Μαθηματικά και …άλλα πολλά! Και όχι μόνον!
To Νέο Σχολείο περιλαμβάνει σειρά παρεμβάσεων με στόχους μακροπρόθεσμους, αλλά και άμεσους, όπως η βελτίωση των 4.700 ολοήμερων σχολείων- Δημοτικών και Νηπιαγωγείων- που ήδη λειτουργούν. Μεγάλες περικοπές της εξεταστέας ύλης σε Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, έναρξη αξιολόγησης, πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, υποδομές WiFi στα σχολεία, έμφαση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών και πληροφορικής και 200 νέα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα της κυβέρνησης για το Νέο Σχολείο, δηλαδή τη ριζική μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», το πλάνο των αλλαγών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αρχίζει για πρώτη φορά όχι από την οροφή, δηλαδή το εξεταστικό σύστημα και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά από τη βάση, δηλαδή το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό και τη σύνταξη νέων, ενιαίων αναλυτικών προγραμμάτων που θα διατηρούν τη συνοχή της γνώσης από τάξη σε τάξη και από βαθμίδα σε βαθμίδα. Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν σταδιακά, με τη μέθοδο των πιλοτικών εφαρμογών σε λίγα σχολεία κάθε έτος και με πλάνο καθολικής εφαρμογής ύστερα από 7 χρόνια, προκειμένου να μην επαναληφθεί η τακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων που προχωρούσαν σε πρόσκαιρες και αποσπασματικές αλλαγές με μπαλώματα.
Αυτό σημαίνει ότι οι σκέψεις της προηγούμενης κυβέρνησης για αλλαγή του εξεταστικού συστήματος σε ορίζοντα τριετίας εγκαταλείπονται και οι μαθητές δεν πρέπει να αναμένουν αλλαγή μέχρι το 2017. Μέχρι τότε ωστόσο θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις στο υπάρχον σύστημα, με κυριότερη την αναμενόμενη κατάργηση ή τροποποίηση της περίφημης βάσης του δέκα, την οποία εξάλλου έχει προαναγγείλει η υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου, ώστε να σταματήσει το φαινόμενο των χιλιάδων κενών θέσεων στα ΤΕΙ της περιφέρειας.
Η επιχείρηση με κωδικό Νέο Σχολείο, όπως την ονομάζει η κυβέρνηση, θέτει σε άμεση προτεραιότητα την αναβάθμιση της διδασκαλίας της πληροφορικής και των ξένων γλωσσών, με ένταξή τους στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ώστε να υπάρχει ενότητα της διδασκαλίας. Οι άμεσες αυτές αλλαγές αφορούν τα σχολεία όλων των βαθμίδων.
Στο ίδιο πλαίσιο, το υπουργείο δρομολόγησε ήδη τη μείωση της διδακτέας ύλης ιδιαίτερα των φυσικών επιστήμων (Μαθηματικά, Χημεία, Φυσική, Βιολογία), καθώς ο σημερινός όγκος της κρίνεται μη παραγωγικός. Σκοπός, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, είναι «λιγότερη πληροφορία και περισσότερη ουσία».
Σε αυτή την κατεύθυνση θα αναθεωρηθούν και τα αναλυτικά προγράμματα, τα όποια δεν θα είναι πλέον ανελαστικά, αλλά θα είναι «εθνικά» κατά το μεγαλύτερο μέρος και περιφερειακά κατά το υπόλοιπο, που υπολογίζε- ται στο 15%.
Την επόμενη σχολική χρονιά αρχίζει πιλοτικά η εφαρμογή του προγράμματος του Νέου Σχολείου σε 200 νηπιαγωγεία και δημοτικά, με στόχο την αύξησή τους με γεωμετρική πρόοδο σε ολόκληρη την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η εφαρμογή του σχεδίου υλοποιείται σταδιακά, αρχίζοντας από το νηπιαγωγείο και συνεχίζοντας μέχρι το λύκειο και τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όπως τονίζουν παράγοντες του υπουργείου, για τις αλλαγές θα επιδιωχθεί ευρύτερη κοινωνική και πολιτική συναίνεση όλων των εμπλεκόμενων εταίρων.
Πάλι αργεί ο … Πραματευτής! Μέχρι το 2017 είναι μακρύς ο δρόμος!
29/01/2010 στις 2:19 πμ
Geia soy Ευαγγελία. Καλές επιμορφώσεις! Χρυσός Δημήτριος
29/01/2010 στις 8:02 μμ
Γειά σου Δάσκαλε! Καλές επιμορφώσεις και σε σένα! Ελπίζω να μην …παραμορφώσω κανέναν. Κι όπως λένε και οι χριστιανοί: Ει Θεος μεθ’ ημών, ουδείς καθ’ υμών!
30/01/2010 στις 2:22 μμ
Οι μωαμεθανοί αντικρούουν -δια παν ενδεχόμενο- “ο Θεός είναι μεγάλος”… (χι, χι,…, ψι!)
31/01/2010 στις 1:21 μμ
Τι να πρωτοπροκάμει ο Θεός!!!! (χι, χι …ψι)!!!! Πολυ καλό!