Νέα έκδοση οδηγού εκπαιδευτικού για την Πληροφορική Γυμνασίου
Διαβάστε το νέο οδηγό για τον εκπαιδευτικό που αφορά τη διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Γυμνάσιο! Βέβαια, το μάθημα δε διδάσκεται δύο ώρες την εβδομάδα όπως αναφέρεται, αλλά ισχύουν οι γενικές του κατευθύνσεις. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις έχουν επηρεαστεί από το ευρύτερο θεωρητικό πλαίσιο του εποικοδομισμού. Με βάση τη φιλοσοφία του νέου Π.Σ. και την προβληματική […]
1ο κεφάλαιο α’ γυμνασίου: Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής
Καθώς ολοκληρώσαμε το 1ο κεφάλαιο του μαθήματος “Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής”, παρακαλώ μεταβείτε στη διεύθυνση https://goo.gl/UxYSma και συμπληρώστε τη φόρμα με τις απαντήσεις σας.
Καλή επιτυχία!
Πρόληψη της ενδοσχολικής βίας
Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης του φαινομένου είναι η πρόληψη. Η σχολική μονάδα αλλά και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει εξαρχής της σχολικής χρονιάς να κοινοποιούν και να γνωστοποιούν στους μαθητές αλλά και στους γονείς τους το πλαίσιο του κώδικα συμπεριφορά που ορίζει το σχολείο. Παράλληλα, θα πρέπει να εντάσσουν στο σχολικό προγραμματισμό, προγράμματα και projects που αφορούν στην ψυχοκοινωνική αγωγή των μαθητών. Μαζί με τις μαθησιακές υποχρεώσεις των μαθητών θα πρέπει να γίνεται και αναφορά στα δικαιώματά τους ως μαθητές αλλά και βάσει του πλαισίου για την προστασία των ανήλικων παιδιών που έχει οριστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, 2009). Αναφορικά με τις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις διαφαίνεται η τάση εστίασης όχι μόνο στη μορφή της εκπαίδευσης αλλά και στο κοινωνικό πλαίσιο του σχολείου, θέτοντας στο επίκεντρο το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι ανθρώπινες σχέσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον στην προσαρμογή των μαθητών (Χατζηχρήστου κ.ά., 2004).
Συγκεντρωτικά συστήνονται οι παρακάτω ενέργειες πρόληψης στο πλαίσιο του σχολείου:
- Συζήτηση και ενημέρωση των παιδιών από τους καθηγητές για τα δικαιώματά τους, αλλά και τους κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο
- Εύρεση κατάλληλων τρόπων έκφρασης της επιθετικότητας, όπως τα αθλήματα και η τέχνη, καθώς και κατάλληλο πλαίσιο για ανάδειξη της ομαδικής συνεργασίας και της ευγενούς άμιλλας.
- Ουσιαστική και αποτελεσματική εποπτεία κατά τα διαλείμματα, ιδίως στους χώρους όπου είναι πιθανό να συμβούν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού από μαθητές, όπως οι τουαλέτες, αποθήκες, εργαστήρια,κ.λπ.
- Επικοινωνία με τους γονείς για την ευαισθητοποίηση τους αλλά και για την ενημέρωσή τους σχετικά με το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, προκειμένου να είναι προϊδεασμένοι ώστε να ανιχνεύσουν συμπτώματα εάν τυχόν εμπλακούν με κάποιον τρόπο τα παιδιά τους σε ανάλογα περιστατικά.
- Παρότρυνση στους γονείς για την ενεργή συμμετοχή τους στη σχολική ζωή των παιδιών τους και τη συνεργασία τους με το εκπαιδευτικό προσωπικό.
- Μέριμνα και λήψη κατάλληλων ενεργειών για την ομαλή ένταξη νεοφερμένων μαθητών ή μαθητών με ειδικές ανάγκες.
- Ανάπτυξη διαθεματικών προγραμμάτων, συνδεδεμένων με το πρόγραμμα
- προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών προκειμένου να ενισχυθεί και το αίσθημα της συνεργασίας και της αλληλοκατανόησης μεταξύ των μαθητών.
- Επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού για την αναγνώριση και την αποτελεσματική διαχείριση του φαινομένου
Ευρωπαϊκή καμπάνια κατά του σχολικού εκφοβισμού
http://www.e-abc.eu/gr/
Γενικός Στόχος
Ο στόχος του έργου συνίσταται στη δημιουργία μίας ενιαίας απάντησης στην καταγραφή και διαχείριση του σχολικού εκφορβισμού σε όλες τους της μορφές και μιας Ευρωπαϊκής πλατφόρμας για την ενημέρωση παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών και κάθε ενδιαφερόμενου για το πρόβλημα.
Τελικά το κοινό των 6 καρτών που συμμετέχουν θα γνωρίζουν από πού μπορούν να λάβουν πληροφόρηση για το σχολικό εκφοβισμό καθώς και αξιόπιστη διαθέσιμη βοήθεια σε όλες τις γλώσσες των παραπάνω χωρών από τηλεφωνικές γραμμές ή το Διαδίκτυο.
Αναλυτικοί στόχοι
Ο Σχολικός Εκφοβισμός αν και παραδοσιακά θεωρείται σαν συμπεριφορά που συναντάται μεταξύ παιδιών και συνήθως στο σχολικό περιβάλλον πρόσφατα παρουσιάζει και νέες μορφές όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός που λαμβάνει ολοένα και ευρύτερες διαστάσεις.
Οι δράσεις του έργου περιλαμβάνουν:
- Διενέργεια έρευνας σε ευρωπαϊκό επίπεδο που καλύπτει τις 6 χώρες του εταιρικού σχήματος. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας απευθύνεται σε 18.000 μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θα συμπληρώνεται ηλεκτρονικά μέσω του Διαδικτυακού τόπου του έργου.
- Δημιουργία Διαδικτυακού τόπου που θα λειτουργήσει σαν Εθνικό Σημείο Αναφοράς για το πρόβλημα του Σχολικού Εκφοβισμού με αντικείμενο την ευρεία και σταθερή πληροφόρηση κάθε ενδιαφερόμενου και την παροχή άμεσης συμβουλευτικής βοήθειας σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς μέσω των εξειδικευμένων γραμμών βοήθειας και άλλων διαδραστικών τρόπων επικοινωνίας.
- Δημιουργία Διαδραστικού Εκπαιδευτικού Εργαλείου με στόχο την αναβάθμιση των διαδικασιών διαχείρισης του προβλήματος μέσα στο σχολικό περιβάλλον με την άμεση συμμετοχή των μαθητών
- Σχεδιασμός και υλοποίηση Ευρωπαικής Καμπάνιας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού. Στο πλαίσιο της καμπάνιας θα δημιουργηθεί πληροφοριακό υλικό, υλικό ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης και θα πραγματοποιηθεί συντονισμένη ταυτόχρονη δράση και στις 6 χώρες του προγράμματος στην κατεύθυνση της θεσμοθέτησης της Ευρωπαϊκής Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού.
«Χτίζοντας με τη βοήθεια των παιδιών μια Ευρώπη για τα παιδιά»
Το Συμβούλιο της Ευρώπης στην προσπάθειά του να διαφυλάξει τα δικαιώματα του παιδιού συγκρότησε το πρόγραμμα «Χτίζοντας με τη βοήθεια των παιδιών μια Ευρώπη για τα παιδιά» (www.coe.int/children), το οποίο ασχολείται με την προώθηση των δικαιωμάτων των παιδιών και με την προστασία των παιδιών από τη βία. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα εστιάζει σε θέματα όπως η βία στο σπίτι και στο σχολείο, η εκπαίδευση για τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα παιδιά και το Διαδίκτυο και τα παιδιά και το σύστημα δικαίου. Ανάμεσα σε άλλα, αναφορικά με τα δικαιώματα του παιδιού διακηρύσσει ότι ως παιδί «Έχεις δικαίωμα προστασίας από όλες τις μορφές εκμετάλλευσης, κακοποίησης και σωματικής και ψυχολογικής βίας, περιλαμβανομένων και αυτών που συμβαίνουν στην οικογένεια και σε εγκαταστάσεις φροντίδας παιδιών» (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, 2009).
Καλή σχολική χρονιά!
Ξεκινάμε τη νέα σχολική χρονιά με διάθεση για απόκτηση νέων γνώσεων κι εμπειριών. Ως εκπαιδευτικοί οφείλουμε, ανάμεσα σε πολλά άλλα, να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του σχολικού χώρου προτάσσοντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία. Μα πάνω απ’ όλα να διαμορφώσουμε ένα σχολείο αγάπης, αλληλεγγύης, ανεκτικότητας και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά.
Το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε το β’ κύκλο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που αποτελούν τα μέλη των ομάδων δράσης πρόληψης σχολικής βίας σε κάθε σχολική μονάδα. Καθώς το φαινόμενο λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις, η ενημέρωση, η συνακόλουθη ευαισθητοποίηση και δράση των συλλόγων εκπαιδευτικών πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Σχετικός Ιστότοπος: http://stop-bullying.sch.gr/
Προγραμματισμός με Scratch
Γειά σας! Καθώς θα κάνουμε τα πρώτα μας βήματα στον προγραμματισμό με το Scratch, θα χρειαστεί να δημιουργήσετε λογαριασμό στο περιβάλλον του http://scratch.mit.edu/. Δεν απαιτείται να διαθέτετε email, συνεπώς προχωρήστε άμεσα στη δημιουργία του. Θα χρειαστείτε το λογαριασμό αυτό για να μπορείτε να μοιράζεστε τα προγράμματα που θα δημιουργείτε!
Αφού δημιουργήστε το λογαριασμό σας θα χρειαστεί να μεταφορτώστε τα παρακάτω φύλλα εργασίας:
-
Προγραμματισμός με το Scratch – Μεταβλητές, τελεστές πράξεων
-
Προγραμματισμός με το Scratch – Μεταβλητές, δομή επανάληψης και δομή επιλογής.
Θα σας μοιράσω σε φωτοτυπίες τα παραπάνω φύλλα που θα χρειαστεί να απαντήσετε δουλεύοντας στο εργαστήριο και στο σπίτι σας. Μπορείτε όμως να τα έχετε και σε ηλεκτρονική μορφή για περισσότερη ευκολία.
Καλή συνέχεια!
Διδακτικά σενάρια Γυμνασίου
Παραθέτω τα διδακτικά σενάρια σε αρχεία μορφής PDF που ανέπτυξα κατά τη διάρκεια παρακολούθησης της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου:
Media Awareness Generating Informed Citizens (M.A.G.I.C.)
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius με τίτλο “Media Awareness Generating Informed Citizens – M.A.G.I.C.” είναι μια σύμπραξη 7 σχολείων από την Ευρώπη. Οι άξονες μελέτης και δραστηριοτήτων του αφορούν τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας (Μ.Μ.Ε.) και τον καθοριστικό ρόλο που αυτά διαδραματίζουν στη διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην εργασία περιγράφουμε τη βιωματική προσέγγιση της λειτουργίας των Μ.Μ.Ε., τους τρόπους χρήσης των Web 2.0 τεχνολογιών και τις δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν για την επίτευξη του σκοπού και των στόχων του προγράμματος. Ζητούμενα ωστόσο δεν αποτελούν μόνον η ευαισθητοποίηση των μαθητών απέναντι στα Μ.Μ.Ε. αλλά κι η ανάληψη ατομικής και συλλογικής δράσης που διαμορφώνουν ενεργούς πολίτες. Η δραστηριοποίηση και το όφελος της ευρύτερης σχολικής κοινότητας από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα μπορεί να προέλθει με την ένταξη των παραμέτρων του στο πρόγραμμα σπουδών και λειτουργώντας συμπληρωματικά ως προς το παιδαγωγικό μέρος της σύμπραξης.
Το παραπάνω κείμενο είναι η περίληψη της εισήγησής μου στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για το eTwinning και τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Συνεργατικότητας. Η παρουσίασή μου είναι επίσης διαθέσιμη.
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση!
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση και την Αναπηρία αυτή που διανύουμε και στο σχολείο μας αξιοποιήσαμε το εκπαιδευτικό υλικό τηςEducation / ActionAid Hellas για να στείλουμε μαθητές/τριες κι εκπαιδευτικοί το ισχυρό μήνυμα “Στείλτε Όλους τους Φίλους μου Σχολείο. Send All my Frients to School!”
Αφιερώσαμε διδακτικές ώρες για να ακούσουμε ιστορίες παιδιών από έναν άλλον κόσμο, τόσο μακρινό μα τόσο δίπλα μας τελικά!
Οι μαθητές/τριες έπιασαν το μήνυμα απευθείας, ευαισθητοποιήθηκαν και θέλησαν να χρωματίσουν τα χάρτινα φιλαράκια τους, να στείλουν δηλαδή τις υπογραφές τους στην ActionAid Hellas!
Είδα χαμόγελα, άκουσα απορίες που δε θα είχα την ευκαιρία διαφορετικά να συζητήσω γι’ αυτές με τα παιδιά. Ήρθαμε πιο κοντά ακούγοντας μουσική! Το σχολικό εργαστήριο ζωντάνεψε με χρώματα και παιχνίδι!
5 Έλληνες εκπαιδευτικοί στη Ρουάντα
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
Διαδραστικό παιχνίδι “Αποστολή: Ρουάντα”
Τις επόμενες ημέρες οι μαθητές/τριες του Α2 τμήματος, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς των Αρχαίων και της Οικιακής Οικονομίας, θα παίξουμε στο εργαστήριο Πληροφορικής ένα διαφορετικό παιχνίδι στρατηγικής!
Το παιχνίδι έχει ως θέμα την αναπτυξιακή βοήθεια και τίτλο Αποστολή: Ρουάντα κι έχει αναπτυχθεί από την ActionAid. Διαβάστε περισσότερα στο σύνδεσμο: http://education.actionaid.gr/mission
Ο παίκτης του παιχνιδιού, ως εκπρόσωπος της ActionAid στη Ρουάντα, συνεργάζεται με τους κατοίκους και επιλέγει τα έργα, τα οποία θα αναπτύξουν την κοινότητα και θα βοηθήσουν στη βιωσιμότητά της. Η ανατροφοδότηση στις επιλογές του παίκτη έρχεται άμεσα, επομένως τον ενθαρρύνει στο να συνεχίσει ή τον βοηθά να προσαρμόσει τη στρατηγική του.
Πρόκειται για μια δυναμική διαδικασία, που στόχο έχει να παρουσιάσει την αναπτυξιακή πορεία, να ευαισθητοποιήσει τους παίκτες σε θέματα της Υποσαχάριας Αφρικής και να δώσει ερεθίσματα για τη δημιουργία σκέψης ενεργού πολίτη.
Τέλος, όπως και στην πραγματικότητα, ο βαθμός δυσκολίας των αποφάσεων κλιμακώνεται, καθώς ο παίκτης προχωρά το έργο του στην κοινότητα, ενώ κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού του δίνονται πολλαπλές ευκαιρίες για βελτίωση ή αναθεώρηση της στρατηγικής του, μέσα από σύντομα βοηθητικά κουίζ.Το παιχνίδι προτρέπει κάθε παίκτη να συνεργαστεί ή να συμβουλευτεί τρίτους, για να πάρει αποφάσεις κι έτσι αποτελεί χρήσιμο μαθησιακό εργαλείο για μια σχολική τάξη.
Σχετικά με την ActionAid διαβάστε εδώ: http://education.actionaid.gr/Home
Edmodo: περιβάλλον καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής & μάθησης
Στις 8 Μαρτίου 2014, οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Ζαχαρίας Μανουσαρίδης και Σοφία Τζελέπη διοργάνωσαν ημερίδα με θέμα: “Καινοτόμες Διδακτικές Πρακτικές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση”. Είχα τη χαρά να μοιραστώ με πολλούς/ές συναδέρφους/ισσες Πληροφορικής την εμπειρία από την εφαρμογή του edmodo ως περιβάλλον καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής & μάθησης, να ανταλλάξω πολλές καλημέρες, προβληματισμούς κι απόψεις για το μάθημα της Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το edmodo.com, προσβάσιμο δωρεάν μέσω Διαδικτύου, είναι ένα παγκόσμιο ασφαλές Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης και ηλεκτρονικής μάθησης για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες. Επιτρέπει το διαμοιρασμό ψηφιακού υλικού, τη δημιουργία ηλεκτρονικών τάξεων, τη διαχείριση της προόδοου των μαθητών/τριών μέσω εργασιών, διαγωνισμάτων και βαθμολογιών, τη διασύνδεση μεταξύ εκπαιδευτικών καθώς και τη συμμετοχή τους σε κοινότητες εκπαιδευτικών αντικειμένων.
Στην παρουσίαση δείχνω τρόπους χρήσης των υπηρεσιών του edmodo στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική συνεκτιμώντας τις συνιστώσες, τους άξονες γνώσεων κι ικανοτήτων της Τεχνολογικής, Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου και τους στόχους εκπαιδευτικών σεναρίων που ανέπτυξα κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου για την αξιοποίηση κι εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη για το μάθημα της Πληροφορικής Γυμνασίου.
Στόχος της παρέμβασης είναι οι εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν τις δυνατότητες που προσφέρονται από το edmodo για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων με βάση τα νέα προγράμματα σπουδών στο Γυμνάσιο.
Οδηγός εργασιών γ΄τάξης 2013 – 2014
1η εβδομάδα:
Καλώς ήρθατε στη σελίδα οδηγιών ομαδοσυνεργατικών εργασιών για τη σχολική χρονιά 2013 – 2014. Παρακαλώ να διαβάσετε προσεκτικά τις οδηγίες στο αρχείο ο κάθε ένας και κάθε μια από εσάς καθώς και η κάθε ομάδα ξεχωριστά για να καταλάβετε το επόμενο βήμα της εργασίας σας.
Κάθε ομάδα θα πρέπει να συμπληρώσει και να μου στείλει μέσω edmodo ως συνημμένο αρχείο τον πίνακα που θα βρείτε στο αρχείο (έγγραφο κειμένου) αντικαθιστώντας μόνο τα γράμματα με κόκκινο χρώμα και γράφοντας αντίστοιχα για το δικό σας θέμα.
Η επιλογή του θέματος της εργασίας γίνεται από εσάς και μπορεί να είναι ένα από τα προτεινόμενα θέματα που συζητήσαμε στην τάξη ή από κάποιο γεγονός που συνέβη στο σχολείο ή στην τοπική κοινωνία ή και γενικότερα, με αφορμή κάτι που ενδιαφέρει να ερευνήσετε και να μάθετε περισσότερα.
Για παράδειγμα μπορεί να ακούσετε έναν εκπαιδευτικό σας ή έναν μεγαλύτερο να λέει:
“∆ιάβασα στην εφημερίδα ότι η UNICEF συγκεντρώνει χρήματα και τρόφιμα και ενεργεί γρήγορα, ώστε να αντιμετωπίσει τις ανάγκες πολλών πεινασμένων παιδιών σε όλο τον κόσμο.”
Έτσι μια ομάδα παιδιών αποφάσισε να ασχοληθεί με τη “Διατροφή” ως θέμα εργασίας της. Το παράδειγμα είναι φανταστικό, οπότε εσείς πρέπει να το προσαρμόσετε στο δικό σας θέμα.
Τα παιδιά αμέσως συζήτησαν μεταξύ τους: “Γνωρίζετε εσείς κάτι για αυτό το θέμα; Έχετε ακούσει για τη UNICEF; Γνωρίζετε άλλους Οργανισμούς; Ξέρετε εάν υπάρχουν παιδιά στον κόσμο και γενικά, άνθρωποι που πεινάνε; Είναι όλες οι τροφές κατάλληλες για τον άνθρωπο; Από πού προέρχονται οι τροφές;” κ.ά.
Είναι σημαντικό να θέσετε τέτοια ερωτήματα που σχετίζονται με το θέμα επιλογής σας. Αυτά θα σας κατευθύνουν στο να καθορίσετε το σκοπό, τους στόχους και τις υποενότητες της εργασίας σας.
Κατόπιν, μαζί με τους συμμαθητές που απαρτίζουν την ομάδα σας συζητάτε και αποφασίζετε την για παράδειγμα την υλοποίηση της εργασίας με θέμα “∆ιατροφή”.
Στη συνέχεια, τα μέλη της ομάδας σας πρέπει να καταγράψετε το σκοπό και τους στόχους του προγράμματος και να εντοπίσετε θεμελιώδεις έννοιες που μπορούν να αναπτυχθούν σε διάφορες υποενότητες της εργασίας σας, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα για την εργασία με θέμα “∆ιατροφή”.
Αφού συμπληρώσετε το έγγραφο ηλεκτρονικά θα το παραδώσετε ως συνημμένο έγγραφο μέσω edmodo. Όσες και όσοι έχετε απορίες μην διστάσετε να με ρωτήσετε.
Μερικές επιπλέον διευκρινίσεις για τον καθορισμό του σκοπού και των στόχων των εργασιών σας:
Ο σκοπός καθορίζει τη διαφορά ανάμεσα στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ομάδα πριν από την υλοποίηση της εργασίας, και την κατάσταση που επιδιώκουμε να έχουμε μετά την υλοποίησή της, η οποία συμπίπτει με το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο σκοπός ως ευρεία έννοια ορίζεται και ως Γενικός Στόχος .
Οι στόχοι (ή οι επιμέρους στόχοι) είναι το μέσο για να οδηγηθούμε στην επίτευξη του σκοπού και εκφράζουν δράση, δηλαδή τι ακριβώς πρέπει να κάνει η ομάδα-στόχος ως επίδραση της εργασίας.
Π.χ., σε ένα πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής καθορίζεται ως σκοπός η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ως στόχοι να φοράμε ζώνη ασφαλείας, να φοράμε κράνος, να εφαρμόζουμε τον Κ.Ο.Κ., να μην πίνουμε οινοπνευματώδη ποτά όταν οδηγούμε κ.ά.
Ο σκοπός διατυπώνεται εν συντομία και με σαφήνεια και με τις αρχές και τις αξίες που αντικατοπτρίζει προσδιορίζει τη φύση της εργασίας.
Οι στόχοι είναι σαφείς, συγκεκριμένοι, μπορούν να μετρηθούν (να αξιολογηθούν) και σχετίζονται με το επιθυμητό αποτέλεσμα. Καθοδηγούν στη διαμόρφωση μεθόδων, δίνοντας σαφείς κατευθύνσεις για δράση.
Καλή επιτυχία
Κριτική ανάγνωση: ένα όμορφο πόστερ για την τάξη
Παρά την πλημμύρα από εικόνες, ήχους και βίντεο που βιώνουμε, το κείμενο παραμένει ο βασιλιάς! Η κριτική ανάγνωση κειμένων αποτελεί βασική ικανότητα και στον 21ο αιώνα γιατί επιτρέπει να διεισδύσουμε στα μηνύματα και στις ιδέες που αυτά μετραφέρουν και να ανακαλύψουμε την ύπαρξη ή την απουσία επιχειρημάτων. Η κριτική ανάγνωση κειμένων μπορεί να αποτελέσει μια μοναδική εμπειρία ανακάλυψης μέσα στην τάξη, μια αφορμή για επιχειρηματολογία κι εν τέλει ένα μέσο για την ανάπτυξη της κριτικής μας ικανότητας.
Βρήκα ένα υπέροχο πόστερ σχετικά με την κριτική ανάγνωση που θέλω να μοιραστώ μαζί σας από τον Ιστότοπο http://www.weareteachers.com.
Δείχνει την προσπάθεια που καταβάλλεται από την εκπαιδευτική κοινότητα σε παγκόσμιο επίπεδο να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη και να προωθηθεί η κριτική ανάγνωση κειμένων. Ως εκπαιδευτικοί έχουμε ακόμη μια εξαιρετική πρόκληση στα χέρια μας κι όλα τα μέσα για να κάνουμε τα παιδιά στο σχολείο να αξιολογούν κριτικά τα κείμενα που διαβάζουν.
Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής
Αναπαράσταση πληροφορίας (bit-byte-ASCII) με διακλάδωση
By: VASSILIKI GOURNELOU License:
Πύλη για την ευρωπαϊκή καινοτόμο μάθηση
Πάνω από το 60% των παιδιών ηλικίας εννέα ετών στην ΕΕ φοιτούν σε σχολεία τα οποία δεν έχουν ακόμη ψηφιακό εξοπλισμό. Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζει το «Άνοιγμα της εκπαίδευσης», ένα σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση του θέματος αυτού και άλλων ψηφιακών προβλημάτων, τα οποία παρεμποδίζουν τα σχολεία να παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και ψηφιακές δεξιότητες οι οποίες θα απαιτούνται για το 90% των θέσεων εργασίας έως το 2020. Για να βοηθήσει στην εναρκτήρια πρωτοβουλία, η Επιτροπή εγκαινιάζει σήμερα ένα νέο δικτυακό τόπο, Ανοιχτή εκπαίδευση Europa, που θα επιτρέπει σε σπουδαστές, επαγγελματίες και εκπαιδευτικά ιδρύματα να μοιράζονται δωρεάν ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους.
Σταματήστε τα ψέματα για την Πληροφορική στο Λύκειο
Όλο αυτό το διάστημα γινόμαστε θιασώτες μίας απίστευτης φαρσοκωμωδίας. Οι καθηγητές Πληροφορικής έχουν στοχοποιηθεί ως συντεχνία, ως οι κακοί παρασκηνιακοί, οι οποίοι θέλουν να επιβάλλουν τα συμφέροντα τους ή ως ο ευνοημένος κλάδος. Για να καταλάβει η κοινή γνώμη τι ακριβώς συμβαίνει, παραθέτουμε παρακάτω μερικές απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα που αφορούν το νέο σύστημα εισαγωγής στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και την θέση (;) της Πληροφορικής στο νέο λύκειο.
1) Σε ποια μαθήματα θα κληθεί να εξεταστεί ο μαθητής της Γ’ Λυκείου για την εισαγωγή του στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με το νέο σύστημα που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας;
Στην Γ’ λυκείου, ο μαθητής θα κληθεί να επιλέξει ένα από τα πέντε Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης (Ε.Π.Ε) και θα διαγωνιστεί σε τέσσερα μαθήματα σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Πηγή: Ελευθεροτυπία
Είναι εμφανής η άνιση κατανομή του αριθμού των σχολών ανά ομάδα προσανατολισμού, αφού στην 2η ομάδα υπάγονται 200 σχολές, στην 1η και στην 4η περίπου 90, στην 3η 56 και στην τελευταία μόλις 19. Εμφανής είναι επίσης και η απουσία πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος Πληροφορικής.
2) Ποια είναι θέση της Πληροφορικής στο τρέχον σύστημα εισαγωγής;
Οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης εξετάζονται στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (A.Ε.Π.Π). Το μάθημα αυτό διδάσκεται εδώ και 14 χρόνια (από το 1999) και βοηθάει αποδεδειγμένα τα παιδιά να καταλάβουν το αντικείμενο της Πληροφορικής και συνάμα ωθεί πολλούς νέους στην επιλογή κάποιας Πολυτεχνικής ή Πανεπιστημιακής σχολής της Πληροφορικής. Δεν είναι τυχαίο μάλιστα ότι σχεδόν οι μισοί υποψήφιοι επιλέγουν αυτή τη κατεύθυνση.
3) Ποια είναι η θέση της Πληροφορικής στο καινούριο σύστημα εισαγωγής που προωθεί το Υπουργείο;
Καμία. Το Υπουργείο Παιδείας δεν περιελάμβανε ούτε στο προσχέδιο ούτε στο κατατεθέν νομοσχέδιο αντίστοιχα εξεταζόμενο μάθημα, ούτε καν για τα τμήματα Πληροφορικής. Πρόκειται για το μοναδικό γνωστικό αντικείμενο το οποίο καταργείται από τις πανελλαδικές εξετάσεις.
4) Ποιες επιστήμες εξετάζονται στο νέο σύστημα;
Όλες οι βασικές επιστήμες εξετάζονται πανελλαδικά στο νέο σύστημα, εκτός από την Πληροφορική. Φιλολογικά μαθήματα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Οικονομία, Διοίκηση, Πολιτική, Κοινωνιολογία και Ιστορία. Η μόνη επιστήμη που εξαφανίζεται από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι η Πληροφορική, ενώ υπενθυμίζεται ότι εξεταζόταν κανονικά και με επιτυχία από το 2000.
5) Μήπως οι σχολές που απευθύνεται η Πληροφορική είναι λίγες και δεν απαιτείται πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα;
Οι σχολές που απαιτούν υψηλού επιπέδου διδασκαλία επιστήμης υπολογιστών αγγίζουν τουλάχιστον τις 90 και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τις σχολές Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών, Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρονικών, Αυτοματισμού και Μαθηματικών. Αυτές οι σχολές έχουν προφανώς άμεση σχέση με την Πληροφορική και ο αριθμός τους προκύπτει από το μηχανογραφικό δελτίο του 2013. Μια απλή ματιά μπορεί να πείσει και τον πλέον δύσπιστο. (Βλέπε Υπόμνημα)
6) Σε ποια μαθήματα θα εξετάζονται τώρα τα παιδιά για να εισαχθούν σε σχολές που απαιτούν γνώσεις Πληροφορικής υψηλού επιπέδου;
Σύμφωνα με το σχέδιο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, οι σχολές αυτές θα υπάγονται στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης (E.Π.Ε), το οποίο περιλαμβάνει τις Θετικές και τις Τεχνολογικές Επιστήμες. Όσοι διαλέγουν αυτό το πεδίο θα εξετάζονται στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία. Εξ αυτών των αντικειμένων, τα Μαθηματικά είναι απαραίτητα, η Φυσική είναι βασικό αντικείμενο στα Πολυτεχνικά Τμήματα και σε πολλά ΤΕΙ, αλλά η Χημεία δεν σχετίζεται καθόλου με τις συναφείς με την Πληροφορική σχολές. Τουλάχιστον όχι στον 21ο αιώνα.
7) Δηλαδή, οι καθηγητές Πληροφορικής ζητάνε να φύγει η Χημεία από την 2η Ε.Π.Ε;
Ουδέποτε ζητήθηκε κάτι τέτοιο. Αντίθετα, εμείς ζητάμε ανάλογα με τη σχολή που επιθυμεί να εξεταστεί ο υποψήφιος, να διαλέγει μεταξύ Πληροφορικής και Χημείας. Για παράδειγμα, αν κάποιος επιθυμεί την εισαγωγή του σε μία σχολή όπως το Χημικό, το Γεωπονικό , τους Χημικούς Μηχανικούς, κτλ. να εξετάζεται στη Χημεία, ενώ αν επιθυμεί τμήματα Πληροφορικής, Επιστήμης Υπολογιστών, Μαθηματικών να εξετάζεται στην Πληροφορική. Ουδέποτε τέθηκε θέματα εξοστρακισμού της Χημείας, αντίθετα με όσα προσπαθούν να διαδώσουν διάφοροι και να παραπληροφορήσουν την κοινή γνώμη! Οι σκοπιμότητές τους είναι τόσο εμφανείς!
8) Θα μπορούσε να υπάρξει πεδίο που να αφορά μόνο τις τεχνολογικές σχολές;
Οι σχολές που απαιτούν προχωρημένες γνώσεις Πληροφορικής αγγίζουν τις 90, όπως αναφέρθηκε. Συνεπώς, η δημιουργία ενός τέτοιου πεδίου με εξεταζόμενο μάθημα την Πληροφορική κρίνεται ως λογική. Το αχανές πεδίο των θετικών και τεχνολογικών ιδρυμάτων περιλαμβάνει ανόμοιες ομάδες σχολών και η εξέταση στην Χημεία για όλες δημιουργεί αναντιστοιχία γνωστικού αντικειμένου και σχολής.
9) Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι θα υπάρχουν μαθήματα Πληροφορικής σε κάθε τάξη του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Άρα, σε τι χρειάζονται και στο Λύκειο;
Θα πρέπει να γίνει αντιληπτή η διαφορά της ικανότητας χρήσης υπολογιστή (που θα διδάσκεται στα Δημοτικά και Γυμνάσια) με την Πληροφορική σαν επιστήμη. Η χρήση υπολογιστή είναι μια ικανότητα που μπορεί ο καθένας να αποκτήσει, όπως η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας. Η Πληροφορική, αντίθετα, θεωρείται εδώ και δεκαετίες μια ξεχωριστή επιστήμη, με την δική της σημαντική θέση ανάμεσα στις θετικές επιστήμες, που ασχολείται με διάφορους τομείς της σύγχρονης τεχνολογικής επανάστασης. Ιδιαίτερα, το μάθημα του Προγραμματισμού βοηθά εξαιρετικά στην αναλυτική και συνθετική ικανότητα ενός ατόμου, ώστε να μπορεί να σκέφτεται σωστά και να επιλύει προβλήματα. Το αντικείμενο της Πληροφορικής επηρεάζει πάρα πολλούς τομείς της καθημερινής οικονομικής και κοινωνικής ζωής και δεν θα πρέπει να συγχέεται με την απλή ικανότητα χρήσης υπολογιστή.
Οι εξελίξεις στις Επιστήμες δεν έχουν γίνει ακόμη αντιληπτές;
10) Τι γίνεται στο διεθνή χώρο όσον αφορά την διδασκαλία της Πληροφορικής;
Όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών τους μαθήματα Πληροφορικής και κυρίως Προγραμματισμού και Δικτύων.
Οι στόχοι των προγραμμάτων σπουδών όπως φαίνονται και σε έρευνα της Ε.Ε. είναι, να διδάσκονται οι μαθητές την χρήση του Η/Υ, το πώς να ανακαλύπτουν πληροφορίες στο διαδίκτυο και να τις χρησιμοποιούν για καλύτερη κατανόηση των μαθημάτων τους, πώς να επικοινωνούν μέσω δικτύων και πώς να αποκτήσουν προγραμματιστικές ικανότητες.
Ειδικότερα, σε χώρες όπως η Βρετανία, το νέο πρόγραμμα σπουδών για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση επανασχεδιάστηκε, έτσι ώστε οι μαθητές όχι απλά να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν κάποιες υπαρκτές εφαρμογές, αλλά να αποκτούν γνώσεις προγραμματισμού σε βαθμό που να μπορούν να δημιουργούν νέες δικές τους εφαρμογές, προτού φτάσουν στο επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Με παρόμοιο τρόπο τόσο σε Σκανδιναβικές χώρες όσο και σε Ιαπωνία και ΗΠΑ, χωρίς να υποβαθμίζουν την αξία των ΤΠΕ, προωθείται η εκπαίδευση με στόχο την ανάπτυξη της αναλυτικής σκέψης και δεξιοτήτων προγραμματισμού.
Δυστυχώς, η μόνη χώρα που φαίνεται να απομακρύνεται από την τάση για ανάπτυξη προγραμματιστικών δεξιοτήτων στους μαθητές, είναι η Ελλάδα.
11) Το Υπουργείο έβαλε όμως μάθημα Πληροφορικής στα μαθήματα γενικής παιδείας της Γ Λυκείου.
Παραβλέποντας προτάσεις όλων των επιστημονικών ενώσεων της Πληροφορικής αλλά και των Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να μετατρέψει το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον σε μάθημα Γενικής Παιδείας. Η κίνηση αυτή αποτελεί στάχτη στα μάτια της κοινής γνώμης αφού είναι γνωστό ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία στα μαθήματα γενικής παιδείας, αλλά εστιάζουν την προσοχή τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
12) Τι ζητάνε οι καθηγητές Πληροφορικής;
To αυτονόητο, δηλαδή οι υποψήφιοι των θετικών/τεχνολογικών σχολών που έχουν άμεσο ή έμμεσο συσχετισμό με την Επιστήμη της Πληροφορικής / Υπολογιστών να εξετάζονται σε σχετικό μάθημα. Αυτό εξάλλου σχεδιάζει το Υπουργείο να γίνεται αντίστοιχα και για τους υποψήφιους των Οικονομικών Σχολών, των Παιδαγωγικών Τμημάτων, των Ιατρικών Σχολών κ.ο.κ , οι οποίοι και θα εξετάζονται σε συναφή αντικείμενα.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Η αλλαγή είναι απλή και εύκολα εφικτή. Καταργείται το μάθημα Πληροφορικής Γενικής Παιδείας 2 ωρών και μετατρέπεται σε μάθημα Κατεύθυνσης 6 ωρών. Το σύνολο ωρών παραμένει το ίδιο. Προστίθεται ένα “ή” ανάμεσα στην Χημεία και την Πληροφορική και είτε η Πληροφορική θα οδηγεί σε ξεχωριστό πεδίο τεχνολογικών επιστημών, είτε και οι 2 επιστήμες θα οδηγούν σε όλες τις σχολές του προτεινόμενου πεδίου και θα επιλέγει ο μαθητής μια επιστήμη ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του.
13) Οι καθηγητές Πληροφορικής είναι συντεχνία;
Από την πρώτη στιγμή, οι καθηγητές Πληροφορικής προτάξανε την Επιστημονική και Εκπαιδευτική διάσταση του ζητήματος και δε μπήκαν σε συζήτηση για ώρες και θέσεις. Αυτό τους πιστώθηκε από όλες του αρμόδιους φορείς που ήρθαν σε επαφή.
Για το λόγο αυτό βλέπουμε την ένταση με την οποία στηρίζουν το αίτημα για πανελλαδική εξέταση της Πληροφορικής όλα τα Τριτοβάθμια Τμήματα και διακεκριμένοι Επιστήμονες από όλον τον κόσμο. Από τον προηγμένο εκπαιδευτικά κόσμο που δε χωράνε συντεχνιακά συμφέροντα.
Με την σειρά μας, ρωτάμε το Υπουργείο Παιδείας:
Βάσει ποιων μελετών και ποιων προτάσεων δημιουργήθηκε το Νέο Λύκειο;
Ποια επιτροπή και με ποια κριτήρια αποφάσισε ότι η Πληροφορική δεν πρέπει να εξετάζεται πανελλαδικά; Γιατί πρέπει να έχει εξεταστεί στο μάθημα της Χημείας ένας φοιτητής που θέλει να σπουδάσει την Επιστήμη της Πληροφορικής ή άλλα συναφή αντικείμενα;
Η δημόσια διαβούλευση έγινε για τα μάτια του κόσμου;
Γιατί, ενώ ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κεδίκογλου δήλωσε ξεκάθαρα στις 21 Αυγούστου σε πρωινή εκπομπή ότι η Πληροφορική θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, τελικά αυτό δεν τηρήθηκε; Μήπως δέχτηκε πιέσεις και αν ναι, από ποιους;
Γιατί δεν λαμβάνετε υπόψη τις παρεμβάσεις κορυφαίων ελληνικών ακαδημαϊκών ιδρυμάτων (Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πολυτεχνείο Κρήτης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης κ.α.) , τουλάχιστον 200 Ελλήνων ακαδημαϊκών της Πληροφορικής καθώς και Διεθνών Ενώσεων και Επιστημόνων Διεθνούς κύρους που σας τονίζουν το αυτονόητο;
Ομάδα Καθηγητών Πληροφορικής
Υπόμνημα: Ενδεικτικές σχολές που έχουν άμεση σχέση με την Πληροφορική και όχι τη Χημεία
1 Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Πελοποννήσου ΠΑΝΕΠ Τρίπολη
2 Πληροφορικής Θεσσαλίας ΠΑΝΕΠ Λαμία
3 Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ ΠΑΝΕΠ Αθήνα
4 Μηχανολόγων Μηχανικών Δυτ. Μακεδονίας ΠΑΝΕΠ Κοζάνη
5 Μηχανολόγων Μηχανικών ΠΑΝΕΠ Θεσσαλονίκη
6 Μηχανολόγων & Αεροναυπηγών Μηχανικών ΠΑΝΕΠ Πάτρα
7 Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής ΠΑΝΕΠ Πάτρα
8 Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης ΠΑΝΕΠ Ηράκλειο
9 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ ΕΜΠ ΠΑΝΕΠ Αθήνα
10 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ ΠΑΝΕΠ Θεσσαλονίκη
11 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ Θεσσαλίας ΠΑΝΕΠ Βόλος
12 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Η/Υ ΠΑΝΕΠ Πάτρα
13 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ Θράκης ΠΑΝΕΠ Ξάνθη
14 Ναυπηγών Μηχ/γων Μηχ/κών ΕΜΠ ΠΑΝΕΠ Αθήνα
15 Ψηφιακών Συστημάτων ΠΑΝΕΠ Πειραιάς
16 Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΠΑΝΕΠ Αθήνα
17 Ηλεκτρονικών Μηχ/κών & Μηχ/κών Η/Υ Πολυτ. Κρήτης ΠΑΝΕΠ Χανιά
18 Μηχανολόγων Μηχανικών Θεσσαλίας ΠΑΝΕΠ Βόλος
19 Πληροφορικής Οικονομικού Παν. Αθήνας ΠΑΝΕΠ Αθήνα
20 Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Μακεδονίας ΠΑΝΕΠ Θεσσαλονίκη
21 Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας ΠΑΝΕΠ Πειραιάς
22 Πληροφορικής ΠΑΝΕΠ Θεσσαλονίκη
23 Πληροφορικής ΠΑΝΕΠ Πειραιάς
24 Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής ΠΑΝΕΠ Ιωάννινα
25 Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστ. Αιγαίου ΠΑΝΕΠ Σάμος
26 Πληροφορικής Ιονίου ΠΑΝΕΠ Κέρκυρα
27 Διαχείρ. Πολιτισμικού Περιβ/ντος & Νέων Τεχν/γιών Πατρών ΠΑΝΕΠ Αγρίνιο
28 Πληροφορικής με Εφαρμ. στη Βιοϊατρική Θεσσαλίας ΠΑΝΕΠ Λαμία
29 Μηχανικών Πληρ/κής & Τηλ/νιών Δυτ. Μακεδονίας ΠΑΝΕΠ Κοζάνη
30 Πληροφορικής & Τηλεματικής Χαροκόπειου Παν/μίου ΠΑΝΕΠ Αθήνα
31 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ ΤΕΙ Πειραιάς
32 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Δυτ. Ελλάδας ΤΕΙ Πάτρα
33 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Θεσσαλίας ΤΕΙ Λάρισα
34 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Μηχ/κών Τεχ/γίας Πετρελαίου & Φυσ. Αερίου ΤΕ & Μηχ/γων Μηχ/κών ΤΕ) ΤΕΙ Καβάλα
35 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Δυτ. Μακεδονίας / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Μηχανολόγων Μηχ/κών & Βιομ.Σχεδιασμού ΤΕ) ΤΕΙ Κοζάνη
36 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Κεντρ. Μακεδονίας ΤΕΙ Σέρρες
37 Εκπαιδευτικών Μηχανολογίας Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. ΤΕΙ Αθήνα
38 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Στερεάς Ελάδας ΤΕΙ Χαλκίδα
39 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ ΤΕΙ Πειραιάς
40 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ Δυτ. Ελλάδας ΤΕΙ Πάτρα
41 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ Θεσσαλίας ΤΕΙ Λάρισα
42 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ Κρήτης ΤΕΙ Ηράκλειο
43 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης ΤΕΙ Καβάλα
44 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ Δυτ. Μακεδονίας ΤΕΙ Κοζάνη
45 Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Εκπ/κών Ηλεκτρολογίας & Ηλεκτρονικής) ΤΕΙ Αθήνα
46 Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΤΕ Στερεάς Ελλάδας ΤΕΙ Χαλκίδα
47 Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ ΤΕΙ Αθήνα
48 Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ ΤΕΙ Πειραιάς
49 Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ ΤΕΙ Θεσσαλονίκη Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Στερεάς Ελλάδας ΤΕΙ Λαμία
50 Εκπαιδευτικών Ηλεκτρονικής Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Εκπ/κών Ηλεκτρολογίας & Ηλεκτρονικής) ΤΕΙ Αθήνα
51 Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής ΤΕ / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Πολ. Μηχ/κών ΤΕ & Μηχ/κών Τοπογραφίας & Γεωπληρ/ικής ΤΕ) ΤΕΙ Αθήνα
52 Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής ΤΕ Κεντρ. Μακεδονίας / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Πολ. Μηχ/κών ΤΕ & Μηχ/κών Τοπογραφίας & Γεωπληρ/ικής ΤΕ) ΤΕΙ Σέρρες
53 Ναυπηγών Μηχανικών ΤΕ ΤΕΙ Αθήνα
54 Μηχανολόγων Οχημάτων ΤΕ ΤΕΙ Θεσσαλονίκη
55 Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών / Εισαγωγική Κατεύθυνση (Τμ. Γραφιστικής) ΤΕΙ Αθήνα
56 Γραφιστικής / Εισαγωγική Κατεύθυνση (Τμ. Γραφιστικής) ΤΕΙ Αθήνα
57 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Πελοποννήσου ΤΕΙ Σπάρτη
58 Βιομηχανικού Σχεδιασμού ΤΕ Δυτ. Μακεδονίας / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Μηχανολόγων Μηχ/κών & Βιομ.Σχεδιασμού ΤΕ) ΤΕΙ Κοζάνη
59 Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ Στερεάς Ελλάδας ΤΕΙ Λαμία
60 Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕ Κρήτης ΤΕΙ Χανιά
61 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ηπείρου ΤΕΙ Αρτα
62 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ ΤΕΙ Αθήνα
63 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ ΤΕΙ Θεσσαλονίκη
64 Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολ. Συστημάτων ΤΕ ΤΕΙ Πειραιάς
65 Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ ΤΕΙ Πειραιάς
66 Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ ΤΕΙ Θεσσαλονίκη
67 Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ Στερεάς Ελλάδας ΤΕΙ Χαλκίδα
68 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Θεσσαλίας ΤΕΙ Λάρισα
69 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης ΤΕΙ Καβάλα
70 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Κρήτης ΤΕΙ Ηράκλειο
71 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Κεντρ. Μακεδονίας ΤΕΙ Σέρρες
72 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Δυτ. Μακεδονίας ΤΕΙ Καστοριά
73 Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Δυτ. Ελλάδας ΤΕΙ Ναύπακτος
74 Μηχανικών Τεχνολογίας Αεροσκαφών ΤΕ Στερεάς Ελλάδας ΤΕΙ Χαλκίδα
75 Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Κρήτης ΤΕΙ Ηράκλειο
76 Μαθηματικών ΠΑΝΕΠ Αθήνα
77 Μαθηματικών ΠΑΝΕΠ Θεσσαλονίκη
78 Εφαρμοσμένων Μαθημ. & Φυσ. Επιστημών ΕΜΠ ΠΑΝΕΠ Αθήνα
79 Μαθηματικών ΠΑΝΕΠ Πάτρα
80 Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Κρήτης / Εισαγωγική Κατεύθυνση (Τμ. Μαθηματικών & Εφαρμοσμένων Μαθηματικών) ΠΑΝΕΠ Ηράκλειο
81 Μαθηματικών ΠΑΝΕΠ Ιωάννινα
82 Μαθηματικών Κρήτης / Εισαγωγική Κατεύθυνση (Τμ. Μαθηματικών & Εφαρμοσμένων Μαθηματικών) ΠΑΝΕΠ Ηράκλειο
83 Μαθηματικών Αιγαίου / Εισαγωγική Κατεύθυνση (Τμ. Μαθηματικών) ΠΑΝΕΠ Σάμος
84 Στατιστικής & Αναλογιστικών-Χρημ/κών Μαθ/κών Αιγαίου / Εισ. Κατεύθυνση (Τμ. Μαθηματικών) ΠΑΝΕΠ Σάμος
85 Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης ΠΑΝΕΠ Πειραιάς
86 Στατιστικής Οικονομικού Παν. Αθήνας ΠΑΝΕΠ Αθήνα
Πληροφορικός @ σχολείο ;-)
Σχετικά με μένα
About me. Edit this in the options panel.Αρχεία
- Σεπτέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
- Δεκέμβριος 2010
- Νοέμβριος 2010
- Οκτώβριος 2010
- Σεπτέμβριος 2010
- Απρίλιος 2010
- Φεβρουάριος 2010
- Ιανουάριος 2010
- Δεκέμβριος 2009
- Οκτώβριος 2009
- Φεβρουάριος 2009
- Ιανουάριος 2009
- Δεκέμβριος 2008
- Νοέμβριος 2008
Αναζήτηση