Νοέ 09
27

«Παίξτε» με τη Ζωφόρο του Παρθενώνα…

Κάτω από (Ελλάδα) από στις 27-11-2009

Τη δυνατότητα να περιηγηθούν ψηφιακά στη Ζωφόρο του Παρθενώνα έχουν από σήμερα όσοι επισκεφτούν την ιστοσελίδα www.parthenonfrieze.gr, την οποία ανέπτυξαν το Υπουργείο Πολιτισμού και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, στοχεύοντας σε ειδικούς επιστήμονες, στο ευρύτερο κοινό αλλά και στα παιδιά που έχουν τη δυνατότητα να «παίξουν» ψηφιακά με ένα από τα μεγαλύτερα έργα της αρχαιότητας.

figaleia01.jpgΗ εφαρμογή είναι χωρισμένη σε τρεις ενότητες: «Ο Παρθενώνας» – «Γνωρίστε τη Ζωφόρο» – «Παίξτε με τη Ζωφόρο».

Η πρώτη ενότητα περιλαμβάνει κείμενα και εικονογράφηση που αφορούν στην αρχιτεκτονική και στον γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα.

Στην ενότητα «Γνωρίστε τη Ζωφόρο», ο χρήστης μπορεί είτε να «δει» τη Ζωφόρο ανά πλευρά είτε ανά θέματα, με βάση ένα τρισδιάστατο μοντέλο του Παρθενώνα, στο οποίο σημειώνονται οι τέσσερις πλευρές της Ζωφόρου.

«Παίξτε με τη Ζωφόρο», τέλος, είναι η ενότητα, η οποία απευθύνεται κυρίως σε παιδιά, όπου ένα κίτρινο κουτί, η μουσειοσκευή της Ζωφόρου, ανοίγει και βγαίνουν τα παιχνίδια: «Γνωριμία με τις μορφές της πομπής», «Πορεία προς το βωμό» και «Παρατηρώντας τα άλογα».

Πρόκειται για παιχνίδια μνήμης που σκοπό έχουν να προσελκύσουν τα παιδιά σε μια πιο προσεκτική παρατήρηση των λεπτομερειών της Ζωφόρου. Στην ίδια κατηγορία παιχνιδιών, όπου τα παιδιά καλούνται να ασκήσουν την παρατηρητικότητά τους, ανήκουν και τα δύο puzzle με τίτλο «Το κρυμμένο άρμα» και «Ένα δώρο για τη θεά Αθηνά».

Το παιχνίδι με τίτλο «Χρωματίζοντας ένα λίθο της Ζωφόρου» έχει σκοπό να ζωντανέψει τις ανάγλυφες παραστάσεις της Ζωφόρου και να βοηθήσει τα παιδιά να φανταστούν τα χρώματά τους ,ενώ στο επόμενο παιχνίδι με τίτλο «Γίνε συντηρητής» τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα ομοίωμα του λέιζερ με το οποίο έχει γίνει ο καθαρισμός των λίθων. Στο παιχνίδι «Συνθέτω τη δυτική Ζωφόρο» τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τη σωστή θέση των 16 λίθων της δυτικής Ζωφόρου που εικονίζουν την προετοιμασία της πομπής των Παναθήναιων. Στα παιχνίδια με τίτλους «Ολύμπια αινίγματα: βρες τους θεούς» και «Αγώνες που έμειναν … στα αγγεία» τα παιδιά πρέπει επίσης να αντιστοιχίσουν το κείμενο με την εικόνα.

Η ενότητα «Παίξτε με τη Ζωφόρο» έχει εμπλουτιστεί και με ένα animation με τίτλο «Και ξαφνικά το άλογό μου έγινε μαρμάρινο». Σ’ αυτό, ένας από τους ιππείς της ζωφόρου έχει «ζωντανέψει» και καλπάζοντας, ψάχνει να βρει τη θέση του στην πομπή. Τη στιγμή ακριβώς που βρίσκει τη θέση του … μαρμαρώνει.



Αφήστε μια απάντηση