φυσικά το σκόρδο που δεν έλλειπε από κανένα μαγιάτικο στεφάνι και το έβαζαν για την απομάκρυνση του «κακού».

Ένα έθιμο που συναντάμε είναι το «πήδημα της φωτιάς» που γίνεται την παραμονή της πρωτομαγιάς σαν συμβολική πράξη για να φύγει ο χειμώνας και να έρθει η άνοιξη.

Πάντως από την αρχαιότητα ακόμα ο Μάιος ήταν ένας μήνας αμφιλεγόμενος. Και αυτό γιατί διάφορες δεισιδαιμονίες συνδύαζαν τον μήνα Μάιο με μάγισσες και ξόρκια και πίστευαν ότι τα μάγια αυτού του μήνα ήταν ιδιαίτερα ισχυρά. «Το Μάη εγεννήθηκα και μάγια δε φοβούμαι» λέει ο λαός μας.

Ακόμα, στα Ρωμαϊκά χρόνια ο Μάιος ήταν ο μήνας των νεκρών. Τα «Λεμούρια» ήταν μια γιορτή που έκαναν προς τιμή τους.

Οι βροχές του Μαΐου είναι καταστροφικές για τους αγρότες. «Στο κακορίζικο χωριό το Μάη ρίχνει το νερό». «Στον καταραμένο τόπο Μάη μήνα βρέχει.».

Στην Κέρκυρα απέφευγαν να κάνουν γάμους τον Μάιο. «Ο γάμος ο μαγιάτικος πολλά κακά αποδίδει».

Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι μέσα στον Μάιο έχουμε μια από τις πιο μεγάλες θρησκευτικές γιορτές. Των Αγίων Κωνσταντίνων και της Ελένης. Θα πρέπει να πούμε ότι ανήμερα της γιορτής αναβιώνεται το έθιμο των «Αναστενάρηδων» που το πρωτοσυναντάμε στη Θράκη.

Σήμερα το συναντάμε έντονα στο χωριό Μαυρολεύκη της Δράμας. Οι «Αναστενάρηδες» ξεκινούν την προετοιμασία τους την παραμονή της γιορτής στο «κονάκι» με έναν έντονο ρυθμό από δύο παραδοσιακά όργανα τη Θρακιώτικη λύρα και το νταούλι. Το «κονάκι» είναι ο χώρος που φυλάσσονται οι εικόνες των Αγίων. Η πυροβασία δηλαδή το βάδισμα πάνω σε πυρακτωμένα κάρβουνα ξεκινάει την επόμενη μέρα όπου κρατώντας τα «αμανέτια» (πολύχρωμα μαντήλια), πιστεύουν ότι παίρνουν δύναμη.

Στα πέλματα των αναστενάρηδων αυτό που προκαλεί πραγματικά έκπληξη είναι ότι δεν παρατηρούνται εγκαύματα . Το πραγματικά αξιοπερίεργο αυτό γεγονός αποδίδεται μέχρι στιγμής σε κάποιον χημισμό που όμως ακόμα για την επιστήμη παραμένει άγνωστος!

Με έθιμα, τελετές ή δοξασίες το σίγουρο είναι ότι ο Μάιος είναι ο μήνας της Άνοιξης! Τα στεφάνια που θα μείνουν κρεμασμένα στα μπαλκόνια ή στις εξώπορτες των σπιτιών μας θα μας θυμίζουν τη γέννηση της φύσης!

Aρχές Μαΐου οι αιτήσεις για υποψήφιους διευθυντές σχολείων

Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να διεκδικήσουν θέσεις διευθυντών και υποδιευθυντών στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι θέσεις θα είναι περίπου 20.000.

Από φέτος οι επικεφαλής των σχολικών μονάδων θα επιλέγονται με νέα κριτήρια, που δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση των υποψηφίων.

Τα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν τις αιτήσεις των υποψηφίων είναι τα εξής:

1) Πλήρες πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών,
2) Βιογραφικό σημείωμα,
3) Φωτοαντίγραφα τίτλων σπουδών, τίτλων μεταπτυχιακών σπουδών, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης,
4) Αποδεικτικά γνώσης ξένων γλωσσών,
5) Πιστοποιητικό επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε. και
6) Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, με την οποία βεβαιώνεται πρώτον ότι ο εκπαιδευτικός δεν έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα και δεύτερον δεν συντρέχουν κωλύματα διορισμού.

Βάψτε τα πασχαλινά αβγά με χρωστικές από φρούτα και λαχανικά

Φέτος, βάψτε τα αβγά με φυσικές χρωστικές από φρούτα και λαχανικά. Ρίξτε στην κατσαρόλα φλούδες από κρεμμύδια, μαύρο ή πράσινο τσάι, φύλλα κόκκινου λάχανου και άλλα φυσικά υλικά που είναι πλούσια σε χρωστικές ουσίες και βάψτε τα αβγά σας με τον πιο φυσικό τρόπο.

Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε:

Βράστε καλά τα αβγά και αφήστε τα να κρυώσουν.
Πλύνετε τα καλοβρασμένα αβγά με χλιαρό σαπουνόνερο για να αφαιρέσετε οτιδήποτε υπόλειμμα έχει μείνει πάνω στο τσόφλι.
Υπολογίστε την ποσότητα των χρωστικών υλικών που θα χρησιμοποιήσετε, ανάλογα με το πόσο έντονο θέλετε να είναι το τελικό χρώμα και πόσα είναι τα αβγά που θα βάψετε. Υπολογίστε ότι για κάθε χούφτα υλικού προσθέτετε περίπου 1 φλιτζάνι νερό και ότι το συνολικό νερό που θα προσθέσετε πρέπει να είναι αρκετό για να σκεπάσει αργότερα τα αβγά (αν δεν θέλετε να μετράτε φλιτζάνια, ρίξτε τα χρωστικά υλικά στην κατσαρόλα και σκεπάστε τα με νερό μέχρι η στάθμη του να ξεπεράσει περίπου 3 δάχτυλα την στρώση των υλικών).
Βράστε στην αρχή σε δυνατή φωτιά και έπειτα χαμηλώστε τη θερμοκρασία και αφήστε τα να σιγοβράσουν για 15 λεπτά έως 1 ώρα, ανάλογα με το χρώμα που θέλετε να πετύχετε (έχετε πάντα υπόψη σας ότι το χρώμα του νερού είναι πιο έντονο από το χρώμα του αβγού στο τέλος της διαδικασίας).
Σουρώστε το χρωματιστό νερό σε ένα σκεύος και προσθέστε για κάθε φλιτζάνι υγρού 2-3 κουταλιές του γλυκού λευκό ξίδι.
Βάλτε τα βρασμένα αβγά σε ένα βαθύ μπολ και ρίξτε από πάνω το χρωματιστό μίγμα νερού – ξιδιού μέχρι να τα σκεπάσετε.
Αφήστε τα αβγά μέσα στο νερό μέχρι να αποκτήσουν το χρώμα που θέλετε. (Συστήνεται να τοποθετήσετε το μπολ με τα αβγά και το νερό στο ψυγείο, αφού πρώτα βεβαιωθείτε ότι έχει κρυώσει το υγρό και να τα αφήσετε εκεί για ένα βράδυ).
Την επόμενη μέρα βγάλτε τα αβγά από το νερό με μια τρυπητή κουτάλα και αφήστε τα να στεγνώσουν πάνω σε μια σχάρα.
Όταν στεγνώσουν τελείως, μπορείτε να τα αλείψετε με λίγο ελαιόλαδο για να γυαλίζουν.

Διαλέξτε υλικά ανάλογα με το χρώμα:

Κόκκινο: μεγάλη ποσότητα από φλοίδες κρεμμυδιού, χυμός ροδιού, σμέρουρα, κεράσια σε κονσέρβα μαζί με το σιρόπι.
Πορτοκαλί: φλοίδες από κόκκινα κρεμμύδια, καρότα, πάπρικα
Καφέ ή μπεζ: καφές, στιγμιαίος καφές, μαύρο τσάι
Καφέ- πορτοκαλί: σκόνη τσίλι (τα μπαχαρικά χρειάζονται λιγότερη ποσότητα από ότι τα λαχανικά)
Ροζ: πατζάρια, χυμός φραγκοστάφυλλου
Βιολετί: τσάι ιβίσκου, άνθη βιολέτας, κόκκινο κρασί
Μπλε: φύλλα από κόκκινο λάχανο (βρασμένα), σκουρόχρωμος χυμός σταφυλιού, βατόμουρα (σε κονσέρβα)
Πράσινο: σπανάκι (βρασμένο)
Κιτρινοπράσινο: φλοίδες από κίτρνα μήλα (βρασμένες)
Κίτρινο: φλοίδες λεμονιού και πορτοκαλιού, τσάι χαμομηλιού, πράσινο τσάι, σκόνη κύμινου, σαφράν.

Πηγή livingreen.gr

SOS: Πλαστικά μπουκάλια με ύποπτες χημικές ουσίες

Ήπιατε ποτέ από ένα πλαστικό μπουκάλι και είδατε ένα τριγωνικό σύμβολο στον πάτο με έναν αριθμό μέσα;

Ξέρετε τι αντιπροσωπεύει ο αριθμός; Υποθέσατε ότι είναι για την ανακύκλωση; Λοιπόν κάνετε λάθος!!!

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΑΣ ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΤΗ ΧΗΜΙΚΗ ΟΥΣΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ…

1) Πολυαιθυλένιο terephalate (PET)
2) Πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE)
3) Πολυβινυλικό χλωρίδιο Unplasticised (UPVC) ή πλαστικοποιημένο πολυβινυλικό χλωρίδιο (PPVC)
4) Πολυαιθυλενίου χαμηλής πυκνότητας (LDPE)
5) Πολυπροπυλένιο (PP)
6) Πολυστυρόλιο (CP) ή εκτάσιμο πολυστυρόλιο (EPS)
7) Άλλο, συμπεριλαμβανομένου νάυλον και ακρυλικού

Αυτό που δεν σας λένε είναι ότι πολλά από τα χρησιμοποιούμενα πλαστικά είναι τοξικά και οι χημικές ουσίες που χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν ένα πλαστικό μπορούν να περάσουν από το πλαστικό και στο τρόφιμο/ποτό. Σκεφτείτε το, πόσες φορές έχετε ή ένας φίλος σας είπε «δεν συμπαθώ αυτό, έχει γεύση σαν πλαστικό μπουκάλι…»

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΓΕΥΕΣΤΕ ΤΟ ΠΛΑΣΤΙΚΟ

Τα ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ είναι τα Νο: 3, 6, και 7!!!

ΜΗ ΠΙΕΙΤΕ ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ βρίσκονται στον πάτο του μπουκαλιού!!!
Ελέγξτε αυτό το διάγραμμα που αναλύει το πλαστικό, τις χρήσεις και τη χημική παρασκευή του (βρίσκω το Νο7 λίγο τρομακτικό)

http://www.epd.gov.hk/epd/english/environmentinhk/waste/guide_ref/guide_plascod3.html

The Plastic Coding System

ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ την επαναχρησιμοποίηση των πλαστικών μπουκαλιών ΑΜΕΣΩΣ!!!
Από τη φανατική αναγνώστρια του blog, annaki

Ένα πλοίο=50 εκατομμύρια αυτοκίνητα

Το υπερ-φορτηγό πλοίο Edith Maersk είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο. Έχει άλλα επτά όμοιά του, ενώ ο ανταγωνισμός άλλων εταιρειών συνολικά διαθέτει τουλάχιστον άλλα 250 πλοία ανάλογου μεγέθους, πριν προσμετρηθούν και τα τάνκερ.

Τεράστια αντιστοιχία ρύπανσης

Είναι ευνόητο ότι ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο παράγει περισσότερους ρύπους από ένα αυτοκίνητο. Ένα VW Golf των 122 ίππων, για παράδειγμα, παράγει περίπου 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο που διανύει. Επεκτείνοντας αυτό, ένα από αυτά τα γιγάντια πλοία των 122.000 ίππων, δεν θα περίμενε κανείς παρά να είναι κατά 1.000 φορές πιο ρυπογόνο. Κι όμως, όχι. Καθένα από αυτά τα πλοία παράγει ρύπους όσο 50.000.000 αυτοκίνητα. Για όποιον χάθηκε στα μηδενικά, μιλάμε για πενήντα εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι μόνο δεκαπέντε τέτοια πλοία παράγουν ρύπους όσους ολόκληρος ο στόλος αυτοκινήτων στη Γη σήμερα, δηλαδή περίπου 750 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Και στις θάλασσες πλέουν εκατοντάδες τέτοια πλοία.

Και δεν πρόκειται μόνο για διοξείδιο του άνθρακα. Ένα μέσο αυτοκίνητο παράγει ετησίως 100 γραμμάρια δηλητηριώδες οξείδιο του θείο. Ένα τέτοιο πλοίο παράγει 5.500 τόνους. Το πρόβλημα έχει να κάνει με τα καύσιμα αυτών των πλοίων. Αν το περιγράψει κανείς σαν υγρή άσφαλτο που ίσα-ίσα ρέει από την πυκνότητα, δεν θα πέσει μακριά. Είναι το πιο βρώμικο καύσιμο που υπάρχει.

Με περισσότερα από 90.000 πλοία στις θάλασσες, κυρίως του βορείου ημισφαιρίου, να κινούνται σε απόσταση μικρότερη από 400 χιλιόμετρα από τις ακτές και να πλέουν 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο, δεν είναι περίεργο το ότι παράγουν το 4% των ρύπων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Τώρα που τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται βάσει ρύπων, ας είναι τουλάχιστον γνωστό πόσο επιβαρύνει το δικό σας αυτοκίνητο τον πλανήτη σε σχέση με κάποιους άλλους.

πηγή: QUATTRORUOTE

Δύσκολο να το πιστέψεις…

Φέτος θα έχουμε την εμπειρία τεσσάρων ασυνήθιστων ημερομηνιών.
1/1/11, 1/11/11, 11/1/11, 11/11/11 και αυτό δεν είναι όλο …

Πάρτε τα δύο τελευταία ψηφία του έτους κατά το οποίο γεννηθήκατε –
Τώρα προσθέστε την ηλικία που θα έχετε φέτος, και το αποτέλεσμα θα είναι
111 για όλους!
Για παράδειγμα, ο Χρήστος γεννήθηκε το 19
57, άρα 57 + 54 = 111 καλό, ε !!!
Αυτό είναι το έτος των χρημάτων!
Φέτος τον Οκτώβριο θα έχουμε
5 Κυριακές, 5 Δευτέρες και 5 Σάββατα.
Αυτό συμβαίνει μόνο κάθε 823 χρόνια.

GOLDMAN SACHS η Τράπεζα που κυβερνά τον κόσμο

Το 2008 μετά από το ξέσπασμα της κρίσης, η αμερικανική κυβέρνηση αρνήθηκε με πρόταση του υπουργού Οικονομικών Τζ. Πόλσον να χρηματοδοτήσει αρχικώς τις αμερικανικές Τράπεζες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να καταρρεύσει η Lehman Brothers, Τράπεζα που σε μεγάλο βαθμό ήταν υπεύθυνη για την κρίση. Μετά από την κατάρρευσή της, ο Πόλσον χρηματοδότησε με ειδική ρύθμιση τις Τράπεζες, ανάμεσα στις οποίες και την Goldman Sachs βασικό ανταγωνιστή της Lehman Brothers.

Ο Πόλσον βέβαια, υπήρξε στο παρελθόν επικεφαλής της Goldman Sachs, της Τράπεζας που, όπως φαίνεται, κυβερνά τον κόσμο. Στελέχη της γίνονται πρωθυπουργοί, υπουργοί, επικεφαλής οικονομικών οργανισμών. Μια οικονομική μυστική σέχτα κινεί τα νήματα της παγκόσμιας οικονομίας, ανεβάζοντας οικονομίες και κυβερνήσεις. Τα στελέχη της, ιεραπόστολοι του χρήματος, προφήτες των αγορών δουλεύουν στην τράπεζα 10 χρόνια και μετά προωθούνται σε κυβερνήσεις δημιουργώντας ένα δίκτυο ελέγχου της παγκόσμιας οικονομίας και πολιτικής.

Το «Κουτί της Πανδώρας» ανοίγει και αποκαλύπτει:

Πώς η Goldman Sachs ελέγχει την παγκόσμια οικονομία;

Πως χειραγωγεί κυβερνήσεις μέσα από κρυφά της στελέχη;

Πώς δημιούργησε ψεύτικη εικόνα για το ελληνικό χρέος, προκειμένου η Ελλάδα να μπει στην ΟΝΕ κερδίζοντας πάνω από 300 εκατ. δολάρια;

Στην εκπομπή ο Μαρκ Ρος αναλυτής της Le Monde και συγγραφέας του βιβλίου «Η Τράπεζα» αποκαλύπτει πώς στήθηκε το παιχνίδι ενάντια στην Ελλάδα και ποιοι Έλληνες χρησιμοποιήθηκαν στο Λονδίνο και την Αθήνα.

Δείτε το video