Σκοπός: τα παιδιά να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα των ατόμων της τρίτης ηλικίας και να αντλήσουν πληροφορίες μέσα από την επαφή με το αντικείμενο της θεματικής ενότητας
Στόχοι:
• να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και το σεβασμό για τα άτομα της τρίτης ηλικίας
• να ανοιχτεί το σχολείο στην τοπική κοινωνία μέσα από την ενεργή συμμετοχή αυτής στη θεματική ενότητα
• προσέγγιση του παππού και της γιαγιάς σήμερα, ρόλοι και ανάγκες
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Η 1η Οκτωβρίου έχει οριστεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων ή Τρίτης Ηλικίας. Με αφορμή την ημέρα αυτή σχεδιάσαμε δραστηριότητες για να γνωρίσουμε την προσφορά και τις ανάγκες της τρίτης ηλικίας. Έτσι, διαβάσαμε βιβλία για τον παππού και τη γιαγιά
Συζητήσαμε τι κάνουν ο παππούς και η γιαγιά για μας και τι κάνουμε εμείς για αυτούς και κάναμε σχετικές καταγραφές και ζωγραφιές
Προσκαλέσαμε τις γιαγιάδες και τους παππούδες μας για να μοιραστούν μαζί μας αναμνήσεις από τα παιδικά τους χρόνια.
Η γιαγιά Φούλα μάς μίλησε για τα ομαδικά παιχνίδια που έπειζε με τους φίλους της. Μας άμαθε “τα μήλα” και έπαιξε μαζί μας
Τα παιδιά αποτύπωσαν με τη ζωγραφική το παιχνίδι που έπαιξαν με τη γιαγιά Φούλα
Ο παππούς Γιάννης μάς μίλησε για τα τραγούδια που τραγουδούσε όταν ήταν μικρός.. μάς έμαθε την ιστορία και τον σκοπό του Αφούση, τραγούδησε και χόρεψε μαζί μας
Τα παιδιά ζωγράφισαν πώς πέρασαν και τι τους έκανε εντύπωση από το τραγούδι που τους έμαθε ο παππούς Γιάννης
Ο παππούς Μηνάς μας αφηγήθηκε το παραμύθι ” Η Αφροδίτη και το ελάφι” που του έλεγε η γιαγιά του όταν ήταν μικρός
Τα παιδιά ζωγράφισαν πώς πέρασαν και τι τους άρεσε από το παραμύθι που τους αφηγήθηκε ο παππούς Μηνάς
Η γιαγιά Ειρήνη μάς έμαθε να φυτεύουμε κρινάκια
Έγινε ιδεοθύελλα των παιδιών για την προσφορά του παππού και τη γιαγιά και καταγραφή των ιδεών τους με χρήση της εφαρμογής WordArt
Διαβάσαμε το παραμύθι ” ο θησαυρός των αστεριών” από τον ιστότοπο fairytalesdreams.wordpress( https://fairytalesdreams.wordpress.com/2011/09/08/%CE%BF-%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%8C%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%8E%CE%BD/ ). Τα παιδιά ενθαρρύνθηκαν να εικονογραφήσουν το παραμύθι, καθώς δεν έχει εικόνες. Έτσι, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν βιβλίο με το παραμύθι. Στη συνέχεια φωτογραφίσαμε τις σελίδες του βιβλίου και τις εισαγάγαμε στην εφαρμογή storyjumper για να δώσουμε στο βιβλίο μας και ηλεκτρονική μορφή
Μάθαμε το τραγούδι “ο γερ0-παππούς κοιμάται” και το δραματοποιήσαμε
Δραματοποιήσαμε και το τραγούδι “Γεια στα χέρια σου, γιαγιά”
Επεξεργαστήκαμε ποίημα της Ρένας Καρθαίου και το εικονογραφήσαμε
Κάθε παιδί συμπλήρωσε το οικογενειακό του δέντρο
Φτιάξαμε μακέτα για το τραγούδι ¨η γιαγιά μας η καλή”
Φτιάξαμε κάρτες για την παγκόσμια ημέρα Τρίτης ηλικίας
Ατομικά κολάζ με τον παππού και τη γιαγιά
Και άλλες ατομικές εργασίες για τον παππού και τη γιαγιά
Φύλλο εργασίας από τον ιστότοπο https://www.kindykids.gr/worksheets/autumn/776-fylla-ergasias-tritiilikia.html
Με την ολοκλήρωση της θεματικής προσέγγισης 0ι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο αξιολόγησης των δραστηριοτήτων της , καθώς και φύλλο αυτοαξιολόγησης.