Πρόσκληση σε επιμορφωτική εσπερίδα για εκπαιδευτικούς


Φόρτωση PDF…

Προσκαλούμε τους εκπαιδευτικούς να παρακολουθήσουν επιμορφωτική εσπερίδα με θέμα: “Από την Απελευθέρωση στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο: Συγκρούσεις και Περιβάλλον στη Νεότερη Ιστορία της Μακεδονίας” που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου και ώρα 17:30. Την εσπερίδα διοργανώνουν το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας και η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στην αίθουσα «Αλέξανδρος Χαΐτογλου» του Μουσείου.

Η εσπερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων καθώς και σε όσους ασχολούνται με το διδακτικό αντικείμενο της Ιστορίας. Η εσπερίδα θα ολοκληρωθεί με τη διεξαγωγή βιωματικού εργαστηρίου και οι συμμετέχοντες/-ουσες θα παραλάβουν βεβαίωση συμμετοχής.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη και λόγω του περιορισμένου αριθμού θέσεων θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας. Για την εγγραφή απαραίτητη είναι η συμπλήρωση της φόρμας συμμετοχής: https://forms.gle/nuDD4wDjH7Jx1E156 μέχρι τις 24/1/2024.

Ενημέρωση σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω των εποχικών ιογενών αναπνευστικών λοιμώξεων

Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 24 της αρ. 79942/ΓΔ4/21-5-2019 ΥΑ (Β ́2005) και το με αρ. πρωτ Γ.Π.Δ1α/Γ.Π.οίκ.1515/09-01-2024 έγγραφο του Υπουργείου Υγείας, με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στην έξαρση των εποχικών ιογενών λοιμώξεων του αναπνευστικού, από 1ης Νοεμβρίου 2023 έως και 31 Μαρτίου 2024.

Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως και με την προσκόμιση από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες πρόσφατης βεβαίωσης δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Οι απουσίες αυτές είναι πέραν του προβλεπόμενου από τις γενικότερες ή ειδικότερες διατάξεις αριθμού απουσιών.

Πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς σε επιμορφωτικά σεμινάρια με θέμα “Από τον μαυροπίνακα στη Διαδραστική Οθόνη: Καινοτόμες Προσεγγίσεις στην εκπαίδευση”

Προσκαλούμε τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου σε Σεμινάρια Εξοικείωσης‍ στο πλαίσιο των Υπηρεσιών Υποστήριξης των Διαδραστικών και Ρομποτικών Συστημάτων που εγκαθίστανται στα δημόσια σχολεία. Το εισαγωγικό Σεμινάριο “Από τον μαυροπίνακα στη Διαδραστική Οθόνη: Καινοτόμες Προσεγγίσεις στην εκπαίδευση” είναι δωρεάν και αφορά τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που δεν έχουν εμπειρία στη χρήση των διαδραστικών οθονών. Έχει σκοπό να σας παρέχει τις απαραίτητες γνώσεις, δίνοντάς σας την ευκαιρία να εξοικειωθείτε με τα διαθέσιμα εργαλεία για την αποτελεσματική χρήση και αξιοποίηση των διαδραστικών συστημάτων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Με το Σεμινάριο αυτό:

  • Θα λύσετε πιθανές απορίες αναφορικά με τον εξοπλισμό που παραλάβατε.
  • Θα γνωρίσετε πώς λειτουργεί και πώς ρυθμίζεται η διαδραστική οθόνη.
  • Θα εξοικειωθείτε με τα περιβάλλοντα χρήσης, καθώς και με τις περιφερειακές συνδέσεις, όπως π.χ. USB Stick κ.ά.
  • Θα κατανοήσετε ότι δουλεύοντας στα περιβάλλοντα χρήσης υπάρχουν εργαλεία που διευκολύνουν και αναβαθμίζουν το μάθημά σας.
  • Θα δείτε με παραδείγματα τη χρήση ορισμένων εφαρμογών και εργαλείων.
  • Θα γνωρίσετε τους τρόπους που μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τους προβληματισμούς σας, τις απορίες και τα σχόλιά σας σχετικά με τον εξοπλισμό.

Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως, σε διάφορες ημερομηνίες και ώρες, προσφέροντας ευελιξία ως προς τη συμμετοχή σας. Παρακαλούμε, ενημερωθείτε για το πρόγραμμα σεμιναρίων και εγγραφείτε έγκαιρα στην ημερομηνία και ώρα που σας εξυπηρετεί για να διασφαλίσετε τη θέση σας. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να δηλώσει μεμονωμένα συμμετοχή. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η ορθή διαχείριση των συμμετοχών, καθώς οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Για οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή περαιτέρω πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε ‍με το Γραφείο Υποστήριξης στο τηλεφωνικό κέντρο 210-6993525 ή μέσω email στο helpdesk@stem-ib-support.gr

 

Ενημέρωση σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω COVID-19, για το σχολικό έτος 2023- 2024

Κατόπιν ερωτημάτων σχετικά με τις απουσίες μαθητών/τριών λόγω του COVID-19, το ΥΠΑΙΘΑ  ενημερώνει ότι με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών των σχολικών μονάδων, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών, που οφείλονται στη νόσηση από κορωνοϊό COVID-19, για το σχολικό έτος 2023-24. Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών ή των ιδίων αν είναι ενήλικοι/ες, μαζί με την οποία προσκομίζεται σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986, επιδεικνυόμενης ταυτόχρονα στον/στη Διευθυντή/ντρια-Προϊστάμενο/η των σχολικών μονάδων της αντίστοιχης βεβαίωσης θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR). Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια νοσηλευτεί αποδεδειγμένα σε νοσοκομείο λόγω νόσησης από κορωνοϊό COVID-19 οι απουσίες του καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται για όλο το χρονικό διάστημα νοσηλείας του/της. Οι παραπάνω απουσίες είναι πέραν του προβλεπόμενου από τις γενικότερες ή ειδικότερες διατάξεις αριθμού απουσιών.

 

Ενημέρωση για τη λήψη μέτρων προστασίας για τη μείωση μετάδοσης λοιμώξεων του αναπνευστικού

Σύμφωνα με τις από 04-01-2024 οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης των λοιμώξεων του αναπνευστικού (λοιμώξεις από τον ιό SARS-CoV-2, γρίπη κ.α.) στο σχολικό περιβάλλον συστήνεται η τήρηση των ακόλουθων βασικών μέτρων από εκπαιδευτικούς, μαθητές και λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:

➢ Τακτικό πλύσιμο των χεριών

  • Όταν τα χέρια είναι εμφανώς λερωμένα (σαπούνι και νερό)
  • Πριν και μετά: -Την προετοιμασία ή χορήγηση γεύματος – Το γεύμα – Τη χρήση της τουαλέτας
  • Το πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα, θα ακολουθείται από προσεκτικό στέγνωμα με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
  • Εναλλακτικά, συστήνεται η εφαρμογή αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.

➢ Καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων διδασκαλίας. Συστήνεται να ανοίγονται τα παράθυρα τακτικά για τη βελτίωση του αερισμού.

➢ Αποφυγή ανεπαρκώς αεριζόμενων χώρων με συνωστισμό ατόμων (π.χ. διάδρομοι, σκάλες, χρήση ασανσέρ).

➢ Αποφυγή συγκεντρώσεων πολλών ατόμων – τήρηση φυσικών αποστάσεων.

➢ Αποφυγή αγγίγματος προσώπου, μύτης, ματιών και στόματος και πλύσιμο των χεριών καλά πριν και μετά από αυτό.

➢ Βήχας ή φτέρνισμα στον αγκώνα ή σε χαρτομάντιλο. Αν χρησιμοποιηθεί χαρτομάντιλο, θα πρέπει να πεταχτεί προσεκτικά μετά από μία μόνο χρήση και να ακολουθήσει πλύσιμο των χεριών.

➢ Εάν κάποιος/α μαθητής/τρια παρουσιάζει συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού (πονόλαιμο, βήχα, καταρροή) ή έχει θετικό αποτέλεσμα εργαστηριακού ελέγχου για αναπνευστικό παθογόνο όπως SARS-CoV-2, ιό γρίπης ή RSV, συστήνεται να παραμένει στο σπίτι και να περιορίσει τις επαφές του με άλλα άτομα.

➢ Η παραμονή στο σπίτι συστήνεται μέχρι την υποχώρηση ή βελτίωση των συμπτωμάτων και την ολοκλήρωση τουλάχιστον 24 ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού (χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών σκευασμάτων).

 

Χριστουγεννιάτικη γιορτή

IMG 20231220 095746 1 IMG 20231220 093623 1

IMG 20231220 093244 IMG 20231220 094938

IMG 20231220 095548  IMG 20231220 090727

IMG 20231220 103246 IMG 20231220 103033

IMG 20231220 095257 IMG 20231220 103552

IMG 20231220 092258

Πραγματοποιήθηκε και φέτος  η χριστουγεννιάτικη γιορτή μας, κατά τη διάρκεια της οποίας μαθητές και μαθήτριες του Σχολείου μας  μετέδωσαν το μήνυμα των Χριστουγέννων  απαγγέλλοντας ποιήματα και διαβάζοντας  διηγήματα. Παρουσίασαν, ακόμη,  ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και έψαλλαν τα κάλαντα . Τη χορωδία συνόδευσε με το ακορντεόν ο καθηγητής της Μουσικής κ. Ε. Μπουσμαλής.  Οι  μαθητές είχαν, επίσης, την ευκαιρία να  ακούσουν  την ερμηνεία της Εικόνας της Γεννήσεως  του Χριστού  από Ιερέα που απέστειλε για το λόγο αυτό στο Σχολείο η Μητρόπολη Κίτρους, Πλαταμώνος και Κατερίνης. Η γιορτή  έκλεισε  με τον Άγιο Βασίλη (ο μαθητής  Σ. Σουπιάδης) να μοιράζει στους μαθητές γλυκιές λιχουδιές.  Την επιμέλεια της γιορτής, την οποία παρακολούθησαν και πολλοί γονείς, είχαν η εκπαιδευτικός Β.  Ίτσιου και η Διευθύντρια Ε. Κανάλη.

Με την ολοκλήρωση της γιορτής οι γονείς και κηδεμόνες ενημερώθηκαν από τη Διευθύντρια για θέματα φοίτησης και αξιολόγησης των μαθητών και από τους εκπαιδευτικούς για τη διαγωγή και τη σχολική τους επίδοση. Επίσης, ενημερώθηκαν για το θεσμό του Τμήματος  Ένταξης και για την ΕΔΥ που λειτουργούν στο Σχολείο.

 

Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

                                1702570563852 1 IMG 20231214 122340 1

IMG 20231214 122125 1702570563766 1 1702570563725 1

Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου πραγματοποιήθηκαν δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών σε θέματα αναπηρίας. Αρχικά, η εκπαιδευτικός Πιτσιόρλα Ελένη παρουσίασε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς αντίστοιχο πολυμεσικό υλικό παρέχοντας σε όλους την ευκαιρία να σκεφτούν τη ζωή και τα εμπόδια των ατόμων με αναπηρία και δίνοντας εστίαση στους Παραολυμπιακούς αγώνες ( την ιστορία, τον σκοπό, τα αθλήματα, τις κατηγορίες των αθλητών). Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να αποσαφηνίσουν τον όρο ΑΜΕΑ και να ευαισθητοποιηθούν μέσα από τα βιντεάκια που προβλήθηκαν για τη διαφορετικότητα όλων μας.

Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός Παπαχαρισίου Ράνια πρόβαλε μία ταινία μικρού μήκους που δημιούργησαν κωφάλαλα παιδιά του ειδικού σχολείου Πατρών και πραγματεύεται την αποδοχή προς το διαφορετικό. Στόχος ήταν η καλλιέργεια του αισθήματος της ατομικής και συλλογικής ευθύνης απ’ την πλευρά των μαθητών προς την αντιμετώπιση του ρατσισμού και της προκατάληψης. Έπειτα, αφού παρακολούθησαν στη νοηματική γλώσσα το τραγούδι “Να αγαπάς”, ακολούθησε το πρακτικό μέρος της εκδήλωσης με τους μαθητές να περπατούν με μαντήλια στα μάτια ανάμεσα σε κώνους και εμπόδια, ενώ οι υπόλοιποι ζωγράφιζαν χωρίς να βλέπουν, με απώτερο στόχο την απόκτηση δεξιοτήτων ενσυναίσθησης.

Τα παιδιά συμμετείχαν, επίσης, σε  τουρνουά sitting volley, το οποίο είναι επίσημο άθλημα στους Παραολυμπιακούς αγώνες. Οι μαθητές τις προηγούμενες μέρες είχαν ενημερωθεί για τους κανόνες του αθλήματος τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες του αθλήματος. Στόχος της δράσης ήταν: α) η προάσπιση του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και β) η καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός της σχολικής κοινότητας και η αναγκαιότητα  σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

 

Τα Χριστούγεννα στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου «μυρίζουν Γερμανία»

 

20231201 090319 20231201 081019

 

20231218 111053  20231218 111039

20231127 091311  20231201 090034

20231218 103732

Φέτος τα Χριστούγεννα στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου πήραν ένα άρωμα γερμανικό. Οι μαθητές όλων των τάξεων, αλλά ιδιαίτερα οι μαθητές της β’ τάξης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Γνωρίζουμε τα ήθη και τα έθιμα των Γερμανών μέσα από τις κοινές θρησκευτικές εορτές μας», έκοψαν, κόλλησαν, ζωγράφισαν, έγραψαν γερμανικές ευχές, με λίγα λόγια δημιούργησαν. Οι Γερμανοί δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην περίοδο πριν τα Χριστούγεννα, που διαρκεί περίπου τέσσερις εβδομάδες (Adventszeit), όπου κορυφώνεται σταδιακά η προσμονή για την έλευση του Κυρίου. Αυτή λοιπόν την περίοδο θέλαμε να τιμήσουμε με την κατασκευή ημερολογίων αντίστροφης μέτρησης (Adventskalender), όπου οι ίδιοι οι μαθητές δημιούργησαν, ζωγραφίζοντας και γεμίζοντας σακουλάκια με ευχές και σοκολατάκια!!!! Οι μαθητές επίσης έμαθαν το έθιμο του στεφανιού με τα τέσσερα κεριά (Adventskranz), τα οποία συμβολίζουν τις τέσσερις Κυριακές πριν τα Χριστούγεννα. Έμαθαν το ποίημα που συνοδεύει το έθιμο και το απήγγειλαν κάθε Δευτέρα στο μάθημα των Γερμανικών. Οι Μαθητές τέλος της β’ τάξης χωρισμένοι σε τρεις ομάδες κατασκεύασαν αφίσες με πληροφορίες και εικόνες για τα ήθη και έθιμα, τα γλυκίσματα και τα χριστουγεννιάτικα τραγούδια των Γερμανών. Αυτές κολλήθηκαν στον διάδρομο του σχολείου, ώστε και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες.
Υπεύθυνη καθηγήτρια για την υλοποίηση του προγράμματος είναι η καθηγήτρια Γερμανικών του σχολείου μας κα Δημητριάδου Παρασκευή, η οποία φρόντισε να αγοραστούν όλα τα απαραίτητα υλικά, με έξοδα του σχολείου, συντόνισε και καθοδήγησε τους μαθητές στο υπέροχο αυτό πολιτισμικό ταξίδι εξερεύνησης των εθίμων ενός διαφορετικού λαού.

Πρόσκληση προς τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: ««Κλιματική Κρίση και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»


Φόρτωση PDF…

Το 2ο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 4 διδακτικών ωρών με θέμα: «Κλιματική Κρίση και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» διοργανώνεται από την ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  για την ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) και θα πραγματοποιηθεί στις 18 Δεκεμβρίου 2023. Για να συνδεθούν οι εκπαιδευτικοί θα επιλέξουν τη διεύθυνση: https://www.youtube.com/@peekpe

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου εξερευνά την Αρχαία Βόρεια Πιερία

10000185401000018544

1000018549  1701763685628

1701864151652

1701864302923

1701864151668 1701864302918

1701761477498

Την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2013 οι μαθητές της Α΄ τάξης επισκέφτηκαν την Μουσειακή Αποθήκη Μακρυγιάλου προκειμένου να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Εξερευνούμε την Αρχαία Βόρεια Πιερία”, το οποίο  σχεδιάστηκε και υλοποιείται από τους αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πιερίας κα Α. Αθανασιάδου  και τον κ. Κ. Νούλα σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Πιερίας κα Β. Αγγέλη και με την υποστήριξη της ΔΔΕ Πιερίας. Υπεύθυνες καθηγήτριες του εκπαιδευτικού προγράμματος για το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου είναι η Διευθύντρια του σχολείου κ. κ. Ευαγγελία Κανάλη και η εκπαιδευτικός ΠΕ04 κ. Ελένη Παπουτσίδου, οι οποίες και συνόδευσαν τους μαθητές στο Μουσείο μαζί με την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης κ. Βασιλική Φυτιλή και συνέδραμαν στη διεξαγωγή του προγράμματος.  Οι υπεύθυνες καθηγήτριες  ανέλαβαν  την προετοιμασία των μαθητών πριν την επίσκεψη στο Μουσείο, τον συντονισμό των εργασιών τους με αντίστοιχα φύλλα εργασίας κατά την επίσκεψη στο Μουσείο (πολυτροπικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες,  συμπληρώσεις/ζωγραφική αγγείων, γραφής επί παλαιά, απλούστατες κατασκευές, πηλοπλαστική κ.ά) , αλλά και μετά την επίσκεψη στο Μουσείο τη συμπλήρωση από τους μαθητές  φύλλων αξιολόγησης της δράσης.

Ευχαριστούμε θερμά τους αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πιερίας κα Α. Αθανασιάδου  και τον κ. Κ. Νούλα, καθώς και  τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Φιλολόγων Πιερίας κα Β. Αγγέλη για την ευκαιρία που μας έδωσαν να πάρουμε μέρος σε ένα τόσο ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Εξάλλου, είναι μακροχρόνια και αμφίδρομη  η συνεργασία του Γυμνασίου Μακρυγιάλου με την Μουσειακή Αποθήκη Μακρυγιάλου και  τους αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πιερίας κα Α. Αθανασιάδου  και τον κ. Κ. Νούλα σε εκπαιδευτικά προγράμματα και άλλες δράσεις. Ευχαριστούμε, επίσης, τον Δήμο Πύδνας-Κολινδρού και ιδιαίτερα την αντιδήμαρχο Δ.Ε. Μεθώνης κ. Μ. Αβραμίδου για την εκτύπωση των εκπαιδευτικών φύλλων εργασίας, που συνιστούν το βασικό εργαλείο του προγράμματος.