Σκοπός: Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου και να αναγνωρίσουν τη σημασία της ειρήνης
Στόχοι:
Τα παιδιά
- να γνωρίσουν ιστορικά γεγονότα του ΄40
- να αναγνωρίσουν και να σχολιάσουν ιστορικό υλικό
- να μάθουν τι συμβολίζει η σημαία μας ,να γνωρίσουν σημαίες και άλλων χωρών και να τις ομαδοποιήσουν με διάφορα κριτήρια
- να κατανοήσουν τις έννοιες του πολέμου και της ειρήνης και να προβληματιστούν όσον αφορά τις συνέπειές τους
- να εντοπίσουν χώρες όπου γίνεται πόλεμος και να αναπτύξουν αισθήματα αλληλεγγύης για τους κατοίκους των εμπόλεμων περιοχών
Ενδεικτικές δραστηριότητες
Μέσα από τη μελέτη έντυπων και ηλεκτρονικών πηγών, όπως φωτογραφίες, εικόνες, αφίσες, βιβλία, ιστοσελίδες και βίντεο, προσεγγίσαμε και συζητήσαμε τα ιστορικά γεγονότα και τις συνθήκες που επικρατούσαν στη χώρα μας την περίοδο 1940-1944.
Μιλήσαμε για τον εθνικό μας ύμνο, τον τραγουδήσαμε και τον ζωγραφίσαμε
Μάθαμε για την ελληνική σημαία και μιλήσαμε για το συμβολισμό της
Παίξαμε με τα γράμματα των λέξεων ”ΟΧΙ” και ”ΑΕΡΑ”. Τα παιδιά κλήθηκαν να τα βάλουν με τη σωστή σειρά για να σχηματίσουν τις λέξεις, να εντοπίσουν τα γράμματα που λείπουν και να παίξουν φωνολογικά παιχνίδια με τα φωνήματά τους
Ζωγράφισαν το τραγούδι που τους άρεσε περισσότερο όσον αφορά τον πόλεμο του ΄40 και δεν είναι άλλο από το ”Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”
Σταθήκαμε ιδιαίτερα στις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου. Είδαμε φωτογραφίες από ειδησεογραφικά δελτία σχετικά με την εμπόλεμη κατάσταση που επικρατεί στο Ισραήλ και συζητήσαμε για τις αιτίες που κάνουν τους ανθρώπους να πολεμούν μεταξύ τους, τις επιπτώσεις ενός πολέμου και τα αγαθά της ειρήνης που χάνονται. Επιχειρηματολογήσαμε υπέρ της ειρήνης ανάμεσα στους λαούς.
Τι σημαίνει ειρήνη τελικά; Με ιδεοθύελλα δημιουργήσαμε μέσω της εφαρμογής WordArt περιστέρι με τις σκέψεις μας
Γνωρίσαμε και άλλα διεθνή σύμβολα της ειρήνης
Τα παιδιά συνεργάστηκαν για να αποτυπώσουν την ειρήνη μεταξύ όλων των κρατών, ως γυναίκα που το φουστάνι της αποτελείται από όλες τις σημαίες και περιστοιχίζεται από τα διεθνή σύμβολα της ειρήνης. Κατέγραψαν τα συναισθήματα που συνδέονται με την ειρήνη.
Συνεργάστηκαν για να αποδώσουν και τον πόλεμο πώς τον φαντάζονται ως άνθρωπο και κατέγραψαν τα συναισθήματα με τα οποία διακατέχει τους ανθρώπους
Αν η ειρήνη και ο πόλεμος ήταν άνθρωποι… καταγραφή των απόψεων των παιδιών
Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στην ευρωπαϊκή δράση ”Εβδομάδα προγραμματισμού- Code Week 2023” τα παιδιά κλήθηκαν να σπάσουν τους κώδικες για να αποκαλύψουν τις σημαίες διαφόρων κρατών, τα οποία εντόπισαν στον χάρτη
Τα παιδιά προγραμμάτιζαν τ0 ρομποτάκι beebot για να φτάνει σε συγκεκριμένες σημαίες που τους περιγράφονταν κάθε φορά
Με την ολοκλήρωση της θεματικής προσέγγισης 0ι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο αξιολόγησης των δραστηριοτήτων της , καθώς και φύλλο αυτοαξιολόγησης.