Μαρ 10
26

Περικοπές…

Κάτω από (Εκπαίδευση) από στις 26-03-2010

tired_brown_owl.png

Στη Παιδεία και στην Υγεία λάθος «αλλαγές» ευαγγελίζεσθε κύριοι κυβερνώντες! Χωρίς Υγεία και Παιδεία τί πρόοδο μπορεί να έχει ένας λαός; Φυσικά και χρειάζονται δραστικότατα μέτρα, φυσικά και να σταματήσουν τα φαινόμενα φυγοπονίας, ρουσφετολογίας, εγκαθέτων, κομματόσκυλων, και όλα αυτά που μας έχουν στείλει πιο κάτω και απο χώρες της Υποσαχάριας περιοχής, φυσικά και να διορθωθούν τα ΠΟΛΛΑ κακώς κείμενα! Αλλά μόνον αυτά ΔΕΝ διορθώνετε! Με έναν καθηγητή εξαθλιωμένο, με ένα σχολείο φτωχό, με τμήματα 30 μαθητών, τί να την κάνει ο μαθητής την … ηλεκτρονική τάξη; Τί του λείπει του ψωριάρη; Σκούφια με μαργαριτάρι!!!!

Και με ποιούς καθηγητές; Πώς θα τούς επιμορφώσετε; Α! Ξέχασα! Το …φιλότιμο! Αλλά, αυτό το συναντώ μόνο στην μία …όχθη!  Η άλλη….βρίσκεται στο ¨εγώ και όχι στο εμείς»!

 

Μετά το Πάσχα, τελικά, θα έλθει στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που αφορά τις εκπαιδευτικές αλλαγές στη σχολική εκπαίδευση και στο σύστημα διορισμών- μεταθέσεων- αποσπάσεων των 200.000 εκπαιδευτικών.

Αυτό δήλωσε στις 16 Μαρτίου στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου επισημαίνοντας ότι «… όσον αφορά το πλαίσιο αποσπάσεων, μεταθέσεων, διορισμών εκπαιδευτικών ισχύουν οι υπάρχουσες διατάξεις. Σύντομα θα έλθει στη Βουλή- και πάντως μετά το Πάσχα- για πρώτη ανάγνωση αρχικά, το νομοσχέδιο που θα αφορά την αλλαγή αυτού του καθεστώτος».

Ωστόσο και με βάση τις αλλαγές οι οποίες περιγράφονται τόσο στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης όσο και στο νομοσχέδιο 3833/2010 «Προστασία της εθνικής οικονομίας- Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής κρίσης» που ψηφίστηκε πρόσφατα, στην κόψη του ξυραφιού αναμένεται να βρεθεί τη νέα σχολική χρονιά η λειτουργία των σχολείων, καθώς οι μισθοί του εκπαιδευτικού προσωπικού, οι προσλήψεις και οι διορισμοί, τα ολοήμερα σχολεία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη και η ενισχυτική διδασκαλία, οι μεταφορές των μαθητών ακόμη και οι Πανελλήνιες Εξετάσεις πλήττονται άμεσα από τις δραστικές περικοπές!

Οι νέες ρυθμίσεις προκαλούν αναστάτωση σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ενώ έχουν βεβαίως και σημαντικές συνέπειες στη σχολική εκπαίδευση. Πρώτον και κύριον το υπουργείο Παιδείας ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα σχολεία να επανέλθουν στα τμήματα των 30 μαθητών για να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί, καθώς στη νέα σχολική χρονιά προβλέπεται μείωση κατά 50% των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών και κατά 70% των προσλήψεων αναπληρωτών. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την εκπαιδευτική διαδικασία ιδιαίτερα στις λαϊκές περιοχές που πλήττονται από τη σχολική αποτυχία (Δυτική Αθήνα, Δυτική Θεσσαλονίκη, Πειραιάς κ.λπ.), καθώς και στις περιοχές όπου συγκεντρώνεται μεγάλος όγκος αλλοδαπών μαθητών (Καλλιθέα, Μενίδι, Ταύρος, κέντρο Αθήνας κ.λπ.). Επίσης είναι ορατός ο κίνδυνος να μην μπορούν να λειτουργήσουν σε πλήρη ανάπτυξη τα ολοήμερα σχολεία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, αλλά και οι τάξεις υποδοχής, αφού η μείωση των προσλήψεων θα δημιουργήσει εδώ τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Επίσης αποφασίστηκε η μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς του υπουργείου Παιδείας κατά 50%. Ακόμη στο νέο νομοθετικό πλαίσιο (Ν. 38/33/2010) προβλέπεται ότι ο λόγος του αριθμού των ετήσιων διορισμών εκπαιδευτικού προσωπικού προς τον αριθμό των αποχωρήσεων, για την περίοδο από 1/1/2011 έως 31/12/2013, δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από ένα προς ένα (παρ. 2 του άρθρου 11).

Παράλληλα μειώνεται κατά 100 εκατ. ευρώ το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Παιδείας και κατά επιπλέον 100 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις νέων προγραμμάτων του. Αν συνδυαστεί με την απόφαση του υπουργού Οικονομικών (2/4431/25-1-2010) να περικόψει κατά 10% τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού σε όλα τα υπουργεία (για το υπουργείο Παιδείας κατά 781 εκατ. ευρώ), οι προεκλογικές και μετεκλογικές υποσχέσεις για χορήγηση ενός επιπλέον δισ. ευρώ για την παιδεία το 2010 εξανεμίστηκαν ήδη. Οι περικοπές των κονδυλίων προς τις νομαρχίες για τη μεταφορά των μαθητών θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα σε έναν χώρο όπου υπάρχουν ήδη χρέη προς ΚΤΕΛ και ιδιώτες για μεταφορικό έργο, που φθάνουν τα 100 εκατ. ευρώ.TANEA



Αφήστε μια απάντηση