-
-
Πρόσφατα άρθρα
- Eleni Ilia, A Heart’s Little Refugee
- “ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΛΗΞΗΣ 2025-26′
- Η μητέρα μου στις παιδικές ζωγραφιές μου… (Συμμετοχή σε συλλογικό τόμο)
- Η ΦΥΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΑ (Εισήγηση σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο)
- Μικρά θαύματα…
-
Kατηγορίες
- 200 χρόνια από το 1821
- Wolfgang Iser
- Αιολική Γη
- Αλέξανδρος Πάλλης
- Άλκη Ζ'εη
- Αναγνωστική ανταπόκριση
- Αποθετήριο καλών πρακτικών 2013
- Απρίλης
- Βιβλία
- Βιβλιογραφικές παραπομπές
- Γιάννης Ρίτσος
- Δημιουργική ανάγνωση-γραφή
- Δημιουργική Γραφή
- Δημιουργική σκέψη και έκφραση
- Δημοσιευμένα άρθρα
- Δημοτικό τραγούδι
- Διδακτική
- Διεθνή περιοδικά
- Εισήγηση σε συνέδριο
- Εκπαίδευση εκπαιδευτικών (Βασική και επιμόρφωση)
- Εκπαιδευτικά Προγράμματα
- Εκπαιδευτική έρευνα
- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
- Επίσκεψη συγγραφέα σε σχολείο
- Ηλίας Βενέζης
- Θέατρο
- Θεωρίες Λογοτεχνίας
- Καινοτομία και Αριστεία στην Εκπαίδευση
- Λογοτεχνία
- Λουτράκι
- Μετά τον Μικρό Πρίγκιπα
- Μετά τον Μικρό Πρίγκπα
- Μυθοπλασία
- Νίκος Καζαντζάκης
- Ο Μικρός Πρίγκιπας
- Πεζογραφία
- Περιοδικά
- περιοδικό ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
- Ποίηση
- Πρόσφυγες
- Σύγχρονη τέχνη
- Σχολική θεατρική παράσταση
- Το Κοριτσάκι με τα σπίρτα
- Φιλαναγν
- Φιλαναγνωσία
- Φύση
- Χωρίς κατηγορία
-
Άρθρα
- Ιούλιος 2025
- Ιούνιος 2025
- Μάιος 2025
- Φεβρουάριος 2025
- Ιανουάριος 2025
- Δεκέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Ιούλιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούνιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Νοέμβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Ιούνιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Νοέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Δεκέμβριος 2013
-
Χρήσιμοι σύνδεσμοι
Eleni Ilia, A Heart’s Little Refugee
Eleni Ilia, A Heart’s Little Refugee
A Heart’s Little Refugee is a poignant literary tale that intertwines childhood innocence with themes of displacement, memory, and resilience. Through poetic storytelling, Eleni Ilia crafts an allegorical journey where a mysterious little girl emerges from the sea, carrying the echoes of a lost paradise—a once-vibrant garden that now exists only in memory.
This book is more than a work of fiction; it is also a powerful educational tool. The second part introduces an innovative teaching program, designed to help educators engage young students in discussions about refugees, loss, and belonging through storytelling and creative expression. Rooted in literature’s ability to foster empathy, the program encourages children to extend the story, imagining their own narratives of resilience and hope.
Whether you are a reader drawn to literary fiction or an educator seeking meaningful classroom activities, A Heart’s Little Refugee offers both a moving narrative and a practical framework for teaching social awareness through literature.
A book to be read, shared, and explored—both in the heart and in the classroom.
Κατηγορίες: Βιβλία, Δημιουργική Γραφή, Εισήγηση σε συνέδριο, Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, Πεζογραφία, Φιλαναγνωσία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Eleni Ilia, A Heart’s Little Refugee
“ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΛΗΞΗΣ 2025-26′
Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες
Σας πληροφορούμε ότι:
- Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2024 στις 06:30 μ.μ., θα γίνει η καθιερωμένη γιορτή στην αυλή του σχολείου μας για να αποχαιρετήσουμε τους μαθητές της ΣΤ΄τάξης και να υποδεχτούμε το Καλοκαίρι.
(Οι μαθητές θα φορούν
- Α΄ τάξη: ότι ρούχα θέλουν και κάθε παιδί θα κρατά 2 λουλούδια
- Β΄ τάξη: άσπρο μπλουζάκι, γαλάζια βερμούδα ή σορτς
- Γ΄ τάξη: άσπρο μπλουζάκι, φούστα ή παντελόνι παρέλασης
- Δ΄ και Ε΄ τάξη: ότι ρούχα θέλουν
- ΣΤ΄ τάξη: τα κορίτσια φούστα παρέλασης – μπλούζα Αθήνας ή άσπρη, τα αγόρια της ΣΤ1 υφασμάτινο παντελόνι – πουκάμισο – τιράντες – τραγιάσκα. Τα αγόρια της ΣΤ2 υφασμάτινο παντελόνι – μπλούζα Αθήνας – τιράντες – τραγιάσκα.)
- Την Παρασκευή 13 Ιουνίου 2025 και ώρα 09:00 -10:00 π.μ. θα δοθούν οι τίτλοι προόδου και σπουδών στους μαθητές του σχολείου μας.
( Η μεταφορά των μαθητών την Παρασκευή 13/6 θα γίνει κανονικά με αφετηρία το Παρθένιο στις 08:30 π.μ. και επιστροφή με τη λήξη στις 10:00 π.μ.)
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΛΗΞΗΣ 2025-26′
Η μητέρα μου στις παιδικές ζωγραφιές μου… (Συμμετοχή σε συλλογικό τόμο)
Από τον τόμο ΜΗΤΕΡΑ… Κορίνθιοι συγγραφείς σκιαγραφούν τη μητρική φιγούρα, ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ, Κόρινθος, 2025, εκδ. ΠΟΛΥΦΕΓΓΟΣ, ISBN: 978-618-5041-23-6, σσ. 39-40:
Η μητέρα μου στις παιδικές ζωγραφιές μου…
Ελένη Α. Ηλία
«Μια μητέρα και μια κόρη δεν μπορούν να είναι φίλες», συμφωνούν όλες οι παριστάμενες στο στρογγυλό τραπέζι, παιδαγωγοί στην ειδικότητα, παραθέτοντας «επιστημονικά» δεδομένα. Εγώ έχω αντίθετη άποψη, οπότε μου δίνουν το λόγο, για να επιχειρηματολογήσω σχετικά.
Ανακαλώ τότε στη μνήμη μου παιδικές ζωγραφιές μου, που πρόσφατα είχα ξαναδεί, και τις περιγράφω. «Η μαμά κι εγώ» έγραφε η νηπιαγωγός μου κάθε φορά στην άκρη τής σελίδας, όποτε το θέμα τής ζωγραφιάς ήταν ελεύθερο. Ουσιαστικά μία ήταν η ζωγραφιά και την επαναλάμβανα, αλλάζοντας μόνο τα χρώματα και τα σχέδια στα φορέματα της μαμάς και στα δικά μου. Στο κέντρο της λευκής σελίδας απεικόνιζα τη μαμά μου και δίπλα της εμένα, στο ίδιο ακριβώς μέγεθος. Ίδιο ύψος, ίδια χαρακτηριστικά, με κοντά μαλλιά και οι δύο, χρωματισμένα με την ίδια ξυλομπογιά. Μάς ζωγράφιζα όχι απλώς να είμαστε «ίσα» αλλά σαν «δίδυμες» θα έλεγα. Το μοναδικό στοιχείο που διαφοροποιεί τις δύο φιγούρες μας, είναι το χτένισμά μας. Η μαμά προσδιορίζεται στη ζωγραφιά από το ότι τα μαλλιά της είναι χτενισμένα σε μπούκλες, επειδή τα έφτιαχναν στο κομμωτήριο ενώ εγώ είμαι εκείνη με τα ίσια μαλλιά, γιατί με χτένιζαν απλώς με τσατσάρα.
Οι συνάδερφοι «διαβάζοντας» αυτές τις ζωγραφιές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι εγώ και η μητέρα μου συνιστούμε την εξαίρεση, που επιβεβαιώνει τον κανόνα.
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τη συζήτηση με τις συναδέρφους και πολύ περισσότερα από την εποχή που ζωγράφιζα εμένα και τη μητέρα μου. Τώρα που εκείνη κλείνει τα ενενήντα κι εγώ πλησιάζω τα εξήντα, εξακολουθώ να απορώ και η ίδια. Πώς το κατάφερες αυτό μαμά; Πώς με έκανες να σε βλέπω πάντα συνομήλική μου, φίλη μου, ακόμα και όταν λόγω ηλικίας ήμουν τόσο ευάλωτη και εξαρτημένη από σένα… Τότε που μού μάθαινες τον κόσμο με αστείρευτη έμπνευση… Τότε που αφιέρωνες ώρες για να με ταΐζεις, επιδεικνύοντας απίστευτη υπομονή, καθώς για μένα το πιο δυσάρεστο πράγμα ήταν να τρώω…
Κι αν αναρωτιέστε για την εξέλιξη αυτής της φιλίας, σας διαβεβαιώνω ότι έχω την τύχη όχι μόνο να αντέχει στο χρόνο αλλά και να δυναμώνει μέρα με τη μέρα!
Κατηγορίες: Δημιουργική Γραφή, Πεζογραφία
Ετικέτες: Αφιέρωμα, Εταιρεία Κορινθίων Συγγραφέων, Μητέρα
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η μητέρα μου στις παιδικές ζωγραφιές μου… (Συμμετοχή σε συλλογικό τόμο)
Η ΦΥΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΑ (Εισήγηση σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο)
11 o Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο: ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ. Συμμετοχή και πρωτοβουλία στις θεσμικές συλλογικότητες: Κοινωνία, εκπαίδευση, πολιτική διαβούλευση
ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ISBN: 978-618-5506-24-7
B12. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ,
σσ. 334-335:
Η ΦΥΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ
ΒΙΩΜΑΤΑ
Ηλία Ελένη, Δρ. Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Ε.Κ.Π.Α.
Περίληψη εισήγησης
Κατά τη λογοτεχνική ανάγνωση επιτελείται εντατική αντιληπτική δραστηριότητα λόγω της μεταφορικής χρήσης της γλώσσας, των υποδηλώσεων και των διαφόρων αφηγηματικών τεχνικών, όπως η ειρωνεία, η τραγική ειρωνεία, οι αντιθέσεις. Ο αναγνώστης διαμορφώνει στάσεις απέναντι στους λογοτεχνικούς ήρωες και δημιουργεί διαρκώς προσδοκίες για την εξέλιξη της αφηγηματικής υπόθεσης, με βάση τις ενδείξεις του κειμένου, σε συνδυασμό με τη ματαίωση των προηγούμενων προσδοκιών του. Αποτέλεσμα της αναγνωστικής δραστηριοποίησης είναι η αίσθηση της προσωπικής εμπλοκής στα αφηγηματικά δρώμενα. Οπότε τα λογοτεχνικά αναγνώσματα συνιστούν βιώματα, γεγονός που επιτρέπει την αξιοποίηση της λογοτεχνίας για τη μετάδοση ιδεών και αξιών. Στην παρούσα εισήγηση επιλέγονται λογοτεχνικά έργα, τα οποία επικεντρώνονται στη σχέση και επαφή ανθρώπου-φύσης, προκειμένου να συμβάλλουν στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης στα σημερινά παιδιά και εφήβους, που συνηθίζουν την πολύωρη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τη συνεχή ενασχόληση με τα ελκυστικά προϊόντα της ραγδαία εξελισσόμενης ψηφιακής τεχνολογίας. Στο πλαίσιο τόσο της τυπικής όσο και της άτυπης εκπαίδευσης, τα αναγνωστικά αυτά βιώματα όχι μόνο θα αντισταθμίσουν τις μειωμένες εμπειρίες από το φυσικό περιβάλλον αλλά ενδεχομένως και θα οδηγήσουν στην αναζήτηση ανάλογων εμπειριών στην πραγματική ζωή. Σε πεζά κείμενα των Βενέζη, Μυριβήλη, Καζαντζάκη, Κόντογλου, Έλλης Αλεξίου, Αγγελικής Βαρελλά, καθώς και σε ποιήματα του Σολωμού, του Καρυωτάκη και άλλων αλλά και στη Δημοτική ποίηση, η φύση αναδεικνύεται πηγή δύναμης και αγωνιστικότητας απέναντι σε κάθε δυσκολία, ελευθερία και λύτρωση από ιστορικές συμφορές και υπαρξιακά αδιέξοδα, πλαίσιο αγωγής, έμπνευση, συντροφιά, πεδίο ανάδυσης και επίλυσης προβληματισμών και αναζητήσεων, με αποτέλεσμα την αυτογνωσία και την ευτυχία. Για την αποτελεσματικότερη επίτευξη του εκπαιδευτικού στόχου της οικολογικής ευαισθητοποίησης μέσα από τη λογοτεχνία, προτείνεται ως μέθοδος διδακτικής προσέγγισης η δημιουργική γραφή των μαθητών-αναγνωστών. Με ερέθισμα τα επιλεγμένα λογοτεχνήματα, εκφράζουν τις αναγνωστικές εντυπώσεις τους, παράγοντας και ανταλλάσσοντας αφηγηματικά κείμενα, που συνιστούν δημιουργική μίμηση, τροποποίηση ή και ανατροπή του λογοτεχνικού προτύπου, σύμφωνα με την αρχή της φθίνουσας καθοδήγησης.
Κατηγορίες: Δημιουργική Γραφή, Εισήγηση σε συνέδριο, Λογοτεχνία, Πεζογραφία, Ποίηση, Φιλαναγνωσία
Ετικέτες: Αγγελική Βαρελλά, Δημοτικό Τραγούδι, Έλλη Αλεξίου, Ηλίας Βενέζης, Καρυωτάκης, Κόντογλου, Μυριβήλης, Νικηφόρος Βρεττάκος, Νίκος Καζαντζάκης, Ρίτα Μπούμη-Παππά, Φύση
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η ΦΥΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΒΙΩΜΑΤΑ (Εισήγηση σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο)
Μικρά θαύματα…
Μικρά θαύματα…
Ο Παναγιώτης Δ. Μαστροδημήτρης (1934-2024), τακτικός καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από το 1981 και ομότιμος καθηγητής από το 2001, αν και δεν υπήρξε ποτέ καθηγητής μου, στάθηκε ωστόσο εξαιρετικά γενναιόδωρος απέναντί μου. Όχι μόνο γιατί συνυπάρχουμε σε αυτόν τον τόμο, όπου δημοσιεύτηκε η εργασία μου “Η επικαιρότητα της αφηγηματογραφίας του Ηλία Βενέζη” (σελ. 12-17) με δική του πρωτοβουλία αλλά κυρίως για την παρακάτω εκτενή αναφορά του στο βιβλίο μου:
“Σε πρόσφατη μελέτη της, η Ελένη Α. Ηλία έχει προσθέσει και μιαν άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρο της καλλιτεχνικής νοοτροπίας του Βενέζη. Όπως παρατηρεί: «Στο έργο του Βενέζη, εκτός από τις ιστορικές συνθήκες, ο κοινωνικός ρόλος των ηρώων και ο κοινωνικός τους περίγυρος συνιστούν, επίσης βασικούς παράγοντες δέσμευσης. Ωστόσο συναντάμε συχνά περιπτώσεις όπου η ανθρώπινη ύπαρξη καταλύει τα δεσμά που δημιουργούν τα κοινωνικά δεδομένα» (υποσ. 3: Στο Ηλία, Ελένη, Α. (2000). Ο Αναγνώστης και η Λογοτεχνική Δημιουργία του Ηλία Βενέζη, εκδ. Αστήρ, Αθήνα, σ. 31).
Η Ηλία παραθέτει μια σειρά χαρακτήρων από την Αιολική Γη, τη Γαλήνη και από ορισμένα άλλα διηγήματα του Βενέζη, όπου εγκαταλείπεται η «μοιρολατρία» του συγγραφέα και ο άνθρωπος αναμετριέται με τον κοινωνικό του περίγυρο με τρόπο αγωνιστικό και ασυμβίβαστο”.
(Απόσπασμα από τη δημοσίευση του Π. Δ. Μαστροδημήτρη, Η Γαλήνη ως ενδιάμεσο και συγκεφαλαιωτικό έργο του Ηλία Βενέζη, στον τόμο “Ημερίδες για τους ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ, ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ”, της Εθνικής Εταιρίας των Ελλήνων Λογοτεχνών, Αθήνα 2009, σσ. 25-31. Η ίδια εργασία του έχει επίσης δημοσιευτεί στο περιοδικό Νέα Εστία, τ. 161, τχ. 1800, Μάιος 2007, σσ. 859-867).
Βλέπε περισσότερα στην Ιστοσελίδα www.eilia.gr στις Ετεροαναφορές.
Αναζητήστε τον τόμο “Ημερίδες για τους Ηλία Βενέζη…” στο Αρχείο Ηλία Βενέζη – Περιεχόμενα Καταλόγου (Elias Venezis Papers – Content), του American School of Classical Studies at Athens, στην Ενότητα IIβ: ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, ΦΑΚΕΛΟΣ 1, ΥΠΟΦ.2: Τεύχη ελληνικών περιοδικών με αναφορές στο πρόσωπο του Η.Β.
https://www.ascsa.edu.gr/index.php/archives/elias-venezis-contents
Κατηγορίες: Βιβλιογραφικές παραπομπές, Δημοσιευμένα άρθρα, Ηλίας Βενέζης, Λογοτεχνία, Πεζογραφία
Ετικέτες: Π. Δ. Μαστροδημήτρης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μικρά θαύματα…
Ο δάσκαλός μου Wolfgang Iser
ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ…
Είχα την τύχη να ανακαλύψω τη θεωρία του Wolfgang Iser και να την εφαρμόσω στη διδακτορική διατριβή μου για τον Ηλία Βενέζη, που ολοκλήρωσα το 1996, καθώς και σε όλες τις λογοτεχνικές προσεγγίσεις που ακολούθησαν. Βασιζόμενη στη θεωρία του, που επικεντρώνεται στον αναγνώστη, διαμόρφωσα επίσης και αξιοποίησα συστηματικά από το 2000 έναν προσωπικό τρόπο διδακτικής της λογοτεχνίας μέσα από τη δημιουργική γραφή, που αποδείχθηκε σε κάθε περίπτωση εξαιρετικά επιτυχής. Ο Iser έφυγε από τη ζωή στις 24 Ιανουαρίου του 2007, αφήνοντας στην ανθρωπότητα τα πολύτιμα βιβλία του. Αν και δεν τον συνάντησα ποτέ, τον θεωρώ δάσκαλό μου. Είμαι ευτυχής και ευγνώμων, γιατί χάραξε το δρόμο που εξακολουθώ να πορεύομαι. Την τεράστια επίδρασή του στο έργο μου εύκολα θα διαπιστώσει όποιος επισκεφτεί την Ιστοσελίδα www.eilia.gr
Ελένη Α. Ηλία
Κατηγορίες: Wolfgang Iser, Αναγνωστική ανταπόκριση, Θεωρίες Λογοτεχνίας
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο δάσκαλός μου Wolfgang Iser
Συμμετοχές της Ελένης Α. Ηλία σε πρόσφατα λογοτεχνικά βιβλία-συλλογικούς τόμους
Συμμετοχές της Ελένης Α. Ηλία σε πρόσφατα λογοτεχνικά βιβλία-
συλλογικούς τόμους
1.Το κείμενο “Προσπερνώντας τις αμυγδαλιές” περιλαμβάνεται στο συλλογικό τόμο
Ας νιώσουμε πώς η καρδιά μας αγαπά, εκδ. Άνθρωποι Αγάπης, επιμ. Αιμιλία
Πανταζή και Γεωργία Χατζήβεη, Αθήνα, 2024, σ. 45.
ISBN: 978-618-82801-3-7
Οι άνθρωποι είμαστε όντα δημιουργικά. Για να δημιουργήσουμε όμως, χρειάζονται
δύο προϋποθέσεις. Να έχουμε κίνητρο και έμπνευση. Στην περίπτωση του
συλλογικού αυτού τόμου, το κίνητρο είναι εξαιρετικά ισχυρό. Έχει σχέση με τη
συμμετοχή, με την δωρεά, με την αγάπη προς το συνάνθρωπο, με ό,τι δηλαδή
δικαιώνει την ανθρώπινη φύση μας. Αλλά και η έμπνευση υπήρξε εξίσου
αποτελεσματική. Ειδικότερα ως προς τα πεζά αφηγηματικά κείμενα που παράχθηκαν
σε μια απογευματινή συνάντηση στον φιλόξενο χώρο της Σχολής Χατζήβεη,
χρησιμοποιήθηκαν ως εναρκτήριο ερέθισμα προγενέστερα κείμενα, που οι
δημιουργοί τους ήταν κοντινά, ή έστω γνώριμα σε εμάς πρόσωπα. Τα κείμενα αυτά
ενεργοποίησαν τη φαντασία μας, ώστε να εκφράσουμε με τον ιδιαίτερο τρόπο του ο
καθένας μας, τα συναισθήματα, τις ευαισθησίες μας, τις επιθυμίες, τα βιώματά μας
[…]
Ελένη Ηλία
(Από την εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου
2024, στο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς (ΠΠΙΕΔ), στη
Νέα Φιλαδέλφεια).
2. Το ποίημα “Τοπίο εφήμερο” περιλαμβάνεται στην ποιητική ανθολογία Σύγχρονοι
Έλληνες Ποιητές, εκδ. Σπίτι του ποιητή ΒΚΠ, Αθήνα, 2024, σ. 24.
ISBN: 978-618-5825-07-2
Τα 104 ποιήματα του τόμου, ισάριθμων ποιητών, ανθολόγησε ο Βασίλης Κ.
Παππάς. Την έκδοση έχει προλογίσει ο Τίτος Πατρίκιος, που συμμετέχει με ποίημά
του στην Ανθολογία.
3. Το κείμενο “Πώς τα βιβλία μάς συντροφεύουν παντού και πάντα…”
περιλαμβάνεται στον συλλογικό τόμο Συντροφιά με ένα βιβλίο, της Γυναικείας
Λογοτεχνικής Συντροφιάς, εκδ. Ελληνοεκδοτική, Αθήνα, 2022, σσ. 40-42.
ISBN: 978-960-563-479-7
Στο κείμενο αυτό ένας μαθητής δημοτικού, που αφιερώνει πολλές ώρες μπροστά
στην οθόνη του τάμπλετ του, συνομιλεί με τη γιαγιά του για τη δική της εξάρτηση
από τα… λογοτεχνικά βιβλία και για την επίδραση που έχουν αυτά στη ζωή και την
προσωπικότητά της.
4. Το κείμενο “Εγώ και εσείς οι άνθρωποι” περιλαμβάνεται στο συλλογικό
τόμο ΓΙΟΡΤΗ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ, της Γυναικείας
Λογοτεχνικής Συντροφιάς, εκδ. Ελληνοεκδοτική, Αθήνα, 2021, σσ. 126-129.
ISBN: 978-960-563-410-0
Το θέμα του κειμένου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (23 Απριλίου).
“Δανείζομαι από το κείμενο της Ελένης Ηλία για την Παγκόσμια
Ημέρα Βιβλίου…: «… Η δασκάλα ανακοινώνει πως θα με επιστρέψει
στη δανειστική βιβλιοθήκη, από όπου με πήρε. Τα παιδιά δε θέλουν να με
αποχωριστούν. Τα παρηγορεί, όμως, η υπόσχεσή της πως θα παίξουν το παιχνίδι μας
και με άλλους φίλους μου» …”
(Απόσπασμα από το χαιρετισμό της Υφυπουργού Παιδείας και
Θρησκευμάτων, αρμόδιας για θέματα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
και Ειδικής Αγωγής, κ. Ζέττας Μακρή, στην εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου
στις βιβλιοθήκες του Δήμου Παλαιού Φαλήρου).
Κατηγορίες: Βιβλία, Λογοτεχνία, Πεζογραφία, Ποίηση, Φιλαναγνωσία
Ετικέτες: Εγώ και εσείς οι άνθρωποι, Προσπερνώντας τις αμυγδαλιές, Πώς τα βιβλία μάς συντροφεύουν παντού και πάντα..., Τοπίο Εφήμερο
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχές της Ελένης Α. Ηλία σε πρόσφατα λογοτεχνικά βιβλία-συλλογικούς τόμους
1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αποταμίευσης στην ΣΤ’ Δημοτικού
Το θέμα του 1ου Διαγωνισμού ήταν «Τα οφέλη της Αποταμίευσης» και σε αυτόν συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες που φοιτούν στην ΣΤ’ Δημοτικού σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Βασική επιδίωξη του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού αποτελεί η εισαγωγή των μαθητών/-τριών, σε αρχικό στάδιο, στην υπεύθυνη διαχείριση των χρημάτων και, πιο συγκεκριμένα, στην εκμάθηση για την σημασία της αποταμίευσης, την έννοια της αναβαλλόμενης ευχαρίστησης, την ιεράρχηση των αναγκών και των δαπανών, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να θέτουν χρηματοοικονομικούς στόχους και να τους επιτυγχάνουν. Η επιδίωξη αυτή μπορεί να γίνει πράξη μέσα από την κατάλληλα σχεδιασμένη διαγωνιστική διαδικασία του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού Αποταμίευσης, καθώς επίσης και από το αμιγώς εκπαιδευτικό προπαρασκευαστικό του στάδιο.
Οι μαθητές/-ήτριες θα έχουν κατά αυτό τον τρόπο την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν γιατί είναι σημαντικό να αποταμιεύουν τα χρήματά τους, να γνωρίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ξεκινήσουν να αποταμιεύουν και να αντιληφθούν, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα μικρότερων και μεγαλύτερων στόχων, πώς αυτοί μπορούν να επιτευχθούν μέσα από την καλή συνήθεια της αποταμίευσης. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία να μάθουν ότι η αποταμίευση, μας επιτρέπει να έχουμε χρήματα για τα πράγματα που θέλουμε ή για πράγματα που μπορεί να χρειαστούμε ξαφνικά, μας βοηθά να προετοιμαστούμε για το μέλλον, και μας προσφέρει μια αίσθηση ανεξαρτησίας και χρηματοοικονομικής ασφάλειας.
Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πειραιώς και της Τράπεζας της Ελλάδας, και όπως σας έχει ήδη κοινοποιηθεί, έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας.
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αποταμίευσης στην ΣΤ’ Δημοτικού
Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχ. έτους 2024-25
Στα πλαίσια των δημιουργικών ωρών των εργαστηρίων, οι μαθητές της Α’, Γ’ και Δ’ τάξης δημιούργησαν, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού, βίντεο για τα μνημεία της Ελλάδας.
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχ. έτους 2024-25
1ο Φεστιβάλ γερμανόφωνου κινηματογράφου στη Χαλκίδα
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ο Φεστιβάλ γερμανόφωνου κινηματογράφου στη Χαλκίδα