Η Σχολική μας Μονάδα εντάσσεται στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών

Διευρύνεται με 663 νέες Σχολικές Μονάδες το Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών
Σε συνέχεια της πρόσκλησης του ΥΠ.Π.Ε.Θ. προς τις Σχολικές Μονάδες της χώρας για τη διεύρυνση του Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων, 663 νέες Σχολικές Μονάδες εντάσσονται στο δίκτυο από το σχολικό έτος 2019-2020.
Με τη διεύρυνση του «Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων», ο συνολικός αριθμός των Σχολικών Βιβλιοθηκών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ανέρχεται στις 1575 Σχολικές Βιβλιοθήκες.
Σκοπός της δημιουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η θεσμοθέτηση ενιαίας ανάπτυξης, οργάνωσης και λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών, καθώς και ο βέλτιστος συντονισμός τους για την αποτελεσματική συμβολή τους στη δημόσια εκπαίδευση.
Η ενεργοποίηση μετά από 32 χρόνια του Ν. 1566 περί ίδρυσης Σχολικών Βιβλιοθηκών, η ανάπτυξη του Συστήματος Δικτύου και η συνεχής διεύρυνσή του με νέες βιβλιοθήκες, είναι πράξεις – ορόσημα στην ιστορία του εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς συμπληρώνουν ένα έλλειμμα δεκαετιών, που στέρησε τη δυνατότητα από το σχολείο να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφές μάθησης που απαιτούνται από τις μεταβαλλόμενες εξελίξεις στις τεχνολογίες, στις επιστήμες και στον πολιτισμό.



Λήψη αρχείου

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας- Έρευνας και Θρησκευμάτων για τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου



Λήψη αρχείου

Μήνυμα του Περιφερειακού Διευθυντή Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας για την Γιορτή της 25ης Μαρτίου

« Μήνυμα για την Γιορτή της 25ης Μαρτίου»

Από την ημέρα που ο ελληνικός λαός αποφάσισε να εξεγερθεί και να επαναστατήσει εναντίον των καταπιεστών του πέρασαν 198 χρόνια. Η 25η Μαρτίου του 1821 αποτελεί το πιο σημαντικό ιστορικό γεγονός στη νεότερη πορεία του ελληνικού έθνους και κατέδειξε το πραγματικό μεγαλείο ενός ολόκληρου λαού. Ο ελληνικός λαός έλαβε την οριστική και αμετάκλητη απόφαση να διεκδικήσει, να απαιτήσει και να κερδίσει την ελευθερία του έναντι οποιουδήποτε κόστους και θυσίας, ακόμα και αν αυτό το κόστος αφορούσε τον θάνατο πολλών.  Όταν οι λαοί παίρνουν στα χέρια τους την υπόθεση του μέλλοντος τους ακόμη και απέναντι σε ισχυρούς αντιπάλους, αν έχουν το δίκιο με το μέρος τους, πρέπει να έχουν την αυτοπεποίθηση ότι θα κερδίσουν. Με βαθιά πίστη, βαπτισμένοι σε ιδανικά και αρετές που τους όπλιζαν με περίσσιο θάρρος και ακατάλυτη αποφασιστικότητα, οι Έλληνες, αν και λίγοι και ανίσχυροι σε σύγκριση με τους πανίσχυρους Τούρκους δυνάστες, ύψωσαν  το λάβαρο της επανάστασης, σε πείσμα όλων των προειδοποιήσεων και συστάσεων από τα μεγάλα Ευρωπαϊκά κράτη για να παραμείνουν φρόνιμοι και υποτελείς στους Σουλτάνους.  Ο μεγάλος ξεσηκωμός του 1821 δεν αποτελούσε τυχαίο γεγονός· ήταν το ξέσπασμα ενός λαού που εμπνεύσθηκε, διεγέρθηκε και κινητοποιήθηκε από τους Έλληνες διαφωτιστές, τους δασκάλους του Γένους, τον Ρήγα Βελεστινλή, τον Αδαμάντιο Κοραή, τους Φιλικούς και πολυάριθμους άλλους φωτισμένους Έλληνες. Αυτοί οι άνθρωποι του φωτός θέρμαναν την ψυχή των σκλαβωμένων Ελλήνων και τη μπόλιασαν με το φιλελεύθερο ευρωπαϊκό πνεύμα εκείνης της εποχής και τα μηνύματα της γαλλικής επανάστασης για ελευθερία, ισότητα και αδερφοσύνη.

Αναμφίβολα, η 25η Μαρτίου 1821 δεν ήταν μόνο μια ηρωική στιγμή· ήταν, σε μεγάλο βαθμό, αποτέλεσμα ενός άλλου, σημαντικού αγώνα που προηγήθηκε για αιώνες και στηρίχθηκε πάνω από όλα στην Παιδεία. Γιατί ήταν μέγας αγώνας για το υπόδουλο Έθνος να διατηρήσει τη Γλώσσα, τις παραδόσεις του, την Εθνική του συνείδηση, τη Θρησκεία του. Η διαχρονικότητα αυτού του μηνύματος είναι περισσότερο από πρόδηλη και στις μέρες μας, καθώς στους δύσκολους καιρούς που διάγουμε, μετά από πολυετή οικονομική κρίση, η παιδεία και οι φορείς της  μπορούν και πρέπει, μέσα από τη γνώση, την εκπαίδευση και την έρευνα, με εξωστρέφεια, καθώς και με το κοινωνικό έργο τους, να προσφέρουν τα κατάλληλα ερείσματα στο έθνος.

Σήμερα, καλούμαστε να αναμετρηθούμε με την ιστορία για ακόμη μια φορά και να εξέλθουμε νικητές. Μπροστά μας βρίσκονται προκλήσεις σε εθνικό, αλλά και σε οικονομικό επίπεδο, προκλήσεις που θέτουν σε απειλή το μέλλον των παιδιών μας. Καθήκον όλων μας είναι να δώσουμε έναν ακόμη πεισματικό και ανυποχώρητο αγώνα, ενωμένοι, με πίστη στις δικές μας δυνάμεις. Το παράδειγμα των ηρώων του Ελληνισμού πρέπει να φωτίσει σαν φάρος τις προσπάθειες μας.

Ο Περιφερειακός  Διευθυντής                                                                                         

    Κεντρικής Μακεδονίας

  Παναγιώτης Ζ. Ανανιάδης

    Γεωλόγος-Θεολόγος

Σχολική γιορτή

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019 στις 09:30 π.μ. θα γίνει η σχολική γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Οι μαθητές και μαθήτριες που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου και αποχωρούν με τους άλλους μαθητές και μαθήτριες. Η αποχώρηση θα γίνει στις 10:30 π.μ..

Τη Δευτέρα 25 Μαρτίου 2019 η σημαιοφόρος και οι παραστάτες θα πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο στις 09:30 π.μ. για να παραστούν στη Δοξολογία που θα τελεστεί στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που θα πάρουν μέρος στην παρέλαση θα πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο στις 10:30π.μ..

Παρέμβαση Εισαγγελέα για ποινικές ευθύνες γονέων θα ζητήσει ο Περιφερειακός Διευθυντής Βορείου Αιγαίου

Μάρτιος 13, 2019

Με αφορμή την αποχή ορισμένων μαθητών από τα μαθήματά τους με ευθύνη και απόφαση των γονέων τους σε δημοτικά σχολεία της Σάμου, λόγω της λειτουργίας Δομών Υποδοχής και Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει:

Ένας μικρός αριθμός γονέων επιχειρεί εδώ και δύο εβδομάδες να δημιουργήσει κλίμα ρατσισμού και ξενοφοβίας στη Σάμο. Οι γονείς αυτοί με τις απαράδεκτες αντιλήψεις τους, αφού δηλητηριάζουν τα ίδια τους τα παιδιά, επιχειρούν να συμπαρασύρουν και άλλους γονείς χωρίς κανένα επιχείρημα παρά μόνο υπηρετώντας μισαλλόδοξες αντιλήψεις και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Επειδή στη δημοκρατία άρα και στη σχολική κοινότητα υπάρχουν κανόνες, ήδη ο Περιφερειακός Διευθυντής Βορείου Αιγαίου Αριστείδης Καλάργαλης ενημέρωσε σήμερα τον Εισαγγελέα Σάμου και αύριο θα τον επισκεφτεί και προσωπικά ζητώντας του να διερευνήσει τυχόν ποινικές ευθύνες των γονέων, οι οποίοι στερούν τη μάθηση από τα παιδιά τους.

Κεντρικός στόχος της εκπαιδευτικής λογικής είναι να καλλιεργήσει στους μαθητές και στην κοινωνία γενικότερα αρχές και αξίες και ότι το διαφορετικό είναι ίσο. Σε αυτή τη διαδικασία η ευθύνη των γονέων είναι να συμβάλλουν προς την ίδια κατεύθυνση. Το Υπουργείο στηρίζει απόλυτα το έργο των εκπαιδευτικών της Σάμου που βρίσκονται αντιμέτωποι με τέτοιου είδους μισαλλόδοξες συμπεριφορές ορισμένων γονέων.

Πηγή: http://www.fresh-education.gr/%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ad%ce%bc%ce%b2%ce%b1%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%b9%cf%83%ce%b1%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%bb%ce%ad%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ad%cf%82-%ce%b5%cf%85/

Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων- Επίδοση ελέγχων προόδου

Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών και μαθητριών, καθώς και η επίδοση των ελέγχων για το Β΄ τρίμηνο, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019 στις 13:15.

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού / Μην φοβάσαι! Σπάσε την ανοχή! Σπάσε τη σιωπή!

6 Μαρτίου – Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού / Μην φοβάσαι! Σπάσε την ανοχή! Σπάσε τη σιωπή!

 

 

 

 

 

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τοποθέτηση Ψυχολόγου ΠΕ-23

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας & η Διεύθυνση Π/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης τοποθέτησαν, σήμερα Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019, στη Σχολική μας Μονάδα τη ψυχολόγο κα Σοφία Τσιακμάκη, (Ψυχολόγος ΠΕ 23).

Τι είναι ο/η Σχολικός Ψυχολόγος;

Ο/Η σχολικός ψυχολόγος είναι ο επαγγελματίας που βοηθά με συστηματικό και επιστημονικά τεκμηριωμένο  τρόπο τα παιδιά, τους εφήβους, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλη τη σχολική κοινότητα να αναπτυχθούν στον ακαδημαϊκό, ορθολογικό (συμπεριλαμβάνεται ο γνωσιακός), συναισθηματικό, συμπεριφορικό και κοινωνικό τομέα.

Βασικό έργο του/της σχολικού ψυχολόγου είναι η καθημερινή και εντατική συνεργασία και διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και άλλους επαγγελματίες για τη δημιουργία ασφαλούς, υγιούς και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος μέσω συγκεκριμένων και στοχευμένων προγραμμάτων συνεργασίας σχολείου-οικογένειας-κοινότητας.

Ο/Η σχολικός ψυχολόγος είναι υπεύθυνος/νη από ηθική και δεοντολογική άποψη όχι μόνο να συμ-βάλλει  αλλά να σχεδιάσει, να δημιουργήσει και να διεκδικήσει το υλικό που χρειάζεται για την υλοποίηση της ολιστικής μάθησης και στη συνέχεια να αγωνίζεται με κάθε θεμιτό μέσο για την προαγωγή της στα σχολεία, είτε σε πολιτειακό είτε σε τοπικότερο επίπεδο.

Ο/Η σχολικός ψυχολόγος είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος/νη στην ψυχολογία και στην παιδαγωγική  σχολικής ψυχολογίας τα οποία, συνήθως, παρέχονται από τμήματα ψυχολογίας στα πανεπιστήμια. Η εκπαίδευση του/της σχολικού ψυχολόγου περιλαμβάνει εμβάθυνση σε θέματα ψυχολογικής υγείας, ψυχολογικών και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, εφαρμοσμένης αναπτυξιακής ψυχολογίας, εφαρμογών προαγωγής της θετικής και υγιούς μάθησης και της συμπεριφοράς, εφαρμοσμένης ψυχολογίας κινήτρων, εφαρμογών διδασκαλίας, αξιολόγησης, διαβούλευσης, συνεργασίας, σχεδιασμού και εφαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων και κοινωνιολογίας σχολικών συστημάτων και θεσμικών παραμέτρων.

Τι κάνει ο/η Σχολικός Ψυχολόγος;

Γενικότερα, ο σχολικός ψυχολόγος αξιοποιεί διαφορετικές εμπειρικά βασισμένες και τεκμηριωμένες μεθόδους και στρατηγικές για να βοηθήσει την ολιστική ανάπτυξη κάθε παιδιού σε κάθε περίσταση. Αξιοποιεί μοντέλα ανταπόκρισης σε ατομικές και κοινοτικές ανάγκες για τη βελτίωση του κλίματος σε επίπεδο τάξης, σχολείου και κοινότητας.

Πιο συγκεκριμένα, ο/η σχολικός ψυχολόγος παρέχει:

  • Συμβουλευτική, υποστηρικτική διδασκαλία και καθοδήγηση (π.χ. βλ. mentoring, coaching κ.λπ.) σε μαθητές με συναισθηματικά, συμπεριφορικά και κοινωνικά προβλήματα.
  • Προάγει τη συνολική σχολική επίτευξη των μαθητών μέσω της αξιολόγησης των συστημάτων υποστήριξης και των εμποδίων που αντιμετωπίζουν (ή αντιλαμβάνονται ότι αντιμετωπίζουν) οι μαθητές κατά τη διαδικασία της μάθησης. Με βάση την αξιολόγηση αυτή, προτείνει τις βέλτιστες στρατηγικές διδασκαλίας για τη βελτίωση της μάθησης.
  • Προάγει την ευημερία και την ανθεκτικότητα των μαθητών μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης σε δεξιότητες ζωής όπως δεξιότητες επικοινωνίας, κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων και διαχείρισης θυμού, δεξιότητες αυτορρύθμισης, δεξιότητες ορθολογικής σκέψης, υγιών συναισθημάτων και συμπεριφορών.
  • Οργανώνει και διεξάγει προγράμματα προαγωγής της διαφορετικότητας ατόμων από διαφορετικούς πολιτισμού.

Συνεργασία με τους γονείς:

  • Εντοπίζει και αντιμετωπίζει μαθησιακές, συναισθηματικές, συμπεριφορικές και κοινωνικές δυσκολίες οι οποίες παρεμποδίζουν τη σχολική επιτυχία
  • Παρέχει αξιολόγηση και συνεργάζεται στο πλαίσιο πολυεπιστημονικής ομάδας ως προς τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την παροχή ειδικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε παιδιά που χρειάζονται πιο εντατικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
  • Υποστηρίζει και επεκτείνει μέσω σχετικών προγραμμάτων την κοινωνική, συναισθηματική και συμπεριφορική υγεία των μαθητών εντός και εκτός (βλ. προγράμματα γενίκευσης δεξιοτήτων) σχολείου.
  • Διεξάγει προγράμματα εκπαίδευσης γονέων και εκπαιδευτικών, συνεργατικά ή και ξεχωριστά
  • Παραπέμπει σε εξωτερικές υπηρεσίες σε περίπτωση παροχής πιο εντατικών υπηρεσιών και συμβάλλει ενεργητικά στο συντονισμό των κοινοτικών υπηρεσιών που δέχεται ο μαθητής.

Συνεργασία με τους /τις εκπαιδευτικούς:

  • Εντοπίζει και παρέχει λύσεις σε εμπόδια που προκύπτουν κατά την ομαλή διεξαγωγή της μαθησιακής διαδικασίας.
  • Εκπαιδεύει τους μαθητές στη χρήση μεθόδων αυτοαξιολόγησης, αυτοενίσχυσης και αυτοδιαχείρισης
  • Σχεδιάζει και υλοποιεί ακαδημαϊκές, συναισθηματικές, συμπεριφορικές και κοινωνικές παρεμβάσεις
  • Σχεδιάζει και παραδίδει εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα ανά μαθητή για τη βελτίωση της ακαδημαϊκής και κοινωνικοσυναισθηματικής του προόδου
  • Συντελεί αποφασιστικά στη δημιουργία θετικού και ορθολογικού κλίματος τάξης
  • Κινητοποιεί το ίδιο ανεξαιρέτως όλους τους μαθητές για περισσότερη και πιο δημιουργική εμπλοκή στη μάθηση

Τι το διαφορετικό παρέχει ένας/μία σχολικός ψυχολόγος στο σχολείο;

  • Γενικότερα, ο σχολικός ψυχολόγος έχει συνδεθεί με τη διάγνωση και την αντιμετώπιση σχολικών δυσκολιών ποικίλης φύσης και πράγματι αυτό αποτελεί ένα από τα κυριότερα καθήκοντά του. Για παράδειγμα, μπορεί να βοηθήσει με αποτελεσματικό τρόπο παιδιά και εφήβους να ξεπεράσουν τη σχολική φοβία, την έλλειψη οργάνωσης, την έλλειψη δεξιοτήτων μελέτης, την υποεπίδοση, την έλλειψη αυτοπειθαρχίας, το πένθος για οικογενειακά ζητήματα όπως το διαζύγιο και ο θάνατος, τη συναισθηματική αναστάτωση (π.χ. άγχος, κατάθλιψη, θυμός), τον πειραματισμό με τις ουσίες, τον αυτοκτονικό ιδεασμό, τη σύγχυση για τη σεξουαλικότητα, την αναποφασιστικότητα περί εκπαιδευτικής και επαγγελματικής προετοιμασίας, τις σκέψεις για εγκατάλειψη του σχολείου κ.α.
  • Ωστόσο, τα παραπάνω αποτελούν μέρος μόνο του έργου που μπορεί να παράσχει ο ψυχολόγος στο σχολείο και αυτό εξαπλώνεται σε πρωτογενές (γενικός πληθυσμός μαθητών) και σε δευτερογενές επίπεδο (μαθητές που βρίσκονται σε κίνδυνο για την εκδήλωση δυσκολιών). Η διάγνωση και η αντιμετώπιση δυσκολιών αφορούν το τριτογενές επίπεδο παροχής υπηρεσιών και περιλαμβάνει μια λογική αναπλήρωσης, και όχι πρόληψης, δυσκολιών. Αυτό το επίπεδο αποτελεί (ή πρέπει να αποτελεί), στην πραγματικότητα, ένα 10% του έργου του ψυχολόγου στο σχολείο.
  • Το υπόλοιπο 90% αφορά προγράμματα πρόληψης (πρωτογενούς και δευτερογενούς) για την προαγωγή υγιών και θετικών σκέψεων, συναισθημάτων, συμπεριφορών και διαπροσωπικών σχέσεων για όλους τους μαθητές, ανεξαιρέτως, καθώς και για όλη την υπόλοιπη σχολική κοινότητα, και περιλαμβάνει δράσεις πρόληψης, και όχι θεραπείας (όπως αναφέρεται συχνά για τους ψυχολόγους) όπως εκείνες αναφέρθηκαν επιγραμματικά παραπάνω. Με λίγα λόγια, ακόμη και για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα, «η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη!».

Πηγή:

https://www.psychologynow.gr/arthra-psyxologias/sxoleio/sxoliki-psyxologia/438-o-rolos-tu-scholiki-psichologu-ke-i-sinergasia-tu-me-gonis-ke-ekpedeftikis-tu-dimitri-katsiki.html