Σεπ 09
09

Ιερός ναός “Αξιον Εστί” στην Αξιούπολη Κιλκίς…

Στη σύγχρονη «επικοινωνιακή» εποχή που τα μέσα ενημέρωσης διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο, στα επτά θανάσιμα αμαρτήματα προστίθεται και αυτό της συκοφαντίας. ΄Η τουλάχιστον αυτό αποκαλύπτει η πρόσφατη τοιχογραφία του ιερού ναού Αξιον Εστί στην Αξιούπολη Κιλκίς, όπου μεταξύ των παθών που εικονίζονται στους τοίχους του ναού με τη μορφή τερατόμορφων πλασμάτων, περιλαμβάνεται και ένας νεαρός που κρατάει μια εφημερίδα με τον πηχυαίο τίτλο «σκάνδαλο στην Εκκλησία» και την επισήμανση «η συκοφάντησις». Η καταφανής -κατά τις μαρτυρίες ντόπιων- ομοιότητα του εικονιζόμενου νεαρού με δημοσιογράφο της τοπικής εφημερίδας «Γνώμη», αλλά και ο τίτλος της εφημερίδας της τοιχογραφίας («Γνώμη του Παρόντος») έδωσαν άλλη τροπή στην υπόθεση του αρχιμαδρίτη του ναού, Δωροθέου, που φαίνεται πως ακολουθεί μοντέρνες μεθόδους στην καθοδήγηση του ποιμνίου του.

agiografies1.gifΟ αρχιμανδρίτης Δωρόθεος, μορφωμένος και νεαρός όπως λένε οι ντόπιοι, είχε πρωταγωνιστήσει σε μια ακόμη υπόθεση «αγιογραφίας» που προκάλεσε θύελλα σχολίων στις αρχές του 2007, όταν οι τοιχογραφίες του αγιογράφου Κ. Βαφειάδη εικόνιζαν τον Λένιν να κόβει τα γένια του Αγ. Λουκά υπό το βλέμμα του Στάλιν, τον Μακρυγιάννη να παρίσταται στον Μυστικό Δείπνο και έναν φαντάρο που καπνίζει να υποδέχεται τον Χριστό στην παράσταση της Βαϊοφόρου. Η υπόθεση, την οποία δημοσιοποίησε η «Γνώμη» προκάλεσε την παρέμβαση της Ιεράς Συνόδου που απαίτησε την αφαίρεση των μορφών του Στάλιν και του Λένιν. Ετσι, σήμερα, ο εκδότης της «Γνώμης», κ. Κ. Χαραλαμπίδης, θεωρώντας πως η τοιχογραφία αποτελεί «πληρωμένη απάντηση» του αρχιμανδρίτη στην τοπική εφημερίδα, κατέθεσε μήνυση εναντίον του, ενώ όπως εξήγησε στην «Κ» θα ακολουθήσει και αγωγή. Από την πλευρά του ο αρχιμανδρίτης φέρεται να υποστηρίζει πως η τοιχογραφία δεν αναφέρεται στη συγκεκριμένη εφημερίδα, αλλά πρόκειται για γενική αναφορά στα ΜΜΕ. Ζωγια Κουταλιανου

 



Αφήστε μια απάντηση