Σεπ 09
10

Οδηγίες υγιεινής προς μικρούς μαθητές, με τη μορφή παιχνιδιού!

Κάτω από (Ιατρική, Σχολείο) από στις 10-09-2009 και με ετικέτα

h1n1_odigies.jpg«Δεν πίνω νερό με το στόμα κατευθείαν στη βρύση». «Δεν μοιράζομαι προσωπικά αντικείμενα». «Πλένω τα χέρια μου συχνά και καλά με σαπούνι. Δεν βιάζομαι, ας τραγουδήσω δύο φορές το “γύρω γύρω όλοι” και μετά ξεπλένω τα χέρια». Οδηγίες προσωπικής υγιεινής με τη μορφή παιχνιδιού θα πρέπει να δώσουν οι εκπαιδευτικοί σε μικρούς μαθητές στο πλαίσιο της έναρξης των σχολείων σε συνδυασμό με την επερχόμενη πανδημία γρίπης. Στα μέτρα αυτά αναφέρθηκε στο πλαίσιο του συνεδρίου για την πανδημία γρίπης η παιδίατρος κ. Δώρα Σταύρου, συνεργάτις του Τομέα Υγείας του Παιδιού της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας. Την ίδια στιγμή, τον έντονο προβληματισμό τους για τις άμυνες των σχολείων κατά της γρίπης εξέφρασαν χθες οι εκπρόσωποι των ομοσπονδιών δασκάλων και καθηγητών, στη συνάντηση που είχαν με τον υπουργό Παιδείας κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο. Τα προεδρεία της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ ανέφεραν ότι ορισμένα μέτρα είναι ανεφάρμοστα λόγω της έλλειψης υποδομών στα σχολεία (π. χ. επιπλέον αίθουσες για την απομόνωση μαθητών με συμπτώματα γρίπης). Μείζον θέμα είναι και οι ελλείψεις σε καθαρίστριες. Σήμερα υπάρχουν περίπου 8.000 καθαρίστριες με σύμβαση αορίστου χρόνου και επιπλέον 7.500 με σύμβαση ορισμένου χρόνου για περίπου 15.450 σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, ο κ. Σπηλιωτόπουλος απέκλεισε το ενδεχόμενο νέων προσλήψεων, ενώ σχετικά με τις αιτιάσεις για ανεφάρμοστα μέτρα σημείωσε πως ο σχεδιασμός τους ήταν ευθύνη του υπουργείου Υγείας. Ο υπουργός εμφανίστηκε θετικός στο αίτημα επιπλέον χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών για αγορά υλικών (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κ. ά.).  “K”

 schoolandsickness.jpg

Ποιός έχει αμφιβολία ότι θα γίνει το “ελάτε να δείτε” στα σχολεία;  Γιατί; Κατ΄αρχήν τα περισσότερα μέτρα είναι κόπια αυτών των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ήγουν, τουτέστιν, δηλαδή…πάρ΄τ΄αυγό και κούρευτο!   Καθαρίστριες δεν υπάρχουν, άρα ποιός θα απολυμαίνει σε κάθε διάλλειμμα τα πόμολα (αν υπάρχουν), τις κουπαστές και τα συναφή;  Σε πολλά σχολεία, δεν περισσεύουν χώροι για να απομονώνονται οι ασθενείς μαθητές.   Τα απολυμαντικά υγρά έχουν κάποιο κόστος και οι περισσότερες σχολικές επιτροπές χρήμα ούκ έχουν.   Στην ελληνική τάξη των 28 και 30 μαθητών, δεν μπορεί να υπάρξει απόσταση μεταξύ των θρανίων και των μαθητών.  Να συνεχίσω;  Ποιά είναι η παιδεία του έλληνα γονιού, εκπαιδευτικού, μαθητή για να ακολουθεί πιστά οδηγίες σε “καιρό κρίσης”; Καμμοία.   Ήδη σε πολλούς συλλόγους καθηγητών υπήρξε πλήρης άρνηση συναδέλφων για την νέα επιτροπή “γρίππης”.  Όλοι βρεθήκαμε ξαφνικά να ανήκουμε σε ευαίσθητες ομάδες!  Δηλαδή, θα σου πεί ο μαθητής σου “κύριε/α δεν αισθάνομαι καλά” και δεν θα τον πλησιάσεις;  Δεν θα ακουμπήσουμε το μέτωπό του να δούμε αν έχει πυρετό;  Από την άλλη μεριά πόσοι γονείς θα στείλουν τα παιδιά τους σχολείο, αδιάθετα, επειδή δεν μπορεί να μείνουν μόνα τους;



Αφήστε μια απάντηση