Οκτ 08
11

Ούτε μπρός…ούτε πίσω!

Κάτω από (Ελλάδα) από στις 11-10-2008 και με ετικέτα

car2.PNGΟι βασικοί οδικοί άξονες της Αττικής δεν ξεπερνούν τα 1.000 χιλιόμετρα (συμπεριλαμβανομένων και των 6 λωρίδων – τριών ανά κατεύθυνση). Τα αυτοκίνητα που υπάρχουν καταλαμβάνουν… 14.000 χιλιόμετρα! Και το χειρότερο, χρόνο με το χρόνο προστίθενται στην κυκλοφορία κάτι λιγότερο από 200.000, χωρίς βεβαίως να προστίθενται νέοι δρόμοι. Σύμφωνα με έρευνα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), «η κατάσταση τα επόμενα χρόνια θα έχει τραγικές συνέπειες για τις μετακινήσεις στο Λεκανοπέδιο, αφού ήδη βασικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου, όπως οι Κηφισίας, Μεσογείων, Πειραιώς, Βουλιαγμένης, Κηφισού, αλλά ακόμα και η Αττική οδός, που λειτουργεί με διόδια, εμφανίζονται κορεσμένες σε ποσοστό περίπου 55%. car3.PNGΠαράλληλα, η μέση ετήσια αύξηση της κυκλοφορίας κυμαίνεται περίπου στο 10%». Αν η κατάσταση παραμείνει όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, είναι βέβαιο ότι σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο το 95% των βασικών αξόνων θα είναι κορεσμένοι. Οι επιστήμονες προτείνουν είτε την παροχή κινήτρων στους πολίτες προκειμένου να μη μετακινηθούν (π.χ. τηλεεργασία, τηλεαγορές κ.λπ.) είτε την επιλογή των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ), «αφού η Πολιτεία φροντίσει με συγκεκριμένα μέτρα». Παράλληλα, προτείνει μέτρα αποθάρρυνσης χρήσης του Ι.Χ., όπως η ελεγχόμενη στάθμευση και η αυστηρή αστυνόμευση. Σύμφωνα με τον ίδιο, μόνο στην περιοχή του δακτυλίου και μετά τις ώρες πρωινής αιχμής (7.00-10.00) υπάρχουν 100.000 σταθμευμένα οχήματα, τα 35.000 εκ των οποίων παράνομα σταθμευμένα, με επιπτώσεις στην κυκλοφορία Ι.Χ., λεωφορείων, ακόμα και πεζών.
Η καλύτερη διαχείριση των υποδομών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα μπορούσε να συμβάλει στη λύση του προβλήματος με μέτρα που μπορούν να ληφθούν άμεσα και χωρίς μεγάλο κόστος, όπως για παράδειγμα «η αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών με τοπικές γραμμές που θα εξυπηρετούν τους πολίτες σε κάθε νέο τερματικό σταθμό κάποιου μέσου σταθερής τροχιάς, όπως π.χ. το μετρό».

 



Αφήστε μια απάντηση