Μικρά θαύματα…

Μικρά θαύματα…

ημεριδες εθν. ετ

Ο Παναγιώτης Δ. Μαστροδημήτρης (1934-2024), τακτικός καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών από το 1981 και ομότιμος καθηγητής από το 2001, αν και δεν υπήρξε ποτέ καθηγητής μου, στάθηκε ωστόσο εξαιρετικά γενναιόδωρος απέναντί μου. Όχι μόνο γιατί συνυπάρχουμε σε αυτόν τον τόμο, όπου δημοσιεύτηκε η εργασία μου “Η επικαιρότητα της αφηγηματογραφίας του Ηλία Βενέζη” (σελ. 12-17) με δική του πρωτοβουλία αλλά κυρίως για την παρακάτω εκτενή αναφορά του στο βιβλίο μου:

“Σε πρόσφατη μελέτη της, η Ελένη Α. Ηλία έχει προσθέσει και μιαν άλλη ενδιαφέρουσα παράμετρο της καλλιτεχνικής νοοτροπίας του Βενέζη. Όπως παρατηρεί: «Στο έργο του Βενέζη, εκτός από τις ιστορικές συνθήκες, ο κοινωνικός ρόλος των ηρώων και ο κοινωνικός τους περίγυρος συνιστούν, επίσης βασικούς παράγοντες δέσμευσης. Ωστόσο συναντάμε συχνά περιπτώσεις όπου η ανθρώπινη ύπαρξη καταλύει τα δεσμά που δημιουργούν τα κοινωνικά δεδομένα» (υποσ. 3: Στο Ηλία, Ελένη, Α. (2000). Ο Αναγνώστης και η Λογοτεχνική Δημιουργία του Ηλία Βενέζη, εκδ. Αστήρ, Αθήνα, σ. 31).
Η Ηλία παραθέτει μια σειρά χαρακτήρων από την Αιολική Γη, τη Γαλήνη και από ορισμένα άλλα διηγήματα του Βενέζη, όπου εγκαταλείπεται η «μοιρολατρία» του συγγραφέα και ο άνθρωπος αναμετριέται με τον κοινωνικό του περίγυρο με τρόπο αγωνιστικό και ασυμβίβαστο”.
(Απόσπασμα από τη δημοσίευση του Π. Δ. Μαστροδημήτρη, Η Γαλήνη ως ενδιάμεσο και συγκεφαλαιωτικό έργο του Ηλία Βενέζη, στον τόμο “Ημερίδες για τους ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, ΑΓΓΕΛΟ ΤΕΡΖΑΚΗ, ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ”, της Εθνικής Εταιρίας των Ελλήνων Λογοτεχνών, Αθήνα 2009, σσ. 25-31. Η ίδια εργασία του έχει επίσης δημοσιευτεί στο περιοδικό Νέα Εστία, τ. 161, τχ. 1800, Μάιος 2007, σσ. 859-867).

Βλέπε περισσότερα στην Ιστοσελίδα www.eilia.gr στις Ετεροαναφορές.

Αναζητήστε τον τόμο “Ημερίδες για τους Ηλία Βενέζη…” στο Αρχείο Ηλία Βενέζη – Περιεχόμενα Καταλόγου (Elias Venezis Papers – Content), του American School of Classical Studies at Athens, στην Ενότητα IIβ: ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΒΕΝΕΖΗ, ΦΑΚΕΛΟΣ 1, ΥΠΟΦ.2: Τεύχη ελληνικών περιοδικών με αναφορές στο πρόσωπο του Η.Β.

https://www.ascsa.edu.gr/index.php/archives/elias-venezis-contents

 

Κατηγορίες: Βιβλιογραφικές παραπομπές, Δημοσιευμένα άρθρα, Ηλίας Βενέζης, Λογοτεχνία, Πεζογραφία | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μικρά θαύματα…

Ο δάσκαλός μου Wolfgang Iser

ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ…
iser
Είχα την τύχη να ανακαλύψω τη θεωρία του Wolfgang Iser και να την εφαρμόσω στη διδακτορική διατριβή μου για τον Ηλία Βενέζη, που ολοκλήρωσα το 1996, καθώς και σε όλες τις λογοτεχνικές προσεγγίσεις που ακολούθησαν. Βασιζόμενη στη θεωρία του, που επικεντρώνεται στον αναγνώστη, διαμόρφωσα επίσης και αξιοποίησα συστηματικά από το 2000 έναν προσωπικό τρόπο διδακτικής της λογοτεχνίας μέσα από τη δημιουργική γραφή, που αποδείχθηκε σε κάθε περίπτωση εξαιρετικά επιτυχής. Ο Iser έφυγε από τη ζωή στις 24 Ιανουαρίου του 2007, αφήνοντας στην ανθρωπότητα τα πολύτιμα βιβλία του. Αν και δεν τον συνάντησα ποτέ, τον θεωρώ δάσκαλό μου. Είμαι ευτυχής και ευγνώμων, γιατί χάραξε το δρόμο που εξακολουθώ να πορεύομαι. Την τεράστια επίδρασή του στο έργο μου εύκολα θα διαπιστώσει όποιος επισκεφτεί την Ιστοσελίδα www.eilia.gr
Ελένη Α. Ηλία
Κατηγορίες: Wolfgang Iser, Αναγνωστική ανταπόκριση, Θεωρίες Λογοτεχνίας | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο δάσκαλός μου Wolfgang Iser

Συμμετοχές της Ελένης Α. Ηλία σε πρόσφατα λογοτεχνικά βιβλία-συλλογικούς τόμους

Συμμετοχές της Ελένης Α. Ηλία σε πρόσφατα λογοτεχνικά βιβλία-

συλλογικούς τόμους

1.Το κείμενο “Προσπερνώντας τις αμυγδαλιές” περιλαμβάνεται στο συλλογικό τόμο
Ας νιώσουμε πώς η καρδιά μας αγαπά, εκδ. Άνθρωποι Αγάπης, επιμ. Αιμιλία
Πανταζή και Γεωργία Χατζήβεη, Αθήνα, 2024, σ. 45.
ISBN: 978-618-82801-3-7

ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΓΑΠΗΣ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
Οι άνθρωποι είμαστε όντα δημιουργικά. Για να δημιουργήσουμε όμως, χρειάζονται
δύο προϋποθέσεις. Να έχουμε κίνητρο και έμπνευση. Στην περίπτωση του
συλλογικού αυτού τόμου, το κίνητρο είναι εξαιρετικά ισχυρό. Έχει σχέση με τη
συμμετοχή, με την δωρεά, με την αγάπη προς το συνάνθρωπο, με ό,τι δηλαδή
δικαιώνει την ανθρώπινη φύση μας. Αλλά και η έμπνευση υπήρξε εξίσου
αποτελεσματική. Ειδικότερα ως προς τα πεζά αφηγηματικά κείμενα που παράχθηκαν
σε μια απογευματινή συνάντηση στον φιλόξενο χώρο της Σχολής Χατζήβεη,
χρησιμοποιήθηκαν ως εναρκτήριο ερέθισμα προγενέστερα κείμενα, που οι
δημιουργοί τους ήταν κοντινά, ή έστω γνώριμα σε εμάς πρόσωπα. Τα κείμενα αυτά
ενεργοποίησαν τη φαντασία μας, ώστε να εκφράσουμε με τον ιδιαίτερο τρόπο του ο
καθένας μας, τα συναισθήματα, τις ευαισθησίες μας, τις επιθυμίες, τα βιώματά μας
[…]
Ελένη Ηλία
(Από την εκδήλωση για την παρουσίαση του βιβλίου την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου
2024, στο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς (ΠΠΙΕΔ), στη
Νέα Φιλαδέλφεια).

2. Το ποίημα “Τοπίο εφήμερο” περιλαμβάνεται στην ποιητική ανθολογία Σύγχρονοι
Έλληνες Ποιητές, εκδ. Σπίτι του ποιητή ΒΚΠ, Αθήνα, 2024, σ. 24.
ISBN: 978-618-5825-07-2

εξωφυλλο ποιητικης ανθολογιας

Τα 104 ποιήματα του τόμου, ισάριθμων ποιητών, ανθολόγησε ο Βασίλης Κ.
Παππάς. Την έκδοση έχει προλογίσει ο Τίτος Πατρίκιος, που συμμετέχει με ποίημά
του στην Ανθολογία.

3. Το κείμενο “Πώς τα βιβλία μάς συντροφεύουν παντού και πάντα…”
περιλαμβάνεται στον συλλογικό τόμο Συντροφιά με ένα βιβλίο, της Γυναικείας
Λογοτεχνικής Συντροφιάς, εκδ. Ελληνοεκδοτική, Αθήνα, 2022, σσ. 40-42.
ISBN: 978-960-563-479-7

sintrofia me ena vivlio COVER 1

Στο κείμενο αυτό ένας μαθητής δημοτικού, που αφιερώνει πολλές ώρες μπροστά
στην οθόνη του τάμπλετ του, συνομιλεί με τη γιαγιά του για τη δική της εξάρτηση
από τα… λογοτεχνικά βιβλία και για την επίδραση που έχουν αυτά στη ζωή και την
προσωπικότητά της.

4. Το κείμενο “Εγώ και εσείς οι άνθρωποι” περιλαμβάνεται στο συλλογικό
τόμο ΓΙΟΡΤΗ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ, της Γυναικείας
Λογοτεχνικής Συντροφιάς, εκδ. Ελληνοεκδοτική, Αθήνα, 2021,  σσ. 126-129.
ISBN: 978-960-563-410-0
Το θέμα του κειμένου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου (23 Απριλίου).

εξώφυλλο βιβλιου γλσ παγκοσμιες ημερες

“Δανείζομαι από το κείμενο της Ελένης Ηλία για την Παγκόσμια
Ημέρα Βιβλίου…: «… Η δασκάλα ανακοινώνει πως θα με επιστρέψει
στη δανειστική βιβλιοθήκη, από όπου με πήρε. Τα παιδιά δε θέλουν να με
αποχωριστούν. Τα παρηγορεί, όμως, η υπόσχεσή της πως θα παίξουν το παιχνίδι μας
και με άλλους φίλους μου» …”
(Απόσπασμα από το  χαιρετισμό της Υφυπουργού Παιδείας και
Θρησκευμάτων, αρμόδιας για θέματα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
και Ειδικής Αγωγής, κ. Ζέττας Μακρή, στην εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου
στις βιβλιοθήκες του Δήμου Παλαιού Φαλήρου).

Κατηγορίες: Βιβλία, Λογοτεχνία, Πεζογραφία, Ποίηση, Φιλαναγνωσία | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχές της Ελένης Α. Ηλία σε πρόσφατα λογοτεχνικά βιβλία-συλλογικούς τόμους

1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αποταμίευσης στην ΣΤ’ Δημοτικού

Το θέμα του 1ου Διαγωνισμού ήταν «Τα οφέλη της Αποταμίευσης» και σε αυτόν συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες που φοιτούν στην ΣΤ’ Δημοτικού σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Βασική επιδίωξη του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού αποτελεί η εισαγωγή των μαθητών/-τριών, σε αρχικό στάδιο, στην υπεύθυνη διαχείριση των χρημάτων και, πιο συγκεκριμένα, στην εκμάθηση για την σημασία της αποταμίευσης, την έννοια της αναβαλλόμενης ευχαρίστησης, την ιεράρχηση των αναγκών και των δαπανών, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να θέτουν χρηματοοικονομικούς στόχους και να τους επιτυγχάνουν. Η επιδίωξη αυτή μπορεί να γίνει πράξη μέσα από την κατάλληλα σχεδιασμένη διαγωνιστική διαδικασία του Πανελληνίου Μαθητικού Διαγωνισμού Αποταμίευσης, καθώς επίσης και από το αμιγώς εκπαιδευτικό προπαρασκευαστικό του στάδιο.
Οι μαθητές/-ήτριες θα έχουν κατά αυτό τον τρόπο την ευκαιρία να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν γιατί είναι σημαντικό να αποταμιεύουν τα χρήματά τους, να γνωρίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ξεκινήσουν να αποταμιεύουν και να αντιληφθούν, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα μικρότερων και μεγαλύτερων στόχων, πώς αυτοί μπορούν να επιτευχθούν μέσα από την καλή συνήθεια της αποταμίευσης. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία να μάθουν ότι η αποταμίευση, μας επιτρέπει να έχουμε χρήματα για τα πράγματα που θέλουμε ή για πράγματα που μπορεί να χρειαστούμε ξαφνικά, μας βοηθά να προετοιμαστούμε για το μέλλον, και μας προσφέρει μια αίσθηση ανεξαρτησίας και χρηματοοικονομικής ασφάλειας.

Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πειραιώς και της Τράπεζας της Ελλάδας, και όπως σας έχει ήδη κοινοποιηθεί, έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Αποταμίευσης στην ΣΤ’ Δημοτικού

Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχ. έτους 2024-25

Στα πλαίσια των δημιουργικών ωρών των εργαστηρίων, οι μαθητές  της Α’, Γ’ και Δ’ τάξης δημιούργησαν, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού, βίντεο για τα μνημεία της Ελλάδας.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχ. έτους 2024-25

1ο Φεστιβάλ γερμανόφωνου κινηματογράφου στη Χαλκίδα

inbound6163850650915779244

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1ο Φεστιβάλ γερμανόφωνου κινηματογράφου στη Χαλκίδα

Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού – Σχολικές δραστηριότητες 27/9/2024

1727451121830 1727451121834 1727451121843 1727451121838 1727451121887 1727451121884 1727451121826

Πραγματοποιήθηκαν και φέτος οι αθλητικές μας δραστηριότητες, στον προαύλιο χώρο του σχολείου, με τη βοήθεια του γυμναστή – προπονητή ποδοσφαίρου, Σγούρδα Κωνσταντίνου και της αθλήτριας – προπονήτριας πινκ πονγκ, Δημητρίου Μαρίας. Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις βασικές δεξιότητες κι αρχές των αθλημάτων του στίβου και του πινκ πονγκ. Με προσπάθειες γεμάτες ενθουσιασμό, αποκόμισαν γνώση, ευεξία και ψυχαγωγία.

Με τον αθλητισμό, πέρα από τη διατήρηση της ζωτικότητας και της υγείας μας, μαθαίνουμε να αναπτύσσουμε πειθαρχία, επιμονή και ομαδικότητα. Στο σχολείο μας, προωθούμε τη σημασία της άθλησης για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ηλικίας ή ικανοτήτων, ενθαρρύνοντας τους να βρουν το αγαπημένο τους άθλημα και να γίνουν μέρος της παγκόσμιας αθλητικής κοινότητας.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού – Σχολικές δραστηριότητες 27/9/2024

Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2024-2025

1726042950165

11 Σεπτεμβρίου 2024

1000014436 1000014437

1726042950152 1726042950174 1726042950199  Με χαρά υποδεχθήκαμε και φέτος τους μαθητές με τους γονείς και τον σεβασμιότατο της κοινότητας Πηλίου Ευβοίας, για την τέλεση του καθιερωμένου αγιασμού. Ευχόμαστε οι εκπαιδευτικοί καλή πρόοδο στους μαθητές μας και μια χαρούμενη και δημιουργική σχολική χρονιά 2024-2025.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2024-2025

Σχέδιο Δράσης

Το Σχολείο μας φέτος θα ασχοληθεί με το σχέδιο Δράσης :<<αναβάθμιση της σχολικής βιβλιοθήκης>> .Ο σκοπός της δράσης είναι:427741660 1122375079204910 1062006271148553501 n

1. Ευαισθητοποίηση των παιδιών και των γονέων τους :

  • στην αξία της αναγνωστικής διαδικασίας
  • στη καλλιέργεια της κριτικής σκέψης
  • στο  γραμματισμό
  • στη δημιουργική φαντασία

2. Εκσυχρονισμός της ήδη υπάρχουσας δανειστικής βιβλιοθήκης.

3.Να προσεγγίσουν το βιβλίο ως:

  • πηγή γνώσης
  • μέσο επικοινωνίας
  • μέσο ψυχαγωγίας

4. Να εδραιώσουν φιλαναγνωστική κουλτούρα.

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Σχέδιο Δράσης

Στο δρόμο της αποδοχής και συμπερίληψης

416173088 1121910828846221 2721702232589738188 n 416657917 1851608928601338 8585978747762751092 n 417690337 295791526448543 5735443123855225671 n 418703076 1064725958075611 7865676546025046454 n

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Στο δρόμο της αποδοχής και συμπερίληψης