Ταπερίστας

Δράση «Ταπερίστας» του Εν.Ε.Ε.Γυ.Λ Κέρκυρας

Στη δράση «Ταπερίστας» συμμετείχαν 23 μαθητές του Εν.Ε.Ε.Γυ.Λ Κέρκυρας,των Α και Β τάξεων Γυμνασίου και Α, Β και Γ τάξεων Λυκείου.

Κατά την εφαρμογή της πρώτης φάσης της δράσης, που αφορά τη διερεύνηση συνηθειών των μαθητών, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο μέσω διαδικτύου. Τα παιδιά στο μάθημα της Πληροφορικής συμπλήρωσαν οκτώ ερωτήσεις κλειστού τύπου σχετικά με το είδος του σχολικού γεύματος, την προέλευση, τη συσκευασία και τη διαχείριση των υπολειμμάτων του.

Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων και η αποτύπωση τους σε γραφήματα έγινε αυτόματα από τις φόρμες Google. Σε γενικές γραμμές διαπιστώνεται πως το μεγαλύτερο μέρος των μαθητών, σε ποσοστό 90%, προμηθεύετε το δεκατιανό από το σπίτι, το οποίο είναι κυρίως τοστ ή σάντουιτς. Το σχολικό γεύμα μεταφέρεται είτε με τάπερ, από ποσοστό 34% μαθητών, είτε με υλικά περιτυλίγματος. Τα υπολείμματα του δεκατιανού (χαρτί περιτυλίγματος ή το άδειο δοχείο ροφήματος) δεν ανακυκλώνονται από το 74% των συμμετεχόντων μαθητών, αλλά απορρίπτονται στον κάδο.

Με αφόρμηση την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της «έρευνας» στους μαθητές, καθώς και των χαρακτηριστικών του τυχαίου δεκατιανού που είχαν φέρει μαζί τους, ακολούθησε συζήτηση υπό τη βάση ερωτήσεων όπως: Τι τρώω;Τι επίπτωση έχουν οι επιλογές μου στο περιβάλλον; Μπορώ να κάνω κάτι για να βοηθήσω;

Κατόπιν, οι μαθητές αρχικά ενημερώθηκαν με χρήση PowerPoint και βίντεο σχετικά με έννοιες και διαδικασίες ορθολογικής διαχείρισης των αποβλήτων, ενώ στη συνέχεια συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις εφαρμογής της ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης στο χώρο του σχολείου.

Τέλος, οι «Ταπερίστας» του Εν.Ε.Ε.Γυ.Λ Κέρκυρας, δημιουργούν ψηφιακό παιχνίδι,. με έναυσμα τη διάθεση να ευαισθητοποιήσουν και να παρακινήσουν τους συμμαθητές τους, ώστε να υιοθετήσουν τις πρακτικές του «Ταπερίστα», χρησιμοποιούν πρότερη γνώση στη γλώσσα προγραμματισμού Scratch αλλά κυρίως τη φαντασία τους και σχεδιάζουν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Στόχος, είναι να οδηγήσουν το γάτο που αναζητά το τάπερ στο λαβύρινθο, ώστε να φτάσει στο στόχο του.

 

4 1 3 1 2 1 1 1
7 1 6 1 5 1 8 1