Η Εκκλησία “φίλεψε” το σχολείο μας!

eyxeleo-ekklisia-2016-gymnasio-makrygialou-07

Στις 25 Οκτωβρίου, η Εκκλησία του Μακρυγιάλου και ο Πατήρ Γεώργιος, προσκάλεσε το σχολείο στην εκκλησία. Αφού παρακολούθησαν οι μαθητές την Ευχέλαιο ακολουθία, ο ιερέας και οι κυρίες που επικουρούν, “φίλεψαν” τα παιδιά στην αίθουσα εκδηλώσεων. Τα φαγητά ήταν εκλεκτά και ο ενθουσιασμός έκδηλος! Το τραπέζι που καθίζει τους πάντες μονιασμένους, γύρω του,  ήταν μια ωραία στιγμή προσφοράς, μια πρωτοβουλία της εκκλησίας που πραγματικά ευχαριστήθηκαν οι πάντες. Ο πατήρ Γεώργιος υπενθύμισε στους μαθητές, ότι η εκκλησία είναι πάντα αρωγός και σημείο αναφοράς στο οποίο μπορούν να ανατρέξουν όποτε αισθάνονται την ανάγκη.

 

Διδακτική επίσκεψη στο αρχαιολογικό χώρο της Πύδνας

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου, σε συνεργασία με το το πρόγραμμα της Γενικής διεύθυνσης αρχαιοτήτων με τίτλο “Λαμπερές Ιστορίες φωτιάς”, πραγματοποίησε σήμερα, στις 20 Οκτωβρίου διδακτική επίσκεψη στο αρχαιολογικό χώρο της Πύδνας.

γυμνάσιο Μακρυγιάλου - αρχαιολογικός χώρος Πύδνας
Ο αρχαιολογικός χώρος απέχει περίπου 1 ώρα με τα πόδια από το σχολείο, οπότε αποφασίσαμε να περπατήσουμε. Ο καιρός ήταν ιδανικός, μελαγχολικός, αλλά χωρίς κρύο. Περάσαμε μέσα από τον Μακρύγιαλο, γεμίζοντας τον με γέλια και φωνές, ενώ κάναμε μια μικρή στάση στη θέση “Πανόραμα” για να θαυμάσουμε τη μοναδική θέα προς τη θάλασσα και τον οικισμό.

γυμνάσιο Μακρυγιάλου - αρχαιολογικός χώρος Πύδνας

Στον αρχαιολογικό χώρο, συναντήσαμε τους αρχαιολόγους της υπηρεσίας αρχαιοτήτων, που ανέλαβαν να μας ξεναγήσουν. Με μεγάλη υπομονή και ευγένεια, μάς εξήγησαν με λεπτομέρεια την ιστορία και τα χαρακτηριστικά του χώρου. Η αγάπη τους για αυτό που κάνουν ήταν μεταδοτική και τους  ευχαριστούμε πάρα πολύ!

γυμνάσιο Μακρυγιάλου - αρχαιολογικός χώρος Πύδνας

Τα αρχαία μνημεία μιλούν, λένε την ιστορία μας, δείχνουν από πότε κατοικούμε αυτά τα μέρη, σαν τα ενθύμια που συλλέγουμε στο σπίτι μας για να διατηρούμε ζωντανές τις όμορφες αναμνήσεις. Είναι αλήθεια ότι τα συνηθίζουμε και τα ξεχνάμε μέχρι να αισθανθούμε τη νοσταλγία να ξαναζήσουμε αυτές τις στιγμές, αναπολώντας, κοιτώντας τα. Μια τέτοια στιγμή ζήσαμε και μεις σήμερα, ανάμεσα στις αρχαίες πέτρες. Νοιώσαμε για λίγο τους προγόνους μας, τις αγωνίες τους, τις δυνάμεις τους, τις ικανότητες τους, τις τους μάχες με τους εχθρούς και την καθημερινότητα. Ίσως του χρόνου, πάλι με το σχολείο, ίσως σε μια αργία με τον μπαμπά και τη μαμά, να έχουμε την ευκαιρία να ξαναβρεθούμε εδώ. Προς το παρόν αναλαμβάνει η Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Γεωγραφία και τα άλλα αντικείμενα που μας απασχολούν στο σχολείο, που ζωντανεύουν κόσμους και πολιτισμούς, που ξεκλειδώνουν τους νόμους της φύσης και της κοινωνίας, που μας κάνουν γοητευτικούς ανθρώπους και πολίτες.

[slideboom id=1582126&w=800&h=600]

Εργασίες των μαθητών στην Ιστορία

eik2Ξεκινήσαμε το σχολικό έτος 2016-2017 το μάθημα της Ιστορίας της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας με νέα δεδομένα:
• Η μείωση της ύλης
• Η προώθηση ενεργητικών τρόπων μάθησης
• Η εκπόνηση συνθετικών εργασιών
είναι κάποια από αυτά. Στο πρώτο μας λοιπόν μάθημα με τη Β τάξη χρησιμοποιήσαμε ως κύριο υποστηρικτικό υλικό γραπτές πηγές και χάρτες τους οποίους ζωγράφισαν οι ίδιοι οι μαθητές με στόχο όχι την ανάδειξη των δεξιοτήτων τους στη ζωγραφική αλλά την προώθηση του «learningbydoing» μαθαίνω κάνοντας και παράλληλα να καλυφθούν οι γνωστικοί στόχοι της 1ης ενότητας του βιβλίου «Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη» που είναι οι παρακάτω:
• Να πληροφορηθούν τα μέτρα που πήρε ο Κωνσταντίνος ο Α για να ανορθώσει το κράτος
• Να κατανοήσουν την πολιτική απόφαση του Κωνσταντίνου να μεταφέρει την πρωτεύουσα

Φύλλο Εργασίας
1η δραστηριότητα. Αφού παρατηρήσετε τον παρακάτω χάρτη να απαντήσετε στα ερωτήματα

eik1

Α. Σε ποιες ηπείρους απλωνόταν το ρωμαϊκό κράτος;

Β. Αφού εντοπίσετε στο χάρτη την Κων/πολη, να σκεφτείτε ποια γεωγραφικά πλεονεκτήματα έχει η θέση της

2η δραστηριότητα

Αφού παρατηρήσετε τις παραπάνω απεικονίσεις της Κων /πολης προσπαθήστε να την περιγράψετε. Στη συνέχεια συγκρίνετε το κείμενο σας με το σχολικό βιβλίο για να συμπληρώσετε τις γνώσεις σας για τον τρόπο με τον οποίο ήταν κτισμένη η Κων/πολη.

Εργασίες των Μαθητών:

Πανελλήνια Βράβευση για το Γυμνάσιο μας για το πολιτιστικό πρόγραμμα “Ο προσφυγικός Ποντιακός Ελληνισμός”

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου βραβεύτηκε τη Τρίτη 10 Μαΐου από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την εργασία μας σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα. Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα θα βρείτε ΕΔΩ.

Ειδικότερα, το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας τη σημαντική συμβολή όλων των προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν γύρω από το προσφυγικό ζήτημα στο πλαίσιο της φετινής εγκυκλίου σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών) καθώς και των δράσεων που υλοποιήθηκαν με ανάγκη συμβολής της εκπαιδευτικής κοινότητας στο προσφυγικό ζήτημα βράβευσε χθες στην αίθουσα “Ζακλίν ντε Ρομιγύ” του ΥΠΠΕΘ εργασίες σχετικές με το προσφυγικό ζήτημα.

Από την Πιερία βραβεύτηκαν οι εργασίες του του 1ου Γυμνασίου Κατερίνης και το πολιτιστικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας με τίτλο “Ο προσφυγικός Ποντιακός Ελληνισμός”, όπου διαπιστώθηκαν τα κοινά προβλήματα, οι κοινές αγωνίες, οι κοινοί φόβοι και οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν στο σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα.

Όλες οι υποβληθείσες εργασίες προωθήθηκαν στο Υπουργείο μέσως της ΔΙΔΕ Πιερίας -Γραφείο Καινοτόμων Δράσεων. Η τελική επιλογή έγινε από μέλη της Επιτροπής για την Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων (ΕΣΠΠ), της Επιστημονικής καθώς και της Καλλιτεχνικής Επιτροπής για την υποβοήθηση του έργου της ΕΣΠΠ.

Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πιερίας κ. Ιωάννης Καζταρίδης απέστειλε στο σχολείο την παρακάτω συγχαρητήρια επιστολή:

“Θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συγχαρητήρια στη Διευθύντρια  του  Γυμνασίου Μακρυγιάλου, στους υπεύθυνους  καθηγητές  και ιδιαίτερα  στους μαθητές  που βραβεύτηκαν  για την εργασία τους  με τίτλο: «Ο προσφυγικός Ποντιακός Ελληνισμός», την οποία  δημιούργησαν στα πλαίσια  πολιτιστικού  προγράμματος για το προσφυγικό ζήτημα.

Ο πόλεμος, το προσφυγικό και η μετανάστευση είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα της παγκόσμιας και  ιδιαίτερα της ελληνικής, σύγχρονης αλλά και παλαιότερης πραγματικότητας. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντική και αναγκαία η  συμμετοχή  των μαθητών σε τέτοιες δράσεις  που τους  βοηθούν να εμπλέκονται στο κοινωνικό γίγνεσθαι αλλά και να οραματίζονται, εκπληρώνοντας έτσι έναν από τους  πρωταρχικούς σκοπούς του σχολείου.

Εύχομαι από καρδιάς επιτυχίες σε κάθε σας δράση.”

 

 

Παρουσίαση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

paroysiasi-programmaton--makrygialou-04

Την Τρίτη 10 Μαϊου στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου έγινε η παρουσίαση προγραμμάτων , καθώς και καλών διδακτικών πρακτικών. Οι μαθητές παρουσίασαν τον πνευματικό κόπο μας ολόκληρης χρονιάς. Μας μίλησαν για το επάγγελμα που ονειρεύονται να κάνουν  και τις πληροφορίες που συνέλεξαν, μας έδωσαν οδηγίες διαβίωσης στη φύση, μας μίλησαν για το ρατσισμό, μας “δίδαξαν” τις δευτερεύουσες προτάσεις, μας ταξίδεψαν με τις φωτογραφίες τους  από “τον όμορφο, ξεχωριστό κόσμο μας”, μας έδειξαν πώς βλέπουν το σχολείο μας και πώς ονειρεύονται το σχολείο στο μέλλον. Η εκδήλωση τελείωσε με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς  να χειροκροτούν  για τις δημιουργίες  και να ανανεώνουν το «ραντεβού» τους για δημιουργία, στην επόμενη σχολική χρονιά.

[slideboom id=1459651&w=425&h=370]

[slideboom id=1459663&w=425&h=370]

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην αρχαία Πύδνα

ekdromi-dion-gymnasio-makrygialou-16-20

Ήμασταν λίγοι ,….. αλλά καλοί! Και αποφασίσουμε να μη μείνουμε μέσα στους τέσσερις τοίχους του σχολείου, αλλά να περπατήσουμε στη λιακάδα και ταυτόχρονα να περάσουμε το χρόνο μας δημιουργικά, γνωρίζοντας καλύτερα τον τόπο μας!
Έτσι απολαύσαμε ένα πολύ όμορφο περίπατο μέχρι την αρχαία Πύδνα. Ξεναγηθήκαμε στο χώρο, στα ερείπια της βυζαντινής εκκλησίας και του μεσαιωνικού κάστρου και θαυμάσαμε πόσο σοφά επιλεγμένη ήταν η περιοχή. Θαυμάσαμε τα ανθρώπινα δημιουργήματα , όπως εναρμονίζονται με το ήρεμο γαλάζιο της θάλασσας και το πράσινο της φύσης. Αφού ευχαριστήσαμε τον Θανάση, τον φύλακα –ξεναγό μας, επιστρέψαμε στο σχολείο κουρασμένοι, αλλά ικανοποιημένοι!

H Legomania έφτασε και στη Α’ Τάξη, O αλιγάτορας Άλι ζωντάνεψε!

lego-a-gymnasio-makrygialou-16-07

Η ‘Α τάξη υλοποίησε με το πακέτο Lego WeDo την κατασκευή του νευριασμένου Αλιγάτορα.

 

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου υλοποίησε το πρόγραμμα “Ο προσφυγικός Ποντιακός Ελληνισμός”

pontos
Το παλιό σπίτι στη Πηγαδίτσα Γρεβενών

Στο σχολείο υλοποιήθηκε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο « Ο προσφυγικός Ποντιακός Ελληνισμός»,  με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Τσεντόγλου Εύα. Με αφορμή το βιβλίο με τίτλο: « Ανάμεσα σε δύο πατρίδες » της κ. Άννας Καρακασίδου- Μπίσκα, εκδόσεις αδελφών Κυριακίδη, που διασκευάστηκε σε θεατρικό σενάριο από την υπεύθυνη καθηγήτρια  με την βοήθεια της εκπαιδευτικού Μανισσάνου  Σταυρούλα προσεγγίστηκε το ποντιακό προσφυγικό ζήτημα, αλλά συγχρόνως συνδέθηκε με το έντονο προσφυγικό ζήτημα του σήμερα.
Διαπιστώθηκαν τα κοινά προβλήματα, οι κοινές αγωνίες, οι κοινοί φόβοι, και οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν στο σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν σε κάλεσμα του οικείου Δήμου για συλλογή υλικού για τους πρόσφυγες. Παράλληλα, ερεύνησαν πτυχές του θέματος και ,καθώς πολλά παιδιά έχουν προσφυγική καταγωγή, ένοιωσαν τις ρίζες τους να απλώνονται και την καρδιά τους να μεγαλώνει και να ανοίγει για κάθε πρόσφυγα. Στο τέλος της χρονιάς, θα πραγματοποιηθεί θεατρική παράσταση.