• Μία καλή κουβέντα…

    Μία καλή κουβέντα…

    Ο σωστός έπαινος είναι για τα παιδιά ό,τι ο ήλιος για τα λουλούδια -
    Σ. Μπόβι

  • Φτάνει πια…

    Στο παιδί μου-Μ.Αναγνωστάκης

    Στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Και του μιλούσανε για Δράκους και για το πιστό σκυλί
    Για τα ταξίδια της Πεντάμορφης και για τον άγριο λύκο

    Μα στο παιδί μου δεν άρεσαν ποτέ τα παραμύθια

    Τώρα, τα βράδια, κάθομαι και του μιλώ
    Λέω το σκύλο σκύλο, το λύκο λύκο, το σκοτάδι σκοτάδι,
    Του δείχνω με το χέρι τους κακούς, του μαθαίνω
    Oνόματα σαν προσευχές, του τραγουδώ τους νεκρούς μας.

    Α, φτάνει πια! Πρέπει να λέμε την αλήθεια στα παιδιά.
    ------------
    Μ. Αναγνωστάκης, Τα ποιήματα, Πλειάς

  • 3ήμερη εκδρομή της Γ τάξης στο Βόλο, 30-3-23

    6 Απριλίου 2023 από

    3ήμερη 2Η διδασκαλία στα παιδιά γίνεται ουσιαστική όταν δοθούν ευκαιρίες να γνωριστεί η ομάδα. Τα παιδιά μεταξύ τους και τα παιδιά με το δάσκαλο. Στο γυμνάσιο με τα διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα οι ευκαιρίες για να γνωριστούμε ουσιαστικά, σε ανθρώπινο επίπεδο, δίνονται μέσα από δράσεις, εκδρομές και βιωματικά εργαστήρια.

    Φέτος, μετά από την περίοδο της πανδημίας, πραγματοποιήθηκε η 3ήμερη εκδρομή της Γ τάξης στο Βόλο με συνοδούς καθηγητές την Γκαλογιάννη Μαλαματή ΠΕ02 (αρχηγός εκδρομής), Μιμηκόπουλο Βασίλη ΠΕ03 (συνοδός), Παυλίδου Κάκια ΠΕ86 (συνοδός).

    Αναχωρήσαμε 30-3-23 με το πρόγραμμα της 1ης ημέρας να περιλαμβάνει περιήγηση με ξεναγό στο Νεολιθικό Οικισμό στο Διμήνι, όπου είδαμε τα υποτυπώδη νεολιθικά σπίτια, τους τάφους των απλών πολιτών της τότε κοινότητας και τους θολωτούς τάφους των αρχόντων στα μυκηναϊκά χρόνια. Ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο Εντομολογίας στο Βόλο, όπου μας εντυπωσίασαν οι ποικίλες πεταλούδες απ’ όλον τον κόσμο, η ανθεκτικότητα των εντόμων, οι μεταμορφώσεις τους που εξυπηρετούν την επιβίωσή τους και η πρόταση να χρησιμοποιηθούν για να λυθεί το πρόβλημα σίτισης της υπερπληθούς ανθρωπότητας. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Μουσείο Πλινθοκεραμοποιείας ακολουθώντας όλη τη διαδρομή παραγωγής με έμφαση στον τρόπο λειτουργίας των φούρνων.

    Τη 2η μέρα ανηφορήσαμε στο Πήλιο, όπου είχαμε κανονίσει πεζοπορία με οδηγό σε ένα μονοπάτι που κατέληγε στην Πορταριά. Οι εντυπώσεις ποικίλες, μιας και η πεζοπορία στο βουνό έβγαλε τα παιδιά από το αστικό σκηνικό που είναι (δυστυχώς) πιο γνώριμο. Ήταν, όμως, μία ευκαιρία να λειτουργήσουμε ουσιαστικά ως ομάδα, να εξασκηθούμε στην αποφυγή εμποδίων, να ελέγξουμε την αντοχή μας, να έρθουμε σε άμεση επαφή με το φυσικό περιβάλλον (τους ήχους, την αίσθηση του αέρα, το έδαφος που αλλού ήταν πετρώδες, αλλού χωμάτινο, αλλού λασπώδες με μικρά ρυάκια) και να σκεφτούμε να συμπεριλάβουμε στην καθημερινότητά μας δράσεις που μας φέρνουν πιο κοντά στη φύση. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας η πεζοπορία μας συνεχίστηκε μέσα στην πόλη. Από το ξενοδοχείο (Αίγλη) περπατήσαμε ως τον Ναό του Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης και αντιδιαμετρικά στο Μουσείο της πόλης του Βόλου. Εκεί ενημερωθήκαμε για την πρόσφατη ιστορία της πόλης. Οι πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στη Νέα Ιωνία και καθιέρωσαν τα κλασικά τσιπουράδικα που εξελίχθηκαν και χαρακτηρίζουν σήμερα το Βόλο. Είδαμε εκθέματα από τις πρώτες βιομηχανικές μονάδες του Βόλου, από το 1916. Μιλήσαμε για εργατικούς αγώνες, όπου με συσπείρωση ζητούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας.

    3ήμερη 1

    Την 3η μέρα αναχωρήσαμε για την Καλαμπάκα. Επισκεφτήκαμε στα Μετέωρα την Μονή του Αγίου Στεφάνου και στη συνέχεια το Μουσείο Μανιταριών, όπου υπήρχαν πολλά είδη πουλιών και θηλαστικών από όλον τον κόσμο και αναπαραστάσεις από κυνήγι αρπαχτικών πουλιών στη φύση. Στο 2ο όροφο μπήκαμε στον κόσμο των μανιταριών. Μιλήσαμε για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, για την επικινδυνότητα όσων είναι δηλητηριώδη, για τις θρεπτικές ουσίες τους όταν τα ενσωματώνουμε στη διατροφή μας. Συνεχίσαμε για Γρεβενά και έπειτα επιστροφή στην Πέλλα.

    Στις 3 αυτές ημέρες η ομάδα παιδιών και καθηγητών γνωρίστηκε καλύτερα, μάλωσε, μόνιασε, αγαπήθηκε. Δεθήκαμε, που σημαίνει νοιαζόμαστε περισσότερο ο ένας για τον άλλον. Ανακαλύψαμε ποιος είναι πιο οργανωτικός, ποιος είναι ο πιο γκρινιάρης που θέλει περισσότερη ενθάρρυνση, πιο είναι πιο υπναράς, πιο λιχούδης, πιο κινητικός.

     

    Όταν πηγαίνουμε εκδρομή, και γενικά όταν βγαίνουμε από τον χώρο του σχολείου για δράσεις ή εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι μαθητές/τριες λένε «Τέλεια! Χάνουμε μάθημα!». Χάνουν το κλασικό δασκαλοκεντρικό μάθημα. Έξω από το σχολείο, όσο βρισκόμαστε μέσα στην εκπαιδευτική ομάδα, το μάθημα συνεχίζεται. Συνεχίζεται με άλλη μορφή και άλλο γνωστικό αντικείμενο. Πέρα από τις γνώσεις που λαμβάνουμε από τους χώρους που επισκεπτόμαστε, καλούμαστε όλοι  να μάθουμε να λειτουργούμε υπεύθυνα, να σεβόμαστε  τον εαυτό μας και τα μέλη της ομάδας, να αναπτύξουμε την αλληλεγγύη  μας. Όσοι κι αν είναι οι συνοδοί μιας πολυήμερης εκδρομής, τα ζευγάρια ματιών δε φτάνουν για να ελέγχουν κάθε κίνηση των παιδιών, οπότε η ομάδα των μαθητών/τριών άμεσα αντιλαμβάνεται πως χρειάζεται να καλλιεργήσει τη δεξιότητα της αυτοδιαχείρισης. Να αποτρέπει ριψοκίνδυνες επιλογές, να ενθαρρύνει την ενσωμάτωση όλων των μελών στην παρέα, να νοιάζονται όλοι για όλους. Αυτά διδάσκεται καθένας που συμμετέχει σε μία πολυήμερη εκδρομή.

    Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για του χρόνου, στην επόμενη 3ήμερη εκδρομή, που θα επιδιώξουμε να έχει την καλύτερη δυνατή συνεργασία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

     

     

    Κατηγορία Εκδρομές / Επισκέψεις | | | 92 σχόλια


    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Αλήθειες

    > Η παιδεία είναι δεύτερος ήλιος για τους ανθρώπους. - Πλάτων

    > Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο. -Αδαμάντιος Κοραής

    > Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει. - William Arthur Ward,

  • Πρόσφατα άρθρα

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ

  • Kατηγορίες

  • Ιστορικό

  • Σεργιανίζουμε εδώ…


  • Οι Ομάδες μου

  •  
    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση