Την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου υποδεχτήκαμε το συγγραφέα Μάνο Κοντολέων στο σχολείο μας!!! Όχι με φυσική παρουσία όπως θα θέλαμε αλλά, λόγω covid, διαδικτυακά.
Αφορμή των δύο διαδικτυακών συναντήσεων που πραγματοποιήθηκαν, για τους μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων ήταν το βιβλίο του «Κόκκινο καραβάκι, κόκκινο ποδήλατο» και για τους μαθητές της Ε΄ τάξης το βιβλίο «Ο Φωκίων δεν ήταν ελάφι». Τα παιδιά είχαν διαβάσει τα συγκεκριμένα αλλά και άλλα βιβλία του συγγραφέα και μαζί με τους δασκάλους τους είχαν προετοιμαστεί για τη συνάντηση, γράφοντας και στέλνοντας στον συγγραφέα τις δικές τους ερωτήσεις. Ο γνωστός συγγραφέας συνομίλησε με τα παιδιά για την ιστορία των βιβλίων για τις αξίες που προβάλλονται και τα μηνύματα που εκφράζονται, απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών/ μαθητριών, θαύμασε τις εικαστικές τους δημιουργίες και τόνισε τη σπουδαία θέση που πρέπει να έχει το λογοτεχνικό βιβλίο στη ζωή μας.
Τα βιβλία αυτά είναι τα ακόλουθα:
Κόκκινο καραβάκι, κόκκινο ποδήλατο, για το Δ1 τμήμα
Παραμονές Χριστουγέννων και ο επτάχρονος Μάνος στολίζει μαζί με τους γονείς του το χριστουγεννιάτικο δέντρο. Η μητέρα του Μάνου είναι έγκυος και ο Μάνος φοβάται πως ο ερχομός μιας αδελφούλας θα κάνει τους γονείς του να πάψουν να τον αγαπούν. Μα όταν τη μέρα της μεγάλης γιορτής θα επισκεφθεί ένα καταυλισμό προσφύγων, τότε ένα χάρτινο καραβάκι και ένα κόκκινο ποδήλατο θα του μάθουνε πως όσο πιο μεγάλη αγάπη δώσει κάποιος, τόσο πιο πολλή αγάπη θα πάρει.
Μια συμβολική ιστορία που αναφέρεται στον αγώνα των ανθρώπων για δικαιοσύνη και ελευθερία.
Ο Φωκίων -ένα παλικάρι που μοιάζει με ελάφι- έρχεται από μια φανταστική χώρα, όπου οι άνθρωποι συνομιλούν με τα ζώα. Ο Φωκίων συνειδητοποιεί πως υπάρχουν τόποι όπου κάποιοι στερούν την ελευθερία και την αξιοπρέπεια των άλλων κατοίκων. Και αποφασίζει να δράσει. Οι περιπέτειες οι δικές του και των φίλων του φέρνουν στον νου του αναγνώστη συνθήκες παρόμοιες με αυτές που έχουμε ζήσει και στον τόπο μας -χούντα των συνταγματαρχών και εξέγερση του Πολυτεχνείου, τουρκική εισβολή στην Κύπρο- αλλά και σε άλλα μέρη της γης.