Ιαν 09
16

Ουκ έστιν αριθμός…

Κάτω από (Εκπαίδευση, Μαθηματικά) από στις 16-01-2009 και με ετικέτα

Ενα στα τρία λάθη, που επισήμως αναγνωρίζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αφορά τα βιβλία των Μαθηματικών. Σε αυτά, όμως, οφείλουμε να προσθέσουμε αβλεψίες και μπερδεμένες διατυπώσεις που δεν αναφέρονται, αλλά και μια σειρά άλλων επιλογών που μαζί με τη μαθηματική σκέψη εισάγουν τα παιδιά και στον «όμορφο κόσμο, ηθικό, αγγελικά πλασμένο» των ενηλίκων…numbers2_2.gifΒάσει των νέων εγχειριδίων, οι μαθητές της Στ’ ενημερώνονται μέσα από προβλήματα που καλούνται να λύσουν όχι μόνο για το τι σημαίνει «γενιά των 700 ευρώ», αλλά και το πόσο… κουραστική είναι μια πορεία ειρήνης. Τα επίσημα Παροράματα του Π.Ι. δεν ασχολούνται με τέτοια ζητήματα -τουναντίον εντοπίζουν και ζητούν να διορθωθεί ένας πίνακας που υπάρχει στο βιβλίο του μαθητή στη σελίδα 29. Εκεί που τα παιδιά θα μπερδευτούν εντελώς είναι με το θέατρο, καθώς στη σελ. 21 στο ένα πρόβλημα αναφέρεται ότι την απογευματινή παράσταση παρακολούθησαν 32 ενήλικες και 65 παιδιά, στο επόμενο ότι για απογευματινή και βραδινή παράσταση πουλήθηκαν 300 εισιτήρια, ενώ πριν έχουν ενημερωθεί ότι το θέατρο έχει 160 θέσεις. Την παρεξήγηση αναλαμβάνουν να λύσουν τα Παροράματα του Π.Ι., όπως κάνουν και σε άλλα σημεία. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη σελ. 105, όπου ο «Λαμπίτσας» (μια φιγούρα λάμπας με χέρια και πόδια) καλεί τα παιδιά να «δουν έναν έξυπνο τρόπο» για να πολλαπλασιάζουν έναν αριθμό, π.χ. το 13 με το 5, το 50 ή το 500. Η ιδέα είναι να τους πει να πολλαπλασιάζουν το 13 με το 10, το 100 ή το 1.000 και μετά να βρίσκουν το μισό, αλλά στο βιβλίο το 13 έχει μεταμορφωθεί δαιμονικά σε 132 και όποιον πάρει ο Χάρος… Αλλού μάλιστα (σελ. 31) ο Λαμπίτσας, μεθυσμένος από τη λάμψη του, γράφει ότι 3.600:30=360! Πηγή

 

 



Αφήστε μια απάντηση