ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Σκοπός: Να αναπτύξουν ενδιαφέρον για τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου και να αναγνωρίσουν τη σημασία της ειρήνης

Στόχοι:

Τα παιδιά

  • να γνωρίσουν ιστορικά γεγονότα του ΄40
  • να αναγνωρίσουν και να σχολιάσουν ιστορικό υλικό
  • να μάθουν τι συμβολίζει η σημαία μας ,να γνωρίσουν σημαίες και άλλων χωρών και να τις ομαδοποιήσουν με διάφορα κριτήρια
  • να κατανοήσουν τις έννοιες του πολέμου και της ειρήνης και να προβληματιστούν όσον αφορά τις συνέπειές τους
  • να εντοπίσουν χώρες όπου γίνεται πόλεμος και να αναπτύξουν αισθήματα αλληλεγγύης για τους κατοίκους των εμπόλεμων περιοχών

Ενδεικτικές δραστηριότητες 

Μέσα από τη μελέτη έντυπων και ηλεκτρονικών πηγών, όπως φωτογραφίες, εικόνες, αφίσες, βιβλία, ιστοσελίδες και βίντεο, προσεγγίσαμε και συζητήσαμε τα ιστορικά γεγονότα και τις συνθήκες που επικρατούσαν στη χώρα μας την περίοδο  1940-1944.
368345113 1078326543579291 2701749122467588495 n 377277991 299993836185392 8288092869066407668 n 363495508 738560571429122 7494453020520503531 n370193660 720167522808588 5916240832013804460 n 

Μιλήσαμε για τον εθνικό μας ύμνο, τον τραγουδήσαμε και τον ζωγραφίσαμε
371545363 1686375318515001 2826328131594514948 n 

Μάθαμε για την ελληνική σημαία και μιλήσαμε για το συμβολισμό της
370258811 1055339442269637 7079923013480214166 n 

Παίξαμε με τα γράμματα των λέξεων ”ΟΧΙ” και ”ΑΕΡΑ”. Τα παιδιά κλήθηκαν να τα βάλουν με τη σωστή σειρά για να σχηματίσουν τις λέξεις, να εντοπίσουν τα γράμματα που λείπουν και να παίξουν φωνολογικά παιχνίδια με τα φωνήματά τους
370223264 167459513105608 6597259011924094952 n 395140979 379071687785288 7912636049929779157 n 

375764049 1048970453109710 7903767511600871965 n 395030224 375577011469522 8051559560489972770 n 370333000 1791831684610811 732675285813384306 n

Ζωγράφισαν το τραγούδι που τους άρεσε περισσότερο όσον αφορά τον πόλεμο του ΄40 και δεν είναι άλλο από το ”Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του”
368049064 266491482553100 3126841361836878025 n

Σταθήκαμε ιδιαίτερα στις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου. Είδαμε φωτογραφίες από ειδησεογραφικά δελτία σχετικά με την εμπόλεμη κατάσταση που επικρατεί στο Ισραήλ και συζητήσαμε για τις αιτίες που κάνουν τους ανθρώπους να πολεμούν μεταξύ τους, τις επιπτώσεις ενός πολέμου και τα αγαθά της ειρήνης που χάνονται. Επιχειρηματολογήσαμε υπέρ της ειρήνης ανάμεσα στους λαούς.
Τι σημαίνει ειρήνη τελικά; Με ιδεοθύελλα δημιουργήσαμε μέσω της εφαρμογής WordArt  περιστέρι με τις σκέψεις μας
Word Art 3

Ιδεοθύελλα Ειρήνη σημαίνει. με χρήση της εφαρμογής WordArt Ιδεοθύελλα Ειρήνη σημαίνει. με χρήση της εφαρμογής WordArt 2

Γνωρίσαμε και άλλα διεθνή σύμβολα της ειρήνης
370236020 691423526260866 2431133689661995975 n

Τα παιδιά συνεργάστηκαν για να αποτυπώσουν την ειρήνη μεταξύ όλων των κρατών, ως γυναίκα που το φουστάνι της αποτελείται από όλες τις σημαίες και περιστοιχίζεται από τα διεθνή σύμβολα της ειρήνης. Κατέγραψαν τα συναισθήματα που συνδέονται με την ειρήνη.IMG 20231020 161752 

Συνεργάστηκαν για να αποδώσουν και τον πόλεμο πώς τον φαντάζονται ως άνθρωπο και κατέγραψαν τα συναισθήματα με τα οποία διακατέχει τους ανθρώπους

εργασία σε ομάδες ζωγραφική του πολέμου γραφή τι συναισθήματα προκαλεί 1

Αν η ειρήνη και ο πόλεμος ήταν άνθρωποι… καταγραφή των απόψεων των παιδιών
καταγραφή αν ο πόλεμος και η ειρήνη ήσαν άνθρωποι

Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στην ευρωπαϊκή  δράση ”Εβδομάδα προγραμματισμού- Code Week 2023” τα παιδιά κλήθηκαν να σπάσουν τους κώδικες για να αποκαλύψουν τις σημαίες διαφόρων κρατών, τα οποία εντόπισαν στον χάρτη
συμμετοχή στη δράση codeweek 2023 τα παιδιά σπάνε τον κώδικα και βρίσκουν τη σημαία
συμμετοχή στη δράση codeweek 2023 τα παιδιά εντοπίζουν στον χάρτη τις χώρες των οποίων τις σημαίες σχημάτισαν σπάζοντας τον κώδικά 

Τα παιδιά προγραμμάτιζαν τ0 ρομποτάκι beebot για να φτάνει σε συγκεκριμένες σημαίες που τους περιγράφονταν κάθε φορά

370090249 1260105051332082 7683447792105710330 n

Με την ολοκλήρωση της θεματικής προσέγγισης 0ι μαθητές συμπλήρωσαν φύλλο αξιολόγησης των δραστηριοτήτων της , καθώς και φύλλο αυτοαξιολόγησης.