Δημήτρης Χατζής, “Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα”
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Β΄ Γυμνασίου σελ. 129
Διαθεματική Δραστηριότητα, σελ 131
Η ανθρώπινη μορφή του πίνακα παριστάνεται χωρίς κεφάλι. Έτσι συμβολίζεται η απώλεια της προσωπικής ταυτότητας, κάτι που χαρακτηρίζει τη ζωή του Κώστα ως εργάτη σε μια ξένη πόλη όπου κανείς δεν τον ξέρει και είναι μόνος του. Επίσης εικονίζονται βαλίτσες που είναι κλασικό στοιχείο ανθρώπου ο οποίος δεν έχει μόνιμο τόπο κατοικίας. Τέλος, ο απρόσωπος άνθρωπος του πίνακα στέκεται ανασφαλής και διστακτικός μέσα σε έναν άδειο χώρο που φανερώνει την έλλειψη ανθρώπινων σχέσεων. Χρήστος Βόλτσης
Στην εικόνα βλέπουμε έναν ταξιδιώτη. Βρίσκεται σε έναν χώρο χωρίς παράθυρα, χωρίς πόρτα σαν να μην υπάρχει διέξοδος, για να πάει κάπου. Επίσης ο άνθρωπος στην εικόνα δεν έχει κεφάλι. Αυτό δείχνει ότι δεν έχει κάποια ταυτότητα. Η εικόνα συνδέεται με τη ζωή του Κώστα ο οποίος δεν έχει πού να πάει. Βρίσκεται σε ένα αδιέξοδο. Στο απόσπασμα ο Κώστας αποκαλείται ο ξενότερος απ’ όλους τους ξένους και στο εικαστικό έργο ο άνδρας δεν έχει κεφάλι… Σοφία Τζιώλα
Η ζωή του Κώστα συνδέεται πολύ με την εικόνα, γιατί η ζωή του είναι ακριβώς όπως το εικαστικό έργο. Είναι ξένος, είναι απρόσωπο άτομο, δεν έχει κανέναν να τον περιμένει, όταν γυρνάει σπίτι. Όλοι έχουνε κάπου να πάνε εκτός απο αυτόν. Νοιώθει ο ξενότερος απ’ όλους τους ξένους. Στην εικόνα είναι ένα άτομο σε ένα διαμέρισμα που δεν έχει τίποτα. Είναι κενό. Έτσι νοιώθει κι ο Κώστας, ένα μεγάλο κενό… Ευαγγελία Χατζησωτηρίου
15, Ιανουάριος 2014 στις 17:01
θα μπορούσατε να ανεβάσετε και μια περίληψη???